- 1 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (154 opinie)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (242 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (265 opinii)
Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię
Kierowcy chcą podwyższenia dopuszczalnej prędkości na obwodnicy w Gdyni z 100 do 120 km/h. Twierdzą, że wprowadzone w 2014 r. ograniczenie miało obowiązywać tylko w okresie zimowym. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA czekają ze zmianą ograniczenia do czasu ukazania się raportu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na jego podstawie podejmą decyzję, co dalej z ograniczeniem.
Ograniczenie prędkości miało przede wszystkim zmniejszyć skutki wypadków, których główną przyczyną były klasyczne najechania na tył auta poprzedzającego. Ponadto ciężarówki jadące prawym pasem obwodnicy poruszają się z prędkością 80-90 km/h. Natomiast auta na lewym pasie to samochody osobowe jadące najczęściej 120 km/h. Różnica prędkości również potęguje tam niebezpieczeństwo, szczególnie przy próbach wyprzedzania i zmiany pasa.
Czytaj też: Potrzeba 160 mln zł na Węzeł Szadółki
Tymczasem za oknami trwa wiosna. - Wydawało się, że drogowcy zdejmą ograniczenie po zimie. Niestety, nic się nie zmieniło. Ciekawe, dlaczego? - zastanawia się pan Tomasz, czytelnik portalu Trojmiasto.pl. - Zresztą ograniczenie prędkości było martwym prawem na drodze, wielu kierowców i tak jechało 120 km/h - nie dostrzegali zakazu - dodaje.
Postanowiliśmy sprawdzić, dlaczego drogowcy pozostawili oznakowanie. - Czekamy na doroczny "Raport bezpieczeństwa ruchu drogowego". Wnioski z tego dokumentu posłużą do podjęcia decyzji w sprawie ograniczenia prędkości na drodze ekspresowej S6 w Gdyni. Raport ma się pojawić w lipcu tego roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.
Przypomnijmy, że Obwodnica Trójmiasta jest u kresu przepustowości. Drogą porusza się każdej doby nawet 60 tys. samochodów na odcinku między Karczemkami a Matarnią i ok. 50 tys. na gdyńskim fragmencie. Trójmiejska ekspresówka jest w czołówce najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce.
W połowie sierpnia pobity został rekord natężenia ruchu zarejestrowanego na Obwodnicy Trójmiasta - w obu kierunkach przejechało 95 226 pojazdów. Zanotowano go 14 sierpnia, dzień przed długim weekendem. Auta policzyła automatyczna stacja pomiarowa zainstalowana między węzłami Barniewice i Wysoka .
Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (281) 8 zablokowanych
-
2015-05-13 09:21
(2)
Gdyby ktoś przestrzegał tego nakazu korek sięgał by Gdańska. Jeśli ktoś nie rozumie dkaczego, to proszę sobie wyobrazić rurę z kranem na końcu, którą płynie woda. Jeśli przykręcimy kran, woda bedzie płynąć wolniej w całej rurze a nie tylko przy jej końcu.
- 4 13
-
2015-05-13 15:46
analogia nie jest dowodem
albo maksymalizujesz prędkość, albo przepustowość: te rzeczy mimo pozorów są ze sobą sprzeczne. Największa przepustowość osiągana jest przy limicie prędkości 30 km/h gdy faktyczna prędkość osiągana jest w przedziale 30-50 km/h. Przy takich prędkościach odstępy między pojazdami mogą być pomijalnie małe, niezrozumienie tych zależności skutkuje spadkiem przepustowości, wzrostem hałasu i spadkiem bezpieczeństwa oraz mega korkami prawie codziennie - one powstają w wyniku najechania samochodu na tył poprzedzającego pojazdu.
- 4 0
-
2015-05-13 16:13
Błąd logiczny. Ilość wody zależy od tego, jak szybko jest w stanie opuścić kran, a nie, jak szybko leci przez rurę.
- 2 0
-
2015-05-13 09:21
Kierowcy chcą szybciej jeździć .... (8)
I tak przecież jeżdżą 160 i nawet 200 km/h na ogumieniu o stanie technicznym mającym wiele do życzenia a także samochodami o podobnym stanie technicznym. Przepisy i ograniczenia są konieczne, bo debile nie tylko sami by się pozabijali ale i pozabijali by normalnych użytkowników ( jeżdżących przepisowo). I tak jest wiele wypadków związanych z przekroczeniem dopuszczalnych prędkości, które kończą się tragicznie, a zatem danie prawnych możliwości zwiększenia tych prędkości - to tak, jak danie premii firmom pogrzebowym. Do tego dodajcie przygłupów jeżdżących na podwójnym gazie - i wzdłuż obwodnicy było by najlepiej pozakładać cmentarze ( aby daleko nie wozić). Wpierw - niech się hołota upominająca o pozwolenie na zwiększenie szybkości - nauczy jeździć technicznie i niech się nauczy kultury jazdy, niech się przesiądzie z samochodów 10-20 letnich na samochody 2 - 5 letnie. Oczywiście, szybkość jest dla ludzi, ale nie dla naszych skretyniałych obywateli którym się wydaje, że im wolno wszystko, a prawo jest dla głupich.
- 17 5
-
2015-05-13 09:25
(2)
Z jednym sie nie zgodze - szybkosc nie jest dla ludzi, nie jestesmy do tego ani fizycznie ani psychicznie dostosowani.
- 2 2
-
2015-05-13 11:20
i po to (1)
wymyślono samochód
- 1 1
-
2015-05-13 11:24
I jak widac nasza psychika nie ogarnia takiego poczucia zludnej poczucia wladzy, anonimowosci, izolacji i predkosci.
Fizycznie tez slabo - wystarczy popatrzec na opony na brzuchu, oglupienie oparami spalin, brak kondycji, brak mozliwosci odpowiednio szybkiej reakcji na mniej typowe zdarzenia na drodze, zwlaszcza przy duzej predkosci.- 1 1
-
2015-05-13 09:32
Argument na temat wieku samochodu to sobie włóż między książki !
- 4 1
-
2015-05-13 10:24
(2)
Źle liczysz. 5 minut więcej każdego dnia, to zakładając 270 dni pracy w roku daje 1350 minut dłużej na obwodnicy w ciągu roku. A te 1350 minut to jest 22,5 godziny spędzone na obwodnicy w ciągu roku... Obrazowo mówiąc jadąc wolniej spędzasz cały dzień na obwodnicy w ciągu roku. Opłaca się więc jechać szybko.
- 1 10
-
2015-05-13 10:28
(1)
Ale jak się rozk...wiesz, to wszyscy stracą godzinę, zamiast zyskać pięć minut.
Nie mówiąc już o tym,że te pięć minut i tak zmarnujesz, oglądając reklamy na Polsacie.- 11 0
-
2015-05-13 10:46
Albo stojac przed samochodem i palac papierochy, zeby odreagowac stracona minute, bo jechalo sie 120 zamiast 150
- 8 1
-
2015-05-13 11:17
no nie powiesz
że głupie prawo jest dla mądrych ...
- 1 0
-
2015-05-13 09:22
Połowa komentujących (7)
Narzekanie połowy osób które zostawiły post pod tym artykułem, świadczy o tym że jeżdżą na tablicach GKA, GWE, GTC i nie radzą sobie na drogach, stad to zbulwersowanie . WON Z LEWEGO PASA BEZMÓZGI
- 3 24
-
2015-05-13 09:26
(1)
Idz poszalec w innym kraju, tu cie nie chca.
- 11 1
-
2015-05-13 17:39
tak niech jedzie do rosji tam sa jemu podobni
- 1 0
-
2015-05-13 09:30
Sam jesteś "bezmózgiem" i to dzięki takim postawom jak twoja jestem zwolennikiem ograniczania prędkości na obwodnicy nawet do 70 km/h oraz ustawiania fotoradarów co 2 km a wszystko po to, aby takiego debila jak ty nauczyć szacunku dla prawa. Chcesz szybko jeździć, to pozwalaj sobie na to w miejscach do tego przeznaczonych, na torach wyścigowych, na płytach lotnisk, tam gdzie się sam zabijesz i naucz się wpierw jeździć a potem dyskutuj o szybkości
- 13 1
-
2015-05-13 09:36
H..j z toba ale ktos może zostać inwalidą lub zginąc przez takiego idioty jak ty. (2)
- 8 1
-
2015-05-13 17:33
(1)
Szybciej zginie przez idiote który jedzie lewym pasem 20 na godzine i patrzy metr w przód a jak zbliża sie do skrzyżowania to nie wie kto ma pierwszeństwo
- 1 2
-
2015-05-13 17:50
Widziałeś kiedyś wrak żółwia po kolizji?
- 0 0
-
2015-05-13 11:34
ja przeprowadziłem się do Pruszcza
moje umiejętności pogorszą się jak zmienię tablicę?
- 2 2
-
2015-05-13 09:30
rowerzyści chcą jeździć po obwodnicy
lewym pasem.
- 7 1
-
2015-05-13 09:31
Każdy jest za podwyższeniem prędkości do czasu gdy osobiście lub ktoś z rodziny nie weźmie udziału w wypadku.KONIEC TEMATU
- 12 2
-
2015-05-13 09:42
Tempo 30!!! (2)
Pójdźmy o krok dalej wprowadzając tempo 30 na obwodnicy dla debili w osobówkach jadących 70 km/h drogą gdzie można zgodnie z przepisami jechać 100 - 120 km/h!!!
- 6 8
-
2015-05-13 15:48
zieew, naprawdę nie czujesz, że jesteś nudny? (1)
- 1 1
-
2015-05-13 15:59
Chyba ty, ale jeszcze stary i nie modny!
- 0 1
-
2015-05-13 09:48
przecież oprócz przeładowanych tirów i elek nikt tam wolno nie jeździ o co tyle szumu. ?
- 0 3
-
2015-05-13 10:02
120 km/h na całej Obwodnicy ale odcinkowy pomiar prędkości !
Dodatkowo pomiary odległości od innych samochodów, zachowanie przepisowych odstępów , nie można przy tych prędkościach jechać na styk za poprzedzającym pojazdem. Nie widze na Obwodnicy żadnych kontroli prędkości . Policja posiada fotoradary.
- 5 2
-
2015-05-13 10:04
A jak się jeżdzi po przewężonej Kieleckiej? Albo Witomińskiej, gdy na skrzyżowaniu zielone światło pali się 3 sekundy?
Tak między 15.30, a 18.00. Tylko czasem przemknie jakiś autobus po buspasie. Pokonanie odcinka od początku Kieleckiej do skrzyżowania z Rolniczą i Witomińską trwa od 15 do 20 minut.
I, oczywiście, pieszy pokonuje trasę szybciej, samochody mijając, ale pieszy na przechadzce, a nie taki, który jedzie z centrum do Gdańska, mając za sobą kilka ładnych godzin pracy.- 5 1
-
2015-05-13 10:18
Strasburg
na trzy pasmowej obwodnicy Strasburga jest ograniczenie 90km/h dla osobówek i 80km/h dla ciężarówek i nikt z tego powodu nie dramatyzuje. Na trójmiejskiej obwodnicy powinny być zainstalowane tablice ze zmienną treścią regulujące prędkość w zależności od natężenia ruchu oraz odcinkowy pomiar prędkości,
- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.