• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • Od początku pisałem, że tylko totalny kretyn mógł to wymyślić.

    Mało tego, jakiś imbecyl ten pomysł zatwierdził i wdrożył.

    • 22 4

  • pytanie

    Cytuję: Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - "Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu"
    Czy Pani uważa, że ludzie jeżdżący w tamtym rejonie są tak głupi jak Pani ?
    Na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Dmowskiego jest licznik przejazdu rowerzystów. Ile ciągu doby przejeżdża tamtędy aut a ile rowerów? Czy potraficie Państwo w urzędzie porównać te dwie liczby?
    Bo albo faktycznie jesteście tępi albo ktoś sobie załatwił tą zmianę organizacji.

    • 34 3

  • Mentalności polskiego szofera nic nie zmieni

    Musi wyjechać z domu i wjechać wprost pod biurko, do sklepu albo w najgorszym razie pod pociąg przy zamkniętych rogatkach.
    Oczywiście na skróty.

    • 5 26

  • na naszych oczach (1)

    rodzi się instytucja aktywisty miejskiego a im bardziej przypalaste pomysły ma tym ważniejszy i bardziej wpływowy, coś złego dzieje się w tym mieście: im głośniej krzyczą tym mają więcej do powiedzenia ws miasta

    • 25 7

    • chłopaczki z ruchu społeczeństwa alternatywnego

      dziś już na wymarciu bo to grupa wiekowa +50 dłużej nie żyją mimo że jeżdżą na rowerach i deskorolkach, niestety jednak z jakiegoś powodu w UM te pomysły łykają jak ryba haczyk

      • 0 2

  • Czy ta sama tega glowa od organizacji ruchu-wprowadzila kocie oczka zamiast sygnalizacji z guzikiem zmiany swiatel dla

    pieszych na Hallera niedaleko Opery ? -Zdaje sie ,ze to po sasiedzku...To musi byc ten sam ,,genialny "lub ,,genialna" Zwezenie ruchu -damy kocie oczka zamiast sygnalizacji z guzikiem na zyczenie dla pieszych i zmiana kierunku na Piramowicza...Dajcie tej babie Nobla.

    • 19 2

  • To jest tzw. wyciszenie ruchu w mieście, po rządzących sam już nie wiem czego się spodziewać.

    • 13 2

  • Przyjazne miasto dla mieszkańców

    Developerzy za przyzwoleniem Adamowicza a teraz Dulkiewicz zrobili wieki hotel z Gdańska, komunikacja autobusowa nie działa bo Lisicki poszedł na prezesa ZKM żeby 7 ha na Hallera sprzedać i kasę podzielić, organizacja ruchu robiona przez kretyna, 160 milionów TRI Star w błoto. Czekam kiedy uruchomią rydwany ciągnięte przez osły z magistratu. Prototyp juz jest.

    • 26 3

  • cytat dnia

    Agata Lewandowska: "Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza."
    nawet nie będę komentować tego co Pani Agata powiedziała i tak to tu zostawię....

    • 28 2

  • Mega pomysl

    Brak słów , o

    • 9 4

  • pani inzynier do łopaty

    • 26 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane