- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (129 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (117 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (87 opinii)
Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?
Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.
- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.
- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Co na to urzędnicy?
Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?
- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.
- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.
Miejsca
Opinie (179) 4 zablokowane
-
2015-10-19 00:05
Z buspasa po prawej stronie zrobić pas włączania się do ruchu na Morską.
Wcześniej, na tym pasie stały zaparkowane samochody, więc nikt się nie interesował jego wykorzystaniem.
- 0 1
-
2015-10-18 23:50
Pewnych spraw nie da się już zamieść pod dywan
A będzie tylko gorzej, już dziś należy pomyśleć o połączeniu hutniczej z morską na wysokości obwodnicy. Pod rondem morskiej-zjazd z estakady musi być przejście podziemne. To jeden z większych węzłów transportowych w mieście. Po drugiej stronie estakady też nie jest różowo, Tego mili urzędnicy nie da się zamieść pod dywan. Uważam to za największą bolączke Gdyni. Zbagatelizowanie tej sprawy dziś da zdwojonego kopniaka już jutro! Odtworzenie lotniska zacementuje dokumentnie estakade.
- 0 1
-
2015-10-18 22:29
21.10.2015r ląduje DeLorain z Powrotu do przyszłości.. skopiować designi korki same się rozwiążą.
McFly owie górą...
- 0 0
-
2015-10-18 21:02
Dobry pomysł
Można by tak zrobić a tak stoimy w tym korku marnujemy czas tracimy paliwo.. Aut zawsze będzie więcej więc niech ZDiZ weźmie to pod uwagę ułatwi kierowcom zjazd z Estakady bo w godzinach szczytu długo się czeka na zielone światło
- 1 0
-
2015-10-17 20:38
To bardzo proste co zrobić. (2)
Autobus zabiera 100 osób. A w godzinach szczytu w 3/4 aut siedzi sam kierowca.
Zatem przesiądź się do autobusu jeden z drugim (szczególnie ci co nie muszą jeździć autem, bo mają doskonały dojazd komunikacją publiczną), a korki zdecydowanie się zmniejszą i tobie wyjdzie taniej też.
Proste?
Proste.- 14 25
-
2015-10-18 08:57
(1)
kolejny socjalista który mówi ludziom co mają robić. Który autobus zawiezie cie bezpośrednio spod domu do miejsca pracy, po drodze odwożąc dzieci do róznych szkół/przedszkoli ?
- 4 3
-
2015-10-18 20:54
za odwożenie dzieci do szkół i przedszkoli - mandat, dyby, i dwa tygodnie gnania bachorów w śniegu nago! przez te cacyd*pkowskie zwyczaje i maminsynkowe takie korki właśnie są. każdego bachora SUVem 500m do szkoły wieźć trzeba.
- 1 3
-
2015-10-18 20:25
zmienna organizacja
Ja mam pomysł - wprowadźcie zmienną organizację ruchu - popołudniu dwa skręty w prawo i jeden w lewo a w innych porach dnia tak jak jest...
- 1 1
-
2015-10-18 18:03
Zróbcie k*rwa w końcu przejazdy w Chyloni!!! (1)
To nie będzie takich korków na estakadzie!!! A nie jakieś średniowieczne przejazdy kolejowe ze szlabanami jak we wsi, w środku dużego miasta i największej jego dzielnicy!!!!!
- 10 1
-
2015-10-18 20:03
Ciekawe która z dyżurnych wersji dziś krąży
Czy "nie da się, teren pkp" czy też "nie da się, warunki geologiczne"
- 4 0
-
2015-10-18 12:02
(3)
Ten artykuł świetnie ilustruje jaką bzdura są twierdzenia szczurasow, że estakada powinna być droga krajowa bo w znikomym stopniu służy lokalnym potrzebom. Co do symulacji tych panów z gdyńskiego zdiz to przy tych wszystkich bzdetnych rozwiązaniach komunikacyjnych w Gdyni smiem wątpić w ich kompetencje. Dla przykładu weźmy na siłę i zupełnie niepotrzebnie wprowadzony buspas na Władysława IV w k.Witomina. Także proponuje dokładnie opisać sytuację bez podania miejscowości i poprosić o ekspertyzę jakiegoś eksperta spoza gdyńskiego układu a później to pokazać gdyńskim "fachowcom", bo im zazwyczaj wychodzi że najlepiej nic nie robić bo to co zrobili to niediscigniona doskonałość.
- 4 3
-
2015-10-18 19:35
kiedys tam juz bylo takie razwiazanie, ale teraz ci geniusze maluja polacie asfaltu w paski
- 0 0
-
2015-10-18 14:52
(1)
Prawda. O ile buspas na ul. Kieleckiej to strzał w '10', to ten na Władka to jakieś nieporzumienie. No cóż taka moda i teraz pewnie będzie więcej niepotrzebny ale za to tak modnych buspasów.
- 2 0
-
2015-10-18 16:33
ale za taki pomysł ktoś kasę pobrał
- 1 0
-
2015-10-18 19:31
Pas w lewo
zapomniano tylko zauważyć , ze lewy pas z estakady ze skrętem w MORSKĄ W LEWO nie jest de facto skrętem w lewo, bo kierowca napotyka na wysepkę na MORSKIEJ dlatego ów lewy pas jest do skrętu w lewo bezużyteczny . patrz google maps 54°31'57.5"N 18°29'19.9"E
- 0 0
-
2015-10-17 18:13
Trzeba zmniejszyć liczbę samochodów. (6)
- 72 39
-
2015-10-18 19:05
Zakaz rejestracji 15 letnich i starszych sztrucli!!!
Podwyższyć ceny ubezpieczeń o 100% dla 15 letnich i starszych klamotów!
Obniżyć opłaty, podatki i ceny ubezpieczeń dla nowych aut!!!- 2 3
-
2015-10-18 18:56
urzędnik wie najlepiej
- 1 1
-
2015-10-18 08:12
(1)
rozwiązaniem będzie przejścia nadziemne, szybka do wybudowania konstrukcja stalowa
- 3 9
-
2015-10-18 16:20
Cały świat odchodzi od takich rozwiązań
Halo człowieku, lata 70te już minęły!
- 5 5
-
2015-10-18 07:21
I ustawą zakazać biedy
albo drożdżówek.
- 9 5
-
2015-10-17 18:22
Przede wszystkim urzednikow
- 19 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.