• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak oni chcieli to przewieźć? Skuteczna kontrola ITD na autostradzie A1

MKo
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Niczym niezabezpieczone opony leżały pod burtą dostawczaka. Ładunek tak napierał na jedną ze ścian naczepy, że kierowca nie był w stanie jej otworzyć, by opony nie wysypały się na jezdnię.
  • Niczym niezabezpieczone opony leżały pod burtą dostawczaka. Ładunek tak napierał na jedną ze ścian naczepy, że kierowca nie był w stanie jej otworzyć, by opony nie wysypały się na jezdnię.

Stertę opon pod plandeką i spięte przetartym pasem skrzynie z sadzonkami zastali inspektorzy transportu drogowego w Gdańsku podczas kontroli aut dostawczych przy bramkach autostrady A1 w Rusocinie. Kierowcy zostali ukarani mandatami i mogli ruszyć w dalszą drogę dopiero po prawidłowym zabezpieczeniu ładunków.



W pierwszym przypadku kierowca przewoził skrzynie z sadzonkami drzew na platformie z burtami. Druga warstwa skrzyń nie została prawidłowo zabezpieczona przed przemieszczeniem do przodu. Ponadto inspektor stwierdził nieprawidłowe zastosowanie pasów zabezpieczających.

Drugi z kontrolowanych pojazdów przewoził opony na naczepie typu burto-firana. Kierowca został podczas kontroli wezwany do otwarcia jednej ze stron kontrolowanej naczepy. Jak się okazało, nie było to możliwe ze względu na napierającą na kurtynę masę ładunku. Otwarcie groziło wypadnięciem ładunku poza przyczepę.

W obu przypadkach kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi oraz zakazano dalszej jazdy do momentu prawidłowego zabezpieczenia ładunku.

  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
MKo

Miejsca

Opinie (71) ponad 10 zablokowanych

  • To jest idealny przykład ze kary są u nas jeszcze za niskie a kontroli jest za mało!

    • 2 21

  • I po co bić piane, jeszcze gorzej jeźdzą

    Ale wiadomo standardy chorej Unii muszą być zachowane

    • 3 1

  • Wszyscy tacy mądrzy na tylu sprawach sie znają ale jak coś się stanie to nagle ku.. winnego niema jak tak patrzycie na tych Niemców to się tam przeniescie razem z ciapakami kebsa będziecie wcinać!

    • 20 31

  • (6)

    Opony zaladowane jak najbardziej ok chociaż gdyby były w koszach było by idealnie a do sadzonek zostało podstawione nie prawidłowe auto ale podejrzewam ze było 100zl tańsze niż izoterma lub chłodnia. Kary powinny być dla załadowcy bo nie powinien załadować jeżeli stwaza to zagrożenie. Tylko u nas nie ma kar dla firm wiec aby wyjechało.

    • 41 6

    • (3)

      To kierowca odpowiada za to, czy załaduje towar. On odpowiada za załadunek, zabezpieczenie ładunku i tyle w temacie. Widzę, że ładunek będzie kijowo leżał to telefon do szefa, że nie zabieram części albo wszystkiego i już.

      • 4 6

      • (2)

        Tak tak xD bajki jak na garbsenie: podjechałem pod firmę i drzwonie do starego że nie ładuje a stary mówi że ok i wysyła inne auto xD

        • 4 1

        • (1)

          ale to przepisy o tym stanowią a nie bajki. Kierowca odpowiada za bezpieczeństwo przewożonego ładunku

          • 3 0

          • A szef za to czy kierowca będzie dalej pracował

            • 1 0

    • kierowca może poinformować ITD przed odjazdem z pod rampy

      • 0 1

    • A od czego ty jesteś przy załadunku

      • 0 0

  • Naczepa typu burto-firana. Redaktorze skąd ty bierzesz takie nazwy? Burton firana a to dobre :)

    • 2 5

  • Niesamowite osiągniecia inspekcji ruchu drogowego! Wy sie chwalicie ze dwa dostawczaki ze źle zabezpieczonym materialem zlapaliscie? Serio chwalicie sie czyms co jest waszym obowiazkiem i praca? Za to wam placimy, nie inaczej.

    • 12 0

  • Jj

    A co robi zrzeszenie transportów, niech nauczy zielonych jak się ładuje niektóre towary ,żeby nie robili glupot

    • 8 0

  • Prawidłowo zaladowane (1)

    A jak by wiózł węgiel to też kazali by otworzył burty, bo jest napisane że to burtofiranka, albo inspekcja już spada na dziady albo pismak coś pogoglowal i bez wiedzy pisze brednie.w żadnej fabryce w Europie nie zaladuja inaczej opon.krokodyle na szkolenia.

    • 6 1

    • Potwierdzam. Opony w jodełkę. Tak ładują producenci więc jeśli nie miał gabarytów to nie powinni się czepiać

      • 0 1

  • tylko w Polsce

    kierowca musi znac prawo,przepisy ITD,być lekarzem,,mechanikiem i kim tam jeszcze ,

    • 4 1

  • Dla ITD stonoga

    to dwie spięte naczepy posiadające JEDNĄ rejestrację. A że są dwie to pojazd jest trójczłonowy, czyli niedopuszczony do ruchu, za wyjątkiem traktora z przyczepami.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane