• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?

Maciej Naskręt
17 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża.

Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. zobacz na mapie Gdyni Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.



Jak oceniasz pomysł usprawnienia ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego?

Kierowcy narzekają na korki przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Kolejka samochodów jest tam tak duża, że sznur pojazdów zajmuje nawet główną jezdnię w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, co potęguje zagrożenia. Utrudnienia są szczególnie dotkliwe w godzinach popołudniowych.

- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.

- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu. Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu.
Co na to urzędnicy?

Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?

- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.

- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.

Miejsca

Opinie (179) 4 zablokowane

  • Trzeba wprowadzić zakaz skretu w prawo na zjeździe w Morską i korka wogóle nie będzie (1)

    • 3 3

    • Autobus 197 i samochody mają się teleportować czy jak?

      • 1 1

  • A zjazd z estakady na Obłuże? Korki od energetyków

    • 4 1

  • Wystarczy....

    Wystarczy że światło zielone dla pieszych zapali się przed tym które zapali się dla kierowców opuszczających zjazd z estakady,i tak te cykle są już skrócone(piesi).
    Później powinno być co najmniej 40 sekund emisji światła zielonego dla kierowców plus środkowy pas przystosowany do skrętu w prawo tak jak było to kiedyś...

    • 1 0

  • Przejazd pod torami

    Zróbcie wreszcie przejazd podziemny na północnej, to mniej samochodów będzie tamtędy jeździć. Zróbcie choć jeden przejazd pod torami a będzie wszystkim lżej!

    • 1 0

  • Kolejny raz kierowcy... (1)

    ... próbują zrobić sobie dobrze w mieście kosztem pieszych i rowerzystów.
    Całe szczęście, że można takie pomysły sprawdzić w symulatorze, wyciągnąć wnioski i - mam nadzieję - uwalić na dzień dobry.

    • 12 36

    • Bzdury

      Ja tu nie widzę, żadnego ryzyka dla was pieszych i rowerzystów...Skręcam w prawo ze środkowego pasa, zatrzymuje się przed przejściem gdy macie zielone, jak nikogo nie ma to jadę dalej. Nie przeszkadza mi w tym auto po prawej stronie...

      • 4 1

  • Buspas z prawej to bzdura (4)

    Powinien to być zwykły pas do włączania się do ruchu - jak najdłuższy. Codziennie jest korek aż po Radmor, albo dłuższy

    • 57 6

    • Buspas=nieporozumienie (1)

      Buspas pod i za estakada istnieje od kilku miesięcy, mieszkam tuż obok. Nie widziałam dotąd, aby jakikolwiek autobus czy trolejbus korzystał z odcinka tuż za zjazdem z estakady. Wszystkie wjeżdżają na środkowy pas dużo wcześniej.

      • 9 2

      • bo powinien być przedłużony aż do Działdowskiej/Chylońskiej

        • 0 0

    • Buspasy, to bzdura. (1)

      Zwłaszcza, gdy powstają kosztem istniejącego pasa ruchu, jak na Morskiej i jak, ostatnio, na Władysława IV. Jeśli miasto chce być takie hojne da busów, to trzeba zbudować NOWE pasy ruchu, a nie ograniczać już istniejące.

      • 6 3

      • Ojej, ból tyłka widzę

        W autobusie przejedzie 30-100 osób, w samochodzie max 4 a zazwyczaj mniej.

        Dzięki buspasom więcej ludzi przejeżdża w krótszym czasie. A to że ktoś chce sobie wybierać samochód to jego egoistyczna sprawa.

        • 1 5

  • dwa pasy do skrętu w prawo = likwidacja zielonej strzałki (6)

    zapomnieli dodać o tym, że strzałki warunkowe mogą działać tylko przy jednym pasie do skrętu w prawo, więc proponowana zmiana musiałaby spowodować usunięcie strzałki warunkowej na zjeździe z estakady

    • 91 1

    • A w Gdańsku... (1)

      ...na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Grunwaldzkiej (kierunek do Galerii Bałtyckiej)? Jest zielona strzałka i dwa pasy, chyba że coś się pozmieniało :)

      • 1 0

      • jak długo jest jeden sygnalizator przy jezdni, obowiązuje on całą. Jeżeli jednak S-2 pojawia się tylko przy jednym pasie (a nad pozostałymi jest S-1) to tylko jeden pas może korzystać ze strzałki.

        • 1 2

    • (1)

      Możesz zacytować fragment PoRD, który tego dowodzi?

      • 2 4

      • Może ewentualnie być sygnalizator s-3

        Ale on poprawia bezpieczeństwo, a niekoniecznie świętą przepustowość.

        • 1 1

    • To prawda - od razu o tym pomyślałem. (1)

      Podstawowe pytanie, czy zielona warunkowa z jednym pasem prawoskrętnym, nie jest wciąż lepsze niż dwa prawoskrętne bez niej.

      • 5 2

      • Wcale nie, tak się tłumaczą tylko w Trójmieście

        Przykład z Warszawy:
        https://goo.gl/maps/uWPt7vvXNSK2

        • 2 6

  • kładka albo most

    Kładka na morskiej albo most w chyloni nad przejazdami. I to powinno sfinansować Rumia Reda i Wejherowo bo to ich mieszkańcy przyjeżdżają tu do pracy. I to przeznich z obłuża jest się ciężko wydostać a nawet sie po nim poruszać.

    • 1 0

  • Dla przyszłych pokoleń.

    Prawda jest taka, że w tym mieście pod względem drogowym i wizji mądrych rozwiązań komunikacyjnych nic się nie dzieje i nie widzę osoby, która miała by taką wizję a przecież dobra infrastruktura drogowa to bezpieczeństwo nie tylko dla korzystających z dróg ale również dla pieszych, rowerzystów itd., rozwiązanie powinno objąć wszystkich użytkowników dróg, a nie promowanie jednej czy drugiej grupy społecznej.

    • 1 2

  • Wg urzędników pewnie wystarczy zamknąć ten zjazd.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane