• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię

Maciej Naskręt
13 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Gdyński odcinek Obwodnicy Trójmiasta. Gdyński odcinek Obwodnicy Trójmiasta.

Kierowcy chcą podwyższenia dopuszczalnej prędkości na obwodnicy w Gdyni z 100 do 120 km/h. Twierdzą, że wprowadzone w 2014 r. ograniczenie miało obowiązywać tylko w okresie zimowym. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA czekają ze zmianą ograniczenia do czasu ukazania się raportu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na jego podstawie podejmą decyzję, co dalej z ograniczeniem.



Czy drogowcy powinni zmienić ograniczenie na obwodnicy w Gdyni?

Pod koniec listopada 2014 r. władze gdańskiego oddziału GDDKiA zdecydowały, że wprowadzą na gdyńskim odcinku obwodnicy ograniczenie prędkości z 120 do 100 km/h. Zmiany miały wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa szczególnie w czasie zimy.

Ograniczenie prędkości miało przede wszystkim zmniejszyć skutki wypadków, których główną przyczyną były klasyczne najechania na tył auta poprzedzającego. Ponadto ciężarówki jadące prawym pasem obwodnicy poruszają się z prędkością 80-90 km/h. Natomiast auta na lewym pasie to samochody osobowe jadące najczęściej 120 km/h. Różnica prędkości również potęguje tam niebezpieczeństwo, szczególnie przy próbach wyprzedzania i zmiany pasa.

Czytaj też: Potrzeba 160 mln zł na Węzeł Szadółki

Tymczasem za oknami trwa wiosna. - Wydawało się, że drogowcy zdejmą ograniczenie po zimie. Niestety, nic się nie zmieniło. Ciekawe, dlaczego? - zastanawia się pan Tomasz, czytelnik portalu Trojmiasto.pl. - Zresztą ograniczenie prędkości było martwym prawem na drodze, wielu kierowców i tak jechało 120 km/h - nie dostrzegali zakazu - dodaje.

Postanowiliśmy sprawdzić, dlaczego drogowcy pozostawili oznakowanie. - Czekamy na doroczny "Raport bezpieczeństwa ruchu drogowego". Wnioski z tego dokumentu posłużą do podjęcia decyzji w sprawie ograniczenia prędkości na drodze ekspresowej S6 w Gdyni. Raport ma się pojawić w lipcu tego roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że Obwodnica Trójmiasta jest u kresu przepustowości. Drogą porusza się każdej doby nawet 60 tys. samochodów na odcinku między Karczemkami a Matarnią i ok. 50 tys. na gdyńskim fragmencie. Trójmiejska ekspresówka jest w czołówce najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce.

W połowie sierpnia pobity został rekord natężenia ruchu zarejestrowanego na Obwodnicy Trójmiasta - w obu kierunkach przejechało 95 226 pojazdów. Zanotowano go 14 sierpnia, dzień przed długim weekendem. Auta policzyła automatyczna stacja pomiarowa zainstalowana między węzłami Barniewice zobacz na mapie Gdańskai Wysoka zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (281) 8 zablokowanych

  • (2)

    Gdyby ktoś przestrzegał tego nakazu korek sięgał by Gdańska. Jeśli ktoś nie rozumie dkaczego, to proszę sobie wyobrazić rurę z kranem na końcu, którą płynie woda. Jeśli przykręcimy kran, woda bedzie płynąć wolniej w całej rurze a nie tylko przy jej końcu.

    • 4 13

    • analogia nie jest dowodem

      albo maksymalizujesz prędkość, albo przepustowość: te rzeczy mimo pozorów są ze sobą sprzeczne. Największa przepustowość osiągana jest przy limicie prędkości 30 km/h gdy faktyczna prędkość osiągana jest w przedziale 30-50 km/h. Przy takich prędkościach odstępy między pojazdami mogą być pomijalnie małe, niezrozumienie tych zależności skutkuje spadkiem przepustowości, wzrostem hałasu i spadkiem bezpieczeństwa oraz mega korkami prawie codziennie - one powstają w wyniku najechania samochodu na tył poprzedzającego pojazdu.

      • 4 0

    • Błąd logiczny. Ilość wody zależy od tego, jak szybko jest w stanie opuścić kran, a nie, jak szybko leci przez rurę.

      • 2 0

  • Kierowcy chcą szybciej jeździć .... (8)

    I tak przecież jeżdżą 160 i nawet 200 km/h na ogumieniu o stanie technicznym mającym wiele do życzenia a także samochodami o podobnym stanie technicznym. Przepisy i ograniczenia są konieczne, bo debile nie tylko sami by się pozabijali ale i pozabijali by normalnych użytkowników ( jeżdżących przepisowo). I tak jest wiele wypadków związanych z przekroczeniem dopuszczalnych prędkości, które kończą się tragicznie, a zatem danie prawnych możliwości zwiększenia tych prędkości - to tak, jak danie premii firmom pogrzebowym. Do tego dodajcie przygłupów jeżdżących na podwójnym gazie - i wzdłuż obwodnicy było by najlepiej pozakładać cmentarze ( aby daleko nie wozić). Wpierw - niech się hołota upominająca o pozwolenie na zwiększenie szybkości - nauczy jeździć technicznie i niech się nauczy kultury jazdy, niech się przesiądzie z samochodów 10-20 letnich na samochody 2 - 5 letnie. Oczywiście, szybkość jest dla ludzi, ale nie dla naszych skretyniałych obywateli którym się wydaje, że im wolno wszystko, a prawo jest dla głupich.

    • 17 5

    • (2)

      Z jednym sie nie zgodze - szybkosc nie jest dla ludzi, nie jestesmy do tego ani fizycznie ani psychicznie dostosowani.

      • 2 2

      • i po to (1)

        wymyślono samochód

        • 1 1

        • I jak widac nasza psychika nie ogarnia takiego poczucia zludnej poczucia wladzy, anonimowosci, izolacji i predkosci.
          Fizycznie tez slabo - wystarczy popatrzec na opony na brzuchu, oglupienie oparami spalin, brak kondycji, brak mozliwosci odpowiednio szybkiej reakcji na mniej typowe zdarzenia na drodze, zwlaszcza przy duzej predkosci.

          • 1 1

    • Argument na temat wieku samochodu to sobie włóż między książki !

      • 4 1

    • (2)

      Źle liczysz. 5 minut więcej każdego dnia, to zakładając 270 dni pracy w roku daje 1350 minut dłużej na obwodnicy w ciągu roku. A te 1350 minut to jest 22,5 godziny spędzone na obwodnicy w ciągu roku... Obrazowo mówiąc jadąc wolniej spędzasz cały dzień na obwodnicy w ciągu roku. Opłaca się więc jechać szybko.

      • 1 10

      • (1)

        Ale jak się rozk...wiesz, to wszyscy stracą godzinę, zamiast zyskać pięć minut.

        Nie mówiąc już o tym,że te pięć minut i tak zmarnujesz, oglądając reklamy na Polsacie.

        • 11 0

        • Albo stojac przed samochodem i palac papierochy, zeby odreagowac stracona minute, bo jechalo sie 120 zamiast 150

          • 8 1

    • no nie powiesz

      że głupie prawo jest dla mądrych ...

      • 1 0

  • Połowa komentujących (7)

    Narzekanie połowy osób które zostawiły post pod tym artykułem, świadczy o tym że jeżdżą na tablicach GKA, GWE, GTC i nie radzą sobie na drogach, stad to zbulwersowanie . WON Z LEWEGO PASA BEZMÓZGI

    • 3 24

    • (1)

      Idz poszalec w innym kraju, tu cie nie chca.

      • 11 1

      • tak niech jedzie do rosji tam sa jemu podobni

        • 1 0

    • Sam jesteś "bezmózgiem" i to dzięki takim postawom jak twoja jestem zwolennikiem ograniczania prędkości na obwodnicy nawet do 70 km/h oraz ustawiania fotoradarów co 2 km a wszystko po to, aby takiego debila jak ty nauczyć szacunku dla prawa. Chcesz szybko jeździć, to pozwalaj sobie na to w miejscach do tego przeznaczonych, na torach wyścigowych, na płytach lotnisk, tam gdzie się sam zabijesz i naucz się wpierw jeździć a potem dyskutuj o szybkości

      • 13 1

    • H..j z toba ale ktos może zostać inwalidą lub zginąc przez takiego idioty jak ty. (2)

      • 8 1

      • (1)

        Szybciej zginie przez idiote który jedzie lewym pasem 20 na godzine i patrzy metr w przód a jak zbliża sie do skrzyżowania to nie wie kto ma pierwszeństwo

        • 1 2

        • Widziałeś kiedyś wrak żółwia po kolizji?

          • 0 0

    • ja przeprowadziłem się do Pruszcza

      moje umiejętności pogorszą się jak zmienię tablicę?

      • 2 2

  • rowerzyści chcą jeździć po obwodnicy

    lewym pasem.

    • 7 1

  • Każdy jest za podwyższeniem prędkości do czasu gdy osobiście lub ktoś z rodziny nie weźmie udziału w wypadku.KONIEC TEMATU

    • 12 2

  • Tempo 30!!! (2)

    Pójdźmy o krok dalej wprowadzając tempo 30 na obwodnicy dla debili w osobówkach jadących 70 km/h drogą gdzie można zgodnie z przepisami jechać 100 - 120 km/h!!!

    • 6 8

    • zieew, naprawdę nie czujesz, że jesteś nudny? (1)

      • 1 1

      • Chyba ty, ale jeszcze stary i nie modny!

        • 0 1

  • przecież oprócz przeładowanych tirów i elek nikt tam wolno nie jeździ o co tyle szumu. ?

    • 0 3

  • 120 km/h na całej Obwodnicy ale odcinkowy pomiar prędkości !

    Dodatkowo pomiary odległości od innych samochodów, zachowanie przepisowych odstępów , nie można przy tych prędkościach jechać na styk za poprzedzającym pojazdem. Nie widze na Obwodnicy żadnych kontroli prędkości . Policja posiada fotoradary.

    • 5 2

  • A jak się jeżdzi po przewężonej Kieleckiej? Albo Witomińskiej, gdy na skrzyżowaniu zielone światło pali się 3 sekundy?

    Tak między 15.30, a 18.00. Tylko czasem przemknie jakiś autobus po buspasie. Pokonanie odcinka od początku Kieleckiej do skrzyżowania z Rolniczą i Witomińską trwa od 15 do 20 minut.

    I, oczywiście, pieszy pokonuje trasę szybciej, samochody mijając, ale pieszy na przechadzce, a nie taki, który jedzie z centrum do Gdańska, mając za sobą kilka ładnych godzin pracy.

    • 5 1

  • Strasburg

    na trzy pasmowej obwodnicy Strasburga jest ograniczenie 90km/h dla osobówek i 80km/h dla ciężarówek i nikt z tego powodu nie dramatyzuje. Na trójmiejskiej obwodnicy powinny być zainstalowane tablice ze zmienną treścią regulujące prędkość w zależności od natężenia ruchu oraz odcinkowy pomiar prędkości,

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane