• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy proszą o zmiany na drogach. ZDiZ w Gdańsku odpowiada

Maciej Naskręt
18 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte. Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte.

Zabieramy się za absurdalnie ustawione znaki i sygnalizacje na drogach w Trójmieście. Na początek pod lupę bierzemy centrum Gdańska. Czekamy na sugestie czytelników dotyczące wszystkich ulic, także tych w Gdyni i Sopocie.



Czy w twojej dzielnicy jest wiele absurdów drogowych?

W Trójmieście mamy prawie 1,5 tys. km dróg łącznie z obwodnicami. Nadzór nad organizacją ruchu drogowego sprawuje ok. 30 urzędników - inżynierów ruchu zatrudnionych w Zarządach Dróg i Zieleni. Zatem średnio jedna osoba nadzoruje 50 km ulicy. Zdaniem części kierowców to za mało, by zapanować nad sytuacją drogową i na dowód przesyłają sugestie w zakresie zmian oznakowania.

Najbardziej zasadne pomysły kierowców przedstawiliśmy władzom gdańskiego ZDiZ. Urzędnicy odnieśli się do nich.

Wyboje zniknęły, znaki ograniczenia prędkości nie

- Przy al. Armii Krajowej tuż przed wiaduktem nad ul. Pohulanka zobacz na mapie Gdańska ustawiony jest znak B-33 - zakaz jazdy z prędkością powyżej 50 km/h - wraz ze znakiem A-11 - tzn. wyboje. Niedawno zlikwidowano nierówności na dylatacjach, należy zatem zdjąć znak ostrzegawczy i zakaz - zwraca uwagę pan Piotr Drzymała, mieszkaniec Chełmu.

- W dodatku zatokę autobusową tuż za znakiem zakazu upodobała sobie policja, która mierzy kierowcom prędkość. Niejeden już zgarnął tam punkty karne - dodaje nasz czytelnik.

Co na to Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku? - To prawda, ostatnio dylatacje zostały we wspomnianym miejscu wyremontowane. Jeśli stan drogi nawierzchni na to pozwoli, znaki opisane przez czytelnika zostaną zdjęte. Wydział inżynierii ruchu ma zdecydować w ciągu kilku dni - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.

Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku. Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku.
Ruch rowerowy na ul. Płowce zobacz na mapie Gdańska

- Problem polega na tym, że jest to wąska ulica jednokierunkowa. Przy lewej krawędzi jezdni parkują mieszkańcy. Tam też wyznaczono ostatnio kontrapas dla rowerzystów. Rozumiem, że istnieje potrzeba rozbudowy infrastruktury rowerowej i trzeba poprawiać wyniki, a także wyznaczenie kontrapasa jest najtańsze w realizacji, ale bez przesady. To powoduje poważne trudności w parkowaniu samochodów, mieszkańcy nie mają ich gdzie ustawiać w tej części miasta - uważa Cyryl Karczewski, czytelnik.

ZDiZ jednak uspokaja. - Tam nie wyznaczono kontrapasu, tylko dopuszczono ruch rowerów pod prąd. Na odcinkach ok. 10 m od skrzyżowań, gdzie obowiązuje zakaz parkowania wynikający z przepisów ogólnych ruchu drogowego, rozrysowano krótkie kontrapasy, których celem jest zasygnalizowanie kierowcy wyjeżdżającemu z naprzeciwka, że może pojawić się rower - tłumaczy rzecznik prasowy.

Znak poziomy ponadto wskazuje, gdzie powinien ustawić się kierowca, chcący skręcić w lewo, czyli ma zostawić miejsce ewentualnemu rowerzyście. Parkowanie na ul. Płowce zatem jest dopuszczone.

Gdzie podziała się strzałka warunkowa do skrętu w prawo?

- Zauważyłem kilka dni temu, że zniknęła zielona strzałka warunkowa do jazdy w prawo na sygnalizatorze ustawionym na rogu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska - jezdnia w kierunku budynku policji. Zapobiegała ona tamowaniu ruchu na prawym pasie jezdni. Czy jest szansa na jej przywrócenie? - opowiada pan Tomasz, nasz czytelnik

Co w tej sprawie mają do powiedzenia w ZDiZ? - Musimy sprawdzić ten sygnał, mogę zapewnić jedynie, że nie zdejmowaliśmy sygnalizatora - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Kolejarze "przywłaszczyli" sobie drogowskaz?

Na czas rozbiórki części wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej i jednocześnie nad magistralą kolejową został zdjęty sporych rozmiarów drogowskaz. - Teraz znajduje się u stóp obiektu i wskazuje niepotrzebnie drogę maszynistom zamiast kierowcom. Warto, by drogowskaz powrócił na swoje miejsce - uważa pan Maciej, mieszkaniec centrum Gdańska.

O to jednak, czy to się uda zapytaliśmy już nie władze ZDiZ, a przedstawicieli spółki PKP SKM w Trójmieście, bowiem roboty na wspomnianym wiadukcie są związane z budową przystanku Gdańsk-Śródmieście.

- Z racji tego, że w tym miejscu prowadzone są prace także w ramach budowy Forum Radunia ustalamy, kto jest odpowiedzialny za zdjęcie znaku. Jeśli faktycznie wina leży po naszej stronie, zwrócimy się do ZDiZ w Gdańsku o wskazanie nowego miejsca na jego umieszczenie - mówi Bartłomiej Buczek z PKP SKM w Trójmieście.

Zachęcamy do wysyłania listów e-mail z opisem kolejnych absurdalnych miejsc na trójmiejskich ulicach do autora artykułu.

Miejsca

Opinie (204) 3 zablokowane

  • korki

    • 0 1

  • Dwa miejsca o znaczeniu strategicznym

    1. Skrzyżowanie ulic Staropolskiej i Starowiejskiej, czyli sławny wyjazd z "outletów" - tam się prosi turbo rondo, na drodze do "outletów" przybywa firm, coraz więcej samochodów ciężarowych a rozwiązanie drogowe bez zmian.
    2. Wyjazd ulicą Okopową w kierunku Pruszcza, zlikwidować linię ciągłą. Umożliwi to płynniejszy ruch pojazdów wyjeżdżających spod tunelu, tym bardziej, że prawy obecnie niedostępny pas jest z reguły pusty

    • 3 1

  • Zdjęcie pokazujące ul. Płowców (3)

    Widać jak kierowcy szanują rowerzystów :D A wielki krzyk się robi jak rowerzysta wjedzie na ulicę :D

    • 6 6

    • (2)

      Czytaj dokładnie - tam jest namalowane 10 metrów - reszta już nie dla roweru ("rozrysowano krótkie kontrapasy") :-)

      • 1 1

      • (1)

        Tam nie wyznaczono kontrapasu, tylko dopuszczono ruch rowerów. Czytaj dokładnie - dopuszczono ruch rowerów. Jak rowerzysta ma pojechać skoro na drodze stoi auto dostawcze?

        • 2 1

        • obok niego

          • 4 0

  • Przywrócić dwa kierunki na starej Uczniowskiej.

    To jakaś idiotyczna mania, że tam gdzie obok zbudowano nową drogę, ograniczany jest ruch na starej. Stara Uczniowska, Rybacka na Żabiance, idiotyczne pomysły w Sopocie.
    Skrzyżowania: Bażyńskiego-Wita Stwosza, Grunwaldzka-Kołobrzeska, Grunwaldzka-Pomorska to naprawdę jest porażka. Dobry przyjkład, jak małymi zmianami można spierzyć dokumentnie ruch.
    Widać też jaki będzie efekt włączenia Tristara. Gdy światłą zostaną pod Tristar przeprogramowane tak, jak na skrzyżowaniu z Kołobrzeską, to czeka nas paraliż drogowy.
    Tak się zastanawiam, czy pracownicy ZDiZ w ogóle czasami jeżdżą tam, gdzie były zmiany? Naprawdę nie wiedzą, że jest gorzej? A może o to chodzi?

    • 5 3

  • Havla 50km/h !

    Podwyżcie ograniczenie na Havla. 50km/h tam nikt nie jedzie, z wyjatkiem miejsca, gdzie lubią się czaić panowie policyjanci.
    Havla ma szerooookie pobocza, wszystko pięknie widać.
    Te 70km/h to minimum.

    • 3 4

  • UWAGA ! powinno zostać

    na Armi Krajowej powinno zostać to ograniczenie a w zatoce dla autobusów powinien na stałe zostać postawiony radar bo to co tam się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie uwaga na GKA i GKS kierowcy szaleńcy !!!!!!!!

    • 8 3

  • Światła na rondzie de La Salle, to jest dramat

    Zjeżdżając z góry po południu stoi człowiek jak na dworcu. A przecież miało być tak pięknie, nowa Słowackiego. A stoimy czasami już od Ikea. Jest gorzej niż przed remontem.

    • 9 3

  • Rondo przy Pomorskiej (2)

    Kto taki mądry przestawił światła na rondzie Grunwaldzka/Pomorska?

    Kiedyś wyjeżdżając z Pomorskiej w lewo na Grunwaldzką tramwaj w kierunku Oliwy ruszał pierwszy i zwalniał miejsce samochodom. Potem na zielonym ruszały auta i po lewej stronie na Grunwaldzkiej już paliło się zielone i wszyscy sprawnie zdążyli przejechać. Teraz tramwaj stoi ze wszystkimi, blokuje jezdnię, gdy zapala się zielone na wprost po lewej stronie dalej czerwone. Auta najeżdżają z Pomorskiej i często jest tak że przy czerwonym na Grunwaldzkiej już nie przejadą, blokując pas w stronę Sopotu. Czysta głupota !!!

    • 20 0

    • Dla mnie teraz jest lepiej, jak stoje tramwajem a przedemna 3-4samochody na lewym pasie to przejade na pierwszym swietle razem z nimi. Wczesniej wystarczyl jeden gląb i juz stalem kolejne 1,5 minuty. Teraz cykl jest czestszy, cos ok minuty.

      • 0 6

    • O tym wlasnie pisalem

      Nalezy kogos odstrzelic za glupote po kiego było zmieniac.

      • 3 1

  • "Czekamy na sugestie czytelników.

    dotyczące wszystkich ulic, także tych w Gdyni i Sopocie."-łaskawca naskręt

    • 3 1

  • Kiedy remont Armii Krajowej do góry? Mam dość jeżdżenia po frezowanym asfalcie i progach na wysokości Pohulanki.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto był gościem specjalnym podczas gdyńskiej edycji Verva Street Racing w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane