Wiadomości

Klasa V: Mercedes wśród vanów

Nowy Mercedes-Benz Klasa V
Nowy Mercedes-Benz Klasa V fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Mercedes-Benz Klasy V po sześciu latach od swojego debiutu doczekał się kuracji odmładzającej, którą przeprowadzono w ubiegłym roku. Co zmieniło się w V-ce, czyli Mercedesie wśród vanów?



Twoja rodzina liczy sześć-siedem osób. Co wybierasz?

siedmioosobowego SUV-a 22%
minivana 19%
dużego vana 59%
zakończona Łącznie głosów: 138
Jak zapewne wielu z was wie, Mercedes-Benz Klasy V to następca Viano, który pod nową nazwą zadebiutował w 2014 roku. Przez ten czas sprzedano ponad 210 tys. egzemplarzy niemieckiego vana. W roku 2019 włodarze Mercedesa zdecydowali się na odświeżenie V-ki (typoszereg W447).

Tak naprawdę z zewnątrz lifting Klasy V ograniczył się do zmian kosmetycznych. Nieznacznie zmieniono wygląd zderzaków oraz atrapy chłodnicy, a w konfiguratorze pojawiły się nowe pozycje w kolorach nadwozia i wzorach obręczy. I to w zasadzie tyle w temacie odświeżonej stylistyki vana.

Nowy Mercedes-Benz Klasa V
Nowy Mercedes-Benz Klasa V fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Nieco więcej zmian zaszło w przestronnej kabinie vana. W pierwszym rzędzie pojawiły się nowe tarcze w zestawie wskaźników, przeprojektowane otwory wentylacyjne, no i długo oczekiwany system audio MBUX. Nawigacja z komendą "Hej Mercedes" oraz Apple CarPlay i Android Auto dostępne są opcjonalnie.

Ponadto, teraz klienci mają do wyboru szerszą paletę kolorystyczną skórzanych tapicerek, a także udogodnienia znane z luksusowych limuzyn, jak chociażby: fotele z tyłu z funkcją masażu, ogrzewania i wentylacji, a także z możliwością pełnego rozłożenia (funkcja spania), jak w Klasie S.

Opcjonalnie kabina może zostać wyposażona w lodówkę, stoliki, panoramiczny dach oraz konsolę środkową ze zintegrowanym chłodzonym/podgrzewanym schowkiem. Dodajmy także, że w topowych wersjach wyposażenia, standardem są boczne, przesuwne drzwi otwierane elektryczne. Taki mechanizm kosztuje 2675 zł... za parę.

Nowy Mercedes-Benz Klasa V
Nowy Mercedes-Benz Klasa V fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Nie bez powodu o V-ce mówi się, że to duża Klasa S. Elegancko skrojona deska rozdzielcza, ponad 10-calowy ekran centralny, bardzo dobrej jakości system nagłośnienia Burmester Surround, wygodne, kapitańskie fotele, komfortowa pozycja za "kółkiem" i brązowe skóry - to wszystko sprawia, że we wnętrzu Klasy V czujemy się jak w komfortowej limuzynie.

Trójmiejskie salony samochodowe


Nowy Mercedes-Benz Klasa V
Nowy Mercedes-Benz Klasa V fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Najważniejsza zmiana zaszła nie w wyglądzie czy wyposażeniu kabiny, a w ofercie silnikowej Klasy V, do której dołączył topowy wariant V 300 d. Nie jest to już trzylitrowe V6, które skończyło się wraz z końcem poprzedniej generacji. To czterocylindrowa, dwulitrowa jednostka wysokoprężną biturbo o mocy 239 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z dziewięciobiegowym automatem (skrzynia 9G-TRONIC debiutuje w Klasie V), a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła (4MATIC).

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 11 litrów paliwa na 100 km.

Mercedes-Benz Klasy V dostępny jest w trzech wersjach długości nadwozia: kompaktowa - 4,9 m, długa - 5,14 m i ekstra długa - 5,4 m (testowany przez nas egzemplarz to wersja długa). W dwóch pierwszych opcjach rozstaw osi mierzy 3200 mm, natomiast w najdłuższym wariancie ma 3430 mm. Warto dodać, że w zależności od konfiguracji - Klasa V może być sześcio-, siedmio- bądź ośmioosobowa.

W zależności od wersji długości nadwozia zmienia się oczywiście pojemność bagażnika. To odpowiednio: 610 l, 1030 l lub 1410 l.

Nowy Mercedes-Benz Klasa V
Nowy Mercedes-Benz Klasa V fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Cennik Mercedesa-Benz Klasy V startuje od kwoty 200 tys. zł. Testowany egzemplarz w wersji wyposażenia Avantgarde z topowym, 239-konnym silnikiem pod maską, został wyceniony na kwotę 347 369 zł brutto.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer BMG Goworowski.

Opinie (24) 2 zablokowane

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?