- 1 Nowe zatoki na styku dwóch miast (45 opinii)
- 2 Drogie auta będą jeszcze droższe (209 opinii)
- 3 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (22 opinie)
- 4 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (9 opinii)
- 5 Wandale niszczą "auta na minuty" (103 opinie)
- 6 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (238 opinii)
Koniec korków na Spacerowej? Wszystko wskazuje na to, że jeszcze w tym roku rozpocznie się finansowana przez centrum handlowe Osowa przebudowa skrzyżowania z wyjazdem z hipermarketu Géant na dwupoziomowy węzeł
Korki na Spacerowej to zmora mieszkańców Osowej. Praktycznie codziennie powrót z pracy to koszmar - sznurek samochodów często sięga Oliwy.
Wszystko przez skrzyżowanie z drogą dojazdową do hipermarketu Géant, które jest wyposażone w sygnalizację świetlną. Wystarczy kilka sekund czerwonego światła umożliwiającego wyjazd ze sklepu, a ruch na głównej ulicy jest już sparaliżowany. Istnieje jednak szansa, że już w tym roku rozpocznie się budowa bezkolizyjnego węzła w newralgicznym miejscu.
- Tę inwestycję wykonuje na własny koszt Géant - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
- To prawda, projekt jest już praktycznie gotowy - przyznaje Filip Kaczkowski z firmy PGOM, która w imieniu Géanta zajmuje się inwestycjami w Polsce.
Plany przewidują powstanie tunelu pod ul. Spacerową umożliwiającego ruch bezkolizyjny - będą z niego korzystać kierowcy jadący do hipermarketu z Oliwy lub wyjeżdżający z niego w stronę Osowej i obwodnicy. To właśnie ich dotychczas przepuszczać musiała sygnalizacja świetlna. Co ważne, tunel będzie na tyle długi, by za kilka lat zmieściła się na nim druga jezdnia Spacerowej. Kiedy powstanie nowy węzeł?
- Niestety, to wyjątkowo trudny teren, jeśli chodzi o sprawy administracyjne - mówi Kaczkowski. - Część inwestycji powstanie na terenie Gdańska, a część na terenie Gdyni - wyjaśnia.
W tym miejscu krzyżują się też kompetencje zarządców dróg - obwodnicą zajmuje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a Spacerową miasto.
- Staramy się, aby prace ruszyły jeszcze w tym roku - zapewnia Kaczkowski.
W ramach przedsięwzięcia powstał również projekt kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą, o którą od lat walczą mieszkańcy Osowej.
- Został oprotestowany przez samych mieszkańców - mówi Kaczkowski.
Koszt całej inwestycji szacuje się na kilka milionów złotych.
Korki na Spacerowej to zmora mieszkańców Osowej. Praktycznie codziennie powrót z pracy to koszmar - sznurek samochodów często sięga Oliwy.
Wszystko przez skrzyżowanie z drogą dojazdową do hipermarketu Géant, które jest wyposażone w sygnalizację świetlną. Wystarczy kilka sekund czerwonego światła umożliwiającego wyjazd ze sklepu, a ruch na głównej ulicy jest już sparaliżowany. Istnieje jednak szansa, że już w tym roku rozpocznie się budowa bezkolizyjnego węzła w newralgicznym miejscu.
- Tę inwestycję wykonuje na własny koszt Géant - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
- To prawda, projekt jest już praktycznie gotowy - przyznaje Filip Kaczkowski z firmy PGOM, która w imieniu Géanta zajmuje się inwestycjami w Polsce.
Plany przewidują powstanie tunelu pod ul. Spacerową umożliwiającego ruch bezkolizyjny - będą z niego korzystać kierowcy jadący do hipermarketu z Oliwy lub wyjeżdżający z niego w stronę Osowej i obwodnicy. To właśnie ich dotychczas przepuszczać musiała sygnalizacja świetlna. Co ważne, tunel będzie na tyle długi, by za kilka lat zmieściła się na nim druga jezdnia Spacerowej. Kiedy powstanie nowy węzeł?
- Niestety, to wyjątkowo trudny teren, jeśli chodzi o sprawy administracyjne - mówi Kaczkowski. - Część inwestycji powstanie na terenie Gdańska, a część na terenie Gdyni - wyjaśnia.
W tym miejscu krzyżują się też kompetencje zarządców dróg - obwodnicą zajmuje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a Spacerową miasto.
- Staramy się, aby prace ruszyły jeszcze w tym roku - zapewnia Kaczkowski.
W ramach przedsięwzięcia powstał również projekt kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą, o którą od lat walczą mieszkańcy Osowej.
- Został oprotestowany przez samych mieszkańców - mówi Kaczkowski.
Koszt całej inwestycji szacuje się na kilka milionów złotych.
Opinie (21)
-
2006-03-17 10:43
spacerowa
jak to w naszym kraju wszystko robi sie doraznie, przecież przebudowa spacerowej faktycznie wcale nic nie poprawiła
a zostały tylko wyzucone pięniądze, jakoś nie umiemy wyciągać wniosków i w dalszym ciągu szumnie mówimy o remoncie ul.spacerowej która inwestycja naprawde nic nie daje panowie urzednicy spójrzcie na sprawę bardziej kompleksowo i samo zbudowanie tunelu w okolicach Ganta
napewno nie bedzie jeżdziło sie sprawniej.Wimieniu wszystkich zmuszonych pokonywać tą trasę chciałbym sie mylić- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.