• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy często mylą się na Zaroślaku

Michał Jelionek
15 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Nasz czytelnik zwrócił uwagę na kierowców, którzy często popełniają błąd na niedawno oddanym do użytku skrzyżowaniu na ul. ZaroślakMapka. Problemem jest oznakowanie poziome.



Czy według ciebie znaki poziome na tym skrzyżowaniu powinny zostać poprawione?

Nasz czytelnik poinformował o problemie w Raporcie drogowym:

- Drodzy mieszkańcy, zauważyłem, że mnóstwo ludzi ma kłopot z jazdą po nowym skrzyżowaniu w Gdańsku na Zaroślaku. Otóż jak na załączonym zdjęciu, pojazd "A" z pasa lewego może pojechać tylko na wprost. Notorycznie zdarza się, że kierowcy z pozycji pojazdu "A" skręcają w prawo, co może spowodować niebezpieczną sytuację, ponieważ pojazd "B" ze swojego pasa ma prawo zająć pas lewy do skrętu w kierunku Gdańska. Na załączonym zdjęciu narysowałem, z którego pasa jak jechać. Mam nadzieję, że pomogłem - napisał pan Patryk, czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
  • Tak aktualnie wygląda skrzyżowanie, na którym często dochodzi do pomyłek kierowców.
  • Nasz czytelnik w prosty i przejrzysty sposób zobrazował problem na Zaroślaku.
Pojechaliśmy na miejsce, aby sprawdzić, jak na odświeżonym skrzyżowaniu zachowują się kierowcy. I rzeczywiście spora część kierujących skręca w prawo w Trakt św. WojciechaMapka z pasa przeznaczonego do jazdy na wprost. Problemem jest malowanie poziome ze strzałką kierunkową na wprost (P-8a). Strzałka nakazuje jazdę prosto - w kierunku Biskupiej Górki, natomiast namalowany tor jazdy wskazuje, że kierowca teoretycznie może skręcić w prawo, w Trakt św. Wojciecha. Stąd te pomyłki kierowców.

Oczywiście nie brakowało kierowców, którzy w sposób prawidłowy pokonali skrzyżowanie - skręcali w prawo z pasa przeznaczonego do skrętu w prawo, a następnie zmieniali pas na lewy, kierując się do centrum Gdańska.

- Przedstawiony przez czytelnika schemat skrzyżowania i tor jazdy z poszczególnych pasów ruchu jest prawidłowy. Sytuacja ta jest znana w środowisku szkoleniowo-egzaminacyjnym i została wcześniej zgłoszona do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku wraz z propozycją poprawy oznakowania. W odpowiedzi uzyskano informację, że w przypadku akceptacji zmiany zostaną naniesione - wyjaśnia Roman Nowak, dyrektor PORD w Gdańsku.
W tej sytuacji należałoby do strzałki nakazującej jazdę prosto domalować strzałkę w prawo (P-8d) i stworzyć znak P-8f. Warto również na skrzyżowaniu z Traktem św. Wojciecha zezwolić kierowcom na skręcenie w lewo z prawego pasa. Należałoby zatem strzałkę kierunkową w prawo (P-8d) przerobić na P-8g, czyli wskazanie, że z pasa można jechać zarówno w prawo, jak i lewo.

  • Tak naszym zdaniem powinno wyglądać oznakowanie skrzyżowania.
  • Niektórzy kierowcy mają problemy z tym skrzyżowaniem.

Miejsca

Opinie (98) 1 zablokowana

  • Wiasomo gdzie jechac jak sie ma lewa strone do roboty

    • 3 0

  • (5)

    Generalnie 9/10 kierowcow skreca w prawo z pasa do jazdy na wprost. Powiesic kamere i kasowac mandaty. Caly wiadukt sie zwroci w pol roku

    • 4 15

    • (2)

      Tyle że oni nie wiedzą że skręcają w prawo bo oznakowanie poziome pokazuje że jadą na wprost no i jadą swoim pasem na wprost tak jak jest on wytyczony. Znaku pionowego można nie widzieć (niech sobie ciężarówka stoi) dlatego jeśli znaki pionowe pokazują co innego niż pionowe to jest problem.

      • 7 1

      • Przede wszystkim to oni nie skrecaja w prawo, tylko jada prosto, bo fizyczna jazda prosto to manewr skretu w lewo. (1)

        • 4 0

        • No dokładnie o tym mówię od początku! Ale sprzeczność znaków pionowych i poziomych występuje nie tylko tu stąd wniosek że albo ktoś odwala fuszerkę albo ja nie rozumiem zasad wyznaczania pasów...

          • 0 0

    • i jadą prawidłowo (1)

      bo jadą swoim pasem, nie blokując tych co chcą skręcić w stronę Oruni

      • 2 2

      • Hm auto "A" z rysunku przecina pasy. Są miejsca w Gdańsku gdzie "jedzie się prosto" na ukos ;)

        • 0 0

  • Brak kompetencji urzędników

    Oznakowania polskich i gdańskich dróg są fatalne. Dlaczego nie mozna "ściagnąć" dobrych wzorców z krajów, w których "projektowanie dróg" jest na wysokim poziomie? Przykład Zaroślaka jest kolejnym na bezmyslność a moze bardziej, własnie na brak wiedzy=kompetencji tych, którzy projektuja rozwiązania komunikacyjne.
    Inny "wspaniały" przykład to węzeł Karczemki- mikroskopijne tablice...
    Proponowane przez Czytelnika rozwiązanie od razu powinno zostać wdrożone w życie,bo teraz nie pora na rozważanie w ZDiZ

    • 5 2

  • Oczywiście, że 2 wersja jest prawidłowa i sensowna (1)

    Kto w ogóle zatwierdza te projekty i jak dopuścił do wersji nr 1???

    • 9 2

    • Nie jest ani prawidlowa, ani sensowna, a przy tym uniemozliwia jeden z wariantow przejazdu tych skrzyzowan :)

      • 0 2

  • Projektanci nie mają pojęcia o tym co proponują. Żeby prawidłowo zaprojektować skrzyżowanie, trzeba wziąć stołeczek pod tyłek, usiąść na nim w okolicy skrzyżowania i poobserwować przez cały dzień jak "żyje" to miejsce.
    A przy okazji poruszę temat z ulicą Piramowicza. Czy urzędnicy już się przyjrzeli korkom od ul. Mickiewicza do Opery? Czy te pismaki widzą i wiedzą ile spalin wali z tych korków na miasto?

    • 7 2

  • Znak pionowy (3)

    Znaki poziome nie mogą istnieć bez pionowych. Trzeba tam zainstalować. Tak na marginesie: Coraz częściej widzę jak piesi pchają się na jezdnię w miejscach, gdzie są pozostałości po pasach (zebrach), a znaku pionowego dla kierowców brak. Urzędnicy z miasta zwróćcie na to uwagę. Np. skrzyżowanie Łąkowej z Elbląską od strony AM. Mi kiedyś pieszy z rowerem tak się wpakoeał na Górkach Zachodnich, zaraz za zbiornikami.

    • 24 1

    • Łąkowa jest dobry kilometr od Elbląskiej, mistrzu

      • 2 1

    • Znaki pionowe i poziome są równo ważne (1)

      Nigdzie nie jest napisane że pionowe są ważniejsze. I znali poziome mogą istnieć bez poziomych - chociażby linia ciągła.

      • 1 0

      • To fajnie, są równie ważne a pokazują co innego. Polska.

        • 3 0

  • Gdyby środkowy pas miał służyć tylko do jazdy na wprost, to po jego prawej stronie powinna być linia ciągła, prosta ciągnąca się do końca przecięcia z pasem poprzecznym a nie skręcająca w prawo. Ktoś kto to wymyślił chyba sam nie wiedział czy ten pas ma być do jazdy w prawo, na wprost czy w obu kierunkach...

    • 5 0

  • Gdyby jechali 30kmh tak jak znak nakazuje

    To ślepy by zauważył, lajtowo 80% 60-70 przemyka i tylko gwałtownie hamują bo droga bez pierwszeństwa ( wiem bo mieszkam w bloku z widokiem na tych baranów) albo dzieciak na przejściu

    • 4 2

  • Bzdura

    Na tym skrzyżowaniu z prawego pasa nie można zająć lewego i mieć pierwszeństwo, ponieważ linia ciągła na skrzyżowaniu wymusza zajęcie prawego i oznakowanie pokazuje, że to nie będzie zajęcie 1 z 2 pasów, tylko zmiana pasa na lewy między dwoma skrzyżowaniami, a nie w obrębie pierwszego.
    Zachowując aktualną koncepcję można wymalować kawałek pasa wyłączonego z ruchu, by nie sugerowało możliwości skrętu w prawo z obu pasów, tak jak jest teraz. Strzałki jednak są na tyle duże, że aktualnie te łamanie przepisów jest nagminne i intencjonalne. W końcu to ul. Zaroślak.

    • 1 3

  • Tam po remoncie to w ogóle odjechali z tematem (1)

    zjeżdżasz z Chełmu ,strefa 30 która w lewo się nie kończy tylko w prawo a za chwilę kolejna strefa 30,z traktu jedziesz w prawo pod górę droga jednokierunkowa ale zamiast dojechać na końcu do lewej krawędzi skręcając w lewo robisz to od prawej bo jakiś mądry inaczej namalował podwójna ciągła zamiast zrobić zwykły kontrpas dla rowerów...

    • 2 0

    • może będzie mniej wypadków jeśli choć zwolnią z 80 do 50 na Cienistej

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane