- 1 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (31 opinii)
- 2 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (15 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (84 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (87 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 6 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa
Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. Piramowicza, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.
Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.
Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.
Korek na Hallera (75 opinii)
Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy
Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.
Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.
W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. Konarskiego.
Korki z powodu lepszej pogody i turystów
Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.
- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.
Miejsca
Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych
-
2020-08-06 09:36
Od początku pisałem, że tylko totalny kretyn mógł to wymyślić.
Mało tego, jakiś imbecyl ten pomysł zatwierdził i wdrożył.
- 22 4
-
2020-08-06 09:34
pytanie
Cytuję: Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - "Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu"
Czy Pani uważa, że ludzie jeżdżący w tamtym rejonie są tak głupi jak Pani ?
Na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Dmowskiego jest licznik przejazdu rowerzystów. Ile ciągu doby przejeżdża tamtędy aut a ile rowerów? Czy potraficie Państwo w urzędzie porównać te dwie liczby?
Bo albo faktycznie jesteście tępi albo ktoś sobie załatwił tą zmianę organizacji.- 34 3
-
2020-08-06 09:31
Mentalności polskiego szofera nic nie zmieni
Musi wyjechać z domu i wjechać wprost pod biurko, do sklepu albo w najgorszym razie pod pociąg przy zamkniętych rogatkach.
Oczywiście na skróty.- 5 26
-
2020-08-06 08:18
na naszych oczach (1)
rodzi się instytucja aktywisty miejskiego a im bardziej przypalaste pomysły ma tym ważniejszy i bardziej wpływowy, coś złego dzieje się w tym mieście: im głośniej krzyczą tym mają więcej do powiedzenia ws miasta
- 25 7
-
2020-08-06 09:28
chłopaczki z ruchu społeczeństwa alternatywnego
dziś już na wymarciu bo to grupa wiekowa +50 dłużej nie żyją mimo że jeżdżą na rowerach i deskorolkach, niestety jednak z jakiegoś powodu w UM te pomysły łykają jak ryba haczyk
- 0 2
-
2020-08-06 09:27
Czy ta sama tega glowa od organizacji ruchu-wprowadzila kocie oczka zamiast sygnalizacji z guzikiem zmiany swiatel dla
pieszych na Hallera niedaleko Opery ? -Zdaje sie ,ze to po sasiedzku...To musi byc ten sam ,,genialny "lub ,,genialna" Zwezenie ruchu -damy kocie oczka zamiast sygnalizacji z guzikiem na zyczenie dla pieszych i zmiana kierunku na Piramowicza...Dajcie tej babie Nobla.
- 19 2
-
2020-08-06 09:26
To jest tzw. wyciszenie ruchu w mieście, po rządzących sam już nie wiem czego się spodziewać.
- 13 2
-
2020-08-06 09:22
Przyjazne miasto dla mieszkańców
Developerzy za przyzwoleniem Adamowicza a teraz Dulkiewicz zrobili wieki hotel z Gdańska, komunikacja autobusowa nie działa bo Lisicki poszedł na prezesa ZKM żeby 7 ha na Hallera sprzedać i kasę podzielić, organizacja ruchu robiona przez kretyna, 160 milionów TRI Star w błoto. Czekam kiedy uruchomią rydwany ciągnięte przez osły z magistratu. Prototyp juz jest.
- 26 3
-
2020-08-06 09:17
cytat dnia
Agata Lewandowska: "Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza."
nawet nie będę komentować tego co Pani Agata powiedziała i tak to tu zostawię....- 28 2
-
2020-08-06 09:16
Mega pomysl
Brak słów , o
- 9 4
-
2020-08-06 09:16
pani inzynier do łopaty
- 26 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.