• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jednokierunkowa Świętojańska: jak radzą sobie kierowcy?

Patryk Szczerba
7 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na wjeździe na Świętojańską zamontowano tablicę zakazującą wjazdu samochodom. Na wjeździe na Świętojańską zamontowano tablicę zakazującą wjazdu samochodom.

Minął miesiąc od zmian w ruchu na ul. ŚwiętojańskiejMapka, którą od początku lipca autem można jechać tylko w kierunku al. PiłsudskiegoMapka. Wciąż nie wszyscy kierowcy stosują się do nowych zasad. - Najpierw pouczaliśmy, a od połowy lipca wystawiamy mandaty. Bywa ich nawet pięć dziennie - informują gdyńscy policjanci.



Jak oceniasz wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Świętojańskiej?

Przypomnijmy:

  1. Od 4 lipca ul. Świętojańska jest jednokierunkowa na odcinku od skweru KościuszkiMapka do al. PiłsudskiegoMapka
  2. Trolejbusy i rowery mogą jeździć w obydwie strony.
  3. Przez to, że zniknęła ciągła linia, parkować można nadal po obydwu stronach ulicy.

Początkowo wprowadzenie jednego kierunku ruchu wywołało duże zamieszanie. Na tyle spore, że przez pierwsze dni porządku na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego musieli praktycznie przez całą dobę pilnować policjanci i strażnicy miejscy, pouczając kierowców o nowych zasadach jazdy.

Policjanci i znaki ostrzegające kierowców



Podczas weekendu, po wprowadzeniu zmian, patrol stał także przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej. Do 20 lipca pas do jazdy na wprost przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego w kierunku ul. 10 Lutego był wygrodzony, a tydzień wcześniej zniknęło wygrodzenie mające blokować chcących jechać Świętojańską w dół.

Obecnie kierowcom o zmianach w ruchu przypomina dodatkowa tablica z informacją o jednokierunkowej ul. Świętojańskiej.

Rowerzyści pojawili się w większej liczbie na ulicy, choć wielu nadal wybiera jazdę chodnikiem. Rowerzyści pojawili się w większej liczbie na ulicy, choć wielu nadal wybiera jazdę chodnikiem.
Efekty? Te pozytywne to większa liczba rowerzystów, którzy zdecydowali się zjechać z chodników, i mniej hałasu przy ulicy. Negatywne, o których piszą sami kierowcy, to częste nietypowe manewry próbujących zaparkować na miejscach "pod prąd" lub z nich wyjechać oraz trudności w wyprzedzaniu cyklistów podczas jazdy w kierunku urzędu miasta.

Wciąż sporo pracy mają policjanci z wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni, którzy przyznają, że samochodów jeżdżących "pod prąd" wciąż jest dużo. Kierowcy wyłapywani są najczęściej podczas regularnych objazdów patroli.

Nawet pięć mandatów dziennie



- Do połowy miesiąca stosowaliśmy pouczenia, ale obecnie karzemy już kierowców mandatami. Najczęstsze sytuacje wjazdu "pod prąd" na ul. Świętojańską nie dotyczą skrzyżowania przy UM, ale skrętów z bocznych ulic. Dziennie wystawiamy nawet cztery-pięć mandatów - informuje asp. sztab. Jarosław Biały, naczelnik Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Władze miasta deklarują, że w najbliższym czasie nic się nie zmieni. Planowane są jedynie drobne korekty w zakresie oznakowania zatok postojowych.

Piesi nie muszą czekać na "zielone"



Wciąż nie będzie czynna sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Świętojańskiej.

Na skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej nadal pozostaje wyłączona sygnalizacja świetlna. Na skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej nadal pozostaje wyłączona sygnalizacja świetlna.
- Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Świętojańskiej z ul. Armii Krajowej została wyłączona pilotażowo. Zmiana ta związana jest z projektem pn. "Klimatyczne Centrum", którego jednym z priorytetów jest m.in. poprawa warunków ruchu dla pieszych i rowerzystów. Dzięki wyłączeniu sygnalizacji piesi nie muszą oczekiwać na sygnał zielony - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

W początkowym okresie porządku na Świętojańskiej pilnowały służby porządkowe

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • Działania gdyńskiej władzy to taka radziecka logika.. (3)

    Jest taka anegdota, że podczas wojny, żołnierze armii czerwonej byli pod wrażeniem wody wylewającej się ze ściany, wyrywali więc krany i po wojnie wbijali w ściany w swoich domach. Było wielkie zdziwienie, że woda nie leciała ..
    W wielu atrakcyjnych turystycznie miejscach, rzeczywiście są atrakcyjne deptaki, ale zrobienie na siłę takowego nie spowoduje, że turyści będą walić drzwiami i oknami. Deptak jest skutkiem a nie przyczyną ...

    • 9 3

    • zależności przyczynowo skutkowe bywają dwukierunkowe (2)

      Żeby wprowadzić deptak trzeba wykazać się odwagą i konsekwencją. W Kopenhadze kolejne ulice i place przekształcane były w deptaki przez ponad 40 lat z bardzo dobrym skutkiem. Każdej zmianie ulicy w deptak towarzyszyło podawanie informacji o zwiększeniu liczby ludzi korzystającej przy tej ulicy ze sklepów i lokali gastronomicznych. W Gdyni także powinny takie badania być realizowane co roku.

      • 3 1

      • Jak jest po co deptać, to się robi deptak ...

        i tyle, jak w temacie.

        • 0 0

      • Popatrz na plan Kopenhagi

        Rozłożyste miasto gdzie zrobienie deptaku nie sparaliżuje miasta. Dla odmiany Gdynia ma 3 równoległe nitki komunikacyjne i z jednej chcesz zrobić deptak. Pogratulować zdrowego rozsądku.

        • 0 0

  • w przyszlości (1)

    ulice zamknięte dla ruchu samochodowego (a jest to ruch przelotowy) zyskują. Czy gdyby Monciak i Długa miały dwukierunkowy ruch samochodów byłyby takie jakimi znamy je dzisiaj? Im więcej ludzi drepcze tym lepiej. Świętojańską trzeba zamknąć i zrobić z niej centrum miasta, a na Władysława IV zrobić więcej przystanków. Inaczej Świętojańska nadal będzie tylko przelotówką.

    • 6 3

    • Świętojańska już od dawna nie jest (tylko) przelotówką

      W deptak już dawno temu trzeba było przekształcić Starowiejską i Świętojańską. Brak odwagi i konsekwencji w działaniu powoduje takie ślimaczenie się konfliktów i nie pojawienie się oczekiwanych korzyści. Wszystko przed nami jeszcze jest możliwe.

      • 3 0

  • N

    5 mandatów dziennie. ..
    Wczoraj około 14:00 nagminie kierowcy łamali przepisy jadąc pod prąd. ..

    • 4 0

  • Ukłony dla kierowcow trajtkow (2)

    Mają nerwy ze stali i mierzą się z buractwem jadącym "po staremu". Szacun. Szefostwo powinno docenić pracę w takich stresowych warunkach

    • 4 3

    • Brawo!

      Panie i Panowie

      • 0 0

    • Przecież trolejbusy też jeżdżą po staremu ...

      Więc gdzie ten stres.
      Zmianą jest to że zgodnie z prawem, teraz mogą dwa samochody jechać obok siebie w tym samym kierunku. Zatem jazda po nowemu jest źródłem stresu. Przypominam, że poprzednio była linia podwójna ciągła ...

      • 0 0

  • Wyborcy rozlicza szamorzadnosc = po

    • 3 1

  • O co w tym chodzi?

    Po co to jest zrobione skoro 100m dalej jest sciezka rowerowa na Wladyslawa VI? Skoro 100m dalej jest ruch autobusowy na Wladyslawa VI? Swietojanska to centum handlowe po ktorym jezdzi sie samochodem po to jest to nazywane centum. Kto w Gdyni mowi centrum myslac o prezydium? Centrum to swietojanska bo tu mozna wszystko zalatwic. Ruch jednokierunkowy spoko ale wtedy ulice rownolegle ppwinny miec ruch przeciwny. I na co to oznakowwanie drog dla rowerow?

    • 6 0

  • Rowery na Świętojańskiej

    A co to za przyjemność jechać rowerem po ul. Świętojańskiej? To jak jazda betonowym tunelem. Ani w jedną, ani w drugą stronę nie sprawia mi to przyjemności. Jak rowerem, to tylko blisko wody albo lasu. Wyłączenie sygnalizacji na Armii Krajowej - bzdura. Tworzą się przez to ogromne korki, czyli "Klimatyczne Centrum" to chyba nie jest, no chyba, że centrum kumulacji spalin :-(

    • 3 1

  • A gdyby tak jeszcze

    Jednokierunkowa dla pieszych? Bo kto radnym zabroni? No kto?

    • 7 1

  • Ale za to...

    wąska ul. Pawia jest dwukierunkowa. Czyli bilans jest OK.

    • 3 0

  • ulica

    PaNIE lUCYK dobra robota zrobić deptak na ul swiętojanskiej Będzie OK

    • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane