• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jednokierunkowa Świętojańska: jak radzą sobie kierowcy?

Patryk Szczerba
7 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na wjeździe na Świętojańską zamontowano tablicę zakazującą wjazdu samochodom. Na wjeździe na Świętojańską zamontowano tablicę zakazującą wjazdu samochodom.

Minął miesiąc od zmian w ruchu na ul. ŚwiętojańskiejMapka, którą od początku lipca autem można jechać tylko w kierunku al. PiłsudskiegoMapka. Wciąż nie wszyscy kierowcy stosują się do nowych zasad. - Najpierw pouczaliśmy, a od połowy lipca wystawiamy mandaty. Bywa ich nawet pięć dziennie - informują gdyńscy policjanci.



Jak oceniasz wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Świętojańskiej?

Przypomnijmy:

  1. Od 4 lipca ul. Świętojańska jest jednokierunkowa na odcinku od skweru KościuszkiMapka do al. PiłsudskiegoMapka
  2. Trolejbusy i rowery mogą jeździć w obydwie strony.
  3. Przez to, że zniknęła ciągła linia, parkować można nadal po obydwu stronach ulicy.

Początkowo wprowadzenie jednego kierunku ruchu wywołało duże zamieszanie. Na tyle spore, że przez pierwsze dni porządku na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego musieli praktycznie przez całą dobę pilnować policjanci i strażnicy miejscy, pouczając kierowców o nowych zasadach jazdy.

Policjanci i znaki ostrzegające kierowców



Podczas weekendu, po wprowadzeniu zmian, patrol stał także przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej. Do 20 lipca pas do jazdy na wprost przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego w kierunku ul. 10 Lutego był wygrodzony, a tydzień wcześniej zniknęło wygrodzenie mające blokować chcących jechać Świętojańską w dół.

Obecnie kierowcom o zmianach w ruchu przypomina dodatkowa tablica z informacją o jednokierunkowej ul. Świętojańskiej.

Rowerzyści pojawili się w większej liczbie na ulicy, choć wielu nadal wybiera jazdę chodnikiem. Rowerzyści pojawili się w większej liczbie na ulicy, choć wielu nadal wybiera jazdę chodnikiem.
Efekty? Te pozytywne to większa liczba rowerzystów, którzy zdecydowali się zjechać z chodników, i mniej hałasu przy ulicy. Negatywne, o których piszą sami kierowcy, to częste nietypowe manewry próbujących zaparkować na miejscach "pod prąd" lub z nich wyjechać oraz trudności w wyprzedzaniu cyklistów podczas jazdy w kierunku urzędu miasta.

Wciąż sporo pracy mają policjanci z wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni, którzy przyznają, że samochodów jeżdżących "pod prąd" wciąż jest dużo. Kierowcy wyłapywani są najczęściej podczas regularnych objazdów patroli.

Nawet pięć mandatów dziennie



- Do połowy miesiąca stosowaliśmy pouczenia, ale obecnie karzemy już kierowców mandatami. Najczęstsze sytuacje wjazdu "pod prąd" na ul. Świętojańską nie dotyczą skrzyżowania przy UM, ale skrętów z bocznych ulic. Dziennie wystawiamy nawet cztery-pięć mandatów - informuje asp. sztab. Jarosław Biały, naczelnik Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Władze miasta deklarują, że w najbliższym czasie nic się nie zmieni. Planowane są jedynie drobne korekty w zakresie oznakowania zatok postojowych.

Piesi nie muszą czekać na "zielone"



Wciąż nie będzie czynna sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Świętojańskiej.

Na skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej nadal pozostaje wyłączona sygnalizacja świetlna. Na skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej nadal pozostaje wyłączona sygnalizacja świetlna.
- Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Świętojańskiej z ul. Armii Krajowej została wyłączona pilotażowo. Zmiana ta związana jest z projektem pn. "Klimatyczne Centrum", którego jednym z priorytetów jest m.in. poprawa warunków ruchu dla pieszych i rowerzystów. Dzięki wyłączeniu sygnalizacji piesi nie muszą oczekiwać na sygnał zielony - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

W początkowym okresie porządku na Świętojańskiej pilnowały służby porządkowe

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • Pan Ł. To prawdziwy miszcz na Srebrzusku posadę powinien dostać

    • 10 5

  • (2)

    Pomylony pomysł ze Swietojanska. Czy ktoś z UM był we Włoszech, Francji, Szwecji albo widział filmy z innych krajów. Swietojanska powinna być deptakiem z kwiaciarniami, z kawiarniami z ogródkami z butikami. Do molochów Riviery już się nie chce chodzić. Mozna by przejść spacerkiem ulica a potem nad morze. Bardzo,ładnie się zaadoptowała zamknięta abrahama. a tutaj paranoja.
    Kto to myśli tej Gdyni.

    • 9 7

    • Nie jestem z Gdyni

      ale popieram. Ta ulica wręcz się prosi o deptak. Knajpki ok, a gdzie teatry, rewia, kluby? Street food. Portowe miasta tym żyją, tętnią. Centrum wygląda jak wymarłe. Gdynia posiada piękne rejony jak np. Kamienna Góra, Wzgórze, nie ma reprezentacyjnej ulicy, kwartału, straszą za to od kilkudziesięciu lat puste place w samym centrum.

      • 4 1

    • myśli wiele osób = na czele z tobą, Przedpiśco

      wiele osób proponuje zamienić Starowiejską na deptak od wielu lat. Być może i tego się doczekamy. Na razie mamy do czynienia z początkiem ciekawego procesu. On się zaczyna od spokojnego zakwestionowania roli samochodów w mieście, zwłaszcza w jego centrum i w pobliżu stacji SKM.

      • 0 0

  • kolejny (2)

    kolejny gdyński absurd-żadna ekologia wzrost obciążenia pobliskich ulic,większe trucie bo więcej trzeba przejechać i centrum bardziej zatrute

    • 11 6

    • rzeczoznawca cierpiący na samochodozę (1)

      Ekspercie: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście! Rozumiemy się?

      • 2 1

      • Ale jest najlepszym, najczystszym, bez COVID

        Bez śmierdzących kolesi i bab, itp itd

        • 0 1

  • (4)

    W latach 80-tych ul.Świętojańska była 4 - ro pasmowa , po dwa pasy w obie strony. Od tamtego czasu samochodów przybyło kilkukrotnie więcej a nasi geniusze z UM z 4 pasów zrobili jeden pas ruchu. To się nazywa modelowe rozwiązywanie problemów komunikacyjnych , zamiast budować i modernizować ulice zamykamy je dla mieszkańców , firm i sklepów. A w zamian za to podnosimy podatki , opłaty parkingowe i inne daniny na rzecz pałacu króla szczura. A mieszkańcy w większości mają syndrom sztokholmski bo w kolejny wyborach gremialnie popierają tych co ich gnębią. Brawa za wyjątkową głupotę . Co jeszcze musi wywinąć to banda pasożytów w UM aby w końcu przyszło otrzeźwienie ?

    • 15 3

    • Swiętojańska.

      Muszą wylecieć na zbity pysk.

      • 0 1

    • Otrzeźwienie niekiedy pojawia się po wjechaniu samochodem w płot (1)

      być może masz to jeszcze przed sobą. Mnożenie pasów do jazdy na ulicach położonych w centrum to szybka jazda w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta.

      • 0 1

      • Skoro zrównoważony rozwój miasta polega na zamykaniu ulic , mnożeniu i podnoszeniu opłat za parkowanie tak aby zrobić więcej przestrzeni dla rowerów i pieszych to może niech te wszystkie fanaberie również finansują rowerzyści i piesi. Dlaczego kierowcy płacą podatki , ubezpieczenia i inne opłaty i z tych pieniędzy finansuje się fanaberie szczura ? Może już czas aby święte krowy na rowerach również płaciły za korzystanie z przestrzeni publicznej ? Jestem ciekawy czy mając płacić OC i podatki też tak chętnie wsiadali by na rowery .

        • 0 0

    • do końca lat 90-tych taka była i na początku lat 00 również

      remont był bodajże w okolicy 2002 roku.

      • 1 0

  • gdzie dawna Świetojanska z lat 70 tych (6)

    Dla mnie Swiętojanska najlepszy okres przeżywala w II polowie lat 70 -tych . Potem byl tylko zwoj .
    Gdzie są bary Kapitański , Bosmański , dawna Polonia , nie mówiąc już o tych gdyniankach .
    Dziś nowoczesny smutek . Jednokierunkowa Swiętojanska ma tylko sens jezeli będzie 3 x więcej miejsc parkingowych wzdłuż .Nieskorzystam z knajp, sklepow itp. jezeli będę mial parkować kilometr dalej .

    • 15 6

    • badania pokazują, że to nie parkujące samochody są klientami sklepów i lokali gastronomicznych (1)

      Klientami są ludzie - mieszkańcy i przyjezdni poruszający się nie tylko samochodami.

      • 3 3

      • Ale takim jednym autem może podjechać 5 osób

        • 1 1

    • Co ja czytam? (2)

      Chcesz powrotu do lat 70tych?? Dżizas, jprdl, weż jeszcze raz przeczyaj, co napisałaeś. Miasta mają to do siebie, że się zmieniją, rozwiją na lepsze. a ty wyjeżdżasz z kapitańskim, bosmańskim, jakieś totalne speluny (zapomniałeś o sterniku i małym barze). Wiem, że wspomnienia młodości są piękne ale bez przesady. Mam nadzieję, że gdyńskie, podrzędne wyszynki na zawsze pokryje zasłona zapomnienia i milczenia

      • 1 4

      • No właśnie " zmieniają na lepsze"...

        ....a na Świętojańskiej witryny zaklejone, część budynków jak po powstaniu.....

        Tyle jeśli chodzi o rozwój od lat 70.

        • 0 0

      • Może cofnijmy się do 1930 lub 1939 roku

        • 0 1

    • Podjedziesz trajtkiem.

      Tanio. Jedyne 4 zeta za przystanek czy tam dwa.

      • 3 1

  • Nie w tę stronę

    Pomysł byłby dobry, gdyby zastosowano odwrotny kierunek. Jazda w dół jest bardziej naturalnym przedłużeniem wjazdu do centrum. Obecny układ jest nienaturalny, wręcz przeszkadza.

    • 8 3

  • eee to własnie Polska

    ..dalej "walą" wieczorami.......szału mozna dostac.....

    • 1 4

  • Do przemyślenia

    Pomysł sam w sobie fajny ale z wykonaniem już nie do końca.
    Trajtki jadące "pod prąd" są zaskoczeniem zwłaszcza dla przyjezdnych a także dla mieszkańców Wydaje mi się że albo ulica jest jednokierunkowa albo nie.
    Po drugie trzeba by rozwiązać problem ulic prostopadłych jak np. Kilińskiego Moja mama mieszka na tej ulicy i wracając do domu muszę albo przebijać się zastawioną do granic możliwości Kilińskiego w stronę Kamiennej Góry oraz Słowackiego albo robić kółko przez Traugutta A zrobienie z Kilińskiego ulicy dwukierunkowej jak np Żwirki i Wigury rozwiązano by problem

    • 0 5

  • Po taniości (1)

    Świętojańska dogorywa od wielu lat. Rotacja najemców jest w zasadzie ciągła a stałych punktów gastronomicznych jest może 10. Idea ze zmianami słuszna i tak naprawdę potrzebna. Problem w tym, że wykonanie idei jest dziadowskie i po taniości. Zdzierając farbę i malując pełno napisów nie uzyskamy znaczącego efektu przyrostu pieszych i ludzi w lokalach. Ulica już lata świetności w swojej estetyce ma dawno za sobą, a teraz jeszcze zbrzydła. Tylko zrobienie remontu i estetyzacja ulicy nawet z zamienieniem jej w deptak mogłoby tchnąć w nią życie. Ulice handlowe w np. Niemczech są czyste, minimalistyczne i przyjemne dla oka, a nie naciapane farbą i znakami.

    • 5 1

    • Skwert Kościuszki.

      Na końcu skweru nie ma już ludzi,ale są białe kółka.Potrzebny jest tam napis Plac Łucyka, nie przeszkadzać

      • 0 1

  • (2)

    Szczurka pogrzało do reszty utrudnia życie mieszkańcom

    • 9 3

    • Swiętojańska.

      Czują ,że ich urzędowanie już się kończy więc jeszcze starają się zaistnieć,czyli spie*rzyć co się da.Jeszcze będą wymieniać oświetlenie na bulwarze i skwerze i w ramach modernizacji zsadzą jeszcze trawę na resztce parkingów.Na końcu skweru nie ma ludzi ponieważ nie można podjechać.Wielkie osiągnięcie,a miało być dla ludzi,efekt odwrotny.Tak to jest jeżeli się coś zmienia bez sensu tylko po to aby zaistnieć.

      • 1 2

    • ułatwia wielu, utrudnia tylko niektórym

      per saldo opłaca się wszystkim. Warto być przyzwoitym.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane