• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ikarusem przez miasta NRD

Krzysztof Koprowski
16 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przegubowy "Platynowiec" - tym autobusem planuje się podróż po miastach byłego NRD. Przegubowy "Platynowiec" - tym autobusem planuje się podróż po miastach byłego NRD.

Kultowy Ikarus ponownie rusza w wakacyjną trasę. Tym razem celem wyprawy są miasta byłej Niemieckiej Republiki Demokratycznej, w której tego typu autobusy, podobnie jak w Polsce, dominowały na ulicach w przewozach pasażerskich. W tygodniowej podróży każdy chętny może wziąć udział.



Podróż rozpocznie się w poniedziałek, 13 lipca, o godz. 8 spod dworca głównego w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Jeszcze tego samego dnia planuje się dotarcie do Berlina i tam krótkie zwiedzanie oraz pierwszy nocleg. W kolejnych dniach uczestnicy podróży zawitają Ikarusem do: Cottbus, Drezna, Chemnitz (miasto symboliczne, bo w czasach NRD nosiło nazwę Karl-Marx-Stadt), Gery oraz Lipska.

W drodze powrotnej będzie jeszcze postój z noclegiem w Berlinie, a następnie odwiedzenie Eberswalde. Koniec podróży planuje się na niedzielny wieczór 19 lipca w Gdyni.

Odrestaurowane wnętrze "Platynowca". Odrestaurowane wnętrze "Platynowca".
Wycieczka ma charakter bardziej towarzyski niż w pełni zorganizowany. Uczestnicy będą mogli wybrać więc wspólne robienie zdjęć z Ikarusem na ulicach niemieckich miast lub zwiedzać je w tym samym czasie, umawiając się jedynie na konkretną godzinę i miejsce na koniec dnia.

- Podróż planujemy odbyć naszym najnowszym nabytkiem, przegubowym Ikarusem 280.26 - "Platynowcem". Przy autobusie przeprowadziliśmy właśnie prace, które dostosowały jego wygląd zewnętrzny i wewnętrzny do stanu z lat 90 - mówi Łukasz Staniszewski, właściciel autobusu i organizator przejazdu.

Każdy pasażer w cenie 299 zł (to koszt paliwa, opłat drogowych oraz przygotowania autobusu do wyprawy) ma zagwarantowane miejsce siedzące w pojeździe. Wyżywienie oraz nocleg trzeba opłacić we własnym zakresie. Planuje się korzystanie z różnego rodzaju obiektów noclegowych na trasie, ale dla chętnych istnieje też możliwość noclegu w namiocie obok autobusu lub w samym autobusie (bezpłatnie).

Kultowy Ikarus w 2013 r. zdobył Północny Przylądek - Nordkapp. Wówczas w podróży "Marchewą" również każdy mógł wziąć udział. Kultowy Ikarus w 2013 r. zdobył Północny Przylądek - Nordkapp. Wówczas w podróży "Marchewą" również każdy mógł wziąć udział.
Podróż Ikarusem po miastach byłego NRD będzie już kolejną wyprawą dla zespołu Kultowego Ikarusa. W 2013 r. pojazdem węgierskiej produkcji udało się zdobyć Nordkapp, uznawany symbolicznie za najbardziej wysunięty na północ punkt Europy (w rzeczywistości bardziej na północ o ok. 1,2 km położony jest Knivskjellodden, ale nie można tam dotrzeć samochodem).

Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Trójmiejski Ikarus pojedzie na norweski Nordkapp

Po tej wyprawie, w czasie której wykonano ponad 6,1 tys. km, jeszcze jesienią tego samego roku ekipa Kultowego Ikarusa zorganizowała przejazd do Węgier, Rumunii i Serbii.

- Podczas wszystkich naszych podróży na pokładzie autobusu zawsze panuje radosna atmosfera, a dla każdego jest to wspaniała przygoda. W podróż do Niemiec zapraszamy każdego chętnego - niezależnie od wieku (osoby niepełnoletnie wyłącznie z opiekunem prawnym) i zainteresowań lub ich braku komunikacją miejską i motoryzacją. Myślę, że nikt nie będzie zawiedziony tak nietypowym pomysłem na wakacyjny urlop - zachęca Staniszewski.

Zabytkowe autobusy można także wynająć na różne okzazje np. ślub lub imprezę towarzyską. Od lewej: "Marchewa", "Platynowiec", "Przemytnik". Zabytkowe autobusy można także wynająć na różne okzazje np. ślub lub imprezę towarzyską. Od lewej: "Marchewa", "Platynowiec", "Przemytnik".
Kto nie ma jednak czasu na wakacyjne wojaże, może również zawsze we własnym zakresie wynająć zabytkowy autobus np. jako nietypowy i bardzo pojemny środek transportu na wieczór kawalerski, ślub, wesele czy imprezę integracyjną.

Do wyboru, oprócz "Platynowca", są: Ikarus 256 "Przemytnik" - skonstruowany z myślą o przewozach międzymiastowych (w tym przez granicę - stąd nazwa) oraz doskonale znany, typowo miejski Ikarus 260, zwany ze względu na malowanie "Marchewą".

Jak wziąć udział w podróży po dawnej Niemieckiej Republice Demokratycznej?

Organizator prosi osoby w pełni zdecydowane o kontakt poprzez adres e-mail ikarus280@poczta.onet.pl (tytuł maila: DDR 2015). W autobusie jest 35 miejsc siedzących. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Szczegółowe i zawsze bieżące informacje znaleźć można na stronie wydarzenia na Facebooku

Miejsca

Opinie (40) 3 zablokowane

  • To był jednak porządny autobus. (2)

    Wygodne siedzenia, dużo miejsca do stania, duża przestrzeń okna do otwarcia. Praktycznie jedyny minus to brak klimy ale dziś klimy w wielu pojazdach również brak.

    • 29 8

    • Duże, otwieralne okna + kilka 'szyberdachów'. Współcześni producenci mogą się uczyć

      • 1 0

    • A co z tachaniem wócków po tych schodach?

      • 0 0

  • Ja sobie nie przypominam (1)

    modelu z podwojnymi okraglymi swiatlami - czy w Polce ten model jezdzil?

    • 0 0

    • To autokar. Takie woziły dzieci na wycieczki. W artykule nazwany "Przemytnikiem"

      • 2 0

  • John

    I ten wszechobecny smród spalin. Niezapomniane........

    • 1 0

  • (1)

    Piękną stawiały zasłonę dymną piłując pod górę Słowackiego.

    • 21 2

    • albo 129 i 149 na Jaskowej...

      mmmm....mlodosc....

      • 4 0

  • (5)

    Ikarusy powinny wrócić na ulice Gdańska, to świetne maszyny, niezawodne. Do tego bardzo funkcjonalne i przestronne. Spora moc silnika jest również istotna.

    • 16 22

    • niewiele sie róznią od obecnych mietków zakupionych w Turcji przez Budynia

      • 1 2

    • sie puknij w łeb. Super moc silnika, ze ledwo na Chełm się wtaczał. W zimie zimniej niż na dworzu, wieczne awarie!

      • 8 3

    • (1)

      Jasne, jak podjeżdżał pod Jaśkową to kopcił niemiłosiernie i rozwijał zawrotną prędkość 10km/h przy pełnym załadowaniu.
      Sentyment może pozostał ale nie oszukujmy się to stary, śmierdzący, komunistyczny grat.

      • 17 5

      • Gdyby części eksploatacyjne były w porę wymieniane działałby bez zarzutu. Pamiętam jeszcze nieliczne wersje z automatyczną skrzynią biegów, jak na tamte lata i tak okrojony budżet były to naprawdę dobre autobusy

        • 5 5

    • kadar mieścił się w

      30 l/100 km o takim zużyciu obecne autobusy mogą tylko pomarzyć. Naprawiło się go byle czym. Kiedy zadłużenie samorządów przekroczy dopuszczalną, ustawową granicę, kiedy budżety przeznaczone na komunikację będą okrajane, ta przewoźnicy zaczną szukać aut tego typu...

      • 2 4

  • Autor widać słabo wtajemniczony ... (1)

    Bo Ikarus to - popularna nazwa;- Kadar ,DDR to (fonetycznie po polsku} - Dojcze Dramatisze Republik !...

    • 2 0

    • A RFN to Richtig Fajne Niemce.

      • 2 0

  • Korba

    Mam nadzieję, że wezmą korbę do odpalania :)

    • 2 1

  • Mega tripy, mega pomysł :D

    Szkoda, że już urlop zaplanowany :(

    • 13 1

  • A skąd ksywa Platynowiec? (1)

    • 4 0

    • Pochodzi z zajezdni PKA,

      na Pogórzu Dolnym, ul. Platynowa

      • 9 0

  • Szacun

    • 52 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CNG?

 

Najczęściej czytane