- 1 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (125 opinii)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (30 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
To już pewne - Infiniti wycofuje się z rynku europejskiego. Powodem tej decyzji jest słaba sprzedaż aut spod znaku luksusowej marki Nissana.
Powód wycofania japońskiej marki z Europy jest prosty - obecność na tym rynku po prostu przestała się opłacać. W ciągu ostatniego roku sprzedaż spadła o połowę i wyniosła niespełna 6 tys. egzemplarzy w skali całej UE.
W połowie tego roku Infiniti wstrzyma produkcję dwóch modeli - Q30 i QX30, które składane są w angielskim Sunderlandzie. Po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE ta produkcja już kompletnie nie będzie dla Japończyków rentowna. W tym samym czasie przedstawiciele Infiniti będą pracować nad zakończeniem współpracy z dealerami, a mówiąc wprost - nad zamknięciem salonów.
Japończycy zapowiedzieli, że skupią się na kluczowych dla siebie rynkach, czyli Ameryce Północnej i Chinach. Infiniti wciąż będzie sprzedawało swoje auta w Europie Wschodniej.
Jak zatem po wycofaniu japońskiej marki z Polski będzie wyglądała obsługa posprzedażowa w zakresie usług serwisowych i gwarancyjnych?
- Opieka nad klientami w Polsce pozostaje bez zmian. Posiadaczy samochodów Infiniti będziemy otaczać opieką posprzedażną dopóki tylko będą użytkowali swoje samochody. Rozpoczęliśmy starania o włączenie polskiej sieci sprzedaży do struktur funkcjonujących w Europie Wschodniej - zdradza Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, importera marki Infiniti w Polsce.
Przedstawiciele Infiniti zapewniają, że gwarancja na samochody będzie honorowana do końca jej trwania, a serwis pogwarancyjny, oparty o dostawy części zamiennych poprzez europejską sieć logistyczną aliansu Renault-Nissan i ogólnopolską sieć serwisów Infiniti, będzie funkcjonował tak jak dotychczas.
W ofercie marki w Polsce pozostają modele Q30 i QX30, produkowane w Japonii Q50 i Q60, a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza siecią Infiniti Europe, SUV QX60.
Przypomnijmy, że salon marki Infiniti rozpoczął swoją działalność w Gdańsku stosunkowo niedawno, bo 5 października 2017 roku. Niebawem zniknie z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (121) 6 zablokowanych
-
2019-03-18 14:18
Ciekawe?
Na innej stronie ( wnp.pl )można przeczytać ( wypowiedź przedstawiciela firmy ) że firma wycofuje się bo ich silniki nie mogą spełnić nowych norm tzw. ekologicznych w Europie. Ponieważ i tak nie sprzedawali tutaj dużo a najważniejszym rynkiem samochodowym są USA i Chiny gdzie sprzedają się bardzo dobrze to p...przą europę ( to już moja opinia ). To samo robi Subaru ale z modelem np. Forester XT. I pewno wiele innych firm które otwarcie o tym nie mówią a robią to samo . Ten grajdołek europejski sam się udusi w tych swoich absurdach .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.