• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec starej dobrej motoryzacji? Te auta będą miały "to coś"

Jakub Pajka
1 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (115)
Czy motoryzacja, którą dobrze znamy, powoli nas opuszcza? Czy motoryzacja, którą dobrze znamy, powoli nas opuszcza?

Obecnie w motoryzacji królują hybrydy i elektryki. Każdy prześciga się w niższych normach spalin, nowych modelach elektrycznych z najdłuższym zasięgiem, a spalinowe samochody powoli wymierają. Niektóre marki nie idą tą drogą i wciąż wypuszczają auta, które powodują gęsią skórkę. Oto one:





Czy uważasz, że silniki spalinowe przetrwają?

Wielu fanów motoryzacji jest już zmęczonych kolejnymi premierami elektryków i znikającymi widlastymi ósemkami na rzecz hybrydowych dwulitrowców. Nie ma co się dziwić - to, co dobrze znamy, od lat i do czego byliśmy przyzwyczajeni, powoli odchodzi. Bardzo restrykcyjne normy spalin w Unii Europejskiej, przejście na bezemisyjność od 2035 roku i silna promocja elektryfikacji to rzeczy, które nie pozostają obojętne dla naszych czterech kółek. Nawet królowa sportów motorowych, Formuła 1, a od zeszłego sezonu WRC, ma pod maską układy hybrydowe.

Jest na tym świecie kilka marek, które idą w inną stronę i nie ulegają w tak dużym stopniu odgórnym naciskom. Oto cztery modele, które wciąż będą miały "to coś", mimo trudnych do tego czasów.

Monstrualne Lamborghini o nazwie Revuelto. Tradycyjnie imię przejęło po byku, tym razem z Barcelony. Monstrualne Lamborghini o nazwie Revuelto. Tradycyjnie imię przejęło po byku, tym razem z Barcelony.

1. Lamborghini Revuelto - byk w nowym wydaniu



W końcu doczekaliśmy się następcy wysłużonego Aventadora. Po 12 latach pojawia się nowy flagowiec spod znaku byka - Revuelto. Jak możemy się domyślić, jest to hybryda, ale nie byle jaka. Silnik V12 o pojemności 6,5 litra generuje moc 825 KM i kręci się do prawie 9,5 tys. obrotów. Wspomagany jest przez trzy silniki elektryczne i łącznie cały układ generuje 1015 KM, a o przełożenie napędu zadba 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa.

Najważniejsze jednak jest to, że nie jest to auto oparte na starej konstrukcji, ale zaprojektowane kompletnie od zera. Wiele elementów Revuelto wykonano z kompozytów. Cały przedni pas zrobiony jest z kutego karbonu, co redukuje masę i dodatkowo poprawia sztywność nadwozia, a to przełożyło się na wagę 1776 kg (prawie 200 kg mniej od poprzednika).

Napęd na cztery koła, 2,5 sekundy do setki, ponad 350 km/h prędkości maksymalnej i będzie kosztować ponad dwa miliony złotych. Wow.



2. Aston Martin DB12 - James Bond byłby dumny



Zaprezentowany w 2016 roku DB11 doczekał się zmiennika. DB12 będzie bazował na tej samej platformie, ale szereg modernizacji, który go czeka, znacząco zmieni jego charakterystykę. Wiemy na ten moment, że zmiany będą obejmować stylistykę wnętrza i nadwozia. Nowości pojawią się również pod maską. Nowe silniki AMG dostrojone konkretnie pod Astona Martina. Możemy spodziewać się udoskonalonej V12, ale również układów hybrydowych.

Nowy model jest w trakcie testów na Nurburgringu, co nie umknęło mediom i spotterom. Na oficjalne zdjęcia musimy jeszcze poczekać, ale premiery możemy spodziewać się jeszcze w tym roku. Kwota, którą trzeba będzie włożyć za ten samochód, to około milion złotych.

Zobacz ile kosztował. Najdroższy samochód sprzedany w Trójmieście w 2022 r. Zobacz ile kosztował. Najdroższy samochód sprzedany w Trójmieście w 2022 r.

Przełomowa pod każdym względem - Corvetta E-Ray. Świetne auto sportowe o napędzie hybrydowym, zbudowane przy zachowaniu dobrego smaku i oryginalnego charakteru. Przełomowa pod każdym względem - Corvetta E-Ray. Świetne auto sportowe o napędzie hybrydowym, zbudowane przy zachowaniu dobrego smaku i oryginalnego charakteru.

3. Chevrolet Corvette E-Ray - amerykańska legenda z zastrzykiem energii



Crovetta od zawsze kojarzona jest z bulgotem V-ósemki. Spokojnie, tak samo jest i w tym przypadku. Model o nazwie E-Ray to nic innego jak hybrydowa wersja Corvetty C8 Stringray. Ta generacja już była przełomowa, ze względu na silnik umieszczony centralnie. Do tego dochodzi jeszcze napęd na cztery koła i silnik elektryczny wspomagający spalinowy - same zmiany.

Motor znany ze Stingraya o nazwie LT2 generuje 495 koni i ma pojemność 6,2 litra, a elektryk dodaje mu ich 160 KM. Łączna moc to aż 655 KM, co pozwoli osiągnąć pierwszą setkę w 2,5 sekundy. Zelektryfikowanie znanego i lubianego modelu to dobry ruch Chevroleta. Samochód nie zatracił swojego charakteru, a jedynie zyskał na osiągach. E-Ray dostępny będzie w Stanach Zjednoczonych na początku 2024 roku za niecałe 103 tys. dolarów. Za jakiś czas może pojawi się również i elektryczna wersja piekielnie szybkiego Z06, który może mieć już grubo ponad 800 koni.



Czy to już ostateczna wersja Challengera Demona? Nigdy nie mów nigdy. Czy to już ostateczna wersja Challengera Demona? Nigdy nie mów nigdy.

4. Dodge Challenger SRT Demon 170 - oszałamiający pod każdym względem



Gdy Dodge pokazał światu Challengera Hellcata, nikt nie myślał, że ten muscle car będzie kiedyś jeszcze mocniejszy. Czy 707 KM to mało? Być może dla niektórych tak, więc po trzech latach pojawił się szokujący Demon z 840-konnym motorem pod maską. Kiedy myślisz, że inżynierowie Dodga osiągnęli już górną granicę, to jesteś w błędzie. Dodge STR Demon 170 ma oszałamiające 1025 koni mechanicznych.

Gdy amerykanie zaprezentowali elektrycznego Challengera z głośnikami zamiast wydechu, każdy złapał się za głowę. Niewiele jednak trwaliśmy w smutku, bo kilka miesięcy później pojawił się model, który zdecydowanie nie pasuje do obecnych czasów.

Wielka, paliwożerna widlasta ósemka z kompresorem zapewnia gigantyczny moment obrotowy, na poziomie 1281 Nm. Auto ma napęd jedynie na tylną oś, więc aby wykorzystać w pełni jego potencjał, potrzeba specjalnych opon dostarczonych przez firmę Mickey Thompson. Od zera do 60 mil przyspieszymy w 1.66 sekundy, a odległość ¼ mili pokonamy w niecałe dziewięć sekund - te liczby mówią same za siebie. Demon 170 limitowany jest do 3300 sztuk i będzie dostępny tylko w USA za około 450 tys. zł już w tym roku.
Jakub Pajka

Opinie (115) 3 zablokowane

  • Jak ktoś chce!! (5)

    Niech kupi sobie elektryka
    Wolę zapach spalin,.... nawet po 2035r

    • 69 17

    • Ile kopiejek za wpis. (1)

      • 10 14

      • weź leki, bo ci się pogorszyło!

        natychmiast!!!

        • 6 5

    • to sam sobie je wdychaj (1)

      • 6 5

      • a ty sam sobie wydobywaj kadm i lit

        • 4 3

    • Wolę zapach spalin niż spalenizny...

      • 4 3

  • Że co ? Że w Polskiej motoryzacji królują elektryki i hybrydy ? Ktoś kto to pisał chyba na głowę upadł !!! (6)

    Obecnie w Polsce 99% samochodów to tradycyjne spalinówki !!! Przeciętnego Polaka nie stać na hybrydę , nie mówiąc o elektryku . Elektryki w Polsce to fanaberie bogatych snobów . Większość ludzi w Polsce cieszy się jak może sobie pozwolić na zakup 10 letniego samochodu . Ludzie w Polsce wciąż chętnie kupują 20 a nawet 30 letnie Passaty Audi Bmw itp ... Przy obecnej inflacji i kosztach życia ludzie kupują starsze samochody jak jeszcze kilka lat wcześniej !!!

    • 25 3

    • (2)

      No patrz, a w Norwegii już teraz 90% sprzedawanych nowych samochodów to elektryki.
      Świat idzie do przodu i na szczęście się na biedaków - cebulaków nie ogląda.

      • 1 6

      • Geniuszu Norwegia dotowała zakup elektryków . Przespałeś fakt że już się z tego wycofali !!! Norwegia jest bogatym krajem (1)

        Norwedzy śpią na bogatych złożach naturalnych . Porównywania Norwegii do Polski to jak porównywanie żebraka z Burundi do Elona Muska .

        • 7 2

        • Się wycofali, bo już osiągnęli udział, który chcieli osiągnąć. Tak będzie w każdym kraju. Dotacje są po to, żeby przyspieszyć transformację a nie na stałe.
          No i przecież piszę - nikt się na biedaków z Polski nie ogląda.

          • 4 1

    • To, że Ciebie nie stać nie znaczy, że inni klepią taką biedę, 30 letni samochód?XDDD

      • 2 2

    • mamy już 1 milion samochodów elektrycznych

      Mordawiecki

      • 4 0

    • Hahah 30 letnie

      Człowieku nawet Passat B5 produkowany był od 1996 czyli jak spotkasz najstarszego to ma max 27 lat.

      • 0 0

  • "Obecnie w motoryzacji królują hybrydy i elektryki" (7)

    Skąd taka opinia? Królują ale w natrętnej reklamie i propagandzie i to tylko na Starym kontynencie w krajach UE.
    Za 12 lat Azja i obie Ameryki bedą sie z nas śmiać jak staniemy sparaliżowani elektryfikacją motoryzacji. Efekt dla planety bezie pomijalny ale dla nas w krajach należących do UE szykują się ciężkie czasy o ile nie wykopiemy tych neokomunistów jak najdalej od władzy

    • 88 10

    • (2)

      Chińczycy też mocno idą w samochody elektryczne ale tylko dlatego, że startując teraz nie mają szans z ponad setką lat rozwoju silników spalinowych w Europie, Japonii i USA. Za to mają duże szanse w elektrykach, bo w elektrykach cały świat dopiero startuje. Bo przecież nie można mówić o jakiejś ekologii Chin gdy prąd będzie wytwarzany ze spalania węgla i gdy Chiny teraz budują kilkadziesiąt nowych elektrowni węglowych.

      USA też coś mówi o zakazie spalinówek od 2035 roku, ale przy amerykańskich odległościach i geografii to jest jeszcze mniej realne niż taki zakaz w UE.

      • 3 6

      • Chiny są ogromne i owszem, budują bloki węglowe, które mają zastąpić stare wycofywane z eksploatacji. W międzyczasie ostro inwestują w OZE, którego udział w miksie energetycznym szybko rośnie, elektrownie atomowe oraz prowadzą intensywne badania nad fuzją. No i mają ogłoszonyi konkretny plan odejścia od węgla.

        A co do samochodów, to
        "Zgodnie z prognozami Mordor Intelligence, samochody elektryczne w Chinach mają rejestrować wzrost 25% CAGR w okresie od 2020 do 2025 roku. Więcej niż 30 chińskich miast ogłosiło plany przejścia na pojazdy elektryczne, w tym Changzhou, Zhuhai, Dongguan, Foshan i Zhongshan, a także Nankin, Hangzhou, Shaanxi i Shandong.

        Coraz częściej stosuje się także liczne zachęty finansowe. Samochody elektryczne w Chinach są wspierane przez rządowe zwolnienia z podatku od zakupu i akcyzy. "

        • 6 2

      • chińczyki stoją eksportem, jak myślisz gdzie będą pchać potem te elektryki

        Właśnie do takich głupich państw, które same sobie zakażą samochodów spalinowych. A rynek europejski w śiwatowym to jest mały procent i nie iwem dlaczego wyskakujemy przed szereg z tą elektryfikacją i to tak kategoryczną, że z zakazem rejestracji nowych aut spalinowych.

        • 11 3

    • Od lipca tego roku w Chinach praktycznie nie kupisz auta spalinowego. (2)

      Szybciej zakazali spalinowego niż UE

      • 6 3

      • (1)

        kupisz,kupisz

        • 2 2

        • Nie kupisz, bo nie spełniają najnowszych norm emisji jakie narzucił chiński rząd

          • 4 1

    • o, jaki wizjoner

      • 0 0

  • Lewactwo niszczy ten trend (2)

    Zacytuje slowa na te czasy:
    Dozylismy takich czasow, w ktorych ucisza sie madrych ludzi, zeby to co mowia nie obrazilo glupcow.

    PS. slowa
    Albert Einstain

    • 23 8

    • (1)

      Dożyliśmy takich czasów, w których ludzie publikują cytaty, bez weryfikacji ich autentyczności.

      • 4 2

      • nie no, może gdzieś tam jest jakiś EinstAin co takie coś powiedział

        podobnie jak np marka SQNY, Abidas itd

        • 0 0

  • (2)

    a USA i reszta swiata smieje sie z d**ilnej Europy

    • 19 5

    • Ale przecież w Kalifornii też od 2035 nie kupisz już samochodu spalinowego.
      Przepis przyjęto w sierpniu 2022.
      Zanim zaczniesz rozpisywać się co to nie robi usa i reszta świata to sprawdź jakie są fakty.

      • 5 1

    • Śmieją że tak długo zwlekają z zakazem

      USA czy Chiny już dawno mają zakazy ustalone

      • 4 0

  • (1)

    Siec energetyczna (i to w calej EU) nie jest i nie bedzie gotowa na obsluge samych aut elektrycznych. Przepis umrze smiercią naturalną.

    • 13 3

    • Nie musi

      Na chwilę obecną ponad 80% posiadaczy samochodów elektrycznych ładuje je z własnych źródeł energii.

      • 1 2

  • Nie królują i królować nie będą.

    Może zagospodarują niszę dojazdową, ale na większe odległości nie mają szans.
    Podejrzewam , że niedługo wejdą ogniwa paliwowe, co już jakiś sens ma.

    • 5 3

  • Jak zawsze mamy POwskie klamstwa Bruksela juz Uchwaliła całkowity zakaz aut spalinowych!! z Pełnym POparciem całej POKOzycji!! (2)

    Przeciwko był tylko Polski rzad !!A POkemony juz klaszczą z radosci mimo ze niebeda mogły wjechac do miasta własnym autem a za miastem zaplacą za syntetyczne paliwo 25zł za litr

    • 6 8

    • Właśnie widać jaki mamy rząd - reprezentujący głupotę, konserwatyzm i wsteczniactwo (sorry za 3 synonimy), chodzący na smyczy Orlenu i reprezentujący interesy ruskich i arabskich oligarchów.
      Polska jako jedyna zagłosowała przeciw - nie zastanawia cię to?

      • 7 2

    • Wlasnie NIemcy skasowaly elektryki w tym glosowaniu. NIemcy beda produkowac "bezemisyjna benzyne"

      z ruskiej ropy naftowej ( pośrednio ), i będą sprzedawać benzyniaki jak do tej pory. Jak tego jeszcze nie wykumaliscie to faktycznie Niemcom możecie myc ich samochody. Niemcy są inteligentni i potrafią załatwić sprawę. Niemcy będą tez produkować elektryki bardzo drogie aby zniechęcić ludzi do ich zakupu i wygasić ich produkcje na rzecz benzyniaków na syntetyczna benzynę. Następny krok to powrót do benzyny zwyklej, i dla bajeru coś w stylu AD Blue aby wiecie było bezemisyjnie :-)))))

      • 0 0

  • Po 2035 będziemy jeździć samochodami na białoruskich tablicach...

    Polak potrafi... Omijać głupie przepisy.

    • 4 3

  • Unia Europejska ipod wpływami Niemców i mamy szaleństwo, dramat, horror (2)

    Polityka Eurokolchoz chce z nas zrobić Korę Północną

    • 6 4

    • W sedno

      • 2 3

    • UE to konstrukcja narzucona przez USA dla Europy, tak samo jak komunizm dla Rosji po 1917 roku

      w celu zdławienia rozwoju, tak aby nie zagrażało imperium USA. Na razie Niemcy walczą z ta komunistyczna ideologia CO2 jak mogą. Biden tez powiedział, ze jak imperium USA straci prym na świecie, to skończy się ideologia CO2, co nastąpi przed 2030 rokiem

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane