• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię

Maciej Naskręt
13 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Gdyński odcinek Obwodnicy Trójmiasta. Gdyński odcinek Obwodnicy Trójmiasta.

Kierowcy chcą podwyższenia dopuszczalnej prędkości na obwodnicy w Gdyni z 100 do 120 km/h. Twierdzą, że wprowadzone w 2014 r. ograniczenie miało obowiązywać tylko w okresie zimowym. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA czekają ze zmianą ograniczenia do czasu ukazania się raportu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na jego podstawie podejmą decyzję, co dalej z ograniczeniem.



Czy drogowcy powinni zmienić ograniczenie na obwodnicy w Gdyni?

Pod koniec listopada 2014 r. władze gdańskiego oddziału GDDKiA zdecydowały, że wprowadzą na gdyńskim odcinku obwodnicy ograniczenie prędkości z 120 do 100 km/h. Zmiany miały wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa szczególnie w czasie zimy.

Ograniczenie prędkości miało przede wszystkim zmniejszyć skutki wypadków, których główną przyczyną były klasyczne najechania na tył auta poprzedzającego. Ponadto ciężarówki jadące prawym pasem obwodnicy poruszają się z prędkością 80-90 km/h. Natomiast auta na lewym pasie to samochody osobowe jadące najczęściej 120 km/h. Różnica prędkości również potęguje tam niebezpieczeństwo, szczególnie przy próbach wyprzedzania i zmiany pasa.

Czytaj też: Potrzeba 160 mln zł na Węzeł Szadółki

Tymczasem za oknami trwa wiosna. - Wydawało się, że drogowcy zdejmą ograniczenie po zimie. Niestety, nic się nie zmieniło. Ciekawe, dlaczego? - zastanawia się pan Tomasz, czytelnik portalu Trojmiasto.pl. - Zresztą ograniczenie prędkości było martwym prawem na drodze, wielu kierowców i tak jechało 120 km/h - nie dostrzegali zakazu - dodaje.

Postanowiliśmy sprawdzić, dlaczego drogowcy pozostawili oznakowanie. - Czekamy na doroczny "Raport bezpieczeństwa ruchu drogowego". Wnioski z tego dokumentu posłużą do podjęcia decyzji w sprawie ograniczenia prędkości na drodze ekspresowej S6 w Gdyni. Raport ma się pojawić w lipcu tego roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że Obwodnica Trójmiasta jest u kresu przepustowości. Drogą porusza się każdej doby nawet 60 tys. samochodów na odcinku między Karczemkami a Matarnią i ok. 50 tys. na gdyńskim fragmencie. Trójmiejska ekspresówka jest w czołówce najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce.

W połowie sierpnia pobity został rekord natężenia ruchu zarejestrowanego na Obwodnicy Trójmiasta - w obu kierunkach przejechało 95 226 pojazdów. Zanotowano go 14 sierpnia, dzień przed długim weekendem. Auta policzyła automatyczna stacja pomiarowa zainstalowana między węzłami Barniewice zobacz na mapie Gdańskai Wysoka zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (281) 8 zablokowanych

  • A czy kierowcom robi różnicę czy nie będą respektować ograniczenia do 100 czy tak samo oleją ograniczenie do 120? Najpierw trzeba ustawić fotoradary i łapać wariatów a potem można robić 120 i więcej. A tak na serio to po co? Jak jest korek to jest korek.

    • 17 8

  • Do Zarządu Dróg (3)

    Szanowni Państwo, to Mondeo które codziennie jest na odcinku Gdyńskim, powinno wyłapywać :
    - melepetów włączających się do ruchu z prędkością 40 km/h
    - cwaniaczków co hamują na lewym pasie bo właśnie sobie przypomniał gdzie mieszka i koniecznie musi zjechać zjazdem za 50 metrów.
    - fanatyków gier komputerowych : którzy rozpoczynają manewr wyprzedzania rozpędzając się na lewym od 50 km/h.
    Przypomnę, że każda prędkość potrafi zabić, trzeba tylko wyeliminować w/w grupę i będzie bezpiecznie na obwodnicy.
    A Mondeo WE no cóż łapie tych co po gdyńskim odcinku poruszają się z prędkością 120-130 BRAWO PANOWIE Z INSPEKCJI super dbacie o bezpieczeństwo !

    • 57 14

    • "Przypomnę, że każda prędkość potrafi zabić" (2)

      Tak, ale prawdopodobieństwo zgonu od prędkości jest funkcją wykładniczą

      • 3 2

      • (1)

        Technicznie rzecz biorąc w tym wypadku to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowne wytracenie...

        • 7 3

        • Kolejny mądrala. Wytracenie prędkości jest konsekwencją jazdy zbyt szybko, by zdążyć zareagować na sytuację na drodze.

          • 2 2

  • Ja chcę podwyżki

    • 9 4

  • 120 km/h (2)

    Problemem nie jest prędkość. Problemem to : Nie zachowywanie odstępu, zmiana pasa bez sygnalizacji, zwalnianie by sobie popatrzeć co tam z drugiej strony się stało i moje ulubione jazda do samego końca lewym pasem i już na wysokości zjazdu hamulec i przeskok przez 2 pasy. Gdyby nie było tych zachowań obwodnicą można by jechać i 140 km/h.

    • 67 4

    • Twoje wywody mają dużo sensu, ale prędkość także jest problemem.

      Problemem jest także wiara że większa prędkość równa się większej przepustowości. Jeżeli większej prędkości nie towarzyszą nawyki zachowywania bezpiecznej odległości między pojazdami (zwłaszcza po szybkich zmianach warunków widzialności - wjechaniu we mgłę) to przepustowość spada - w gęstym ruchu masa samochodów może się poruszać bezpiecznie z dużą przepustowością jeśli kierowcy rozumieją sens ograniczenia prędkości do 30-50 kmh. Przy tzw. stau na autostradzie i tak nikt nie jedzie szybciej. Można wprowadzać tablice o zmiennych ograniczeniach prędkości dopuszczających i takie sensowne ograniczenie, które nie mieszczą się w wyobraźni szanownym przedpiścom.

      • 4 2

    • Może cię to zdziwi

      Ale, gdyby kierowcy jeździli wolniej, to "Nie zachowywanie odstępu, zmiana pasa bez sygnalizacji, zwalnianie by sobie popatrzeć co tam z drugiej strony się stało i moje ulubione jazda do samego końca lewym pasem i już na wysokości zjazdu hamulec" byłyby mniejszym problemem.

      • 2 3

  • Przecież jeżdżą jak dotychczas (1)

    i mało kto się ograniczeniem przejmuje.

    • 37 1

    • Kiedy zbliża się jefen z drugim do

      końca lewego pasa na podjeździe to żaden nie odpuści i nie schowa się . Wtedy dopiero gaz do dechy i musi wjechać przed auta jadące środkowym pasem bo przecież duma i siano w kołnierzu nie pozwalają wjechać na pozycji innej niż czołowa.

      • 8 3

  • Bezmyślność (1)

    Najwięcej wypadków w mojej ocenie jest z powodu złego włączania się do ruchu,
    niektórzy kierowcy wjeżdżają z wjazdówki bezpośrednio na lewy pas ruchu nie zważając na to, że mieszają szyki.
    Chyba najwięcej też jest sytuacji, że kierowcy zamiast nabrać prędkości na pasie wjazdowym to włączają się już na początku na prawy pas.

    • 27 5

    • najwiecej wypadków jest przy manewrze zmiany pasa ruchu.

      Modne na obwodnicy jest to,że najperw zmienia pas na lewy,włącza kierunkowskaz ( lub nie) a potem dopiero patrzy w lusterko.

      • 7 0

  • 100 tyko w deszcz, snieg i w godzinach szczytu

    czyli tablice zminnej tresci czas najwyzszy zamontowac.

    • 22 4

  • 120 km/h (2)

    Główną przyczyną wypadków jest słabe wyszkolenie kierowców,nie wspominając tego że 60% obecnych kierowców nie powinno prowadzić pojazdów spalinowych .Przykre ale prawdziwe

    • 41 3

    • Do tego bez żadnego problemu

      pozwolono im wsiadać ma motocykl 125. Ale nikt nie zapytał czy na tym też potrafią jechać.

      • 4 2

    • Sam siebie byś zaliczył do tych 60%?

      90% Polaków uważa siebie za dobrych kierowców, jednocześnie 90% uważa że Polacy generalnie są słabymi kierowcami.

      • 5 1

  • temat zastępczy (2)

    Zamiast trzeciego pasa na obwodnicy. Mydlą nam oczy ograniczeniem prędkości.
    Wszystko " w trosce o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego"
    Zasada pomysłów na jedną kadencję wyborczą.

    • 13 17

    • trzeci pas kosztuje, koleś

      w USA nie wyrabiają z szukaniem środków na utrzymanie istniejącej infrastruktury, a ty sobie życzysz kolejne zawłaszczanie przestrzeni, która i tak przez większość czasu stoi pusta.

      • 6 4

    • moze 8 od razu

      i jeden zarezerwowany dla ciebie 7/7

      • 1 0

  • (3)

    A ja bym chciala, zeby zderzakowcy przestali istniec, albo zaczeli myslec.
    I zeby policja albo kamera zaczela egzekwowac ten limit predkosci.
    I zeby byly kamery na kazdym skrzyzowaniu pilnujace baranow wjezdzajacych na czerwonym.
    I zeby wreszcie wzieto sie za mordercow drogowych.

    • 36 6

    • Niezła z ciebie faszystka

      • 5 9

    • (1)

      morderców dorgowych? czyli kobiety rozmawiające przez komórki , ciagnace sie leweym pasem 30 km/h i nie patrzące kompletnie na znaki ustalające pierwszeństwo.

      • 4 1

      • I to jest klu problemu z polskimi kierowcami - to zawsze inni jeżdzą źle - oni są "bezbłędni".

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane