• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Genesis dotarł na Pomorze

Michał Augustynowicz
19 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Pierwszego na Pomorzu Hyundaia Genesis zaprezentowano w weekend w salonie Auto-Mobil w Wejherowie. Pierwszego na Pomorzu Hyundaia Genesis zaprezentowano w weekend w salonie Auto-Mobil w Wejherowie.

Na Pomorzu oficjalnie zaprezentowano Hyundaia Genesis. To sportowe coupe, którym Koreańczycy chcą się wedrzeć na terytorium kontrolowane dotychczas przez auta z Niemiec i Japonii. Czy elegancka linia, atrakcyjna cena, mocne silniki i sportowy napęd wystarczą do nawiązania równorzędnej walki o klienta z Nissanem 370Z i Audi A5?



Które auto byś wybrał dysponując ok. 150 tys. zł?

Pierwszy Genesis na Pomorzu jest jednym z puli siedemnastu dostarczonych na polski rynek. Pokazowy egzemplarz zaopatrzony jest w manualną 6-biegową skrzynię biegów i turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów i generujący moc 210 koni mechanicznych. Podstawowa wersja auta z tą jednostką napędową wyceniana jest na niecałe 115 tys. zł. Najmocniejsza wersja z silnikiem 3,8 l V6 o mocy 303 koni mechanicznych to - w przypadku najbogatszej wersji executive - wydatek ok. 155 tys. zł.

Poprzedni model hyundaia coupe całkiem dobrze sprzedawał się w Stanach Zjednoczonych, jednak do europejskiego sukcesu zabrakło mu eleganckiej stylistyki, nowoczesnych silników i prestiżu marki. Wygląda na to, że Koreańczycy próbują się odciąć od poprzednika nie tylko nową nazwą, ale i mocnymi silnikami, elegancką linią nadwozia i właściwemu sportowym konstrukcjom napędowi tylnych kół. Wszystko wskazuje na to, że tym razem mamy do czynienia z rasowym sportowym coupe, a nie jedynie jego namiastką.

Produkowany w czeskiej fabryce Hyundaia Genesis w pierwszym kontakcie sprawia dobre wrażenie. Wnętrze, jak na rasowe coupe, jest przestronne i wykończone przyzwoitymi materiałami, podobnymi do tych znanych z innych modeli tej marki. Stylistyka wnętrza jest nowoczesna i atrakcyjna dla oka, podobnie jak dynamiczna linia nadwozia. Jedyne, do czego można mieć zastrzeżenia po pierwszym kontakcie z samochodem, to mały i płytki bagażnik. Jest to rezultat zastosowania tylnego napędu, jednak ilość miejsca na bagaż, porównywalna z tym oferowanym przez fiata punto, rozczaruje - zwłaszcza panie.

Podsumowując: po pierwszym kontakcie z Hyundaiem Genesis (bez szczegółowych testów) możemy uznać, że to solidna i sensownie skalkulowana propozycja dla wielbicieli dynamicznej jazdy i driftu, a jedyne, czego hyundai nie może zaoferować swojemu nabywcy, to prestiż marki, na który konkurencja pracowała latami.
Michał Augustynowicz

Miejsca

Opinie (70) 4 zablokowane

  • hyundai coupe kosztował 70-80tys (2)

    dlatego sie dobrze sprzedawal. Sorki ale Genesis jest za drogi. Sam jezdze i30 i jestem zadowolony z jakosci do ceny, ale ta cena nie wrozy mu sukcesu.

    • 19 2

    • Nie wyobrażam, żebym kiedyś kupiła auto warte ponad 100 tys zł i musiała ręcznie regulować fotel!!! (1)

      no comments.

      • 1 3

      • A jak czesto ten fotel regulujesz? To jest auto sportowe, a co za tym idzie waga ma duze znaczenie. Elektrycznie regulowane fotele waza sporo wiecej od zwyklych, chociaz w przypadku Hyundaia napewno niebagatelne znaczenie mialo ciecie kosztow produkcji.

        • 1 0

  • Nigdy nie pozwolę sobie na jazdę Hyundai'em, rozmowy przez Samsung, oglądanie LG. (17)

    Wolę spokojnie dojechać do Celu Audi S-line, porozmawiać przez HTC, a program obejrzeć w TV Sony.

    • 13 52

    • (2)

      załosne

      • 14 2

      • (1)

        dlaczego?

        • 0 12

        • bo prymitywne

          • 14 2

    • htc to firma z taiwanu :) (1)

      • 13 1

      • A Sony z Japonii, i co z tego? Liczy się marka a nie pochodzenie.

        • 1 6

    • miałem HTC HD2 (1)

      nigdy w życiu nie miałem gorszego telefonu, obecnie posiadam BlackBerry Bold 9700 i nie miałem lepszego telefonu

      • 7 5

      • jak się kupuje telefon na Windows Mobile

        to nic dziwnego, że ma się potem o nim takie zdanie.

        • 0 5

    • (5)

      No tak, chyba nie zauważyłaś że jeżdżenie niemickim wytworem jest juz passe.
      Jak Cię stac to kupujesz japoński Lexus, Infinity, brytyjską tradycję.
      Ale skoro rozmawiasz przez HTC to i S-line Ci wystarczy.

      • 7 1

      • (4)

        Pisząc o brytyjskiej tradycji masz na myśli brytyjską markę na niemieckich częściach? hehe... za japoński konstruktorek ja dziękuję - ped^łem nie jestem, Lexusa nie potrzebuję.

        • 0 7

        • (3)

          tylko ukrytym jak były premier nieprzymierzając.......
          Ja tam wiem jaką mam orientację i do Lexusa wsiąść się nie boję.
          A jak masz problemy z rozmiarem to tylko niemieckie auta. Rozmiaru nie zmienią ale samopoczucie bezcenne.

          • 9 0

          • (2)

            classic, teraz już wszyscy wiedzą jaką masz orientację.

            • 0 9

            • (1)

              jak widac z ocen tylko ty aluzji nie poniał.
              Ale czego tu wymagać od czciciela niemieckiej tandety.

              • 4 0

              • BMW - Bardzo Mały Wacek

                • 3 1

    • Bardzo ciekawe

      Pochwal się jeszcze jakich podpasek używasz.....tetrowych?

      • 1 1

    • haha dobre, Audi S-line :) To nowy model jakis?

      • 2 0

    • HTC jest koreańskie

      SONY ma matryce szajsunga

      • 0 1

    • snob

      HTC to też made in Korea

      • 1 0

  • Ankieta trochę bez sensu... (9)

    ...bo za 150 tys. mamy topową wersję Genesisa z ponad 300 konnym V6, a w Audi dostaniemy co najwyżej 2.0 TDI o mocy 170 KM. A5 z silnikami sześciocylindrowymi to wydatek od 216 tys. w górę. Za takie wyposażenie, jakie oferuje Genesis seryjnie, trzeba w Audi dopłacić kosmiczne pieniądze i robi się prawie 300 tys, czyli dwukrotnie więcej. Audi to marka premium, którą porównywać należy z BMW, Mercedesem, Lexusem i Infinity, a Genesis to po prostu znakomicie wyposażone szybkie coupe z segmentu aut popularnych i tyle. Dwa różne światy... Mnie się wydaje, że jeżeli ktoś będzie chciał mieć oryginalne i całkiem niezłe auto za bardzo rozsądną kasę, to Genesisa kupi...

    • 41 1

    • "Dwa różne światy... " - tak, ale tylko cenowo i na płaszczyźnie snobistycznej.

      • 7 1

    • Ale... (2)

      Audi jest Audi... zawsze :-)

      • 0 9

      • a co w nim takiego fajnego?

        Passat i Audi to marzenia każdego dresiarza z Golfa.

        • 11 3

      • oby nie, miałem kiedyś kontakt z A80 (B4) i była to taka kupa złomu, że nie mam pytań (wystarczy powiedzieć, że polonez siostry miał niższą awaryjność, a to już o czymś świadczy).

        mam nadzieję, że Audi robi teraz lepsze samochody niż to felerne 80...

        • 7 1

    • hle hle

      a dla kogo audi to marka Premium, sorki ale sie g znasz na motoryzacji

      • 3 3

    • (1)

      Ale uzywane audi jest juz znacznie tansze a kupowane uzywane od dealera to juz 1/3 ceny poczatkowej, wiem bo sam kupilem wlasnie 2.0 TDI ze skorami itp. i do tego chi tuning za 1500 zl i mam juz 220 koni :-]

      • 0 4

      • 220 koni z 2.0 TDi , no to zycze dlugiej bezawaryjnej jazdy. Jesli to mozliwe wogole w tym przypadku...

        • 3 0

    • Ja tam w Audi nic nie widzę z Premium poza ceną.

      Ludzie dają się kosić jak barany. Audi Q7 R8 czy A3 3d 3.2 Quattro A4 4,2 V8, RS 6 to super auta a reszta to zwykłe wozidła takie sobie sedany i kombi dobre ale bardzo przeciętne za nieprzeciętna cenę adresowane do frajerów

      • 0 1

    • ta antkieta jest chyba najlepiej zrobiona ze wszytkich jakie tutaj widziałam

      trojmiasto NIE UMIE ROBIĆ ANKIET nauczcie się w końcu.....

      • 1 0

  • Za kilka lat zobaczymy taki na kaszubskich autobahnach z diodkami z Auchan (1)

    • 22 2

    • myślisz że

      doda też tam będzie?

      • 1 0

  • Mając ok 150k pln wolnej gotówki bez zastanawiania się bym kupił S3.

    Nawet do Malucha można wsadzić silnik V6, i w zasadzie nic to nie zmieni. Hyundai to Hyundai - nawet z takim silnikiem.

    P.S. Objerzałem wnętrze Genesisa i ta deska rozdzielcza była chyba projektowana przez tego gościa, który wydał wyrok na nowego Focusa (w poprzednim artykule)

    • 5 10

  • Które auto byś wybrał dysponując ok. 150 tys. zł? (3)

    Brakuje tu opcji: inne

    A ten hyundai... powiem tak, okazuje się, że nawet Koreańczycy robią teraz ładniejsze samochody od Niemców. Czy lepsze? Czas pokaże...

    • 14 3

    • Ankiety na trójmiasto.pl to największa bolączka tego portalu.

      • 6 0

    • (1)

      tego auta Koreańczycy na oczy nie widzieli, produkują go Słowacy

      • 0 1

      • a niemieckie samochody robią turcy - jakie to ma znaczenie?

        • 1 0

  • Pochodzę ze wsi (1)

    i chłopaki ostatnio pościągali stare hyundaye sportowe od niemiaszków i od holendrów. Wyglądają jak samochody z gry na PS3 ale koszmar jesli chodzi o serwisowanie. Dlatego kazdy tego sie pozbywa.

    • 5 4

    • dobre

      • 2 1

  • za 163 tys. mozna kupic (4)

    lancera evo x z 2010 roku, ktory po pierwsze ma duszę, po drugie rewelacyjnie sie prowadzi a po trzecie wciaga razem z butami hyundaya, audi i nissana ( ktory tez ma duszę)

    • 12 2

    • (2)

      Wytłumacz jak to jest, że auto ma duszę? I jedno ma duszę, a inne nie ma? WTF??? Masturbujesz na swojego lancerka, czy co?

      • 5 3

      • to oznacza ze to auto to kawal motoryzacyjnej historii (1)

        podobnie jak subaru impreza, lancia delta czy escort cosworth, i td.

        • 2 2

        • pisząc, że połykasz z butami audi, to chyba masz na myśli jakieś a80 z 1,9tdi :)))

          Wczoraj na autostradzie miałem przyjemność jazdy z evo 2009r. Od 0 do 50km/h jako tako nadążał, od 50 do 100km/h, już gorzej... ale od 100 do 200km/h to już porażka...

          • 1 2

    • piszesz tak, a obok tego Koreańczyka nawet nie stałeś...

      • 2 0

  • no dobra, pozbierajcie klocuszki do pudełka.....

    • 9 1

  • to ponad 200 km na tylnych kołach za cenę podładowanego avensisa kombi (3)

    Genesis ma super cenę za jeden KM, fakt napakowane sterydami potworki (dla dresiarzy) w rodzaju focus RS mają mocne silniki i co z tego skoro cała moc idzie w gwizdek. Różnica pomiędzy sportowymi samochodami a ospojlerowanymi podróbkami polega właśnie na przeniesieniu napędu na tył, który jest drogi ale działa, dlatego BMW i Mercedes nie używają niczego innego. Poi za tym z wyglądu całkiem Si, bez barokowych ekstrawagancji i dobrze.

    • 4 11

    • Kasiu jest też wersja 300 konna

      • 7 0

    • Kasia ekspert motoryzacyjny czyli kolejna blacha :)

      Kasiu BMW i Mercedes robią napędy x-drive i 4-matic czyli podróbki quattro :) w bmw super napęd działa do 120 kmh wiec polecam dodać gazu w zakręcie powyżej tej prędkości w sumie jak ktoś lubi ścinać słupy i drzewa to czemu nie

      • 4 4

    • A ja Fiata Freemonta, tylko , tylko że tu chyba nie rozmawiamy o kombiwanach, tylko samochodach sportowych

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W lutym tego roku wprowadzono nowy rozkład jazdy autobusów w Gdańsku. Między innymi których linii dotyczyły zmiany?

 

Najczęściej czytane