- 1 Pod prąd uciekał przed policją (262 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (33 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
Konfiskata auta pijanego kierowcy. Co z leasingiem samochodu?
W ostatnich dniach głośno komentuje się nowy przepis o konfiskacie przez rząd samochodów pijanych kierowców, który ma wejść w życie 14 marca. Co w przypadku, gdy nietrzeźwy kierowca prowadził auto w leasingu?
Od 14 marca pijani kierowcy będą tracić swoje auta
To nie koniec, sąd będzie mógł orzec konfiskatę pojazdu pijanego kierowcy, który spowoduje kolizję lub wypadek, już od 0,5 promila alkoholu we krwi.
Gdy nietrzeźwy kierowca porusza się np. autem w leasingu, wówczas leasingodawca nie straci swojego pojazdu. Natomiast kierujący nie uniknie kary. A ta będzie bardzo surowa, bo pijany kierowca będzie musiał zapłacić równowartość pojazdu. Wartość będzie ustalana na podstawie tej wpisanej do polisy ubezpieczeniowej.
Co dalej z umową leasingu?
Dziś wiele nowszych aut, a zarazem wartych najwięcej, to pojazdy leasingowane albo finansowane w innej formie (np. najem długoterminowy). Pytanie zasadnicze brzmi, co stanie się z umową leasingu, gdy policja złapie leasingobiorcę na "podwójnym gazie"?
Umowa leasingu dla leasingobiorcy zazwyczaj jest dość rygorystyczna i nakłada na niego szereg wymagań. Należy pamiętać, że wyłącznym właścicielem pojazdu nie jest osoba, która wzięła na niego leasing, a firma leasingowa. Umowa to potężny parasol ochronny dla firm leasingowych, dlatego w zapisach kładzie się duży nacisk na właściwe użytkowanie pojazdu.
Jak wymienia "Auto Świat", umowy leasingowe zawierają długą listę zastrzeżeń - od ogólnych, np. "korzystający zobowiązuje się używać Przedmiot Leasingu zgodnie z jego przeznaczeniem, właściwościami, instrukcjami producenta, a także zgodnie z przepisami ruchu drogowego", do bardziej szczegółowych, które mówią, w jakich wypadkach firma leasingowa może jednostronnie rozwiązać umowę. To istotne, ponieważ przedterminowe rozwiązanie umowy niemal zawsze oznacza dla leasingobiorcy duże straty finansowe.
Przykładowo: "Korzystający jest zobowiązany niezwłocznie informować Finansującego o każdym istotnym zdarzeniu zagrażającym prawu własności Finansującego do Przedmiotu Leasingu, a także zobowiązany jest informować wszelkie organy i podmioty dokonujące zajęcia lub zabezpieczenia Przedmiotu Leasingu o fakcie przysługiwania Finansującemu prawa własności do Przedmiotu Leasingu."
"Finansującemu przysługuje prawo pisemnego wypowiedzenia Umowy Leasingu ze skutkiem natychmiastowym w przypadku objęcia Przedmiotu Leasingu jakimkolwiek postępowaniem, w tym postępowaniem egzekucyjnym, zabezpieczającym lub karnym albo innego istotnego zagrożenia własności lub posiadania Przedmiotu Leasingu przez Finansującego".
Co to oznacza? W przypadku gdy leasingobiorca zostanie zatrzymany za kierowanie pod wpływem alkoholu, a samochód należący do firmy leasingowej zostanie zabezpieczony tymczasowo przez policję w celu dalszego postępowania, leasingodawca będzie miał argument, aby wypowiedzieć umowę leasingu i zapewne nałożyć karę umowną na leasingobiorcę.
Jazda po alkoholu może skutkować rozbiciem pojazdu. A co za tym idzie - ubezpieczyciel może w takiej sytuacji nie wypłacić odszkodowania. Wówczas to leasingodawca miałby duży problem. Oczywiście ewentualne zerwanie umowy leży w gestii firmy.
Reasumując, z punktu widzenia kierowcy prowadzącego auto na "podwójnym gazie" każde rozwiązanie jest złe. Dlatego nie warto po spożyciu procentów wsiadać "za kółko".
Opinie wybrane
-
2024-01-11 07:41
Przepis jest niekonstytucyjny (69)
Łamie zasadę równości wobec prawa, bo karze różnie za to samo przestępstwo w zależności od wartości samochodu. Nie utrzyma się w naszych sądach.
- 181 114
-
2024-01-15 06:51
(1)
A do tej pory unikanie kary przez ludzi majętnych ( patrz sprawa banana od tragedii na A 1 ) jest ok rozuniem? konfiskata auta jest właśnie równością wobec prawa,bez względu na znajomości czy zasobność portfela. koniec,kropka.
- 0 0
-
2024-01-15 14:30
tyle że zwyły Polak jadący autem za bańkę nie odda bańki, bo nie ma, chyba że wezmą mu mieszkanie zlicytują
- 1 0
-
2024-01-11 17:24
W końcu
Pijany nie będzie stwarzał zagrożenia ciężko taxi zamówić to że pijany sobie zrobi krzywdę jego wina są jeszcze piesi i inni użytkownicy drogi więc w buty sobie wsadź swój komentarz
- 2 5
-
2024-01-11 13:06
Odezwał się znawca konstytucji... (1)
równość taka że zabiorą samochód i to jest równe bo dla mnie nowe Audi to tyle co dla Cibie 20 letnie BMW i to jest równość...
- 2 13
-
2024-01-14 00:28
Pewoski sąd nie pozwoli wyborcom tuska zabierac aut
Juz widze jak sthur oddaje auto. On to akurat nie będzie miał szansy bo ledwo dycha. Tupolew z nim.
- 1 3
-
2024-01-11 12:36
A czy zakaz wjazdu autem ,które nie spełnia wymagań ekologicznych do centrum miasta nie jest łamaniem konstytucji ?
- 3 4
-
2024-01-11 12:03
Szczerze mam w poważaniu konstytucję (1)
którą obecna władza podciera sobie tyłek, jeśli te działania ograniczą liczbę pijusów na drodze to mogą być niekonstytucyjne. To nie jest prawda objawiona jakaś do której się modły składa.
- 3 13
-
2024-01-11 12:29
A ja mam gdzieś twoje wywody.
Komuna nigdzie nie zdała egzaminu.
- 9 1
-
2024-01-11 11:59
No i?
Jesteś na tyle bogaty aby kupić drogą furę to będzie cię stać na drogi mandat. Aby mandat był odczuwalny musi być powiązany albo z wynagrodzeniem albo z wartością mienia, bo czym innym jest np 1000 dla kogoś kto zarabia 5000 a czym innym dla kogoś kto zarabia 40 000.
- 6 9
-
2024-01-11 11:46
konstytucja (1)
Jeden zarabia 4000 inny 1000000 to też nie jest konstytucyjne i łamie prawo równości
- 4 9
-
2024-01-11 13:10
Ale ten co zarabia 4000 ma pełne prawo zarabiać 1000000 - nikt mu tego nie zabrania, a już na pewno nie Konstytucja. To jego sprawa, czy korzysta z tego prawa, czy nie....
- 6 2
-
2024-01-11 10:26
hahahah meduza umysłowa nie rozumie prostego tekstu a chce sie o konstytucji wypowiadać (1)
takim powinni prawko odbierać za sam wpis tutaj .Ale jak widac Pirat drogowy sie pluje to znaczy ze sie boi i bardzo dobrze
- 4 18
-
2024-01-11 10:34
Kwik zamordysty pokazuje twój strach. Całe szczęście prawo to konstytucją a nie twoje brednie.
- 11 5
-
2024-01-11 10:21
Aleś wymyślił...
Bo Konstytucja mówi o tym, że wszyscy mają mieć te same kary za to samo przestępstwo :) Przepis jest świetny i mam nadzieję, że szybko idioci za kółkiem trafią na bruk, albo do paki. Jak taki autem za milion pojedzie na gazie, to się nie wypłaci do końca życia - i dobrze.
Mam nadzieję, żę za tym pójdzie przepis, że jak nie zapłaci w ciągu miesiąca to trafia do paki na minimum 5 lat.- 10 20
-
2024-01-11 09:54
Pijak Szczur Leksusa by stracił... Ojej
- 0 7
-
2024-01-11 09:10
Kara przede wszystkim powinna być odczuwalna, (2)
bo wtedy nie jest karą, tylko jakaś popierdółką. Powinna tak samo zaboleć właściciela auta z wyższej półki, jak i przysłowiowego matiza.
- 15 25
-
2024-01-11 10:03
Brawo i koniecznie donośmy na takich ludzi, dla dobra wszystkich. (1)
Ja zawsze dzwonię jak widzę ludzi wychodzących z knajp i wsiadajacych do samochodów.
- 7 4
-
2024-01-11 11:01
Ironizujesz? (bo używasz słowa "donośmy")
Chyba to powinno być naturalnym odruchem - albo próba powstrzymania pijanego przed jazdą, albo natychmiastowe wezwanie pomocy służb... Słowo "donośmy" ma prezentować twoje potępienie dla obywatelskiej postawy? Podobne podejście masz do gwałtów, mordów, grabieży, rozbojów? Udawać, że się nie widzi i iść dalej? Pewnie dopóki to Ty nie będziesz ofiarą pijanego kierowcy (czy innego przestępstwa) - wtedy larum, czemu nikt go nie powstrzymał...???
- 5 6
-
2024-01-11 09:09
To ze bogatszy płaci wyższe podatki (10)
też jest niekonstytucyjne?
- 27 6
-
2024-01-12 15:18
Jest.
- 2 1
-
2024-01-11 18:11
(1)
A co ma skala podatkowa do konfiskaty mienia ?
- 1 2
-
2024-01-14 19:21
Jest tak samo nieproporcjonalna ale z tym już nikt nie ma problemu.
- 0 0
-
2024-01-11 11:16
W zasadzie tak. Powinien być ten sam procent zabierany niezależnie od dochodów. (1)
- 2 1
-
2024-01-11 12:38
Czyli np pijany 17-latek biorąc auto ojca i nie mający dochodów będzie bezkarny - nice. ;)
- 0 3
-
2024-01-11 10:02
W koszty sobie wrzuca leasing Lambo żeby nie płacić podatków. (4)
Zamiast zapłacić 600 000 do budżetu to bierze w leasing samochód za 600 000.wiec nie pisz że bogaty płaci większe podatki. To mit.
- 10 15
-
2024-01-11 13:08
A słyszał o limicie 150 tys zł do odliczenia?
To mityczne, rzekomo odliczane Lambo to tylko w umyśle osoby, która nie ma zielonego pojęcia o pieniądzach i podatkach...
- 6 2
-
2024-01-11 10:10
Co za bzdury :D (2)
600 000 podatku? I żeby tego nie płacić, to zrobić koszt na 600 000 zł? Po pierwsze, zakładając podatek liniowy 19%, koszt musiałby wynieść 3.15 mln. Po drugie, w leasingu płaci się raty rozkładając koszt na kilka lat a nie cały naraz. Po trzecie, w kolejnym roku znów zarobi kolejne 3.15 mln i co, będzie tak co roku kupował samochód za 3.15 mln
600 000 podatku? I żeby tego nie płacić, to zrobić koszt na 600 000 zł? Po pierwsze, zakładając podatek liniowy 19%, koszt musiałby wynieść 3.15 mln. Po drugie, w leasingu płaci się raty rozkładając koszt na kilka lat a nie cały naraz. Po trzecie, w kolejnym roku znów zarobi kolejne 3.15 mln i co, będzie tak co roku kupował samochód za 3.15 mln tylko po to żeby nie płacić podatku? A starego nie może sprzedać, bo to zysk będzie. Oj coś mi się wydaje że pieniądze to ty widziałeś tylko na filmach gangsterskich....
- 25 4
-
2024-01-11 14:48
chyba gościowi chodziło o to (1)
ze jak jest przychód 600k to wystarczy mieć koszt 600k aby nie płacić podatków.
Nie ma dochodu - nie ma podatku. Prosta sprawa.
Tak - to również kompletnie bez sensu ale ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯- 5 0
-
2024-01-14 21:34
wątpliwe by mu o to chodziło bo za głupi jest
mimo że tak jak piszesz to nadal nie ma sensu. Ale może warto głąbowi napisać co to jest podatek a co to dochód itd. Żeby zapłacić 6 stów podatku to na liniówce trzeba zarobić 3,15 mln tak jak napisał poprzednik. Więc jak głąb kupi używane lambo za 6 stów (bo nowych za tyle nie ma) to podatek wynosi 0,19*(3,15-0,6) = 0,19*2,55 = 485 tys. po
mimo że tak jak piszesz to nadal nie ma sensu. Ale może warto głąbowi napisać co to jest podatek a co to dochód itd. Żeby zapłacić 6 stów podatku to na liniówce trzeba zarobić 3,15 mln tak jak napisał poprzednik. Więc jak głąb kupi używane lambo za 6 stów (bo nowych za tyle nie ma) to podatek wynosi 0,19*(3,15-0,6) = 0,19*2,55 = 485 tys. po zaokrągleniu. Rozpisałem też bo młot który pisze takie bzdury nie skuma skąd to wynika. Ale to nadal mrzonki bo żeby całość zaliczyć w koszta to przede wszystkim połowa musi być w leasingu i całość wzięta na 2 właścicieli którzy mają działalność i dochód z tej działalności. Jeszcze przy 6 stówach można to pewnie ogarnąć ale przy droższym aucie nie za bardzo. Chodzi o to komu można ufać. Bo jak ktoś tu już wspomniał jest limit 150 koła na taki koszt.
- 2 0
-
2024-01-11 08:24
wartość samochodu to ilość pieniedzy ile dostanie na złomowisku.
- 1 3
-
2024-01-11 08:15
(11)
tylko menele mają z tym problem. Ludzie z IQ powyżej 80 nie mają takich problemów jak jazda na podwójnym gazie
- 46 61
-
2024-01-14 17:44
Dokładnie. Nie wsiadaj do auta po pijaku i tyle
- 0 0
-
2024-01-11 09:55
Taki Najszczób, może spokojnie babcie rozjechać
- 1 5
-
2024-01-11 09:30
twierdzisz ze wielu pijanych ci*lebrytów ma IQ mniejsze niż 80 (2)
- 5 2
-
2024-01-11 09:56
Ma mniejsze niż 60 i to jest dramat (1)
- 7 1
-
2024-01-14 21:27
włącznie z tobą tyle że ty nawet celebrytą nie jesteś
- 1 0
-
2024-01-11 09:02
sam jestes menel (5)
w normalnym kraju oczekuje od urzednikow tworzenia dobrego prawa, a nie bubli prawnych.
potem mamy takie sytuacje jak teraz z sądami ;)- 52 33
-
2024-01-15 15:39
Sama prawda
mam IQ 81 i na podwójnym gazie jeżdżę bez problemów
- 0 0
-
2024-01-11 09:56
Ojej twoje autko ci zabiorą, co sąsiedzi na to? (1)
- 8 13
-
2024-01-14 21:27
nic bo nie da się go zabrać
tobie mogą co najwyżej zabrać, taki to bubel prawny
- 1 0
-
2024-01-11 09:13
(1)
zabolało pijaczyno?
- 23 27
-
2024-01-11 09:25
Za trudna wiedza do pojęcia pijaczku?
- 14 1
-
2024-01-11 07:56
A, tak, przepis o przepadku broni którą kogoś zabijesz też jest niekonstytucyjny (26)
Bo przecież bogatszy morderca będzie miał droższy pistolet.
Litości.- 61 89
-
2024-01-11 09:55
Zapłacisz równowartość samochodu którym jechałeś. Co jest nie zrozumiałe? (21)
- 12 28
-
2024-01-11 14:19
(4)
no właśnie gdzie tu sens, gdzie ktoś jadąc starym gruzem jest ukarany na 5 tys, a ktoś kto jechał Pankiem na minuty będzie ukarany np. na 150 tys bo tyle kosztuje nowa hybryda którą pożyczył.
A ktoś kto jechał "samochodem żony" nie zostanie ukarany w ogóle.- 14 5
-
2024-01-14 17:44
Nie wsiadaj do auta pijany. Proste
- 0 0
-
2024-01-11 15:50
No i mamy kolejnego który wie najlepiej, a nie potrafi czytać ze zrozumieniem (2)
Jak będzie jechał autem żony, to zapłaci równowartość tego auta. Jak nawet tego nie doczytałeś, to z resztą argumentów nie ma co nawet dystkutować,
- 5 9
-
2024-01-11 15:55
(1)
zapłaci albo nie zapłaci bo "nie ma z czego"
Sporo jest ludzi którzy mają zero pieniędzy, milionowe długi, a utrzymuje ich rodzinna fundacja ich imienia, w której zarządzie zasiadają społecznie, która to fundacja przekazuje im nieodpłatnie lokal mieszkalny, pojazdy, środki na utrzymanie itp.
Majątkiem fundacji są przedsiębiorstwazapłaci albo nie zapłaci bo "nie ma z czego"
Sporo jest ludzi którzy mają zero pieniędzy, milionowe długi, a utrzymuje ich rodzinna fundacja ich imienia, w której zarządzie zasiadają społecznie, która to fundacja przekazuje im nieodpłatnie lokal mieszkalny, pojazdy, środki na utrzymanie itp.
Majątkiem fundacji są przedsiębiorstwa w których ten biznesmen jest prezesem (funkcja również pełniona społecznie, bez wynagrodzenia).
Fundacja zarejestrowana zazwyczaj na Cyprze
Większość bogatych ludzi w ten sposób optymalizuje podatki.
A państwo jak zwykle silne wobec słabych.- 10 1
-
2024-01-14 21:25
hehe ja tak mam. Nie dlatego że jestem dłużnikiem, ale dlatego że mój biznes to duże ryzyko. Nie mogę zaryzykować życia rodziny jak coś spartolę więc w kraju w zasadzie nie mam nic, nawet auta. Spółka ma jakiś tam majątek ale to osobowość prawna a ja osobiście odpowiadam majątkiem prywatnym. Mi się nic nie da zabrać, pod tym względem nie da się mnie ukarać. Mogę ogłosić upadłość konsumencką a firma nadal będzie działać. Także taka to sprawiedliwość. U mnie się nic nie zmieniło.
- 1 0
-
2024-01-11 10:21
czego tu można nie rozumieć ? (14)
Za to samo przęstepstwo czyli za jazdę po alkoholu np. 1,5 promila nie można karać jednego kierowcy mandatem 300 tys. zł a drugiego 3 tys. zł.
- 33 9
-
2024-01-15 14:24
a jak jest w Finlandii? (1)
kary wg zamożności
- 0 0
-
2024-01-15 15:37
A w UK
dopuszczalne jest 8 promili
- 0 0
-
2024-01-11 15:48
No przecież nikt nie nakłada innych wysokości mandatów za to (3)
Nie mieszaj pojęć, bo przez to ci takie absurdy wychodzą. Doczytaj czym jest mandat, a czym przepadek mienia.
- 3 11
-
2024-01-11 18:09
(1)
To jak ktoś jedzie po pijaku i nie ma drogiego samochodu to należy skonfiskować mu mieszkanie żeby kara była dolegliwa i sprawiedliwa.
- 1 5
-
2024-01-14 21:20
Ale skonfiskują auto. Jakbym jeździł po pijaku to zgadnij w co wsiądę, w mojego 17 letniego Yarisa którego mam na miasto (właściwie to auto żony ale ona prawie nim nie jeździ bo pracuje z domu) czy w 5 letnie Volvo XC90? Zabiorą Yarisa to się nawet nie zmartwię. Bardziej zabolałoby odebranie uprawnień do prowadzenia fury. Tak to się skończy. Jakiś procent straci coś lepszego, reszta będzie jeździła szrotami a tylko na trzeźwo wsiądzie w nowsze auto rodzinne.
- 1 0
-
2024-01-11 16:02
Doczytaj co to jest dolegliwość kary. Jak ci głowa się przewietrzy.
- 7 2
-
2024-01-11 11:48
Mandat będzie taki sam, a -przepadek mienia to zupełnie inny paragraf (1)
Właśnie dlatego niech nikt nie jeżdzi po pijaku, jeżeli nie tylko nie szanuje życia innych, a uważa za niesprawiedliwe to, że bedzie musiał oddać leasingowi równowartość auta. Taksówka wyjdzie taniej.
- 9 17
-
2024-01-11 12:32
Jeszcze taniej wyjdzie jak przestaniesz pić i niszczyć życie bliskim. Proporcjonalność dotyczy kary, pojmij to swoim małym łebkiem.
- 14 0
-
2024-01-11 10:28
(5)
A za to samo przestępstwo, czyli za handel narkotykami, można karać jednego handlarza przepadkiem dragów za stówę, a drugiego za pół miliona?
- 9 18
-
2024-01-14 21:16
to nie jest to samo przestępstwo, hera za stówę zabije mniej ludzi niż hera za pół bańki. A auto za pół bańki zabije tyle samo ludzi co auto za 10 koła. Można ewentualnie rozgraniczyć jeśli chodzi o masę auta ale na pewno nie o wartość.
- 1 0
-
2024-01-11 11:14
A czy on handluje tymi autami? (3)
- 4 5
-
2024-01-11 15:48
Nieważne czym handluje, ważne co posiada
- 0 4
-
2024-01-11 11:56
Uzywa ich do popełnienia przestępstwa (1)
A więc przepadają i dziwne, że tak się nie działo do tej pory.
- 12 5
-
2024-01-15 15:33
Ręce trzeba ucinać
ich też używa do popełnienia przestępstwa
- 0 0
-
2024-01-11 10:07
Pytaj człowieka, co twierdzi że to niezgodne z Konstytucją :)
- 7 13
-
2024-01-11 08:16
Dokładnie... (3)
Nie wytłumaczysz. Dziwne, że legalnych posiadaczy broni w naszym kraju, nie korci wracając ze strzelnicy wstąpić na jednego. Dlaczego? Bo mają zbyt wiele do stracenia. Lecą pozwolenia, jednostki trafiają do depozytu WPA, który nie jest za darmo. Każdy pomyśli 2 razy, zanim wypije mając broń przy sobie. Sam jestem kierowcą i jeżeli wypiję danego
Nie wytłumaczysz. Dziwne, że legalnych posiadaczy broni w naszym kraju, nie korci wracając ze strzelnicy wstąpić na jednego. Dlaczego? Bo mają zbyt wiele do stracenia. Lecą pozwolenia, jednostki trafiają do depozytu WPA, który nie jest za darmo. Każdy pomyśli 2 razy, zanim wypije mając broń przy sobie. Sam jestem kierowcą i jeżeli wypiję danego dnia, to na drugi dzień auto omijam szerokim łukiem, jeżeli alkomat wskaże czerwony kolor.
Co do kary, nie liczę, że ona cokolwiek zmieni w mentalności ludzi, którzy wsiadając za kółko na bani, znajdą tysiące usprawiedliwień dlaczego to robią. Jedynym pocieszeniem jest to, że nie będą już mieli do czego wsiąść.- 43 67
-
2024-01-11 12:00
Akurat tacy z drugiego dnia to nie jest problem (2)
są tacy co siadając za kółko ciągną z gwintu na postoju
- 8 0
-
2024-01-11 15:05
Nie wiem ile trzeba wydoić, żeby na następny dzień mieć jeszcze 1.5 promila... (1)
- 0 6
-
2024-01-15 10:42
jak zaczniesz walić o 20 i wypijesz 0.7 + piwko to przy wadze 100kg
rano o 7 będziesz miał jeszcze 1.5 promila
- 0 0
-
2024-01-11 07:44
(16)
Dla nie umiejących czytać ze zrozumieniem : Nie ważne kogo autem jedziesz , jeżeli jedziesz wypity S-ką szwagra za bańkę to bańkę oddajesz , jeżeli jedziesz corolla tatusia za 8 tyś to oddajesz 8 tyś.
- 98 4
-
2024-01-11 12:59
Przepisy dobre dla bogatych (1)
Czyli na co dzień do pracy jeżdżą Porsche za 400 tys zł., a na imprezę jak będą pili Volkswagenem za 2 tys. zł. W sumie dobre rozwiązanie dla bogatych.
- 3 2
-
2024-01-14 17:47
Masz nie wsiadać za kółko jak pijesz, ludzie!!
- 0 0
-
2024-01-11 12:38
Z popcornem będę rozbawiony siedział przed TV. (1)
Dopiero się zaczną pościgi jak w stanach roztrzaskane auta i policyjne i postronnych osób. Teraz pijak się zatrzymywał bo stwierdzał no trudno . Rok tramwajem. A jak przed nim będzie widmo zapłacenia 120tys albo pół miliona. wg. nich będzie warto zaryzykować ucieczkę. Ciekaw jestem ile osób postronnych ta ustawa zabije bo nie bierze pod uwagę psychologii. To się może na prawdę opłacić. Strzelać do radiowozu albo zepchnąć go do rowu. Tylko u nas tworzy się przepisy bardzo krótkowzroczne.
- 12 0
-
2024-01-14 17:46
Myślisz że po pijanemu jest takie trzeźwe kalkulowanie
- 1 0
-
2024-01-11 10:28
Nigdzie nie kupisz juz auta za 8 tys zł na chodzie chyba ze chcesz ten 30 letni złom wydac 20 tys zł na naprawy (1)
- 1 10
-
2024-01-11 12:58
Zaloguj się do życia , bo nie wiesz co piszesz
- 6 1
-
2024-01-11 10:04
Trzeba dzwonić na policję i donosić na takich. Będzie bezpieczniej. (1)
- 4 4
-
2024-01-11 11:04
Trzeba dzwonić i zawiadamiać ...
... i takie zawiadomienie jest postawą jak najbardziej obywatelską - ale niestety słowo "donosić" w związku z naszą historią źle się kojarzy i w tym kontekście bym go nie używał.
- 2 3
-
2024-01-11 08:39
(7)
To teraz napisz, co oznacza tyś po liczbach?
- 13 11
-
2024-01-11 09:20
Nie słyszałeś nigdy o tyśącach? :D
- 15 1
-
2024-01-11 09:03
(5)
W Polsce kupuje się auta za złotówki. Kolejny co ma problem ze zrozumieniem?
- 7 11
-
2024-01-11 11:45
Prawidłowy skrót to tys., nie ma czegoś takiego jak tyś. (4)
- 7 2
-
2024-01-15 14:29
Jest - "o Tyś jest moją królową!"
- 0 0
-
2024-01-11 11:52
to nie był skrót tylko zdrobnienie, typowy neologizm jeśli się nie mieszka w piwnicy. (2)
Nigdy nie słyszałeś "mam tylko dwa tysie" grając w monopolkę?
- 2 5
-
2024-01-15 14:28
zatem 8 tysi/tysiów, nie tyś
- 0 0
-
2024-01-11 12:29
W piwnicy mieszkają ameby piszące "tyś" w rozumieniu skrótu od tysięcy.
- 4 3
-
2024-01-11 06:36
(13)
No właśnie. Dziś inne czasy. Kiedyś wszyscy mieli swoje. Nawet jak to był polonez czy krajzler. A teraz? Chata pożyczona. Fura pożyczona. Rtv, agd w chacie pożyczone. Wakacje w Chorwacji za pożyczone. No i najlepsze jest to, że jak ty pojedziesz na wakacje na Mazury z rodziną. Starszym autem. Patrzą na ciebie "z góry". Te wszystkie byznesmeny.
- 120 17
-
2024-01-11 12:04
Te wakacje tam są tańsze niż u naszych januszy biznesu
- 2 1
-
2024-01-11 08:56
(4)
To się nazywa optymalizacja podatkowa oraz maksymalizowanie zysku na jednostkę kapitału własnego.. Ale ty tego nie rozumiesz i zawsze będziesz jezdzil starszym autem za gotówkę. Kupno za gotówkę swiadczy o tym, że nie masz pojęcia o tym jak prowadzić biznes.
- 5 20
-
2024-01-11 09:08
(1)
Czyli ładne określenie "okradania reszty społeczeństwa".
Rozumiem, czemu Janusze bez sumienia to robią, pytanie, czemu państwo im na to pozwala?- 8 1
-
2024-01-11 09:17
Bo taki byznesmen co wie jak prowadzić byznes to w życiu nie weźmie taksówki za trzy dychy tylko po kieliszku wsiada za fajere. Tacy to zoptymalizowani krezuski.
- 12 1
-
2024-01-11 09:07
Szkoda, że
Wraz z optymalizacją podatkową oraz maksymalizowaniem zysku na jednostkę kapitału własnego taki biznesmen nie jest na tyle ogarnięty, żeby nie wsiadać za kółko na podwójnym gazie lub nie łamać przepisów prędkości...
- 19 0
-
2024-01-11 09:07
Tylko,że taki Iksiński co jeździ starym autem to nie robi z siebie wszędzie pazernego dziada. Mam znajomych oratowanych na wszystko. Wiem jacy to "płatnicy".
- 16 0
-
2024-01-11 07:55
W myśl nowej idei : nie będziesz miał niczego i będziesz szczęśliwy (4)
- 24 3
-
2024-01-11 09:15
A co ze starą ideą? (2)
Kup na własność, ale tylko to, co Cię uzależni od koncernów.
Stąd taki wielki kwik na samochody elektryczne - prąd każdy może wytworzyć sam i nie płacić haraczu korporacjom, w przeciwieństwie do spalinówki.- 2 6
-
2024-01-11 09:25
(1)
Jaki kwik, skoro niemal każdy producent ma w ofercie elektryka?
- 1 1
-
2024-01-11 09:58
Ma, bo Unia naciska.
A mało to słychać płaczu, że to "lewactwo" i "wolność zabierają", głupot jak to "spalinówki są bardziej ekologiczne, bo opony się mniej ścierają"?
To wszystko opłacana propaganda koncernów paliwowych.- 5 2
-
2024-01-11 07:57
Wręcz przeciwnie.
Masz mieć wszystko. Kupuj jak najwięcej, bo przyjdą "oni" i już nie będziesz mógł kupować.
- 6 4
-
2024-01-11 07:55
Przede wszystkim, czemu pozwala się kupować/wynajmować prywatny samochód jako "firmowy"? (1)
Ulgi podatkowe powinny być tylko na narzędzia przeznaczone do pracy.
- 16 8
-
2024-01-12 15:29
nie powuinnop byc żadnych ulg
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.