- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (48 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (33 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (202 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Infiniti FX 50 S. Barokowy megagadget
Musisz się wyróżniać? Gustujesz w motoryzacyjnym baroku i masz żyłkę indywidualisty? W dodatku lubisz wielkie samochody? Jeżeli tak jest to powinieneś pomyśleć o Infiniti FX 50S. Prawdziwym gadgecie na kółkach.
W ubiegłym roku Infiniti oficjalnie trafiło do Polski. Co ciekawe, z niezłym skutkiem. Z jednego salonu, który znajduje się w Warszawie, wyjechało już ponad sto luksusowych klonów Nissana. W maju zaś najwięcej w Europie samochodów kupili Polacy. Centrum Infiniti ze sprzedażą wynoszącą 23 sztuki, wyprzedziło Włochy (22 sprzedane auta w 3 salonach) i Hiszpanię (20 sprzedanych samochodów w 4 salonach).
Kolejnym celem i ambicją Japończyków jest teraz przekonanie do siebie lokalnych rynków, w tym także Trójmiasta. Tym bardziej, że tutaj marka jest całkiem dobrze znana. Głównie za sprawą prywatnego importu.
FX 50S to już druga generacja tego samochodu. Co ciekawe, jego premiera miała miejsce w Europie na marcowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie.
Osiągi tego potwora naprawdę robią wrażenie: prędkość maksymalna jest określona na 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 5,8 sekundy. Według producenta, w cyklu mieszanym FX50 zużywa 13 litrów na 100 km. Według nas jest to jednak o ponad trzy litry więcej.
W standardzie, za jedyne 320 tysięcy złotych, znajdujdziemy m.in. siedmiobiegową przekładnię automatyczną z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy, inteligentny napęd na wszystkie koła, zawieszenie z systemem ciągłej kontroli tłumienia i aktywny układ sterowania tylnych kół. Kierowca ma też do dyspozycji takie zaawansowane technologie jak panoramiczną kamerę 360°, ułatwiającą parkowanie.
Już pierwszy rzut oka udowadnia, z czym mamy tu do czynienia. Tak agresywnej i przy tym proporcjonalnej bryły nadwozia trudno szukać u konkurencji. FX 50S z daleka komunikuje, że właściciel cierpi na nadprodukcję testosteronu i lepiej z nim nie zadzierać. BMW może się schować. Wzrok przyciąga głównie znak rozpoznawczy Infiniti - podwójny łuk grilla chłodnicy, a także charakterystyczne lampy przeciwmgielne i reflektory biksenonowe.
O gustach się podobno nie dyskutuje. Wystarczy jednak tylko powiedzieć, że FX nie jest na pewno autem dla miłośnika harmonii i klasyki. Stworzono go raczej dla kogoś lubiącego właśnie gadgety i ostrą jazdę. Nie tylko samochodem. Pod niego też krojono zawieszenie. I trzeba przyznać, zrobiono to naprawdę dobrze. Montowane w FX poprzedniej generacji przednie zawieszenie z drążkiem skrętnym, zastąpiono nowym zawieszeniem dwuwahaczowym. Górne i dolne ramiona zawieszenia zapewniają naprawdę wysoką kontrolę nad pojazdem, nie ograniczając przy tym komfortu i pozwalając zachować niezłą sterowność. Tylne zawieszenie FX 50 to sprawdzony wielowahacz.
W optymalnych warunkach Infiniti jest w 100 procentach autem tylnonapędowym, jeżeli jednak któreś z kół wpadnie w poślizg, do 50 procent momentu trafi na przednią oś. Gdy dodamy do tego elektroniczny układ skrętu kół, okaże się że atletyczny japończyk może nam dać naprawdę dużo satysfakcji. I to nie tylko w ciemnym zaułku pod modną dyskoteką.
Zobacz także
Opinie (47)
-
2009-08-12 13:22
320 tysięcy złotych
przegięcie na całego
- 9 2
-
2009-08-12 13:17
O nieee
O dzizas jaki tytuł.... Polskiego nie znamy?
- 9 1
-
2009-08-12 13:14
Ma coś
Ma coś w sobie a środek tego auta mnie urzeka nie to co w nowych BMW np zero przycisków itp kto nie lubi takiej świecącej choinki w środku ? na pewno ja to uwielbiam
- 5 2
-
2009-08-12 12:55
Fajny. Ogolnie podoba mi sie design Infiniti, nie to o nudny Lexus.
- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.