• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kia Stinger - pierwsze GT koreańskiej marki

Michał Jelionek
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia. Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia.

Ma piękną sylwetkę, odważną stylizację, przestronne i komfortowe wnętrze, a do tego okazałe moce pod maską - kilka dni temu Kia pochwaliła się światu pierwszym w swojej historii Gran Turismo. To auto, które ma zawojować rynek i stawić czoła niemieckiej konkurencji. Póki co, samochód został oficjalnie zaprezentowany za wielką wodą, w Detroit, ale jeszcze w tym roku wjedzie do Europy, a także do trójmiejskich salonów.



Czy Kia Stinger odniesie sukces na naszym rynku?

Od kilku lat koncern Kia Motors sukcesywnie umacnia swoją pozycję na rynku europejskim. I nie ma się specjalnie czemu dziwić, bo przecież koreańska marka oferuje solidne i atrakcyjnie wyglądające samochody. I ku uciesze wielu, po zrewolucjonizowaniu gamy modelowej, przyszedł czas na prawdziwą petardę - premierowe Gran Turismo w historii marki Kia.

A wszystko zaczęło się w 2011 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wówczas koreański producent zaprezentował koncepcyjny egzemplarz Kia GT. Pojazd wzbudził ogromne emocje. Dlatego też postanowiono opracować jego produkcyjny model. I tak oto powstała Kia Stinger, bazująca na koncepcyjnej Kia GT.

Dodajmy, że za piękny wygląd auta odpowiada zespół niemieckich stylistów pod kierownictwem Petera Schreyera. I - jak zapewniają przedstawiciele koncernu - Stinger to popisowy model marki, który otrzymał wszystko to, co aktualnie Kia ma najlepszego do zaoferowania. Mowa oczywiście o mocy, osiągach, właściwościach jezdnych i jakości wykonania.


Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe. Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe.
W europejskiej wersji Stinger mierzy 4830 mm długości, 1870 mm szerokości oraz 1400 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2905 mm, a to więcej niż w m.in. Audi A4, Infiniti Q50, Lexusie IS, BMW serii 4 Gran Coupe czy Mercedesie-Benz CLS.

Z informacji przekazanych przez Kia Motors wynika, że europejscy nabywcy będą mieć do wyboru trzy wersje napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną (wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder). Niewykluczone, że w przyszłości do oferty koreańskiego grand tourera trafi również hybryda oraz silnik elektryczny.

Bazowym silnikiem będzie 2-litrowy "benzyniak" Theta II generujący moc 255 KM i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugą jednostką benzynową, oznaczoną jako Lambda II, będzie widlasta szóstka o pojemności 3,3 litra, osiągające moc 365 KM (510 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie "setki" w zaledwie 5,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 269 km/h.

Czytaj także: Giulia Quadrifoglio zawitała do Trójmiasta

Trzecią i prawdopodobnie najpopularniejszą europejską propozycją będzie diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM (440 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Auto w takiej konfiguracji od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s.

Standardowo, wszystkie jednostki napędowe będą współpracować z 8-stopniowym automatem, który można obsługiwać przy pomocy łopatek. Ponadto do wyboru kierowcy pozostaje pięć trybów jazdy (indywidualny, sportowy, ekonomiczny, inteligentny i komfortowy), które mają wpływ na pracę zawieszenia, skrzyni biegów, reakcji na gaz i układu kierowniczego. Warto dodać, że napęd będzie przekazywany na tylną oś lub opcjonalnie, na wszystkie koła.

Niestety, producent nie ujawnił jeszcze cennika Kia Stinger. Wiadomo jednak, że pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe do europejskich salonów ma wjechać pod koniec tego roku.

  • Najmocniejsza wersja silnikowa Stingera pozwala na osiągnięcie "setki" w nieco ponad 5 s.

Opinie (66) 1 zablokowana

  • (5)

    Podoba mi się stylistycznie, silnik V6 też zachęca ;)

    • 37 1

    • (4)

      "Widlaste V6"
      Widział redaktor "niewidlaste V6"?

      • 12 7

      • (3)

        Ekspert, a co z sześciocylindrowymi rzędówkami R6 np. w BMW?

        • 5 10

        • (2)

          co ma rzędówka do V-ki ?

          • 12 4

          • V6 to dwie rzędówki 3cylindrowe (1)

            • 0 0

            • litości!!

              • 0 0

  • widac ze w tej kii nie stoją w miejscu (2)

    coraz ciekawsza stylistyka

    • 38 3

    • a można stać w ruchu? (1)

      • 1 4

      • Tak, jadąc tramwajem stoisz... Ale jednak jedziesz.

        • 17 0

  • (3)

    dobra buda... choc ciagle b5 gorą

    • 6 19

    • (1)

      passat b5 w tdi. tylko przedlift.
      prawdziwy drapieżnik szos.
      nie bierze oleju. pali na dotyk. nie ma rudej.

      • 9 1

      • No i tylko 150 tysi przebiegu. Potwierdzone u handlarza i książęczką z TUV.

        • 9 0

    • Raczej na wsi

      • 0 1

  • wszystko fajnie ale to ciągle kia (6)

    • 13 43

    • Fakt
      Brak prestizu vw

      • 19 2

    • (3)

      To już nie te Kia z początków. To już nie te plastiki wewnątrz. To już inne wozy. Lepsze.

      • 13 0

      • korea to korea (2)

        i koreą zostanie

        • 2 7

        • Tak pogardzasz Koreą... A jakie My - Polacy mamy osiągnięcia w dziedzinie produkcji samochodów? Poldka? Lepsze auta robili Japończycy w latach 50., Niż My w 90. ...

          • 14 1

        • ...

          • 0 1

    • Napisał posiadacz Pastucha z VW

      • 9 2

  • (1)

    Będzie hit.

    • 12 4

    • Albo kit.

      • 0 0

  • Super wóz! Kia tak prze do przodu,że niebawem może zacząć detronizować niektóre marki.

    • 18 4

  • (2)

    w KIA podoba mi się to, że ich auta są do siebie podobne

    • 4 4

    • chyba pomylił Pan z audi (1)

      • 6 1

      • Bądźmy szczerzy... Dzisiaj każdy model jednego producenta robiony jest, że tak to określenie "na jedno kopyto"... W każdym znajdziesz wspólne motywy. Nawet modele z najniższej półki od danego producenta wyglądają podobnie do tych z najwyższej półki. Weźmy choćby takie Audi A1 i R8. Mercedes A i S. Nawet auta najdroższych producentów wyglądają do siebie podobnie - modele Lamborghini, czy Ferrari. Porsche, McLaren.
        To już nie te czasy, w których każdy model jednego producenta wyglądał oryginalnie. Takie auta Chevroleta, Buica, Forda, Fiata, czy Ferrari z lat 50. 60. I 70. Każdy model był oryginalny, a nawet poszczególne roczniki tego samego modelu różniły się od siebie znacząco.

        • 6 3

  • Widlaste V6 :D
    Brawo :p
    Co dalej? Okrągłe koło, albo kwadratowy kwadrat?

    • 17 12

  • (13)

    Audi

    • 5 19

    • Mam audi, ale gdybym miał wybierać nowe... (12)

      to bym wziął tą Kijankę w ciemno. Niemieckie auta dawno się skończyły jak dla mnie.

      • 13 4

      • To prawda drogo, a i tak wszystkie podzespoły Chińskie. Jakość niestety się skonczyła, a cena została.

        • 6 2

      • Dobrze, że wyszedłeś z tych stereotypów na temat niemieckich aut i przestałeś się oszukiwać. (9)

        niestety są jeszcze tysiące Polaków, którzy wierzą w mit i legendę niemieckich aut, że jak kupią, to jest pewność i gwarancja niemieckiej jakości, a auta francuskie, włoskie według nich trzeba omijać szerokim łukiem, bo przecież auta na f się nie kupuje.

        • 8 4

        • (7)

          Żona ma 3 letniego Peugota i bez dwóch zdań fajne i bezwaryjne auto, chociaż ja jestem fanem niemieckiej motoryzacji.

          • 3 1

          • (6)

            Do 7-8 lat bedzie bezawaryjny, pozniej bedzie sie pie...lil, jak francuskie prostytutki. Miałem od nowości Megane II z tym mocniejszym 1.5 dci (chyba najlepszy diesel francuski) i wszystko było ok do czasu, jak skończył 7 lat :)
            Teraz chyba kupie Megane III z tym samym motorem :)

            • 3 3

            • (3)

              To akurat jeden z najgorszych diesli.

              • 4 3

              • (2)

                Jeżeli mówisz o słabszej wersji 1.5l dCi 85KM to zgodzę się. Wersja 1.5 dCi 105KM jest świetna, przez 7 lat nie miałem problemów z awariami, jest dosyć cicha (na niskich biegach przy zmianie biegów Turbo ładnie "strzela" :) ), jest dynamiczny i przy przebiegu 240 000 nie miałem problemów. Inna sprawa z elektryka w tym modelu i z zamkami. Lubiły się psuć i blokować :)

                • 3 1

              • co mają

                Zamki do silnika?

                • 2 0

              • Za to w 105KM wersji jest monotwany fabrycznie FAP. A jak wiadomo, wymiana filtra nie jest tania.

                • 1 0

            • 1.5 dci to średni wybór. Ten silnik i silnik 1.9 dci trzeba unikać jak ognia. Koszty gwarantowane.

              jeśli więc Megane II czy już w ostateczności Laguna II, to tylko benzyna, bo eksploatacja tych diesli będzie kosztowała tyle, co wartość tych aut.
              Oczywiście, inni producenci tez mają swoje bolączki z dieslami, wystarczy wspomnieć VW TDI 2.0. Już tyle odmian tego 2.0 TDi jest, że konia z rzędem temu co się połapie w poprawkach i oznaczeniach tego silnika.

              • 1 0

            • Nie porównuj diseli z Peugeuotów czy Citroenów (HDI, szczególnie 2.0) do diesli Renault (Dci), bo to dwa różne światy.

              Diesle HDI są jednymi z najlepszych diesli obecnie na rynku, tak pod względem kultury pracy, jak i trwałości. O poziom wyżej niż dci, czy nawet tdi z Volkswagena, który jest też montowany w Seatach, Skodach itd.

              • 1 0

        • zwykly platny troll koreanczykow

          jw

          • 2 4

      • No super Jasiu ze masz audika na Plakacie nad lozeczkiem

        i jestes juz znawca samochodow, a mama pozwolila juz ci pisac po internetach?

        • 1 4

  • (1)

    Fajna KIA ale Passat B5 VR6 LPG niczym nie ustępuje a zdecydowanie przewyższa prestiżem i dostępnością części, naprawdę dobrych chińskich zamienników.

    • 7 19

    • To ja może przekleję fraszkę na Passata.

      Passtuch - jedno słowo a tak wiele znaczy/ zaraz wam mechanik wszystko wytłumaczy,
      passtuch to jest perła, ideał dizajnu
      rózni się niewiele, ciutkę, od kombajnu
      kultowa już buda, przed liftem i po
      b5 się rozumie - prestiż to jest to!
      czy to w tedeiku czy też jest w benzynie
      zaszpanuje każdej, wiejskiej blond dziewczynie
      sołtysowi z wólki morda już się cieszy
      bo handlarz mu ciągnie, passacika z Rzeszy
      będzie w tedeiku, po dziadku lekarzu
      sołtys dumny chodzi, zamiata w garażu
      dziewięć dziewięć rocznik (model dwa tysiące)
      jeżdżony był tylko w słoneczne miesiące
      pali trzy literki - cztery jak jest zima
      jedyny mankament - do nabicia klima
      rozrząd wymieniony, filtry, płyny, paski,
      z zazdrości z burmistrzem wynikły niesnaski
      szyby w oryginale, w elektryce cały
      "czeki" bardzo rzadko się w nim zapalały
      sto trzydzieści "koła" szafa pokazuje
      przebieg oryginalny - z tym nie dyskutuje
      czemu tak wytarty, mieszek i fajera?
      poradzimy sobie - lśniąca czerń markera
      passtuch znakomicie opał toleruje
      chociaż ropy na wsi nigdy nie brakuje
      przyspieszenie takie że aż w fotel wgniata
      objadę każdego w japońcu wariata
      to było największe, marzenie życiowe
      by nabyć passtucha, można sprzedać krowę
      już passtuch w garażu, można go oblewać
      wieśniackie pokrowce szybko przyodziewać
      by gnojem z gumowcy, środka nie pobrudzić
      za fajerą passka nie można się nudzić
      kredyt na passtucha wziąć było warto
      bo passtuch to passtuch! Volkswagen DAS AUTO

      • 18 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane