- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (53 opinie)
- 3 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (26 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 5 W trakcie jazdy odpadło mu koło (74 opinie)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?
Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.
- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.
- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Co na to urzędnicy?
Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?
- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.
- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.
Miejsca
Opinie (179) 4 zablokowane
-
2015-10-18 14:37
Prosta sztuczka
A gdyby tak ludzie myśleli długoterminowo..... Sam skręcam praktycznie codziennie w prawo, ale patrząc jak ludzie się męczą w "korku" aż chcę mi się śmiać. Mój prosty sposób - środkowym/lewym pasem pojechać za skrzyżowanie i zawrócić :) omija się w ten sposób jakieś 30 aut...
- 0 0
-
2015-10-18 10:30
Jak PiS dojdzie do władzy to bedą trzy pasy do skrętu w prawo, w końcu nastanie prawo i sprawiedliwość (1)
Kto nie skręca w prawo ten przeciwko nam.
- 5 1
-
2015-10-18 13:55
Tylko, że PiS to kato-lewica..
- 0 0
-
2015-10-18 13:25
Wystarczył by OPAT z połączenie estakady
- 1 0
-
2015-10-18 13:00
a tunnel pucka - chylońska i kokri znikną
- 2 0
-
2015-10-17 19:13
Wystarczy wybudować Drogę Czerwoną i gdyński odcinek OPAT (3)
No ale zamiast tego mamy lotnisko, muzeum emigracji, szkołę filmową, kolejną niepotrzebną rozbudowę PPNT, loty na byle czym, sylwester z polsatem i całą masę innych głupot
- 53 9
-
2015-10-18 12:29
No i kolejkę na Kamienną Górę...
- 8 0
-
2015-10-17 21:47
największą głupotą jest wypisywanie takich bzdur
- 0 15
-
2015-10-17 19:36
sylwestra z polsatem już nie będzie
- 4 0
-
2015-10-18 12:07
A co w drugą stronę????
Godziny popołudniowe wieczorne w kier Obłuża.......Może tym urzędnicy się zainteresują????
- 4 0
-
2015-10-18 12:00
gorsze są ....
korki w godzinach szczytu w stronę Obłuża i z tym trzeba coś zrobić
- 3 1
-
2015-10-18 11:23
Mozna wprowadzic oplaty za korzystanie z Estakady.
Albo wprowadzic wieksze podatki za paliwo, cena podskoczy i ludzie beda mniej jezdzic.
Ale to sie oczywiscie koncernom naftowym nie podoba.- 2 2
-
2015-10-17 18:08
Wystarczy zrealizować przejazdy (2)
Wystarczy poprawić płynność otwierania któregokolwiek szlabanu i przejazdu kolejowego z hutniczej na morską. i kończą się problemy z samochodami jadącymi w prawo na zjeździe.
- 124 5
-
2015-10-18 09:14
Bzdura, wystarczy zburzyć estakadę i zjazdy. I nie będzie korków na estakadzie, pod estakadą i nie będzie corocznych remontów. Będą korki na miejscu estakady.
Swoją drogą jak uruchomią wagi na terminalach ciekawe na co drogowcy zrzucą winę za uszkodzone łączenia na estakadzie ;) Obstawiam że słońce- 3 1
-
2015-10-17 20:20
a jeszcze lepiej zrobić tunel pod torami. Choćby jeden
- 43 0
-
2015-10-17 18:37
Pytanie do gdyńskiego ZDiZ (2)
Czy na tym skrzyżowaniu jadąc od strony Chyloni zostanie zmieniona sekwencja zapalania się zielonego światła? Jadąc w kierunku centrum jako pierwsze zapala się zielone światło na sygnalizatorze przed skrzyżowaniem a jako drugie to pod estakadą, a powinno być na odwrót (lub ewentualnie równocześnie na obu sygnalizatorach). Tworzy to niepotrzebny zator. Podobna sytuacja jest na Węźle Żołnierzy Wyklętych - wylot z ul Chylońskiej na Morską. Najpierw zapala się zielone na sygnalizatorze przed skrzyżowaniem a później na tym pomiędzy nitkami ul. Morskiej. Chyba kwestia pogrzebania w sterowniku od sygnalizacji - 3 minuty roboty.
- 9 3
-
2015-10-17 20:09
(1)
Skoro jest to pytanie do ZDiZ, no to chyba trzeba zadać je mu osobiście, a nie pisać post na Trójmiasto.pl?
- 3 1
-
2015-10-18 09:03
ale w sumie może ktoś z zdiz to przeczyta i weźmie do bani.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.