• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • Kiedy powrót do wcześniej organizacji ruchu?!!!

    Za chwilę skończą się urlopy, wakacje i wtedy dopiero zaczną się korki...
    Na razie prosimy...

    • 2 1

  • Kolejny twardy dowód na to, że samochodów w mieście jest za duzo (6)

    W miejscu gdzie jest wygodna komunikacja tramwajem robią się korki. To jasny sygnał masowego nadużywania samochodu.

    • 19 54

    • Kolejny twardy łeb

      nie rozumiejący rzeczywistości - że miasto to nie są tylko rowery i piesi.

      • 1 0

    • Kierowca (3)

      To nie samochodów jest za dużo tylko nieudolni i skorumpowani urzędnicy Miasta Gdańsk wymyślają na swoje potrzeby związane z dotacjami unijnymi kolejne ułatwienia dla rowerzystów , którzy jeżdżą na rowerach 5 miesięcy w roku. Polska to nie Holandia u nas zima jaka by nie była jest i na lowelkach od października do końca kwietnia mało kto jeździ( zdarzają się zboczeńcy owszem :) )

      • 15 10

      • Masz rację.

        • 1 0

      • A jakie to zimy mamy mądralo ? W Gdyni

        Redłowie w zimie 2019/20 nie było ani jednego śnieżnego dnia.

        Więc jakie 5 miesięcy chamie pospolity (cyt. "zboczeńcy na lowelkach").

        I twoja beznadziejna logika, nie rozumiejąca że samochodów jest faktycznie za dużo.

        Jak masz z tym problem to pójdź w drugą stronę - liczba aut w posiadaniu mieszkańców drastycznie spada i ruch aut za dnia osiąga poziom obecnego nocnego.

        W nocy o 2:00 gdzieś utkwiłeś w korkach ?

        • 2 1

      • Stań i policz

        O 7 rano mamy tam sznur rowerzystów

        • 6 2

    • Niech stoją . Niczego i tak to ich nie nauczy.

      Bo ja mam i jadę , takie ich motto.

      • 8 6

  • Czy Gdańskiem rządzą

    osoby niekompetentne? Szczególnie dotyczy to organizacji ruchu pojazdów w mieście. Od kilku lat rodzi się to pytanie i powraca jak bumerang.

    • 1 0

  • Połowa aut zjeżdżających z Klinicznej skręcała w Piramowicza (4)

    ale pani, miejski inż. ruchu, nie wiąże większych korków na al. Hallera ze zmianami....
    stanowisko w urzędzie chyba po znajomościach...

    • 147 14

    • Dokładnie!

      To nie są dobre rozwiązania to jest wstyd i hańba i celowe paraliżujące działanie no chyba że głupota?

      • 1 0

    • Dlaczego piszesz "chyba"?

      • 0 0

    • Urzędnicy dążą do paraliżu transportu samochodowego.

      • 2 0

    • A kto płaci urzędnikom

      Nie my? także Zwalniamy tego Pseudonim inżyniera

      • 6 0

  • kopletna paranoja

    Kto wymyslił takie rozwiazanie .....jakie bezpiecznstwodla rowerzystów przeciesz potej stronie Halera za wiaduktem nie ma scieszki rowerowej ........za ten pomysl ktos musial wziasc niezla kase ..........

    • 2 1

  • "Zmiany wynikały z koniecznosci zapewnienia wiekszego bezpieczenstwa rowerzystow" (2)

    Co za bzdura. A faktycznie kto posmarował? Kiedy um znacznie myslec potem dzialać.

    • 83 15

    • A może rowerzyści sami zapewnią sobie bezpieczeństwo

      np. poprzez zwracanie uwagi na sytuację na drodze, po której jadą?

      • 1 1

    • A co tu smarować - chyba łańcuch w rowerze
      Zgłoś się do służb specjalnych

      • 0 0

  • No sorry (27)

    Bezpieczeństwo poprawiłby również znak stop dla rowerzystów. Nie wszędzie trzeba mieć pierwszeństwo. Miasto wspólne dla wszystkich, a nie pod dyktando rowerowej patologii

    • 152 35

    • Głupszego pomysłu to już wymyślic chyba nie można (5)

      Rowerzysta jadący wzdłuż drogi z pierwszeństwem ma mieć stopa?

      • 8 13

      • To jest uczciwy kompromis (4)

        Droga się nie korkuje, a rowerzyści również przejada. To jest zgodne z zasada współżycia. A poza tym z tego co pamietam na przełomie wielu lat było tylko kilka poważnych konfliktów

        • 5 6

        • Jaki kompromis? (1)

          Chcesz kompromisu? Oddaj jeden pas Grunwaldzkiej i Zwycięstwa w każdą stronę dla rowerzystów i jako buspas. Wtedy odwróci się Piramowicza. I wtedy będziesz miał uczciwy kompromis.

          • 1 3

          • Rowerzyści zaraz zaczną jojczyć, że złe autobusy ich krzywdzą,

            a ty sam zaproponujesz, żeby drogę zamknąć i puścić tam tylko rowery, które przecież stanowią (wg badań Urzędu Miasta Gdańska) główny środek transportu jakichś 3% mieszkańców.

            • 0 0

        • A obok piesi też mają mieć znak "stop" na (1)

          chodniku biegnącym równolegle do drogi rowerowej ?

          • 4 4

          • Tam chodzi może jeden pieszy dziennie

            • 5 4

    • (1)

      W Gdańsku robi się rzeczy przeciwko danej grupie, albo kierowcom, albo rowerzystom/pieszym.
      Albo buduje się infrastrukturę przeznaczoną tylko dla samochodów, maksymalnie utrudniającą życie innym, albo robi się coś dla tej drugiej grupy. Budujcie dalej autostrady przez miasto, życie mieszkańców i jego jakość pogorszy się, a nadmiar samochodów i infrastruktura tylko dla nich sprawi, że będzie tylko gorzej.

      • 8 5

      • Kiedy ostatnio w Gdańsku zbudowano autostradę przez miasto?

        Gdzie ta infrastruktura tylko dla samochodów?

        • 0 0

    • Patologia, bo ktoś jezdzi na rowerze? (14)

      Wszystko ok ze zwojami?

      • 21 23

      • Patologią jest utrudnianie życia innnym (13)

        Bo trudno było poszukać rozwiązania dobrego dla wszystkich. Takim rozwiązaniem byłby znak stop lub ustąp pierwszeństwa ustawiony dla pędzących rowerów

        • 29 16

        • No oczywiscie. bo kierowca ważniejszy niż inni. pan i władca w starym gruchocie (8)

          on ma mieć super. reszta niech sobie radzi. ból d**** że skończyło sie robienie wszystkiego pod kierowców?

          • 16 31

          • Rozumiem, że rowerzysta, skoro tak rozjuszył cię ten pomysł.

            • 0 0

          • Kierowca (1)

            płaci podatek drogowy, ubezpieczebie w przeciwieństwie do rozczeniowych rowerzystów

            • 3 3

            • ubezpieczenie płacisz dla siebie dzbanie

              to nie ma nic do roszczeniowości.
              Jak zmienisz samochód na elektryczny, nie będziesz płacić podatku drogowego.

              • 1 3

          • (3)

            już zapomniałeś szczylu jak mamusia cię pod szkołę podwoziła?

            • 16 13

            • Oho, skończyły się argumenty

              • 3 1

            • ja jeździłem autobusem. Nikt mnie nie podwoził. Mamusia nawet prawa jazdy nie ma.

              • 9 7

            • Miło, ze się przedstawiasz przyjacielu

              Jednak ja swojego imienia nie będę publikował

              • 4 6

          • No właśnie jak widać wszytko pod rowerzystów

            Tylko, że z mizernym rezultatem

            • 12 7

        • no i utrudnialiście życie

          nieraz za czekającym na wjazd na Grunwaldzką kolejny stał tak blisko, że kartkę papieru by sobie miedzy zderzakami trzymali.

          • 2 0

        • Ale bezmozgim kolarzom juz postawiono tam szykane, wlasnie dlatego, i zadnych problemow od tego czasu tam nie bylo.

          • 6 3

        • 17 bałwanów niech teraz napisze, jak zgodnie z przepisami

          ma funkcjonować stop dla wyjeżdżających z Piramowicza (pierwszeństwo Grunwaldzkiej) i dla jadących wzdłuż Grunwaldzkiej rowerzystów.

          • 5 6

        • Rower pedzi jadac 20? A samochody jadace Grunwaldzka 100 tylko spokojnie jada?

          • 10 8

    • Brawo! Nareszcie głos rozsądku.

      • 0 0

    • Rowerzyści to miejska patologią.

      • 0 0

    • Stop

      Ej koleś jechałeś kiedyś rowerem?
      Stop dla rowerzystów na przejeździe - jeszcze o takiej głupocie nie słyszałem.
      Chociaż na prowincji widziałem takie kwiatki

      • 1 1

    • No jasne, dla wszystkich stop bo kierowca musi przejechać

      • 7 10

  • może ci " urzędnicy"nie znają Gdańska? (3)

    może ogarniają 4-5 głównych ulic, przyjechali z Mazur z licencjatem w garści i zarządzają pół milionowym miastem!

    • 117 13

    • Oczywiście, że nie znają. Jeśli po nim jeżdżą, to służbowymi limuzynami na sygnale.

      • 0 0

    • Jak wojewoda przywieziony w teczce z jakiegoś pierdziszewa to i urzedasom nic nie brakuje!! (1)

      • 8 2

      • " pierdziszewo" jest 30-50 km od Gdańska

        A Mazury? Het Hey albo jeszcze dalej....

        • 5 0

  • Co jeszcze musi się stać w Gdąnsku (2)

    by obecnie nim zarządzający wylądowali na śmietniku historii?

    • 139 16

    • Oj, bardzo dużo.

      Bałagan, bezhołowie i wyrzucanie pieniędzy na strefy relaksu, rydwany oraz okładki w "Newsweeku" to wciąż za mało dla tych, którzy na władze miasta głosują z nadzieją, że zmartwią tym polityka z Warszawy, który nigdy o nich nie słyszał.

      • 1 0

    • Ty wylądujesz z pisuarem na tym śmietniku.

      • 2 13

  • Miasto Gdańsk jak zawsze utrudnia życie kierowcom bez rozsądnego powodu.

    Ryzyko kolizji z rowerzystami jadącymi (a właściwie pędzącymi na złamanie karku) drogą rowerową wzdłuż Alei Zwycięstwa zmniejszy się po instalacji barierek wymuszających redukcję prędkości przez rowerzystów i zachowanie przez nich szczególnej ostrożności podczas przejeżdżania przez skrzyżowanie. Chcą być równoprawnymi uczestnikami ruchu, to niech zaczną się stosować do jakichkolwiek przepisów.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbyła się pierwsza edycja Monster X Tour w Polsce?

 

Najczęściej czytane