• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?

Maciej Naskręt
17 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża.

Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. zobacz na mapie Gdyni Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.



Jak oceniasz pomysł usprawnienia ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego?

Kierowcy narzekają na korki przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Kolejka samochodów jest tam tak duża, że sznur pojazdów zajmuje nawet główną jezdnię w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, co potęguje zagrożenia. Utrudnienia są szczególnie dotkliwe w godzinach popołudniowych.

- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.

- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu. Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu.
Co na to urzędnicy?

Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?

- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.

- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.

Miejsca

Opinie (179) 4 zablokowane

  • Zrobić estakadę na lewo i prawo ! (7)

    Są fundusze europejskie, trzeba tylko umieć je zdobywać i zrobić estakady tu i w wielu innych dużych, trudnych skrzyżowaniach, a nie światła ja na wsi !!!

    • 40 25

    • (5)

      Na wsi są estakady, aby pokonać bezkolizyjnie lokalne drogi dla traktorów. W miastach są światła, ponieważ są piesi, którzy tworzą miasto.

      • 23 8

      • (3)

        PIESI tworzą miasto?? Nie. Piesi tworzą wieś po-pegeerowską. Miasto tworzą knajpy, neony i ruch samochodowy. Tak przynajmniej ja to widzę.

        • 7 18

        • samochody tworzą korki i parkingowiska a nie miasto

          jeśli się tworzy dla nich estakady, to bardzo szybko okazują się zakorkowane

          • 0 0

        • To nazywa się MOP (1)

          a nie miasto. ;-)

          • 7 3

          • daj mu spokój

            Kolega pewnie ze Skarszew czy innego Nowego Dworu Gdańskiego i świata poza ekspresówkami i autostradami nie widział

            • 3 1

      • w mieście są potrzebne estakady i przejścia nad/podziemne, bo jest duże natężenie ruchu, a piesi coraz durniejsi i coraz gorszy mają instynkt samozachowawczy

        • 12 18

    • estakady kupisz w każdym sklepie z estakadami

      • 12 0

  • podniesc cene benzyny do 8 zł /litr ?

    • 1 2

  • ~~

    Wystarczy wybudować tunele dla pieszych ,a nie "co pies szczeknie" przejścia dla pieszych będzie bezpieczniej dla wszystkich.

    • 1 1

  • (2)

    Po co cos zmieniac jest tak od lat ludzie stoja sobie w korkach i tyle. A jak jest pomysl i trzeba cos przemyslec to nabiera rangi lotu w kosmos. Lenie.

    • 35 4

    • Inżynieria ruchu (1)

      To nie studium paznokcia

      • 2 2

      • hahaha wyszło na moje

        Już kiedyś postawiłem tezę, że gdyńscy urzędnicy szczególnie ZDiZ w przeciwieństwie do gdańskich robią wszystko, żeby nic nie robić. I znowu wyszło na moje :)

        • 3 0

  • hmm?

    a czy szanowny shitstar zmierzył natężenie ruchu pieszych przechodzących w tym miejscu przez morską???? bo z tego co widzę ruch tam minimalny.....wystarczy dobrze oznakować to skrzyżowanie i gra gitara, ale urzędnicy traktują wszystkich jak debili co to pozabijają się nawzajem......

    • 0 1

  • to bezmuzgi

    korki przy zjezdzie ze swarzewskiej na morska postuj taksowek zlikwidowac zrobic trzeci pas skretu w prawo i korku nie bylo by uczeni nic nie mysla nie ma co sie dziwic ze sa korki

    • 2 0

  • Bus Pas - dla kogo? (1)

    Powstał bus pas tym samym zlikwidowano kilkanaście miejsc parkingowych, można by go wykorzystać dla skręcających w ul Morską. Bus pas jest zupełnie pusty i muszę przyznać że codziennie jeżdżę tą trasą i nie zdarzyło się aby z tego pasa korzystał jakiś autobus czy trajtek! Ten odcinek jest zupełnie nie wykorzystywany!

    • 13 3

    • No i urzędnicy mogą sobie przypisać zasługę, bo w ten prosty sposób nawierzchnia na buspasie nie ulegnie zniszczeniu i powstaje wymierny zysk w kasie miasta, który można spożytkować na premie dla urzędasów :)

      • 1 0

  • Sekundniki zamontujcie

    I sprawne przyciski dla pieszych ! Jak nie ma pieszych to po co jest zielone dla nich i uruchamiany czas dla nich . Ustwcie ten gowniany za miliony 196 sprzet bo porządku narazie brak . Zamontujcie sekundniki !

    • 1 0

  • jeżdze na rowerze (2)

    autem w dalsze trasy i do sklepu po wieksze zakupy, a tak to rower,piechota,tramwaj.nie musze d*py podwozić w każde miejsce,głupota to jest i lenistwo

    • 1 6

    • Trochę pokory (1)

      Kim ty jesteś aby oceniać innych? Pewnie na samochód cię nie stać albo prawka nie masz...

      • 3 1

      • odpowiadam, prawko i auto mam,czasy sie zmieniły

        tylko biedak musi udowodnić że stać go na auto - chociaż go nie stać, pracuję na zachodzie europy i tam auto jedno w rodzinie to normalna normalność,tam też śmigam na rowerze,tutaj w pl tak samo, ja nie mam syndromu zastaw sie a postaw sie, nie musze, w trasy śmigam autem, w pracy też bo muszę, i lubię, znam wielu co codziennie do biedronki autem jadą,to pare kroków, o to mi chodzi o bezsensowne wożenie d*py po królewsku

        • 0 1

  • znam sposób (1)

    to GWE i GPU powoduje w głównej mierze te korki. Wprowadzić opłatę tranzytową dla tych "kierowców" (miszczów kierownicy) i korków nie będzie, ani na Morskiej ani na Hutniczej. Bezpieczeństwo mieszkańców i kierowców Gdyni również wzrośnie.

    • 4 0

    • A niezameldowani mieszkańcy Gdyni niech się wynoszą z gminy Kosakowo oraz Rumii bo zabierają nam powietrze.

      Dostosowałem się do Twojego poziomu wypowiedzi.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane