• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak oni chcieli to przewieźć? Skuteczna kontrola ITD na autostradzie A1

MKo
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Niczym niezabezpieczone opony leżały pod burtą dostawczaka. Ładunek tak napierał na jedną ze ścian naczepy, że kierowca nie był w stanie jej otworzyć, by opony nie wysypały się na jezdnię.
  • Niczym niezabezpieczone opony leżały pod burtą dostawczaka. Ładunek tak napierał na jedną ze ścian naczepy, że kierowca nie był w stanie jej otworzyć, by opony nie wysypały się na jezdnię.

Stertę opon pod plandeką i spięte przetartym pasem skrzynie z sadzonkami zastali inspektorzy transportu drogowego w Gdańsku podczas kontroli aut dostawczych przy bramkach autostrady A1 w Rusocinie. Kierowcy zostali ukarani mandatami i mogli ruszyć w dalszą drogę dopiero po prawidłowym zabezpieczeniu ładunków.



W pierwszym przypadku kierowca przewoził skrzynie z sadzonkami drzew na platformie z burtami. Druga warstwa skrzyń nie została prawidłowo zabezpieczona przed przemieszczeniem do przodu. Ponadto inspektor stwierdził nieprawidłowe zastosowanie pasów zabezpieczających.

Drugi z kontrolowanych pojazdów przewoził opony na naczepie typu burto-firana. Kierowca został podczas kontroli wezwany do otwarcia jednej ze stron kontrolowanej naczepy. Jak się okazało, nie było to możliwe ze względu na napierającą na kurtynę masę ładunku. Otwarcie groziło wypadnięciem ładunku poza przyczepę.

W obu przypadkach kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi oraz zakazano dalszej jazdy do momentu prawidłowego zabezpieczenia ładunku.

  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
MKo

Miejsca

Opinie (71) ponad 10 zablokowanych

  • To już ITD nie umie znaleźć poważniejszych naruszeń?!

    Nie mają wag aby łapać przeładowane tiry albo urządzeń do kontroli spalin, to się zajmują jakimiś d.i i jeszcze robią z tego aferę!

    • 0 0

  • Zabezpieczenie.

    Ja mam pytanie do szanownych państwa inspektorów , jak maja być odpowiednio zabezpieczone opony ? Proszę o opisanie jak ma wyglądać poprawne zabezpieczenie.

    • 0 0

  • Wszystko ok

    Przecież wszystko jest ok

    • 0 0

  • Pieprzenie

    A jak niby te opony miały jechać? Jedne na drugich? Przy tych temperaturach po np2 dniach transportu to te opony zaproponowałbym dla.panow z itd to by ich trochę popodrzucalo i może więcej rozumu do głowy by weszło. Czym ten transport zagrażał? Że nie mógł otworzych plandeki? Opony od zawsze.ukladalo się od.przodu do tyłu i nigdy nie widziałem żeby cokolwiek się stało. No ale oni są zawsze mądrzejsi. Przykład idzie z.gory karać i ściągać kasę to ich motto.

    • 0 0

  • Francja

    We Francji jakoś nie ma problemu i można tam w ten sposób przewozić opony. ITD bierze przykład z BAG, wszystkiego się czepiają i wyciągają pieniądze z kieszeni przewoźnika. Szkoda, że brakuje tendencji godziwej zapłaty za transport. Nic tylko wyciągać pieniądze, bo jak masz firmę to pewnie masz dużo pieniędzy... A ITD tylko nowe zabawki sobie kupuje

    • 2 1

  • Tomek

    Co oni od tych opon chcieli... Jak panom inspektorom przewoźnik i producent wytoczy sprawę cywilna w sądzie to odechce się kontroli....d**ile nie wiedzą co robią

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane