• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Indywidualnie, ale nie tanio. Mazda 2

Bawo
12 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Coraz chętniej kupujemy Mazdę, która na wybrzeżu podbija serca klientów indywidualnych i drobnych przedsiębiorców. Pierwszą tegoroczną premierą marki będzie Mazda 2. Wkrótce po niej pojawią się kolejne modele.



W latach osiemdziesiątych XX wieku Mazda, kupowana za pośrednictwem kont walutowych w banku PKO, była na wybrzeżu symbolem niezależności i wysokiego statusu społecznego. W połowie lat 90. zniknęła z Polski, aby powrócić osiem lat temu. Dziś Mazda z roku na rok radzi sobie w Polsce coraz lepiej, chcąc zostać japońską alternatywą dla BMW.

Polska sprzedaż Mazdy to w 2014 roku 7 500 samochodów. W porównaniu do 2013 roku to wzrost o ponad 70 procent. W ubiegłym roku polski oddział firmy zajął szóste miejsce w rankingu krajów europejskich, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii i Szwajcarii.

W 2015 roku Mazda zamierza sprzedać na naszym rynku 9000 samochodów bijąc kolejny raz swój rekord. Podobnie jest w Trójmieście, gdzie z roku na rok istotnie wzrasta sprzedaż marki. - Nasi klienci kupują mazdę 3, 6 i CX5, czyli cała gamę opartą na technologiach Skyactiv i stylizacji Kodo - mówi Adam Braumberger z firmy BMG, reprezentującej Mazdę w Trójmieście. - Jestem przekonany, że w 2015 roku zwiększymy sprzedaż, ponieważ czeka nas pięć ważnych premier: Mazda2, zmodernizowane Mazda6 i CX-5, CX-3 i roadster MX-5. Szczególnie liczymy na Mazdę 2, która ceną i atrakcyjną stylizacją pozwoli nam powalczyć wreszcie w segmencie B.

Najtańsza Mazda 2 kosztuje 50 900 zł. Tyle należy zapłacić za auto z 75-konnym, wolnossącym silnikiem 1.5 SKYACTIV-G w podstawowej wersji wyposażenia SkyGO. Mocniejszy, 90-konny wariant benzynowej jednostki, oferowany jest od wersji SkyMOTION w cenie od 54 400 zł, a najwyższy o mocy 115 KM dostępny jest w najbogatszej odmianie SkyPASSION i kosztuje od 63 900 zł.

To niemało, choć Mazda podkreśla, że jej auto jest bogato wyposażone. Na pokładzie znajdą się m.in. (z pewnością w opcji) multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect, a także po raz pierwszy w klasie wyświetlacz przezierny Head-up oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, tj. monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych, mijania czy system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

W drugiej połowie 2015 roku gamę powiększy silnik Diesla SKYACTIV-D, również o pojemności 1,5 litra, generujący 105 KM. W ofercie dostępne są ręczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach (w zależności od wariantu mocy silnika) oraz sześciostopniowy automat.

Nowa Mazda z pewnością nie będzie konkurencją dla najpopularniejszych przedstawicieli segmentu B. Prędzej przyjdzie się jej zmierzyć choćby z Alfą Romeo MiTo. Klient marki to jednak najczęściej osoba fizyczna a nie flota, więc różnica w cenie ma tu często drugorzędne znaczenie.
Bawo

Miejsca

Opinie (43) 6 zablokowanych

  • Wymiata !!!

    • 6 4

  • Fajna, mało awaryjna. (2)

    • 10 3

    • nowe auto to co ma byc awaryjne? ;)

      • 1 2

    • Jak zbadałeś awaryjność auta, którego dopiero wchodzi na rynek?

      Niby drobny szczegół, ale jednak mnie interesuje.

      • 2 3

  • Szału nie ma. (4)

    Te kształty jakieś takie nijakie, nie ma na czym oka zawiesić. Moim zdaniem zniknie w tłumie podobnych aut. Cena też odstarsza.

    • 3 32

    • (3)

      MAsz rację.
      Zapewne zniknie w tłumie pasatów i golfów sprzed 2000 roku.

      • 9 0

      • hehehehehe.. dobre! (2)

        Dodaj jeszcze VW transportery , podgnile, ale wlokace się LEWYM pasem.... zawsze....

        • 6 1

        • Wiem
          Na trzyliterowych blaszkach w dół Słowackiego.
          O wyglądzie "pasażerów" nawet nie piszę:)
          Ktoś kto podbija badania ma dużą fantazję, przynajmniej tak dużą jak wada oczu w dioptriach

          • 2 0

        • z GWE

          • 4 0

  • Ostatnia mega firma motoryzacyjna. (4)

    • 15 2

    • śliczna (3)

      • 8 1

      • a 6 po prostu mnie rozwala... (2)

        • 13 0

        • (1)

          Niestety, Mazda 6 jest piękna na zewnątrz, ale tragiczna w środku.
          Ścisk na fotelu kierowcy gwarantuje ból pleców już po kilku kilometrach.
          Wyposażenie również słabe (żeby mazda 3 lepiej wyglądała pod tym wględem...), tu jednak zbliżający się lifting powinien pomóc.

          • 1 3

          • ?

            No bez żartów. Mam nową 3, wymiata. Moze nie jestes przekonany do sportowego profilu foteli? Są mega wygodne. Jest dużo miejsca.

            Na jakiej podstawie piszesz taki komentarz? Jeździłeś nową mazdą?

            • 3 0

  • Jeszcze trwałe bez TSI (2)

    Ostatnie auta - japońskie, które nie poddały się turbo z litra pojemności, jest nadzieja że długo będą jeździć bezawaryjne. Poza tym super stylistyka, jakby nie to że mam nową Hondę, kopiłbym Mazdę.

    • 23 1

    • Made in ...robi jednak różnicę

      • 10 0

    • Benzyna

      Ale to dotyczy tylko jednostek benzynowych. Diesle są awaryjne jak u innych marek.

      • 2 0

  • Cena!!! (8)

    Cena zniechęca od samego początku. I tyle w temacie.

    • 6 13

    • dozbieraj (3)

      • 8 3

      • coś za coś (2)

        • 6 2

        • coś za co ???? :-) (1)

          • 0 3

          • za Gompkę

            Baltazarze

            • 1 0

    • za tą cenę można kupić BMW (1)

      więc nie ma o czym pisać

      • 1 20

      • prawda E65 2004 5.0

        a za dwa kilo ziemniaków jednego browara...

        • 23 0

    • (1)

      Jakby kosztował 30 koła i tak byś nie kupił.
      A cena nie taka zła w porównaniu np. do Hondy Jazz.

      • 6 0

      • ale honda jazz jest większa.

        W środku więcej miejsca więc zależy dla kogo ma być auto. Mazda 2 dla samotnej kobiety czy faceta - nie dresiarza wychowanego na vw jest idealna.

        • 3 0

  • Cena (5)

    W Niemczech za 50 tys. kupimy auto klasy wyższej a nie miejskie pudełko!!

    • 4 16

    • już niedługo (1)

      będziemy nowym Landem to sobie kupisz za 50 w tedeiku ukochane ,,autko dla ludu,,

      • 10 0

      • no i armia z Matizów wylewa teraz swoje żale...

        • 6 4

    • (2)

      Tak za 50tys to kupisz dwa komplety felg z oponami zima lato do cayenne, chyba że masz na myśli 10-13 letnie audi a8.

      • 10 1

      • Daj spokój.
        Niech Janusz żyje złudzeniami o autach klasy wyższej za 50 koła w Rajchu, ale w sumie nie napisał czy chodzi mu o nowe...

        • 7 1

      • odp

        Średnie zarobki nominalnie mamy podobne z Niemcami: 3500 zł /3500 Euro. W Polsce za 50 tys.,kupimy miejskie pudełko a Niemiec za 50 tys., kupi auto klasy wyższej. I na tym polega różnica

        • 2 0

  • Zoom Zoom (3)

    Mazda jest dla kogoś kto nie chce jeździć tym samym co pięciu sąsiadów obok a jadąc do pracy mijać 15 kolejnych. Pozdro dla fanów marki z Hiroshimy.

    • 17 2

    • Zoom Zoom to była poprzednia generacja. (2)

      Teraz jest KODO

      • 3 0

      • ZoomZoom vs Kodo (1)

        Kolego, zoomzoom to folozofia Mazdy ktorą wprowadzili w 2002 roku i trwa do dzis, a Kodo to design. ZoomZoom oznacza przyjemność z jazdy.

        • 2 0

        • Racja

          Faktycznie kolego, doinformowalem sie, razem z nowym designem przyszla nowa filozofia "Dusza ruchu" - pozdrawiam :-)

          • 2 0

  • Wygląd 10/10 ale ta cena...

    • 3 0

  • Mam trójkę 6letnią z salonu i nic się złego nie dzieje. Jestem bardzo zadowolony.

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane