• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię

Maciej Naskręt
13 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Gdyński odcinek Obwodnicy Trójmiasta. Gdyński odcinek Obwodnicy Trójmiasta.

Kierowcy chcą podwyższenia dopuszczalnej prędkości na obwodnicy w Gdyni z 100 do 120 km/h. Twierdzą, że wprowadzone w 2014 r. ograniczenie miało obowiązywać tylko w okresie zimowym. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA czekają ze zmianą ograniczenia do czasu ukazania się raportu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na jego podstawie podejmą decyzję, co dalej z ograniczeniem.



Czy drogowcy powinni zmienić ograniczenie na obwodnicy w Gdyni?

Pod koniec listopada 2014 r. władze gdańskiego oddziału GDDKiA zdecydowały, że wprowadzą na gdyńskim odcinku obwodnicy ograniczenie prędkości z 120 do 100 km/h. Zmiany miały wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa szczególnie w czasie zimy.

Ograniczenie prędkości miało przede wszystkim zmniejszyć skutki wypadków, których główną przyczyną były klasyczne najechania na tył auta poprzedzającego. Ponadto ciężarówki jadące prawym pasem obwodnicy poruszają się z prędkością 80-90 km/h. Natomiast auta na lewym pasie to samochody osobowe jadące najczęściej 120 km/h. Różnica prędkości również potęguje tam niebezpieczeństwo, szczególnie przy próbach wyprzedzania i zmiany pasa.

Czytaj też: Potrzeba 160 mln zł na Węzeł Szadółki

Tymczasem za oknami trwa wiosna. - Wydawało się, że drogowcy zdejmą ograniczenie po zimie. Niestety, nic się nie zmieniło. Ciekawe, dlaczego? - zastanawia się pan Tomasz, czytelnik portalu Trojmiasto.pl. - Zresztą ograniczenie prędkości było martwym prawem na drodze, wielu kierowców i tak jechało 120 km/h - nie dostrzegali zakazu - dodaje.

Postanowiliśmy sprawdzić, dlaczego drogowcy pozostawili oznakowanie. - Czekamy na doroczny "Raport bezpieczeństwa ruchu drogowego". Wnioski z tego dokumentu posłużą do podjęcia decyzji w sprawie ograniczenia prędkości na drodze ekspresowej S6 w Gdyni. Raport ma się pojawić w lipcu tego roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że Obwodnica Trójmiasta jest u kresu przepustowości. Drogą porusza się każdej doby nawet 60 tys. samochodów na odcinku między Karczemkami a Matarnią i ok. 50 tys. na gdyńskim fragmencie. Trójmiejska ekspresówka jest w czołówce najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce.

W połowie sierpnia pobity został rekord natężenia ruchu zarejestrowanego na Obwodnicy Trójmiasta - w obu kierunkach przejechało 95 226 pojazdów. Zanotowano go 14 sierpnia, dzień przed długim weekendem. Auta policzyła automatyczna stacja pomiarowa zainstalowana między węzłami Barniewice zobacz na mapie Gdańskai Wysoka zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (281) 8 zablokowanych

  • tam w Gdyni ze względu na ilość kolizjii i wypadków wprowadziłbym ograniczenie do 80 km/h a nie podwyższał.

    • 8 9

  • (3)

    Czy ograniczenie bedzie do 80 czy do 150 to i tak nic sie zmieni bo większość poprostu nie zwraca na to uwagi. A najechanie na tyl nie ma nic wspólnego z prędkością

    • 12 16

    • tabletki odstawiłeś? (2)

      naprawdę nie widzisz związku między prędkością a drogą hamowania? Kto ci dał prawo jazdy?

      • 7 4

      • co innego prędkość (1)

        a droga hamowania, a co innego prędkość i odstęp od pojazdu poprzedzającego... w tył wbić się można i przy 50 km/h jeżeli nie zachowa się ODPOWIEDNIEGO odstępu... kto tobie dał prawo jazdy, że takich prostych rzeczy nie rozumiesz?

        • 3 2

        • kuba, naprawdę uważasz, że nie rozumiem związku trzech czynników

          mających (poza wieloma innymi) wpływ na prawdopodobieństwo wypadku? Droga hamowania nie dotyczy wyłącznie drogi potrzebnej do zatrzymania, ale również do zmniejszenia prędkości za pojazdem hamującym lub jadącym przed nami. Napisałem tekst w skrócie, bo miałem wrażenie, że przedpiśca podpisujący się marek nie skuma większej liczby zależności.

          • 0 0

  • ograniczenie jest potrzebne (1)

    przydałoby się też je przestrzegać, i tak jest tam dużo wypadków...
    pasy wjazdowe na gdyńskich wjazdach są krótkie,
    samochody wjeżdżają często z prędkością koło 60km/h,
    w godzinach szczytu natężenie ruchu jest tak duże, że trudno wjechać

    • 10 4

    • w godzinach szczytu nikt tam nie jedzie 120

      bo sie nie da.

      • 4 1

  • To jeszcze nic

    Za kilka lat ten gdyński odcinek obowodnicy po wybudowaniu trasy kaszubskiej/s6 bedzie drogą lokalną i GDDKiA zupełnie sie na to wypnie. Bez naturalnego przedłużenia tego odcinka jakim musi być OPAT, przy stałe rosnącym ruchu miedzy Wejherowem/Redą/Rumią a Gdynią, tranzycie do Portu i dodatkowym wakacyjnym desantem na Półwysep zapomnimy, ze kiedyś jechało sie tu nawet to 100 km/h

    • 10 3

  • Bedzie jeszcze bardziej niebezpiecznie (1)

    Jak jeszcze mozna podwyższać jak juz jeżdżą za szybko i niebezpieczni
    Jest pozwolenie na 100 to jadą minimum 110
    Bedzie 120 bedą jechali 140
    Niestety bede musiała jeździć przez miasta, bo na życiu mi zależy ...

    • 14 15

    • Najlepiej wogóle nie jeździj!

      • 9 9

  • Moim zdaniem przydały by się znaki sterowane, wyświetlające ograniczenie prędkości w zależności od natężenia ruchu, np: w godzinach szczytu gdy każdy wręcz siedzi na zderzaku ograniczenie do 80 jak jest płynny ruch 110 a w nocy 140. Wkurza mnie ograniczenie prędkości ale jeszcze bardziej wkurzające jest to jak w gęstym ruchu nagle jakis "miszczu fajery" nadlatuje nie wiadomo skąd miga długimi i wskakuje ci prawie na dach a przed tobą 2 zawalone autami pasy po horyzont. Zjedziesz takiemu na prawy wciskając siemiędzy tiry aon i tak nei pojedzie dalej bo z przodu kolejka.

    • 23 1

  • Na całej obwodnicy powinno być 100 na godzinę (2)

    To już de facto nie jest obwodnica tylko wewnętrzna droga aglomeracji.

    • 16 16

    • 100? Może od razu 80? (1)

      Jak znajdziesz inną pracę niż kasa w lidlu i będzie cie stać na samochód, inaczej będziesz śpiewał.

      • 6 7

      • Brak argumentów, brak wyobraźni, brak podstawowej wiedzy o życiu

        Pracownicy kas w lidlu również jeżdżą samochodami. Dziś każdy głupek może pozwolić sobie na kupno samochodu (czego jesteś przykładem), aglomeracja się rozwija, a na obwodnicy w godzinach szczytu ruch jest bardzo duży (że o sezonie nie wspomnę). To już nie ta droga ekspresowa jaką obwodnica była w latach 90., teraz to jest wewnętrzna droga o bardzo dużym natężeniu ruchu, na której bez przerwy dochodzi do wypadków. I owszem - ograniczenie do 80. też jest tu możliwe, jak ilość samochodów nie zacznie spadać.

        • 11 4

  • A jo tam jerzdze 170 (3)

    odstempy mniedzy samochodami nie interesują mnie heheheheh....

    Mam rejestrację GWE, starego passata tdi to moge.

    • 18 7

    • Nie karmić trolla!

      • 4 0

    • Ale passat jest w hajlajnie ? bo jak nie to nie ma szpanu.

      • 1 0

    • A to przyjezdny troll. Tacy teraz trójmiaściaki...

      • 0 0

  • co dzień na obwodnicy są wypadki i korki!

    Codziennie na obwodnicy są gigantyczne korki przez nieodpowiedzialnych kierowców!!! To włąśnie z tego powodu chcą jeździć szybciej!! Już teraz "pseudokierowcy" łamią wszelkie zasady rozumu i rozsądku!!!

    • 15 4

  • A ja chce tam jezdzic 170 km/h

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane