- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (330 opinii)
- 2 Korytarz życia i... cwaniacy (89 opinii)
- 3 Nie będzie podatku od aut spalinowych (75 opinii)
- 4 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (44 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (107 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (32 opinie)
Klimatyzacja w aucie: nie wdychaj grzybów
O zaletach klimatyzacji w samochodzie nie trzeba już nikogo przekonywać. Utrzymanie układu klimatyzacji w samochodzie jest stosunkowo proste, pod warunkiem, że kierowca przestrzega paru zasad. Ich zaniedbanie prowadzić może, oprócz kosztownych napraw, także do... kłopotów ze zdrowiem.
Nie wystarczy w samochodzie ustawić optymalnej dla siebie i pasażerów temperatury i w największe upały cieszyć się przyjemnym chłodem. Jeśli klimatyzacja nie jest regularnie poddawana serwisowi, wraz z powietrzem do kabiny dostają się niepożądane bakterie, pyłki, drobnoustroje i grzyby. Dwa elementy układu klimatyzacji - parownik i filtr kabinowy to idealne miejsce dla ich rozwoju.
Konsekwencje tego odczuwają nie tylko alergicy.
- Zaniedbana klimatyzacja oznacza katar, kaszel i łzawiące oczy. W filtrze kabinowym gromadzi się również kurz, pył czy sadza. Odkładające się zanieczyszczenia powodują mechaniczne obciążenie silnika, co prowadzić może do uszkodzeń dmuchawy, a nawet silnika - mówi Piotr Sznejder z firmy Intervapo, autoryzowanego dealera Peugeota. - Filtr powinien być wymieniany podczas przeglądów, najpóźniej co 15 tys. km lub raz na rok. Filtr kabinowy kosztuje średnio 60 zł. Czysty, zapobiega też parowaniu szyb. W czasie przeglądu możemy też zlecić nałożenie w parowniku ochronnej warstwy bakteriobójczego preparatu.
- Pamiętać należy jednak nie tylko o wymianie filtra. Serwis raz roku przyda się przecież całej klimatyzacji. W specjalistycznym warsztacie mechanicy sprawdzą także sprężarkę, skraplacz i zawór rozprężny - mówi Waldermar Sajewicz z firmy Janisz Usługi Samochodowe. - Elementy klimatyzacji pracują pod dużym ciśnieniem. Specjaliści ocenią także czy w przewodach i uszczelkach czy nie ma nieszczelności. Ulatniający się czynnik chłodzący sprawia, że wydajność całego układu znacząco spada.
Przegląd i nabicie klimatyzacji to koszt około 200 zł. Dodatkowo można sobie zamówić ozonowanie, które wyciąga bakterie z całego wnętrza samochodu. Także z przewodów wentylacyjnych. To dodatkowy koszt ok. 80 zł.
Symptomy świadczące o tym, że klimatyzacja wymaga natychmiastowej wizyty w serwisie to: niezbyt przyjemne zapachy z nawiewu, obniżona skuteczność chłodzenia, zwiększone zużycie paliwa,wzrost hałasu całego systemu i zaparowane szyby. Serwis klimatyzacji przeprowadza dziś każdy większy serwis samochodowy, w tym w zasadzie wszystkie serwisy autoryzowane.
Opinie (57) ponad 10 zablokowanych
-
2011-09-03 13:00
TYLKO MYCIE PAROWNIKA !!! - NAJSKUTECZNIEJSZE
Witam,jak zapewne wszyscy wiedzą, źródłem bakterii oraz grzybów jest PAROWNIK to na nim panują " idealne warunki " do rozwoju. Aby skutecznie zadbać o swoją klimatyzację trzeba profesjonalnie, przy użyciu specjalnego środka UMYĆ PAROWNIK oraz obudowę FILTRA PRZECIWPYŁKOWEGO. Taką metodę stosują tylko dobre serwisy, w przeciwieństwie do ozonowania ( urządzenia do usuwania przykrych ZAPACHÓW) wymaga to od serwisu PRACY i chęci zadbania o klienta. Ozonowanie jest promowane przeż pseudo serwisy oraz serwisy ukierunkowane na własny zarobek. Koszt urządzenia 600zł + 2 zł prąd do każdej usługi ozonator- urządzenie do usuwania przykrych zapachów wystarcza na 2000 czyszczeń co w przeliczeniu oznacza ,że koszt usługi wynosi = 2,25zł! Przed następnym ozonowaniem za 50 czy 60 zł spytajcie doradcę serwisowego - skąd ta cena za usługę która, nie jest dopuszczona przez żadnego z importerów samochodów w polsce ? Czemu po ozonowaniu nie wolno wchodzić do samochodu przez 30 min? czemu ozonowanie musi być wykonywane w zaciemnionych pomieszczeniach? Czy ozonowanie ma dopuszczenie sanepidu?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.