• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok do budowy Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
10 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trasa Kaszubska ma powstać do połowy 2021 r. Trasa Kaszubska ma powstać do połowy 2021 r.

Drogowcy szukają rzeczoznawców, którzy wycenią nieruchomości pod budowę Trasy Kaszubskiej. Przygotowane operaty szacunkowe będą podstawą wypłaty odszkodowań za utracony majątek.



Czy korzystałeś kiedykolwiek z usług rzeczoznawcy majątkowego?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad szuka rzeczoznawców majątkowych, którzy wycenią nieruchomości zabudowane budynkami. Oszacowane przez specjalistów kwoty będą stanowiły podstawę ustalenia wysokości odszkodowania za grunty przejęte na własność Skarbu Państwa w związku z budową drogi ekspresowej S6 na odcinku Bożepole Wielkie - Obwodnica Trójmiasta.

Nadmieńmy, że przejęcie własności przez Skarb Państwa nastąpi w chwili uprawomocnienia się decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. Wtedy ruszą wypłaty rekompensat za utracony majątek. O tym, jak będzie to ostatecznie wyglądać mieszkańcy będą informowani przez drogowców.

Procedura odszkodowawcza ma ruszyć latem tego roku.

W ramach odszkodowania za nieruchomość może być również przyznana nieruchomość zamienna. W przypadku kwestionowania wysokości odszkodowania, na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego danej nieruchomości, ustalenie jego wysokości następuje w trybie administracyjnym. Uruchomienie trybu administracyjnego w zakresie ustalenia wysokości odszkodowania nie wstrzymuje procedury przejęcia gruntu.



Rzeczoznawca, który wygra przetarg, będzie zajmował się wycenami praktycznie do zakończenia inwestycji - do 2022 roku. O jego wyborze w 60 proc. zdecyduje cena ofertowa, a w 40 proc. termin realizacji pojedynczego zlecenia. Oferty można składać do 18 stycznia w siedzibie gdańskiego oddziału GDDKiA.

Przebieg poszczególnych odcinków Trasy kaszubskiej. Przebieg poszczególnych odcinków Trasy kaszubskiej.

Trasa Kaszubska za 1,5 mld zł



Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu, które chwilę jeszcze nie są znane.

Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
  1. z Szemuda do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
  2. z Luzina do Bożegopola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
  3. z Gdyni do Szemuda - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.


Na koniec trzeba podkreślić, że nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.

Trasa Kaszubska

Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.


Odcinek Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.


Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony

Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Miejsca

Opinie (126) 4 zablokowane

  • (3)

    Za SJP:

    Jak poprawnie odmienić nazwę Szemud (wieś w woj. pomorskim, pow. wejherowski)?
    Dziękuję, mz

    Problem stanowi tu tylko dobór końcówki dopełniacza. Od dawna poradniki językowe wskazują (np. Słownik poprawnej polszczyzny PWN pod red. W. Doroszewskiego, s. 387), że po nazwach pochodzenia obcego używa się zwykle końcówki -u. W związku z tym nazwę tę najlepiej odmieniać następująco: z/do Szemudu, ku Szemudowi, za Szemudem, w Szemudzie. Warto jednak wiedzieć, że w mowie potocznej, lokalnie, funkcjonuje też forma z końcówką -a w dopełniaczu: z/do Szemuda. Wskazane jest uznać ją za potoczny wariant fleksyjny dopełniacza.
    Jan Grzenia, Uniwersytet Śląski

    • 10 2

    • Zgadzam się

      Mówi się tutaj w obu formach, jak kto woli:)

      • 0 0

    • Jest we wsi gminnej ulica Obrońców Szemuda.

      Dla mnie to wystarczy.

      • 0 1

    • z i do Wejherowu ... i do Szemudu ..... i do Kamieniu ......

      • 0 1

  • Nie znam nikogo, kto byłby zadowolony ...

    Parę razy korzystałem z usług rzeczoznawcy majatkowego. Jego wycena jest zalezna od zleceniodawcy. Maja swoje przeliczniki, wytyczne no i pewien margines. Sad nigdy nie bierze pod uwagę wyceny innej niz ta przedstawiona prze biegłego sadowego. niektórzy robia to łebkach. Aby podwazyc opinię biegłego rzeczoznawcy nie wystarczy opinia innego biegłego rzeczoznawcy, zresztą jest to grono zamkniete. Współczuję tym właścicielom gruntów. Na wolnym rynku uzyskaliby wyższą cenę. Towar jest wart tyle ile klient chce zapłacić, a nie tyle ile rzeczoznawca wyliczył. Zawsze wycena sprzedajacego (ale tu nie będzie typowej sprzedaży) bedzie wyższa niż wycena kupującego (tu przeciez nie bedzie typowego kupna)

    • 6 0

  • I super! (4)

    Juz 10 lat temu powinna być.

    • 16 1

    • (2)

      od szczecina do koszalina oddaja do użytku w tym roku, budowe reszty pisopaci wstrzymali a moglismy od tego roku jezdzic cala s6

      • 0 1

      • woj. zachodniopomorskie (1)

        = Brudziński. Widać, kto ma wpływy u prezesa.

        • 0 0

        • nie brudzinski bo umowy z wykonawcami zostaly podpisane przez po przed przejeciem wladzy przez zdradziecka zmiane

          • 2 0

    • Spokojnie.Narazie szukają.

      • 0 0

  • Na węźle Wielki Kack leśnicy już zrobili wycinkę, sorry, jak to oni mówią "odnowili drzewostan" :) (5)

    • 46 14

    • Gdzie jest baron PiSu Śniadek? dlaczego nic nie robi dla regionu? (4)

      Potrzebna jest cała trasa S6 do Słupska i dalej do Koszalina a nie jakieś 40km

      • 22 2

      • G.... prawda z tą potrzebą (1)

        Primo - Wg GPR średnie dobowe natężenie ruchu od Wejherowa w kierunku Koszalina i odwrotnie jest o połowę mniejsze niż na drodze Kościerzyna-Gdynia. O odcinku 7-ki od Żukowa do GD nie wspomnę, bo tam od dawna powinny być po dwa pasy.
        Secundo - nawet jakby mieli wybdować ten rzekomo niezbędny odcinek, to i tak zostanie dziura między Sianowem a Koszalinem, bo poprowadzono trasę przez wielkie podziemne jezioro o którym wszyscy wiedzieli za wyjątkiem Gdaki w Szczecinie (inwestor) i projektanta ze środkowej Polski.
        Tertio - dla woj. pomorskiego o wiele ważniejsze i potrzebniejsze są trasy Via Mare z OPAT-em i drogą do Portu w Gdyni oraz budowa porządnej drogi do Krynicy Morskiej z mostem w Mikoszewie. Do tego porządna modernizacja 22 od Elbląga do Człuchowa

        • 6 1

        • jedno nie wyklucza drugiego, jakie jest naterzenie ruchu na s19 albo na s11 miedzy poznaniem i koszalinem

          • 2 0

      • Judasz

        • 7 1

      • horal tez udawal ze nie ma problemu

        • 11 1

  • zawrotne tempo

    Ale się z tym pier.........

    • 4 1

  • budżet zapięty

    a nie wiemy za ile pójdzie ziemia?
    Ciekawy sposób budżetowania.

    • 4 1

  • Dopiero wyceny (1)

    Ja myslałem że zaczynają budowac a oni szukają rzeczoznawcy dopiero do wyceny gruntów.

    • 12 0

    • No zaczynają powoli budować. Projektant ma jeszcze 3 miesiące na uzgodnienie projektu budowlanego. Później już zrid i łopata

      • 2 1

  • pod fotografia podpis koniec budowy połowa 2021 a w tekscie że koniec 2022 ,,, a tak naprawde to kiedy??/

    • 8 1

  • Można? Można! I to są konkrety a nie obiecanki Pinokia i PiSuaru o milionach elektrycznych aut. (4)

    • 15 13

    • Maliniak matole (3)

      Drogę będzie budować PiS.
      Pinokio obiecywał że będzie do 2012 gotowa.
      Jak wiadomo puścił z torbami POdwykonawcow

      • 5 5

      • PiS ma coś budować? To teraz już wiem dlaczego jest tak astronomicznie drogo! (1)

        haha - pociotki czarneckich i misiewiczów muszą sobie dorobić!

        • 5 4

        • Za Platformy Okupacyjnej Rozkradziono środki na drogi

          wybudowali parę kilometrów najdrożej na świecie. Przy czym POłowa podwykonawców POszła z torbami.

          • 4 2

      • pisy odwolaly przetargi na budowe s6, w tym roku zostana oddane te tuskowki ktore udalo sie podpisac przed klamliwa zmiana,

        aniolki prezia, aniolki glapy, aniolki piety

        • 3 5

  • Buciki (4)

    W siedmio miloeych bucikach to by poszło a tak to jak w sandałach po plaży.

    • 7 5

    • Wszyscy zdrowi? (3)

      • 1 1

      • Wyscig (2)

        OPAT opadł, kaszubi wysuneli się na prowadzenie.

        • 0 1

        • (1)

          a horal przed laty wbijal pierwsza lopate, tyle sa warte obietnice pissis

          • 5 0

          • Aha oddzwonimy do Pana

            Ty wierzysz w obietnice polityków? Co ty niepoważny jesteś? Jakieś? Kiedyś? Ktoś obietnice w wyścigu do korytka dotrzymał?

            • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane