• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie zbudować stacje do ładowania samochodów elektrycznych?

Krzysztof Koprowski
19 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Stacja ładowania samochodów elektrycznych przy siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (Partyzantów 36). Stacja ładowania samochodów elektrycznych przy siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (Partyzantów 36).

Gdańsk rozpoczyna internetowe konsultacje dotyczące lokalizacji ładowarek dla pojazdów elektrycznych. Wyznaczonych zostało 81 propozycji lokalizacji, z których na podstawie głosów mieszkańców wybranych do realizacji zostanie 68. Urzędnicy na głosy i uwagi mieszkańców czekają do 29 maja.



Czy kupił(a)byś samochód elektryczny?

Realizacja ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych to efekt przyjęcia przez rząd tzw. ustawy o rozwoju elektromobilności.

Zgodnie z jej treścią, do końca roku w Gdańsku musi powstać 210 punktów, gdzie będzie można podłączyć do prądu samochód elektryczny.

- Aktualnie w Gdańsku jest ok. 50 punktów, a kolejne 21 jest w budowie. W związku z koniecznością uzupełnienia liczby punktów do ładowania sporządzony został plan budowy ogólnodostępnych stacji. Dokument przygotowywała grupa robocza składająca się z przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Biura Rozwoju Gdańska oraz Energi Operator SA. Zespół ten wytypował 81 lokalizacji, które spełniają określone kryteria - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Tabela z 81 propozycjami lokalizacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych (pdf)



Spośród 81 lokalizacji, do realizacji zostanie wybranych 68. O ostatecznej liście zdecydują głosy i uwagi mieszkańców, które można zgłaszać do 29 maja 2020 r.:
  • przez formularz konsultacyjny (.doc), który należy wysłać drogą elektroniczną na adres elektromobilnosc@gdansk.gda.pl lub pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Gdańsku - Wydział Gospodarki Komunalnej, ul. Kartuska 5, 80-103 Gdańsk.
  • w trakcie interaktywnych spotkań, których sposób organizacji i terminy zostaną obwieszczone na stronie gdansk.pl co najmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem (obecnie nie jest podany żaden termin).

Stacje ładowania samochodów elektrycznych


Realizacja wszystkich nowych stacji będzie powierzona operatorowi systemu dystrybucyjnego, którym w Gdańsku będzie Energa Operator SA. Większość punktów będzie umożliwiała ładowania jednocześnie dwóch pojazdów ładowarkami o mocy 22 kW.

Materiał archiwalny z 2018 r.



Opinie (68) 2 zablokowane

  • Miasto powinno wpisać w MPZP (8)

    I wymuszać na deweloperach przynajmniej 10 takich miejsc ns 100 mieszkań, a w galeriach handlowych przynajmniej 30 takich miejsc ma 100 miejsc postojowych.

    • 8 15

    • a deweloper i tak to przeżuci w koszt (3)

      uważasz ze mieszkania są za tanie?

      • 3 7

      • (1)

        Czemu ma nie przerzucić? Przecież nie jest instytucją charytatywną.

        • 3 3

        • bo moze Gdansk tez jest przeludniony od dobrych 15 lat.

          • 2 2

      • jak "przeżuci" to ok.

        a ty naucz sie pisac.

        • 3 0

    • Znawco (1)

      Skad bedziesz mial energie? Siec SN juz teraz ledwo zipue

      • 4 0

      • A nie sądzisz, że to "zmartwienie" firm energetycznych?

        Jak byś sprzedawał prąd to byłby dla Ciebie problem, że ludzie chcą go więcej, czy okazja do interesu?

        • 0 0

    • Miasto w ogole nie powinno sie tym zajmowac

      • 0 0

    • podpowiadam: jedna we Wrzeszczu pod domem sędziego NNW

      kolejna na osiedlu, gdzie powszechnie wiadomo zasiedziane jest gros obecnych, byłych i prawdopodobnie przyszłych władz z układu, inne jak kasy starczy pobudowac plebsowi by nie ujadała i na wybory grzecznie chadzal

      • 0 0

  • Po co? (4)

    Przeciez udowodniono juz w wielu miastach ,wlasnie teraz w czasie epidemii ze ruch samochodow nie zredukowal znacznie smogu!!
    Np w Krakowie w ostatnich zimnych dniach smog ma sie dobrze a samochodow brak...
    Swiadczy to tylko o wyolbrzymianiu problemu zwiazanego glownie z dieslami

    • 34 9

    • zacznijmy od tego, że większość stacji pomiaru jest oddalona od większych ulic. Celowo.

      • 1 5

    • (1)

      Zacznijmy od tego, że samochody są odpowiedzialne za 3-5% zanieczyszczeń powietrza.

      • 3 4

      • Ale śmierdzi w mieście jakby mniej i jest znacznie ciszej jak nie ma samochodów. Korki też mniejsze. Komunikacja jeździ planowo.

        I chodniki niepozastawiane. Wypadków i potrąceń też jakby mniej. Pewnie nie każdy to zauważył

        • 0 3

    • Tłumaczę twojego posta na przykładowe liczby:

      Emituję miesięcznie do atmosfery 100kg CO2. Ale przecież sąsiad emituje 1000kg CO2. To znaczy, że nie ma sensu żeby każdy ograniczył emisję CO2.

      • 0 1

  • moze troche offtopic ale... (1)

    początki elektromobilnosci muszę zaliczyc na swoje wlasne konto. dlugo zanim kto poslyszal o pierwszej hybrydzie, to my ze Szpilkiem mielismy pierwszą stację ładowania za technikum na Sambora w Gdyni! ładowalim baterie do przerobionego komarka marki "Simson"

    • 6 6

    • niech ten co chce wykupi po prostu sobie w domu odpowiednie przylacze od energii

      Bo odpowiedz brzmi.Nigdzie. Nie ma budowac miasto dodatkowo zeby jeszcze ograniczac tereny zielone w miescie.

      • 3 0

  • Elektryki szybciej znikną z naszych dróg, niż się na nich na dobre pojawią. (4)

    Jeśli ktoś nie ma własnego gniazdka, to koszt ładowania na mieście i przejechania 100 km jest wyższy, niż przejazd tej samej wielkości samochodem spalinowym.

    • 27 7

    • paliwo jest zbyt tanie (w stosunku do kosztów jakie powoduje jego spalanie) (1)

      jest ukrycie dotowane. Cale społeczeństwo będzie musiało wydawać biliony by powstrzymać niekorzystne zmiany.

      • 2 12

      • 50% podatków w paliwie ?

        to gdzie ta ukryta dotacja? Prąd jest wytwarzany w większości z tak samo drogiego wydobywanego paliwa. Tyle ze bez tak wysokiej akcyzy i podatków. Ale w ładowarkach już tak nie jest.

        • 5 0

    • Duży koszt do czasu

      Jak będzie odpowiednio duży rynek na prąd do samochodów to konkurencja zrobi swoje. Póki co najwięcej stacji na Pomorzu ma Energa, i póki co jest najtańsza w Polsce, sprawdzałeś jej cennik?

      • 0 0

    • A jak ma własne gniazdko?

      Elektryki kupują praktycznie tylko ci, którzy je mają, chociażby w hali garażowej.

      • 0 0

  • (4)

    Biorąc pod uwagę koszt zakupu i całościowe koszty utrzymania plus spadek wartości to mała benzynka albo mały dizelek zdecydowanie korzystniejszy dla naszej kieszeni :)
    Chyba że eko furiaci dołożą podatki i posiadania auta spalinowego stanie sie bardzo drogie szczegolnie w duzych miastach.

    • 20 4

    • Maly dizelek (2)

      Jesy wporzo. Tak do 2.5l i 300konikow

      • 2 4

      • (1)

        I tak będzie tańszy w zakupie i utrzymaniu i tankowaniu!

        • 0 0

        • Koszt zdrowia do super eko dizelka doliczyłeś?

          W utrzymaniu chyba nie wygrasz z elektrykiem, chyba że nie zmieniasz oleju, pasków, świec itp. W tankowaniu też nie, zostaje Ci tylko koszt zakupu, a różnica między spaliniakiem a elektrykiem wciąż maleje :-)

          • 0 2

    • duże

      mała benzynka pewnie tak, do czasu jak coś się nie zepsuje ;). ale im większe auto tym różnica w cenie mniejsza a przy ok 200 tys już elektryk tańszy. spadek wartości elektryka jest dużo mniejszy jak spalinówki. zapomniałeś też o serwisie. przy tańszych autach może nie ma dramatu, ale jak auto już segment C to ma to duże znaczenie. w elektryku nie płacisz praktycznie za nic poza prądem i oponami. w spalinówce przeglądy, dolewki, hamulce itd :) .
      dużo mitów o elektryka powstało bazujących na pierwszych autach. pozdr

      • 1 0

  • w centrum miasta

    przy tych cenach za parkowanie to będą jedyne pojazdy w centrum

    • 4 10

  • Proszę nie budować żadnych stacji !!!!!!!!!!! (6)

    Samochody elektryczne to fanaberia i w dodatku bardzo droga . Baterie są budowane w oparciu o pierwiastki ,które są wydobywane w nieludzkich warunkach w afryce. Kolejna sprawa to sprawność i cena baterii . Mamy pierwsze przykłady że auto elektryczne po max 10 latach zamienia się w elektro złom - Nissan Leaf piewszej generacji z zasięgu 150 km po 10 latach do 25 kilometrów przy czym nowa bateria to koszt 35tysięcy pln a ,,sprawnego,, Leafa można kupić za podobną sumę . Kolejna sprawa to koszt prądu oraz czas ładowania , W obecnych czasach bardziej ekologicznym samochodem jest benzyniak +LPG .

    • 25 4

    • zgadzam sie

      PRzyłacza tylko na zamowienie i na wlasna reke w mieszkaniach chetnych i zamawiane u operatora pradu.

      • 8 0

    • (3)

      Zgadzam się z tobą, ale należy jeszcze dodać fakt, że produkcja i przede wszystkim utylizacja takich baterii akumulatorów jest znacznie bardziej szkodliwa dla środowiska, niż samochody spalinowe.

      • 9 0

      • Utylizacją tych od laptopów i komórek się nie przejmujesz? (2)

        A to miliardy sztuk co roku, a póki co samochodowe dostają drugie życie na kilkadziesiąt lat w magazynach energii, problemu póki co więc nie ma, jest czas na dopracowanie technologii.

        • 0 2

        • Mam... (1)

          jednego laptopa od 7 lat i kupłem go już używanego i telefon od 10 lat ten sam ..więc nia mów mi czy się przejmuję bo nie jestem konsumentem jak reszta masy trawiąco wydalajacej .

          • 1 0

          • No widzisz, masz 7 lat i bateria trzyma

            Dlaczego w samochodzie miałoby być inaczej?

            • 0 1

    • Masz rację, są przypadki aż tak dużej utraty pojemności wśród Leafów

      Ale w najstarszych rocznikach, i w najgorszych dla nich warunkach - upały, w międzyczasie co nieco już polepszyli. Do tego to nie jedyny samochód elektryczny :-) Jak już podajesz takie przykłady to wspomnij o Teslach z 0,5mln km przebiegu i wciąż 90% oryginalnej pojemności. Póki co moja Ampera w 8 lat i 150 tys. km straciła ok. 3% pojemności, czego i tak nie widzę, bo producent ukrywa to w zapasie.

      • 1 0

  • Nigdzie. niech ten co chce wykupi po prostu sobie w domu odpowiednie przylacze od energii (2)

    • 19 3

    • Turystom i przyjezdnym też to powiesz?

      Spaliniaki pozwalasz im tankować i smrodzić nimi po ulicach, ale elektryków zabraniasz? Do codziennego ładowania wystarcza zwykłe gniazdko, jakie każdy ma w mieszkaniu, pewien problem zaczyna się, gdy mieszkanie jest na 10 piętrze, a parking jest tylko osiedlowy.

      • 1 1

    • w domu jeśli masz czas (np całą noc) wystarczy zwykłe gniazdko

      chyba że codziennie robisz 300 kilometrów wtedy potrzeba szybkiej ładowarki

      • 1 0

  • Jak najszybciej wprowadzic opłaty po 500 zł na miesiac od wszystkich trujacych blachosmrodów spalinami (2)

    Ale powinno się tez złomować wszystkie spalinowe autobusy.

    • 1 20

    • Czas do szkoły gimbusie (1)

      Wystarczy parę dni zdalnego nauczania, i efekty zaraz widać.

      • 6 1

      • Prostaku z 20 letniego szrota ty niemasz zadnego efektu nauczania bo masz sieczke zamiast mózgu :)

        • 0 2

  • a kto ma zaplacic za budowe stacji ladowania? (2)

    to powinno byc komercyjne przedsiewziecie tak jak stacje benzynowe i oczywiscie koszt ladowania powinien odzwierciedlac rzeczywisty rachunek za energie a nie dotacje
    nawet jezeli niektore markety czy dyskonty oferuja "darmowe" ladowanie to i tak jest to wliczone w cene towarow i wszyscy klienci sie dokladaja

    • 14 1

    • Zapłacić ma jej właściciel

      Jak widzisz powinno być w Gdańsku 200, a jest/będzie 70 komercyjnych, pewnie jeszcze trochę komercyjnych przybędzie, wciąż trochę brakuje. A skoro wszyscy się dokładają do elektryków to nie bądź frajer i kup takiego, co będziesz się dokładał jak inni mogą Ci się dołożyć :-)

      • 0 0

    • Ładowarki powstaną tam gdzie parkingi podziemne.

      czyli przy hotelach. Tam gdzie chce niemiecki właściciel

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane