• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie zbudować stacje do ładowania samochodów elektrycznych?

Krzysztof Koprowski
19 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Stacja ładowania samochodów elektrycznych przy siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (Partyzantów 36). Stacja ładowania samochodów elektrycznych przy siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (Partyzantów 36).

Gdańsk rozpoczyna internetowe konsultacje dotyczące lokalizacji ładowarek dla pojazdów elektrycznych. Wyznaczonych zostało 81 propozycji lokalizacji, z których na podstawie głosów mieszkańców wybranych do realizacji zostanie 68. Urzędnicy na głosy i uwagi mieszkańców czekają do 29 maja.



Czy kupił(a)byś samochód elektryczny?

Realizacja ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych to efekt przyjęcia przez rząd tzw. ustawy o rozwoju elektromobilności.

Zgodnie z jej treścią, do końca roku w Gdańsku musi powstać 210 punktów, gdzie będzie można podłączyć do prądu samochód elektryczny.

- Aktualnie w Gdańsku jest ok. 50 punktów, a kolejne 21 jest w budowie. W związku z koniecznością uzupełnienia liczby punktów do ładowania sporządzony został plan budowy ogólnodostępnych stacji. Dokument przygotowywała grupa robocza składająca się z przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Biura Rozwoju Gdańska oraz Energi Operator SA. Zespół ten wytypował 81 lokalizacji, które spełniają określone kryteria - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Tabela z 81 propozycjami lokalizacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych (pdf)



Spośród 81 lokalizacji, do realizacji zostanie wybranych 68. O ostatecznej liście zdecydują głosy i uwagi mieszkańców, które można zgłaszać do 29 maja 2020 r.:
  • przez formularz konsultacyjny (.doc), który należy wysłać drogą elektroniczną na adres elektromobilnosc@gdansk.gda.pl lub pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Gdańsku - Wydział Gospodarki Komunalnej, ul. Kartuska 5, 80-103 Gdańsk.
  • w trakcie interaktywnych spotkań, których sposób organizacji i terminy zostaną obwieszczone na stronie gdansk.pl co najmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem (obecnie nie jest podany żaden termin).

Stacje ładowania samochodów elektrycznych


Realizacja wszystkich nowych stacji będzie powierzona operatorowi systemu dystrybucyjnego, którym w Gdańsku będzie Energa Operator SA. Większość punktów będzie umożliwiała ładowania jednocześnie dwóch pojazdów ładowarkami o mocy 22 kW.

Materiał archiwalny z 2018 r.



Opinie (68) 2 zablokowane

  • Wystarczy, że przestaniecie palić śmieciami (1)

    i wunglem, a smog zniknie. Jeszcze wyłapać tych z wyciętymi DPF-ami, kilka nie bitych bezwypadków , z niskim przebiegiem ,po niemcu który plakał jak sprzedawał , a powietrze będzie kryształowe.
    Elektryki to fanaberia dla otumanionych pseudoekologów i pozerów, którzy nie wiedzą że w ogólnym bilansie bardziej szkodzą środowisku niż sprawny samochód spalinowy. Mój spełnia normę E6, czyli praktycznie jest bezwonny. Ale nie ukrywam , że szlag mnie trafia jak jadę za kopcącym dieslem i tu widzę pole do popisu dla policji.

    • 5 1

    • leming fanaberią była twoja edukcja bo kasa stracona .

      • 0 2

  • Niech te cwaniaczki co chciały darmo jeździć to teraz w domach (2)

    sobie podładują z gniazdka - przecież to tylko 8-12h... cud, miód bubel! ;)

    • 6 1

    • Ja śpię, samochód się ładuje, jaki masz problem? (1)

      Jak wielu ludziom potrzeba dziennie więcej niż 50km? Tyle z gniazdka wyciągniesz w 3 godziny. Dalej sobie policz, ile przejedziesz po całej nocy ładowania. A gdybyś więcej potrzebował - to masz szybkie stacje na mieście i po trasie.

      • 1 1

      • He, he naprawdę? Ależ się uśmiałem! ;)

        • 0 0

  • Te stacje ładowania to pierwszy mały krok do czystego powietrza w miescie!!I najlepsza inwestycja. (2)

    • 1 8

    • pierwszym krokiem to port serwis

      spalarnia na szadółkach i prywatny GPEC czerpiący zyski z ogrzewania.

      • 1 0

    • Skoro tak to czemu smog jest nadal a ruch aut zmalal o ponad 60%

      • 1 0

  • stacje ladowania oczywiscie wszyskie platne (1)

    • 1 0

    • Powinny być płatne, w mojego xlv nikt za darmo benzyny nie wlewa, to nie widzę powodu, aby prąd dla ładujących był darmowy. Skoro stać ludzi na elektryki to na ładowanie też powinni mieć

      • 0 0

  • Gdzie postawić ładowarki do aut elektrycznych xD (4)

    Ależ Panie Hrabio, Pan raczy żartować :D
    Zakup elektryka mija się z celem całkowicie. Ani to tanie, ani ekologiczne, ani praktyczne.

    • 2 1

    • Komu się mija temu się mija (3)

      Tanie nie jest, bo wciąż było nie było nowość, ale tanieje. Ekologiczne - jak masz panele na dachu to jednak nie trujesz powietrza, jak nie masz to i tak na Pomorzu masz w gniazdku 40% energii ze źródeł odnawialnych (wiatr, słońce, woda itd.). Co do produkcji można dyskutować, choć jest to zdecydowanie prostsza konstrukcja i trwalsza, co też trzeba wziąć pod uwagę. Co do praktyczności - myślę że 95% użytkowników samochodów miało by zdanie przeciwne, tam gdzie potrzebują to różnicy nie zauważą, a do tego nie muszą odwiedzać stacji benzynowej, podłączają się tylko po powrocie do domu do gniazdka i tyle :-)

      • 1 0

      • Produkcja baterii jest nieekologiczna, a 90% nie ma paneli, czy turbin wodnych (2)

        Czas ładowania jest absurdalny, co wyklucza używanie takiego pojazdu do powaznych biznesów. Jadę np do Warszawy, musze załatwić szybko sprawę, następnie szybko do Wrocka i wracam do Gdańska. A nie....musze czekać 8 godzin na naładowanie baterii :)

        • 0 1

        • (1)

          I absolutnie każdy właściciel samochodu codziennie jeździ na trasie Gdańsk - Warszawa - Wrocek - Gdańsk? Czy może jednak ludzie jeżdżą do pracy i z powrotem 20 km dziennie? A czekanie 8h gdy śpisz nie robi problemu.

          • 0 1

          • Ten kto jeździ do pracy i wraca do domu nie kupuje elektryka bo go na to nie stać

            Kupują biznesmeni. Kumasz zależności? Gdyby elektryk kosztował np 40k jako małe auto miejskie, do tego Rząd dofinansuje panele fotowoltaiczne, ewentualnie pozwoli stawiać turbinki wiatrowe z prądem w powerwallu NA własny użytek ( a nie do odsprzedaży) to może by się to jakoś opłacało.
            A obecnie nie ma to sensu w ogóle. Ładowanie z gniazdka z sieci wychodzi drożej niż jazda dieslem, że o LPG nie wspomnę

            • 1 0

  • Te stacje to jakiś żart (1)

    Niesamowite przedsięwzięcie, 68 stacji po dwa gniazda i to jeszcze tylko 22kW!!! Tydzień by tam można stać i sie nie naładować do pełna. Te stacje powinny mieć przynajmniej 100kW albo nawet 150kW jak superchargery tesli. Takie słabiutke stacje mają zachecić kogoś do przesiadki na elektryka?

    • 3 1

    • podłączysz samochód i w okolicy światła przygasną?

      • 0 0

  • Stacje to powinny być budowane pod domem czy mieszkaniem dla każdego kto ma elektryka, inaczej to bez sensu. Nie wyobrażam sobie auto zostawiać kilometr od domu na noc, aby mogło się naładować. Dlatego właśnie się na hybrydę zdecydowałem, bo jej się nie ładuje. Aurisa tankuje jak zwykłe auto a układ hybrydowy zapewnia niższe spalanie. Na sam silnik spalinowy w aucie bym się nie zdecydował

    • 0 0

  • W pierwszej kolejności na miejskich parkingach, a czekaj nadal ich nie ma tych parkingów. Brawo my.

    • 0 0

  • Gdzie by tu wyciąc kolejny kawałek chodnika na ładowarkę...

    Tam już stoją parkomaty, tam znaki drogowe, tam jacyś nadludzie parkują już swoje auta. Tam stoją skutery, a tam hulajnogi. A tam, za skrzyżowaniem, kurczę, wycięta z chodnika droga dla rowerów i zatoczka autobusowa. No nie ma gdzie postawić ładowarki... No bo przecież nie na parkingu, to by zredukowało ilość miejsc do parkowania.

    • 1 0

  • Meleksy nadaja sie dla dzieci

    Elektryk to nie samochód

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane