- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Kierowcy chcą autostrad bez limitów prędkości
Kierowcy chcą zniesienia limitów prędkości na autostradach. Policja i drogowcy ostrzegają, że to pomysł z kapelusza, bo kierowcy nie potrafią prowadzić samochodów z prędkością 200 km/h.
Ok. 55 proc. czytelników biorących udział w badaniu było za zlikwidowaniem ograniczeń prędkości na polskich autostradach. Pozostali byli przeciwni.
Zdania wśród kierowców są więc mocno podzielone. - Polskie autostrady niczym nie różnią się od tych w Niemczech. Tam w wielu miejscach nie ma ograniczeń. Mamy coraz bardziej bezpieczne samochody. Limity są zbędne - mówi pan Michał, kierowca z Gdyni.
Co innego twierdzi pani Anna. - Młodym kierowcom zwykle brakuje i wyobraźni, i kultury jazdy, by móc bezpiecznie wykorzystać taki przywilej, jakim jest zniesienie ograniczeń prędkości. Będzie masa wypadków - mówi.
Od ponad trzech miesięcy na polskich autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości do 140 km/h. Do końca ubiegłego roku wynosiło ono 10 km/h mniej. Czy porównując I kwartał 2011 r. z tym samym okresem w 2010 r. widać jakieś przyrost wypadków? Sprawdziliśmy to u zarządcy autostrady A1, z Rusocina do Nowych Marz.
- Po zmianie liczba zdarzeń drogowych na autostradzie utrzymuje się na mniej więcej podobnym poziomie. Trzeba jednak zaznaczyć, że jest jeszcze za wcześnie, aby można było wyciągać wnioski i jednoznacznie ocenić wpływ wprowadzonej na początku roku zmiany limitu prędkości ze 130 na 140 km/h - przekonuje Ewa Łydkowska z Gdańsk Transport Company, firmy zarządzającej pomorską autostradą A1.
Jednak z obserwacji GTC wynika, że niezależnie od obowiązującego limitu prędkości, do zdarzeń drogowych dochodzi przede wszystkim z powodu braku umiejętności jazdy drogą szybkiego ruchu.
- Kierowcy, na szczęście nie wszyscy, wjeżdżając na autostradę zapominają o podstawowych zasadach kulturalnej jazdy, tj. dostosowywaniu prędkości do panujących warunków jazdy, utrzymywaniu należytej odległości między pojazdami i robieniu krótkich przerw, zwłaszcza w trakcie przejazdów na długich dystansach - mówi Łydkowska.
Podobnego zdania są policjanci. Zauważają oni jednak, że wraz ze wzrostem limitów prędkości powinny być wprowadzane dodatkowo przepisy. Choćby te nakazujące utrzymywanie odpowiednich odległości między pojazdami. W przywoływanych przez naszego czytelnika niemieckich autostradach policja ma uprawnienia i co ważne narzędzia do pomiaru odległości między pojazdami.
Trudno się nie zgodzić z tą tezą policji. Dopóki nie zmieni się mentalność kierowców, bez względu na istniejące limity prędkości, drogowe statystyki wciąż będą zatrważać. Na autostradzie A1 i Obwodnicy Trójmiasta jazda na ogonie i ponaglanie, by zjeżdżali na bok, mrugając światłami drogowymi, to częste grzechy kierowców.
Miejsca
Opinie (223) 9 zablokowanych
-
2011-04-14 14:11
Uważam zniesienie limitów prędkości za głupie ale jednoczesnie skoro kierowcy nie potrafia proadzić samochodów z prędkościa 200 (1)
km/godz i powyżej to po co takie się produkuje?
- 3 3
-
2011-04-14 14:20
do " Anna"
idź się przygotuj do świąt
- 2 3
-
2011-04-14 14:12
autostrad nie ma, a problem jest :-) (1)
w naszym kraju porusza się ciągle jakieś fikcyjne problemy... proszę coś napisać o systemie łatania dziur w asfalcie przez służby miejskie, czy mają jakiś plan działania etc.
PS. uwielbiam szybkich i wściekłych co na prostej parę minut jedzie na oślep ile fabryka dała, a potem się męczy, serce nie wytrzymuje, zwialnia, odpocznie i znowu daje czadu, częsty widok w trasie....- 10 0
-
2011-04-14 14:53
może nie odpoczywa, może reaguje właśnie na ograniczenia prędkości i warunki na drodze?
ja z kolei uwielbiam takich co jadą z równą prędkością (z reguły koło 80 km/h) bez względu na to, czy jadą przez teren zabudowany, czy nie.- 2 0
-
2011-04-14 14:16
głupi ten artykuł! przecież to, że 55% ankietowanych (ciekawe ile z nich jest w wieku, by móc wyrobić prawko, nie wspominając o liczbie wypowiadających się czynnych kierowców!) chce zniesienia ograniczeń prędkości... nie jest jednoznaczne z tym, że ktokolwiek to weźmie pod uwagę! Pytanie "policji" i "drogowców" o zdanie w kontekście ankietki na jakimś portaliku jest po prostu głupie! w ogóle, ŻE CO, PROSZĘ? Jakby ktokolwiek chciał znosić kiedykolwiek ograniczenia! Kpina i, pozwolę sobie zacytować Jarosława Kaczyńskiegi i jego chór dewotek: HAŃBA!
- 4 1
-
2011-04-14 14:20
Młodzi kierowcy
Ja jestem trochę odmiennego zdania niż Pani Ania. To właśnie starsi kierowcy z doświadczeniem powodują więcej wypadków (potwierdzone statystykami) ponieważ jeżdżą na pamięć a także uważają, że ich umiejętności są na tyle wysokie aby nie zwracać uwagi na innych uczestników ruchu, którzy w ich mniemaniu powinni uważać na nich bo "To on tutaj jedzie".
- 1 7
-
2011-04-14 14:27
w polsce to by się pozabijali.
cała europa wie że polak nie portafi prowadzić . APELUJĘ PRZY OKAZJI: RÓBCIE WSZYSTKO BY POZBYĆ SIĘ AGRESJI ZA KIEROWNICĄ.
- 5 0
-
2011-04-14 14:32
U Niemca nie ma obowiązku świateł ani ograniczenia prędkosci na Autobahn i jest Gutt !!!
Pomijam ograniczenia na odcinkach , gdzie trwa budowa itp. tam są ograniczenia czasowe.
Powiem wam, że / abstrahując od historii / Niemcy to piękny kraj.
I DO TEGO FEDERACJA !!! = Jeden z głównych czynników ich sukcesu i dobrobytu.
Wybory bezposrednie - bajka.
Normalni, dbający o ludzi politycy. - kolejna bajka.
itd.- 3 3
-
2011-04-14 14:33
i wystarczy jeden dziadyga ktory wjedzie pod prad (2)
200 + 200 = 400
czolowka z debilem przy takiej predkosci wzglednej to drzazgi z auta nie ma szans na przezycie
zniesienie limitow ok, ale rowniez badania psychologiczne obowiazkowo dla wiesniakow w golfach audi i starych szpachlowanych bmw oraz badania dla dziadkow- 1 6
-
2011-04-14 21:27
Mistrzu - czołówka przy 200+200 a czołówka przy 130+130 to żadna różnica. I tak same trupy.
Każdy doświadczony policjant albo strażak czy też ratownik ci to potwierdzi. Więc może nie twórz dramatów.
- 1 1
-
2011-04-14 22:03
Czołówka przy względnej 400 daje podobne skutki
Jak zderzenie ze betonowym murem przy 200, przy założeniu równej masy samochodów.
- 1 0
-
2011-04-14 14:35
aaa i jeszcze! (2)
BEZPŁĄTNE ŚWIETNE AUTOSTRADY !!!
Free Autobahn ! Tysiące kilometrów od czasów Adolfa służą Niemcom !
80 lat temu mieliśmy już autobahn Berlin Gdańsk Królewiec....
Ponad 80 lat temu !!!- 0 3
-
2011-04-15 00:20
Berlin - Gdańsk - Królewiec (1)
Do szparagów matury nie wymagają, prawda?
- 2 0
-
2011-04-16 19:11
nie przyjezdzaj szybko,sezon sie juz zaczal , nawet po siedmiu klasach.
- 0 0
-
2011-04-14 14:37
Dlaczego kwestie ograniczeń prędkości traktuje się li tylko w kontekście bezpieczeństwa?
A co ze zwiększonym zużyciem nawierzchni?
A co ze zwiększoną emisją hałasu?
A co z większą emisją zanieczyszczeń?- 3 1
-
2011-04-14 14:47
Ja bym limitów nie znosił, tylko je nieco podniósł (1)
zabudowany do 60 km/h
niezabudowany do 100 km/h
drogi krajowe z twardym poboczem 120 km/h
drogi ekspresowe do 130 km/h
autostrady do 150 km/h
Z tolerancją do +10 km/h w warunkach sprzyjających (prosty odcinek + dobra pogoda). Tyle powinno wystarczyć.- 7 1
-
2011-04-14 15:28
a koło Pańskich okien do 267km/h
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.