• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hyundai i30. Trzy razy tak

Bawo,Mart,Zuz
30 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Hyundai i30. Koreańczyk może poczuć się pewnie. Ma powody.



Śmianie się z Hyundaia może być dowodem tylko ignorancji. Opinii o koreańskim samochodzie jako produkcie tanim i kiepsko jeżdżącym już dawno obcięto głowę, a korpus przebito kołkiem. Chociaż konkurencja wolałaby pewnie, żeby w ten sposób potraktowano samego Hyundaia.



Możemy to powiedzieć wprost, Hyundai i30 to samochód, w stylu "wsiadasz i jedziesz". Nie wymaga specjalnego przyzwyczajania się do niego, wertowania instrukcji obsługi czy walki z jakimiś rażącymi słabymi stronami gdyż... po prostu nie ujawniają się one w czasie codziennej eksploatacji. Oczywiście jeśli mówimy o aucie nowym, którym wyjechaliśmy z salonu.

Hyundai przyzwyczaił nas już do swojej stylistyki, a ta z upływem czasu wcale nie zaczyna trącić myszką. Podobnie jest z deską rozdzielczą. Taka architektura wnętrza może być za czas jakiś uznana za klasyczną. Dlaczego? Bo jest bardzo funkcjonalna i przemyślana. Denerwuje na niej tylko zbyt mocne, niebieskie podświetlenie. Można się go pozbyć, ale wtedy w czasie nocnej jazdy słabo będziemy widzieli dwa "budziki" na desce rozdzielczej. Także podłokietnik z przodu mógłby być parę centymetrów dłuższy. To jednak małe drobiazgi, biorąc pod uwagę chociażby jakość materiałów i ich spasowanie. To jest bardzo dobre.

Hyundai i30 z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 120 KM nie jest sportowcem, dlatego fotelom można wybaczyć nieco słabe boczne trzymanie. Oprócz tego są bardzo wygodne i twarde. Pozycja "startowa" w i30 jest dość niska, a widoczność zadowalająca.

  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30


Główne zalety silnika to bardzo cicha praca. Nawet przy wysokich obrotach jest kulturalny i ledwo słychać jego pomrukiwanie gdzieś pod maską. Kto chce jeździć bardziej dynamicznie, ten powinien "trzymać go" w górnych rejestrach, bo poniżej trzech tysięcy niewiele się dzieje. Manualna, sześciobiegowa skrzynia pracuje twardo, płynnie i precyzyjnie.

W i30 możemy wybrać trzy tryby wspomagania kierownicy: komfortowe, normalne lub sportowe. To pierwsze pomoże słabeuszom na parkingu, a trzecie mocno utwardzi układ kierowniczy, co i tak nie wyzwoli w kierowcy sportowego ducha, bo mimo dużej precyzji jest on całkowicie znieczulony na doznania płynące z drogi. Optymalna pozycja to tryb "normal" i spokojna jazda. Wtedy i30, nawet w trudniejszych warunkach miejskiej zimy robi się relaksujący i zadowala się spalaniem rzędu 9 litrów benzyny na setkę.

Do zalet Hyundaia i30 dołożyć należy zawieszenie, które nie dobija nawet na sporych nierównościach i ma zdecydowanie komfortowy charakter. Przez to i30 lubi się nieco "położyć" w szybko pokonywanym zakręcie. Ostra jazda w łukach jest jednak wbrew jego naturze. Rozważnie, spokojnie, a przez to komfortowo i bezpiecznie, zdaje się mówić koreański kompakt.

Szyty na miarę europejskiego kierowcy i30 bardzo poprawnie wypełnia zadanie miejskiego hatchbacka, który dobrze sprawdzi się też w dłuższej podróży raczej z trójką niż czwórką pasażerów na pokładzie. Wtedy nikomu nie będzie ciasno, a bagażnik o pojemności 378 litrów połknie wszystkie bagaże, mimo nieregularnych kształtów na burtach.

Hyundai i30 1.6 MPI 120 KM w wersji comfort - mającą praktycznie wszystko, co potrzebne kierowcy o standardowych wymaganiach (na pokładzie nie znajdziemy fabrycznej nawigacji, wyposażenie dodatkowe obejmuje także tempomat, ksenony czy panoramiczny dach) - katalogowo kosztuje 63 100 zł. Kto dysponuje takim budżetem, w poszukiwaniu nowego samochodu kompaktowego, naszym zdaniem absolutnie nie powinien pomijać salonów Hyundaia.

Samochód do testu udostępniony przez Margo, przedstawiciela marki Hyundai w Trójmieście.


Trójmiejskie salony Hyundaia znajdziesz tutaj
Bawo,Mart,Zuz

Miejsca

  • Margo Gdańsk, al. Grunwaldzka 250

Opinie (81) 5 zablokowanych

  • a ja nie mam samochodu ...

    ... i jestem szczęśliwy :)

    • 9 0

  • (1)

    Miałem przyjemność dostać auto zastępcze w postaci nowego i30 z silnikiem 1.4.

    Jak na tę pojemność autko całkiem żwawe, chociaż brakuje trochę dołu silnika przy wyprzedzaniu (trzeba redukować)

    Z minusów: brak lampki oświetlającej wnętrze dla kierowcy i pasażera, brak podłokietnika, trochę głośny powyżej 130km/h, plastikowa kierownica.

    Ogólnie za tę cenę fajne autko:)

    • 6 1

    • wersja

      Dostałeś słabszą wersję. Wyższe mają już to wszystko, czego Ci brakowało.

      • 0 0

  • no hejterzy dawac (1)

    A wiekszosci z Was zapewne nie stac na auto powyzej 20tys zl i kupujecie stare golfy i paski. A ja mam i30 1.6 crdi od 2008 z salonu i nie mam zamiaru kupowac nowego. Dlaczego:
    Spalanie zima 5.8/100km
    Tanie czesci
    Tanie ubezpieczenie
    Zlodzieje nie kradna
    Przez 5 lat mnie nie zawiodl. 2x stanal bo zamarzlo mi paliwo w filtrze ale to z mojej winy, trzeba bylo lepiej pilnowac i lac mocniejszego diesla. Ale autopomoc w ubezpieczeniu i temat z glowy
    Doslownie oprocz klockow, tarcz i drazkow stabilizatora doslownie nic sie z tym autem zlego nie dzialo (nie licze stluczek).
    Mam juz 105tys km nabite. W srodku idealnie dopasowany a jestem wysoki. Kupilem go w sumie przez przypadek i nie zaluje.
    A z napinaczy ktorzy sie smieja z H powiem tylko jedno: to ja mam wygodniej i taniej od Was. Jesli podobaja sie Wam inne auta to fajnie, z gustami sie nie dyskutuje. Ale wypowiadacie sie o aucie, ktorym nie jezdzicie i ktorego kompletnie nie znacie. Bo piszecie glupoty i tylko sie osmieszacie. Szerokiej drogi wszystkim uzytkownikom drog :-)

    • 11 0

    • i30!

      ja swojego 1,6 crdi 115 km w wersji comfort plus kupilem w lutym 2012, 40 tysi nabite, zero awarii, zero problemow, dynamika i trakcja miodzio, bardzo sympatyczne auto

      • 3 1

  • Golf z roku 1995 i tak jest lepszy :-)

    • 1 3

  • Hyundai wchodzi "na salony"

    Hyundai wprowadził do elity Światowej swój model Hyundai i20 WRC.To jest bardzo dobry samochód rajdowy i wkrótce dołączy do czołówki.Wiadomo,że wiele sprawdzonych elementów z testów rajdowych, wchodzi później do produkcji seryjnej.Firma rozwija się i ma przyszłość przed sobą.

    • 3 0

  • To ten Hyundai?

    Z trującą klimą? Dziękuję.

    • 1 2

  • tyle

    nabyłem , jeżdżę i jest suppeeer ,,, dla komentatorów poniżej powiem nie czytuję takich opinii jak ....słaba dynamika , dużo pali , testy zderzeniowe itp i itd ... kupcie sobie czołg z silnikiem BMW i wyciągnijcie ołów z nóg .... NAUCZCIE SIĘ PRAWIDŁOWO jeżdzić bo jak widzę na drogach swołocz w TDI-kach i innej maści ROPNIAKÓW to na mdłości bierze ,, NA POLA I ŁĄKI KOSIĆ ....

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywają się trójmiejscy dealerzy BMW?

 

Najczęściej czytane