- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (61 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (147 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
- 6 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"
Dzięki interwencji portalu Trojmiasto.pl kierowcy z Gdyni spędzą mniej czasu w korkach na remontowanej estakadzie Kwiatkowskiego. Pod warunkiem, że zastosują się do sugestii, która niebawem pojawi się na mobilnej tablicy i zaczną jeździć "na zamek".
Czytaj też: Remont Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Poprzednie inwestycje
- Kolejny remont i kolejny raz to samo. Zamiast jechać do końca dwoma pasami i przy zwężeniu włączać się na zamek, to zawsze znajdzie się jakiś szeryf, który "wie lepiej". I przez takich korek się wydłuża, bo nie można skorzystać z innych zjazdów, gdyż cała estakada jest zakorkowana, tylko że na jednym pasie - mówi nasz czytelnik, pan Adam.
Policja przeciwko, ZDiZ za
Jazda na zamek w Polsce nie jest obowiązkowa, ale powoli staje się dobrym obyczajem. Jednak nie wszędzie, bo - jak zauważa nasz czytelnik - są tacy, którym wydaje się, że to cwaniactwo i umyślnie blokują drugi pas, często wydłużając korek o setki metrów. To jednak jest akurat wykroczeniem, za które grozi mandat w wysokości 200 zł i 2 punktów karnych. Zresztą policjanci już 5 lat temu pouczali kierowców w tym zakresie, właśnie na estakadzie Kwiatkowskiego.
Czytaj więcej: Pouczenia na Estakadzie Kwiatkowskiego.
Teraz zachęcać do jazdy na zamek będzie specjalna tablica, która w Polsce rangi znaku drogowego wprawdzie nie ma, ale może pełnić rolę edukacyjną. Po naszej sugestii - mimo zdania odrębnego policji - postawi ją gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.
- Wprawdzie w wykazie znaków jazdy na zamek nie ma, ale możemy postawić tablicę informacyjnie i zachęcać kierowców, by się do niej stosowali. Dlatego już zleciłem jej postawienie - mówi Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zobacz także: Zmiana na suwak ma być obowiązkowa.
Opinie (191) 2 zablokowane
-
2018-03-17 12:51
xxx
jeżdze "na zamek" ale czy sa do tego przepisy w KD? Jesli nie ma, to jazda " na zamek" jest nieobowiązkowa.
- 7 1
-
2018-03-17 12:57
jazda na zamek
Czy moglibyście również zainterweniować i poprosić drogowców o ustawienie znaku jazdy na zamek na ul. Chwarznieńskiej (jadąc z obwodnicy do Redłowa)?
- 3 2
-
2018-03-17 14:06
Jazda na zamek - bujda
Wiecie o ile spada przepustowość pasa, gdy jeździ się na zamek? Około 50% - zwalnianie, przychamowanie, przepuszczanie ...
Jazda na zamek ma sens tylko wtedy, gdy w pobliżu jest skrzyżowanie, które możnaby przyblokować jadąc jednym pasem.
W innym wypadku jest to niestety wyłącznie narzędzie do zbijania statystyk korków w mieście ...- 6 2
-
2018-03-17 14:11
Wpuszczam albo nie (6)
To zależy od sytuacji. Jak widzę że ktoś z lewego pasa zwalnia i włącza kierunkowskaz to ZAWSZE wpuszczam. Jak widzę cwaniaka co tnie lewym szybko do samego końca a potem usiłuje się po chamsku wcisnąć aby wyprzedzić jak najwięcej samochodów to nie wpuszczam bo taki cham po prostu lekceważy kulturalnych kierowców których ma za frajerów
- 13 4
-
2018-03-17 15:55
(2)
w obu przypadkach ten z lewego pasa jedzie zgodnie z przepisami które jasno nakazuja jazde do końca zwężenia. Natomiast z ciebie wyłazi burak który sobie wybiera kiedy przepisów przestrzegac a kiedy nie.
- 3 5
-
2018-03-17 17:46
Który to przepis nakazuje jazdę do końca zwężenia?
- 5 2
-
2018-03-17 21:39
Posłuchaj kartoflu
Jadący prawym pasem ma pierwszeństwo. Kierowca jadący prawym pasem może wpuściś jadącego lewym ALE NIE MUSI. Jak o tym nie wiesz to z powrotem na kurs to może będziesz wiedział o czym w ogóle piszesz!
- 4 1
-
2018-03-17 16:47
(2)
Powinno się jechać do końca i dalej na zamek. Wcinające się z lewego pasa samochody sprawiają że Ci z prawego jadą o wiele wolniej. Jak już ktoś jedzie lewym to do samego końca a nie wciskać się co kawałek.
- 3 3
-
2018-03-17 17:21
No właśnie tego DO KOŃCA kierowcy nie rozumieją.
- 2 1
-
2018-03-17 21:41
Typowy "polski" błąd wydłużający korki
- 2 0
-
2018-03-17 17:07
Kierowcy kierowcy którzy prawko wygrali w loterii..
Jazda na zamek bd miała sens wtedy gdy wszyscy kierowcy się do tego będą stosować. A sądząc po tym co się dzieje codzienne na drogach to kierowcy nie mają pojęcia ze istnieje takie coś jak jazda na zamek bo są kretynami którzy próbują cwaniakowac i co to nie oni nie ma lepszych kierowców niż oni.
- 3 4
-
2018-03-17 17:19
(2)
Pomijając szeryfów wielu kierowców nie rozumie o co chodzi w zamku. Trzeba przecież dojechać DO SAMEGO KOŃCA zwężanego pasa i wtedy się włączyć, a nie 100, 200, 300 m przed zwężeniem.
- 7 3
-
2018-03-17 21:24
Nie do samego końca ale PŁYNNIE (1)
przed końcem pasa. Jak nie wiesz o co chodzi to POPAREZ NA SAM ZNAK. Dojeżdżając do końca zaburza się płynność ruchu i zmusza co najmniej kilka - kilkanaście samochodów do zwolnienia a następne do zatrzymania.Jeżdżę sporo po Europie i nigdy nie widziałem aby ktoś jechał szyzbko lewym pasem a potem wciskał się na chama. "Zamek" zaczyna się zależnie od natężenia ruchu od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu metrów przed zwężeniem. Wtedy ma to sens . Chyba że w Niemczech, Belgii, Holandii czy Wielkiej Brytanii kierowcy to same buce.
- 3 1
-
2018-03-19 01:27
Poparez to jest miasto na San Escobar.
- 0 0
-
2018-03-17 19:00
zakaz wyprzedzania powinien obowiązywać dla obydwu pasów w tym samym kier. (1)
zakaz wyprzedzania powinien obowiązywać dla obydwu pasów w tym samym kier. a znak informacyjny sugerujący "jazdę na suwak" powinien być znakiem nakazu wtedy i tylko wtedy będzie to działać, samochody nie powinny się wyprzedzać na obu pasach wtedy lewy i prawy pas zapełniał się w tym samym stopniu a teraz jest tak że wszyscy co wcześniej się ustawią na prawym pasie, bo wiedzą że jest zwężenie pokutują później swoją decyzje bo mogło śmignąć lewym pasem do końca, i "na Jana" się wcisnąć. Dojeżdżając do zwężenia prawym pasem poziom frustracji już jest tak wysoki że niechętnie się wpuszcza "cwaniaczków" w myśl zasady: "a niech sobie teraz postoi" bo niestety ale znak jazda na suwak ma jedynie charakter czysto informacyjny! nie ma żadnych przepisów nakazujących wpuszczenie kogoś ze zwężającego się pasa! a więc całe to rozwiązanie nigdy nie będzie funkcjonować należycie powinno się wzorem Niemiec wymusić na użytkowniku lewego pasa ustąpienie miejsca na zwężeniu zapisami prawnymi w kodeksie ale też na użytkowniku prawego pasa w tym samym kierunku wymusić zakaz omijania pojazdów będących w ruchu czy też stojących w kolumnie chociażby ze względów bezpieczeństwa
- 4 0
-
2018-03-17 19:47
Nie można ominąć pojazdów będących w ruchu. W tym przypadku jest to wyprzedzanie, bądź wymijanie.
A dodatkowo - podasz swoją propozycję brzmienia artykułu wymuszającego "jazdę na zamek"?- 1 1
-
2018-03-17 21:57
Przy zalecanej jeździe "na suwak" problemem nie są " cwaniaczkowie" (1)
a ci, którym nerwy puszczają i z 50 m przed przeszkodą starają się wjechać w prawy pas. Skutkuje to spowolnieniem jazdy.
A przykazania są trzy:
1. jedziesz do końca tym pasem, który ma krótszą kolejkę
2. W pobliżu końca popatrz kogo masz puścić i przed kim wjechać
3. Stosownie do pkt 2 zrób trochę luzu, aby płynnie przejechać zwężenie- 8 3
-
2018-03-18 09:15
100 % racji!
Dokładnie o to chodzi! Taka jazda i współpraca to podstawa. NAJWAŻNIEJSZA JEST PŁYNNOŚĆ RUCHU.Ani szerfowie ani cwaniaczki nie mają racji!
- 1 0
-
2018-03-17 23:04
Postawcie tam niebieskiego to może się ludzie przystosują
- 2 1
-
2018-03-17 23:55
Klamka....i zamek (2)
Slowo zamek uzywany w ruchu drogowym jest dziecinny i uzywany jest tylko w trojmiescie ....w calym kraju nie zauwazylem to slowo w takim uzyciu...wiejska nazwa...zamek moze byc w drzwiach lub zamek stoi na gorze i mieszka w nim krol....
- 2 4
-
2018-03-18 21:49
Jest jeszcze zamek
Błyskawiczny i stąd się wzięła nazwa, gdzie kolejne elementy symetrycznie zachodzą na siebie z dwóch stron tworząc jedną całość. I o to w ruchu drogowym chodzi
- 1 0
-
2018-03-18 21:51
A korek
To tylko w butelce (oby pełnej...)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.