- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (21 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (278 opinii)
- 3 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (5 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (136 opinii)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
Korki na Spacerowej to zmora mieszkańców Osowej. Praktycznie codziennie powrót z pracy to koszmar - sznurek samochodów często sięga Oliwy.
Wszystko przez skrzyżowanie z drogą dojazdową do hipermarketu Géant, które jest wyposażone w sygnalizację świetlną. Wystarczy kilka sekund czerwonego światła umożliwiającego wyjazd ze sklepu, a ruch na głównej ulicy jest już sparaliżowany. Istnieje jednak szansa, że już w tym roku rozpocznie się budowa bezkolizyjnego węzła w newralgicznym miejscu.
- Tę inwestycję wykonuje na własny koszt Géant - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
- To prawda, projekt jest już praktycznie gotowy - przyznaje Filip Kaczkowski z firmy PGOM, która w imieniu Géanta zajmuje się inwestycjami w Polsce.
Plany przewidują powstanie tunelu pod ul. Spacerową umożliwiającego ruch bezkolizyjny - będą z niego korzystać kierowcy jadący do hipermarketu z Oliwy lub wyjeżdżający z niego w stronę Osowej i obwodnicy. To właśnie ich dotychczas przepuszczać musiała sygnalizacja świetlna. Co ważne, tunel będzie na tyle długi, by za kilka lat zmieściła się na nim druga jezdnia Spacerowej. Kiedy powstanie nowy węzeł?
- Niestety, to wyjątkowo trudny teren, jeśli chodzi o sprawy administracyjne - mówi Kaczkowski. - Część inwestycji powstanie na terenie Gdańska, a część na terenie Gdyni - wyjaśnia.
W tym miejscu krzyżują się też kompetencje zarządców dróg - obwodnicą zajmuje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a Spacerową miasto.
- Staramy się, aby prace ruszyły jeszcze w tym roku - zapewnia Kaczkowski.
W ramach przedsięwzięcia powstał również projekt kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą, o którą od lat walczą mieszkańcy Osowej.
- Został oprotestowany przez samych mieszkańców - mówi Kaczkowski.
Koszt całej inwestycji szacuje się na kilka milionów złotych.
Opinie (21)
-
2006-02-16 07:49
Ciekawe czemu nie zrobiono tak od razu?
- 0 0
-
2006-02-16 10:27
no na reszcie jakas pozytywna wiadomosc...
ale wlasnie czemu nie zrobiono tak odrazu? Dlaczego przy zjezdzie z obwodnicy jadac z Gdanska nie mozna odrazu skrecic do hipermarketu? tylko trzeba wbijac sie na spacerowa? Ja i tak juz tam nie robie zakupow...
- 0 0
-
2006-02-16 11:29
pozdro...
... a dlatego że kawałek tego zjazdu należałby do Gdańska, kawałek do Gdyni, kawałek do Geanta, kawałek do TPK i jeszcze parę kawałków do róznych prywatnych właścicieli... biurokracja!!! przez ile jeszcze lat nie wymyślą przepisów regulujących takie sprawy
- 0 0
-
2006-02-16 11:59
"- Tę inwestycję wykonuje na własny koszt Géant - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. "
-a dlaczego? bo w geancie juz prawie nie ma kupujących! Geant sie puknal w glowe, ze jak tak dalej pojdzie to sie nie utrzymaja przy konkurencji np. carrefoura:-)- 0 0
-
2006-02-16 12:37
po prostu (?)
Może ktoś z Decydentów pomyślałby nad pomysłem bez ŻADNYCH inwestycji, nie docelowym oczywiście, ale chociażby na teraz, od zaraz, który zmniejszyłby tam korki o 90%. Wystarczyłoby między godziną 7.30,do 9.00 rano (kiedy do GEANTA jeszcze i tak nikt nie jedzie na zakupy) i od 15.30 do 17.30 lub nawet 17.00 (poziom kultury kierowców na tyle się poprawił w ostatnich latach, że na pewno chętnie, zamiast stać na światłach przepuszczaliby "Zakupowiczów", chociażby na tzw. "choinkę"). Zamiast jechać wówczas Spacerową 5 km/h o tej porze, jechałoby się 35 - 40 km/h. Korzyść jest, prawda? I bez żadnych nakładów finansowych. Wystarczyłaby odrobina dobrej woli. Chyba że nie ma na takową szans w naszym szacownym Trójmieście...
- 0 0
-
2006-02-16 12:56
c.d. po prostu (?)
Podobnie zresztą przy zjeździe z Rybińskiego na Al. Grunwaldzką. Wystarczyłoby zastosować rozwiązanie "z naprzeciwka" (zjazd z ul. Piastowskiej na Al. Grunwaldzką). Tam też wcześniej były beznadziejne korki, które teraz praktycznie zniknęły. Wystarczyło przekształcić prawy pas do skrętu zarówno w lewo, jak i w prawo, a lewy oczywiście pozostawić do skrętu w lewo (koszt - domalowanie 3 strzałek na ulicy i zmiana znaku drogowego, efekt - korków tam nie ma). To samo wystarczyłoby zrobić od strony ul. Rybińskiego (no może koszt wzrósłby o 0,5 metra szerokości chodnika na długości 150 - 200 metrów...). Czasem aby pozbyć się korków nie trzeba wiele...
Pomysły możnaby mnożyć... Np. zjazd z ul. Reymonta na ul. Słowackiego w prawo - mamy tam już chroniczny korek. Bardzo prosto można go zmniejszyć praktycznie bez kosztów, w 2 dni. Wiem jak.:) Gdyby byli zainteresowani... dajcie znać tu na forum.:)
Pozdrawiam.- 0 0
-
2006-02-16 13:01
errata od "po prostu (?)" nr 1
Chodziło mi oczywiście o wyłączenie tam świateł (zmianę na mrugające żółte) w tych godzinach.:)
Umknęło mi, bo znajomy mnie zagadał...:)- 0 0
-
2006-02-16 13:49
Zapytanie do "c.d. po prostu (?)"
Napisz jaki masz pomysl z Reymonta i Slowackiego.
Zapewnie chodzi o zmiane sytuacji z przejsciem dla pieszych... tak?
Czy istnieje jakis adres gdzie mozna by takie propozycje wysylac do Panow Urzednikow lub kogos kto moze to w zycie wprowadzic? W Gdyni mam wiele takich pomyslow...
Pozdrawiam- 0 0
-
2006-02-16 15:30
Zapytanie do "c.d. po prostu (?)"
Oczywiście, że chodzi o przeniesienie przejścia dla pieszych z prawej strony na lewą (jadąc od ul. Reymonta). Słupki po lewej stronie już stoją, okablowanie jest zrobione, tylko przenieść lampy, pomalować pasy i korka nie ma. Teraz tam jest masakra, jak się jedzie w prawo...
A co do miejsca, gdzie możnaby zgłaszać takie pomysły na usprawnienie ruchu praktycznie bez ponoszenia kosztów - BARDZO by się przydało. Gdyby ktoś z rządzących (podejrzewam, że w tym wypadku chodzi o Radnych) wziął pod uwagę takie głosy kierowców, zyskałby dodatkowo kilka tysięcy wyborców. Może ten argument zadziała?:)
A propos Gdyni, od razu narzuca się jeden przypadek: zjazd z ul. Lotników w ul. Wielkopolską w lewo. Acha, no i oczywiście ul. Chwarznieńska - światła przy domu starców, minimalnie zmienić program świateł i korka (czasem aż od Obwodnicy) nie ma.:)- 0 0
-
2006-02-16 15:45
pomysły drogowe
Ludzie! wy chcecie nauczyć czegoś urzędników Gdańska?
poprawiliście mi humor!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.