- 1 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (26 opinii)
- 2 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (10 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (84 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (87 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 6 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa
Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. Piramowicza, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.
Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.
Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.
Korek na Hallera (75 opinii)
Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy
Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.
Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.
W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. Konarskiego.
Korki z powodu lepszej pogody i turystów
Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.
- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.
Miejsca
Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych
-
2020-08-06 10:00
nic nowego
Od dłuższego czasu tacy geniusze zmieniają organizację ruchu
- 11 2
-
2020-08-06 09:57
Urzędasy
jak zwykle oderwani od rzeczywistości. Do roboty, nieroby a nie wymyślać durnoty bez pojęcia o tym, co się robi.
- 11 2
-
2020-08-06 08:40
Ta duża ilość kolizji i wypadków to mit. Proszę zażądać konkretnych liczb! (1)
Po prostu ktoś doszedł do wniosku, że ów wyjazd to sytuacja potencjalnie niebezpieczna i tak postanowił. Tymczasem wyjeżdżający z Piramowicza w Al. Zwycięstwa muszą uważać, bo dopiero czerwone światło przy Operze pozwala im wyjechać. Jeśli duża ilość zdarzeń ma być argumentem, to co zrobić z tym świetnym rondem przy ul. Bema, gdzie co rusz dochodzi do kolizji z rowerzystami?
- 24 5
-
2020-08-06 09:54
Oj, niebezpieczna
90% kierowców nawet nie pomyślało, aby łeb obrócić w stronę Miszewskiego, a nie tylko Opery
- 6 3
-
2020-08-06 07:06
Jak to w socjalistycznym ustroju. (1)
Tzn. normalna większość cierpi z powodu kilku piratów drogowych i nadgorliwych urzędników. A ci są dobrzy w rozwiązywaniu problemów, które sami tworzą.
- 115 16
-
2020-08-06 09:47
Z samochodu w mieście realnie korzysta 20% mieszkańców
Kierowcy to żadna większość. Po prostu wszędzie ich widač.i strasznie głośno marudzą.
Nie widziałem marudzącej starszej Pani, że nie ma jak dojść do sklepu. Za to tu w komentarzach wielu młodych chojraków, którzy muszą się zatrzymać na 10 minut w korku, jaki sami stworzyli.- 10 4
-
2020-08-06 09:45
Konarskiego i Piramowicza w tym samym kierunku
No to 'niezły' układ drogowy, skoro 2 równoległe ulice (Piramowicza i Konarskiego) są teraz w tym samym kierunku..
Id*otyzm!!!- 18 4
-
2020-08-06 09:45
dwa dni będą korki a potem znikną tak jak na Łąkowej kierowcy zaczną jeździć inaczej
- 3 10
-
2020-08-06 09:42
Tam są 3 łaczniki z Al Zwycięstwa
Piramowicza, Konarskiego i Uphagena. Jedna z tych ulic powinna mieć kierunek do Alei Z. , tymczasem wszystkie mają odwrotny
- 9 5
-
2020-08-06 09:41
Znajomy -urzedniczyny mieszka na Piramowicza-zaklad?
- 12 5
-
2020-08-06 09:13
Gdzie wcześniejsze analizy? (3)
To przecież było do przewidzenia. Wystarczyło przez kilka dni policzyć ile samochodów korzysta z tego skrótu i dołożyć tą liczbę samochodów do przepustowości ul. Hallera. Czy to zostało zrobione? Wątpię. Pani inżynier ruchu chyba nie wie co wymyślić by obronić decyzję o zmianie organizacji ruchu ul. Piramowicza. Jaka zmiana pogody na początku tygodnia? Jakaś śnieżyca czy ulewa była? Prosimy o informację ile mm/m2 deszczu lub ile cm śniegu spadło, że miało to wpływ na ruch drogowy akurat w tym rejonie. Ile samochodów z obcymi rejestracjami przejeżdżało przez Hallera, że ruch turystyczny wpłynął na korki w tym rejonie. Utrudnienia w rejonie portu? W przypadku ruchu około-portowego to raczej powinno dotyczyć ciągników siodłowych, które pod wiaduktem nie mogą przejeżdżać, prawda? Pani inżynier pisze o jaką grupę chodziło, rowerzystów, których niby bezpieczeństwo było zagrożone w tym miejscu. Są na to jakieś statystyki? Były tam wypadki, ktoś był ranny? Ile osób? Rozumiem, że teraz zamkniemy wszystkie boczne ulice i wjazdy od Al. Grunwaldzkiej bo tam życie rowerzystów też jest zagrożone? Eh urzędnicy...
- 32 7
-
2020-08-06 09:34
Życie i zdrowie jednego człowieka jest ważniejsze niż wasza domniemana wygoda. (1)
- 3 3
-
2020-08-06 09:40
Jak ma sie znajomych w urzedzie to mozna nawet zmiane organizacji ruchu dla calego miasta wymusic -a co..
- 4 2
-
2020-08-06 09:32
Ale kto by sie tam zajmowal w biurze liczeniem samochodow i dokladaniem tej liczby w inne miejsce?
Kto? Niekompetentna urzedniczyna?
- 4 2
-
2020-08-06 09:38
Wywalic na bruk urzedniczkę to moze by się opamiętali
- 18 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.