• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • nic nowego

    Od dłuższego czasu tacy geniusze zmieniają organizację ruchu

    • 11 2

  • Urzędasy

    jak zwykle oderwani od rzeczywistości. Do roboty, nieroby a nie wymyślać durnoty bez pojęcia o tym, co się robi.

    • 11 2

  • Ta duża ilość kolizji i wypadków to mit. Proszę zażądać konkretnych liczb! (1)

    Po prostu ktoś doszedł do wniosku, że ów wyjazd to sytuacja potencjalnie niebezpieczna i tak postanowił. Tymczasem wyjeżdżający z Piramowicza w Al. Zwycięstwa muszą uważać, bo dopiero czerwone światło przy Operze pozwala im wyjechać. Jeśli duża ilość zdarzeń ma być argumentem, to co zrobić z tym świetnym rondem przy ul. Bema, gdzie co rusz dochodzi do kolizji z rowerzystami?

    • 24 5

    • Oj, niebezpieczna

      90% kierowców nawet nie pomyślało, aby łeb obrócić w stronę Miszewskiego, a nie tylko Opery

      • 6 3

  • Jak to w socjalistycznym ustroju. (1)

    Tzn. normalna większość cierpi z powodu kilku piratów drogowych i nadgorliwych urzędników. A ci są dobrzy w rozwiązywaniu problemów, które sami tworzą.

    • 115 16

    • Z samochodu w mieście realnie korzysta 20% mieszkańców

      Kierowcy to żadna większość. Po prostu wszędzie ich widač.i strasznie głośno marudzą.

      Nie widziałem marudzącej starszej Pani, że nie ma jak dojść do sklepu. Za to tu w komentarzach wielu młodych chojraków, którzy muszą się zatrzymać na 10 minut w korku, jaki sami stworzyli.

      • 10 4

  • Konarskiego i Piramowicza w tym samym kierunku

    No to 'niezły' układ drogowy, skoro 2 równoległe ulice (Piramowicza i Konarskiego) są teraz w tym samym kierunku..
    Id*otyzm!!!

    • 18 4

  • dwa dni będą korki a potem znikną tak jak na Łąkowej kierowcy zaczną jeździć inaczej

    • 3 10

  • Tam są 3 łaczniki z Al Zwycięstwa

    Piramowicza, Konarskiego i Uphagena. Jedna z tych ulic powinna mieć kierunek do Alei Z. , tymczasem wszystkie mają odwrotny

    • 9 5

  • Znajomy -urzedniczyny mieszka na Piramowicza-zaklad?

    • 12 5

  • Gdzie wcześniejsze analizy? (3)

    To przecież było do przewidzenia. Wystarczyło przez kilka dni policzyć ile samochodów korzysta z tego skrótu i dołożyć tą liczbę samochodów do przepustowości ul. Hallera. Czy to zostało zrobione? Wątpię. Pani inżynier ruchu chyba nie wie co wymyślić by obronić decyzję o zmianie organizacji ruchu ul. Piramowicza. Jaka zmiana pogody na początku tygodnia? Jakaś śnieżyca czy ulewa była? Prosimy o informację ile mm/m2 deszczu lub ile cm śniegu spadło, że miało to wpływ na ruch drogowy akurat w tym rejonie. Ile samochodów z obcymi rejestracjami przejeżdżało przez Hallera, że ruch turystyczny wpłynął na korki w tym rejonie. Utrudnienia w rejonie portu? W przypadku ruchu około-portowego to raczej powinno dotyczyć ciągników siodłowych, które pod wiaduktem nie mogą przejeżdżać, prawda? Pani inżynier pisze o jaką grupę chodziło, rowerzystów, których niby bezpieczeństwo było zagrożone w tym miejscu. Są na to jakieś statystyki? Były tam wypadki, ktoś był ranny? Ile osób? Rozumiem, że teraz zamkniemy wszystkie boczne ulice i wjazdy od Al. Grunwaldzkiej bo tam życie rowerzystów też jest zagrożone? Eh urzędnicy...

    • 32 7

    • Życie i zdrowie jednego człowieka jest ważniejsze niż wasza domniemana wygoda. (1)

      • 3 3

      • Jak ma sie znajomych w urzedzie to mozna nawet zmiane organizacji ruchu dla calego miasta wymusic -a co..

        • 4 2

    • Ale kto by sie tam zajmowal w biurze liczeniem samochodow i dokladaniem tej liczby w inne miejsce?

      Kto? Niekompetentna urzedniczyna?

      • 4 2

  • Wywalic na bruk urzedniczkę to moze by się opamiętali

    • 18 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Porsche?

 

Najczęściej czytane