• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

Michał Sielski
16 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
W godzinach szczytu korki sięgają nawet skrzyżowania estakady z ul. Morską. W godzinach szczytu korki sięgają nawet skrzyżowania estakady z ul. Morską.

Dzięki interwencji portalu Trojmiasto.pl kierowcy z Gdyni spędzą mniej czasu w korkach na remontowanej estakadzie Kwiatkowskiego. Pod warunkiem, że zastosują się do sugestii, która niebawem pojawi się na mobilnej tablicy i zaczną jeździć "na zamek".



Jeździsz na zamek?

W poniedziałek rozpoczął się remont dylatacji na łącznicy zjazdowej z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. A wraz z nim jeszcze większe niż zazwyczaj korki. Prace mają potrwać miesiąc, a nasi czytelnicy zauważyli, że za część zatorów odpowiadają... sami kierowcy.

Czytaj też: Remont Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Poprzednie inwestycje

- Kolejny remont i kolejny raz to samo. Zamiast jechać do końca dwoma pasami i przy zwężeniu włączać się na zamek, to zawsze znajdzie się jakiś szeryf, który "wie lepiej". I przez takich korek się wydłuża, bo nie można skorzystać z innych zjazdów, gdyż cała estakada jest zakorkowana, tylko że na jednym pasie - mówi nasz czytelnik, pan Adam.

Policja przeciwko, ZDiZ za



Tablica informująca o jeździe na zamek stała już podczas ubiegłorocznego remontu al. Zwycięstwa w Orłowie i zdecydowana większość kierowców się do tego rozwiązania stosowała. Tablica informująca o jeździe na zamek stała już podczas ubiegłorocznego remontu al. Zwycięstwa w Orłowie i zdecydowana większość kierowców się do tego rozwiązania stosowała.
Jazda na zamek w Polsce nie jest obowiązkowa, ale powoli staje się dobrym obyczajem. Jednak nie wszędzie, bo - jak zauważa nasz czytelnik - są tacy, którym wydaje się, że to cwaniactwo i umyślnie blokują drugi pas, często wydłużając korek o setki metrów. To jednak jest akurat wykroczeniem, za które grozi mandat w wysokości 200 zł i 2 punktów karnych. Zresztą policjanci już 5 lat temu pouczali kierowców w tym zakresie, właśnie na estakadzie Kwiatkowskiego.

Czytaj więcej: Pouczenia na Estakadzie Kwiatkowskiego.

Teraz zachęcać do jazdy na zamek będzie specjalna tablica, która w Polsce rangi znaku drogowego wprawdzie nie ma, ale może pełnić rolę edukacyjną. Po naszej sugestii - mimo zdania odrębnego policji - postawi ją gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.

- Wprawdzie w wykazie znaków jazdy na zamek nie ma, ale możemy postawić tablicę informacyjnie i zachęcać kierowców, by się do niej stosowali. Dlatego już zleciłem jej postawienie - mówi Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zobacz także: Zmiana na suwak ma być obowiązkowa.

Opinie (191) 2 zablokowane

  • Hmmm

    Remont estakady i nagle okazuje sie ze problem z dojazdem maja mieszkańcy oksywia a nie pogorza (o dziwo jade tyle samo ile przed remontem- na pgz górne )

    • 3 1

  • Gdyby wszyscy ruszali w tym samym momencie

    To jazda na zamek byłaby niemożliwa. Ktoś wyżej napisał o kolejce do kasy w supermarkecie - to jest ten sam efekt.

    • 3 0

  • Nie będą mi cwaniaki jeździć lewym do końca i się wcinać!

    • 6 2

  • #WojtekJużDziękujemy

    • 4 0

  • Najbardziej to plują się ci co jadą do samego końca lewym (prawym) pasem, widzą doskonalę że jedni ustawiają się na jednym pasie ale część ma ich za durniów i jedzie do przodu bo tak będzie lepiej, jemu, nie wszystkim. A prawdę mówiąc to przez samo zwężenie to przejedzie taka sama ilość pojazdów co i bez zamka, reszta to jedynie złudzenie optyczne.

    • 5 3

  • Artykuł pisany na kolanie że złym doborem zdjęć

    Dlaczego w artykule nie ma mapki która pokaże gdzie chcecie uczyć jazdy na zamek? Czy na zjeździe w unruga? Czy też na drodze w kierunku płk Dąbka? Zdjęcia z kolei sugerują wyjazd na obwodnice i zdjazd w ulicę Morską....

    • 1 2

  • Przepustowośc jednego pasa JEST STAŁA ... (1)

    Idiotyczne wywody redaktorka, aby przenieść odpowiedzialność korków na kierowców, a nie na konstruktora estakady i remontujących nieudolnie.

    Który to już remont tego g@#$go odcinka ? Tam jeden wielki, wieczny remont i nic więcej.
    Kiedy zrobią to dobrze, a nie tylko aby załatać na chwile problem ?

    Chciałbym wskazać, że przepustowość zwężonego jednego pasa ruchu JEST STAŁĄ - powiedzmy ~3 samochody/s - a z którego pasa przed zwężeniem te samochody przejadą to już inna sprawa.

    Więc bez względu czy na zakładkę, czy bez to będzie to te ~3samochody/s i za to podziękujcie Szczurkowi na najbliższych wyborach.

    • 7 1

    • Nie chwyci.

      • 2 0

  • No i jazda cwaniaków i cwaniar w tatusiowych autach, co jeżdżą po strefie wyłączonej z ruchu, np.

    zjazd z estakady w Hutniczą, przy starym PKS-ie.

    • 3 0

  • Po pierwsze nie cwaniakować (1)

    Słuchajcie Janusze lewego pasa wpychający się na tzw. zamek po wyprzedzeniu 100 pojazdów stojących grzecznie w kolejce do zwężki. Na Suwak to się jedzie przy równej prędkości i wjeżdża suwakowo w płynnym ruchu przed lub za samochód poruszający się obok, a nie nie zapier..la się lewym pasem wzdłuż stojących samochodów których kierowcy już wjechali na suwak z zachowaniem kolejności. To co uprawiacie nie jest jazdą na suwak. Kto Wam to powiedział. Na estakadzie jest najpierw jeden pas ruchu , a jak się zrobi przez 200m drugi to wyrywacie po prawym i wpychacie się pod kościołem, mijając po drodze tych co stoją grzecznie, bo wcześniej wjechali już na suwak.
    Nie na tym polega jazda na suwak. Płynny suwak to pilnowanie swojej kolejności w momencie dojazdu do korka, a nie cwaniakowanie, które znakomicie wydłuża przejazd innym.
    To samo jest na Płk. Dąbka w stronę centrum przy zwężce przy BP na Pogórzu.
    A Pan Panie Sielski niech głupot nie pisze. Wyglądasz Pan na inteligentnego człowieka, ale chyba w szkole jak była zajęcia z logiki to pan byłeś na wagarach. Pojeździj Pan 10 lat po 100 tys. km rocznie po Europie to pogadamy o zachowaniach w ruchu drogowym.
    Panie Dyrektorze Folejewsk, proszę trochę pomyśleć i poprawić oznakowanie, aby było jednoznaczne i uniemożliwiało agresywnym cwaniakom denerwowanie normalnych kierowców. Aktualna organizacja z buspasem, i 200 m odcinka dwupasmowego pomiędzy jednopasmowymi tylko wywołuje niezdrowe emocje. Specyfika Estakady i aktualna organizacja ruchu w stronę Pogórza umożliwia bowiem cwaniakowanie i wydłuża czas przejazdu normalnym kierowcom.

    Ponadto kochani Włodarze miasta Gdyni: ile trzeba czekać aby zrobić w końcu dwupasmówkę od końca estakady, aż do Płk. Dąbka przy BP gdzie znowu jest dwupasmówka. W Gdańsku ta sprawa rozwiązana byłaby już dawno. Na szczęście wybory się zbliżają. Adamowicz na Prezydenta Gdyni, damy Panu dwa mieszkania za skuteczność i chęć działania, a co tam żałować - damy nawet trzy i zapraszamy.

    • 10 4

    • będę omijał te 100 samochodów

      do czasu gdy kierowcy nie nauczą się stawać na dwóch pasach po 50 samochodów

      • 2 1

  • szeryfy swoje a cwaniaki swoje wiec porozumienia nigdy nie bedzie

    tak to jest z polusami :)

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W lutym tego roku wprowadzono nowy rozkład jazdy autobusów w Gdańsku. Między innymi których linii dotyczyły zmiany?

 

Najczęściej czytane