- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (119 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (85 opinii)
- 3 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (87 opinii)
Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?
Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.
- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.
- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Co na to urzędnicy?
Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?
- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.
- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.
Miejsca
Opinie (179) 4 zablokowane
-
2015-10-18 17:08
Trzeba wprowadzić zakaz skretu w prawo na zjeździe w Morską i korka wogóle nie będzie (1)
- 3 3
-
2015-10-18 17:44
Autobus 197 i samochody mają się teleportować czy jak?
- 1 1
-
2015-10-18 17:19
A zjazd z estakady na Obłuże? Korki od energetyków
- 4 1
-
2015-10-18 17:12
Wystarczy....
Wystarczy że światło zielone dla pieszych zapali się przed tym które zapali się dla kierowców opuszczających zjazd z estakady,i tak te cykle są już skrócone(piesi).
Później powinno być co najmniej 40 sekund emisji światła zielonego dla kierowców plus środkowy pas przystosowany do skrętu w prawo tak jak było to kiedyś...- 1 0
-
2015-10-18 16:30
Przejazd pod torami
Zróbcie wreszcie przejazd podziemny na północnej, to mniej samochodów będzie tamtędy jeździć. Zróbcie choć jeden przejazd pod torami a będzie wszystkim lżej!
- 1 0
-
2015-10-17 19:03
Kolejny raz kierowcy... (1)
... próbują zrobić sobie dobrze w mieście kosztem pieszych i rowerzystów.
Całe szczęście, że można takie pomysły sprawdzić w symulatorze, wyciągnąć wnioski i - mam nadzieję - uwalić na dzień dobry.- 12 36
-
2015-10-18 16:28
Bzdury
Ja tu nie widzę, żadnego ryzyka dla was pieszych i rowerzystów...Skręcam w prawo ze środkowego pasa, zatrzymuje się przed przejściem gdy macie zielone, jak nikogo nie ma to jadę dalej. Nie przeszkadza mi w tym auto po prawej stronie...
- 4 1
-
2015-10-17 18:30
Buspas z prawej to bzdura (4)
Powinien to być zwykły pas do włączania się do ruchu - jak najdłuższy. Codziennie jest korek aż po Radmor, albo dłuższy
- 57 6
-
2015-10-18 09:07
Buspas=nieporozumienie (1)
Buspas pod i za estakada istnieje od kilku miesięcy, mieszkam tuż obok. Nie widziałam dotąd, aby jakikolwiek autobus czy trolejbus korzystał z odcinka tuż za zjazdem z estakady. Wszystkie wjeżdżają na środkowy pas dużo wcześniej.
- 9 2
-
2015-10-18 16:18
bo powinien być przedłużony aż do Działdowskiej/Chylońskiej
- 0 0
-
2015-10-18 08:35
Buspasy, to bzdura. (1)
Zwłaszcza, gdy powstają kosztem istniejącego pasa ruchu, jak na Morskiej i jak, ostatnio, na Władysława IV. Jeśli miasto chce być takie hojne da busów, to trzeba zbudować NOWE pasy ruchu, a nie ograniczać już istniejące.
- 6 3
-
2015-10-18 16:18
Ojej, ból tyłka widzę
W autobusie przejedzie 30-100 osób, w samochodzie max 4 a zazwyczaj mniej.
Dzięki buspasom więcej ludzi przejeżdża w krótszym czasie. A to że ktoś chce sobie wybierać samochód to jego egoistyczna sprawa.- 1 5
-
2015-10-17 18:18
dwa pasy do skrętu w prawo = likwidacja zielonej strzałki (6)
zapomnieli dodać o tym, że strzałki warunkowe mogą działać tylko przy jednym pasie do skrętu w prawo, więc proponowana zmiana musiałaby spowodować usunięcie strzałki warunkowej na zjeździe z estakady
- 91 1
-
2015-10-18 13:27
A w Gdańsku... (1)
...na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Grunwaldzkiej (kierunek do Galerii Bałtyckiej)? Jest zielona strzałka i dwa pasy, chyba że coś się pozmieniało :)
- 1 0
-
2015-10-18 16:17
jak długo jest jeden sygnalizator przy jezdni, obowiązuje on całą. Jeżeli jednak S-2 pojawia się tylko przy jednym pasie (a nad pozostałymi jest S-1) to tylko jeden pas może korzystać ze strzałki.
- 1 2
-
2015-10-17 21:11
(1)
Możesz zacytować fragment PoRD, który tego dowodzi?
- 2 4
-
2015-10-18 11:17
Może ewentualnie być sygnalizator s-3
Ale on poprawia bezpieczeństwo, a niekoniecznie świętą przepustowość.
- 1 1
-
2015-10-17 20:27
To prawda - od razu o tym pomyślałem. (1)
Podstawowe pytanie, czy zielona warunkowa z jednym pasem prawoskrętnym, nie jest wciąż lepsze niż dwa prawoskrętne bez niej.
- 5 2
-
2015-10-17 20:59
Wcale nie, tak się tłumaczą tylko w Trójmieście
Przykład z Warszawy:
https://goo.gl/maps/uWPt7vvXNSK2- 2 6
-
2015-10-18 16:03
kładka albo most
Kładka na morskiej albo most w chyloni nad przejazdami. I to powinno sfinansować Rumia Reda i Wejherowo bo to ich mieszkańcy przyjeżdżają tu do pracy. I to przeznich z obłuża jest się ciężko wydostać a nawet sie po nim poruszać.
- 1 0
-
2015-10-18 15:45
Dla przyszłych pokoleń.
Prawda jest taka, że w tym mieście pod względem drogowym i wizji mądrych rozwiązań komunikacyjnych nic się nie dzieje i nie widzę osoby, która miała by taką wizję a przecież dobra infrastruktura drogowa to bezpieczeństwo nie tylko dla korzystających z dróg ale również dla pieszych, rowerzystów itd., rozwiązanie powinno objąć wszystkich użytkowników dróg, a nie promowanie jednej czy drugiej grupy społecznej.
- 1 2
-
2015-10-18 15:00
Wg urzędników pewnie wystarczy zamknąć ten zjazd.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.