• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł czytelnika na korektę Nowego Podwala Grodzkiego

Maciej Korolczuk
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Jeden z naszych czytelników proponuje, by na skrzyżowaniu Nowego Podwala Grodzkiego z Okopową i Toruńską zobacz na mapie Gdańska dobudowano pas rozjazdowy do płynnego i niezależnego włączania się do ruchu w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Drogowcy tłumaczą, że pomysł choć ciekawy, jest niemożliwy do realizacji z powodu planów związanych z budową nowego wiaduktu Biskupia Górka. Do tego czasu kierowcy na opuszczenie skrzyżowania mają tam zaledwie 8 sekund.



Czy jechałeś już Nowym Podwalem Grodzkim?

W miejscu opisanym przez naszego czytelnika Nowe Podwale Grodzkie jest stosunkowo wąskie. Na wjazd i wyjazd kierowcy mają tylko po jednym pasie. Z jednej strony miejsce ograniczają kamienie i betonowe wygrodzenie, z drugiej - skrzynki rozdzielni elektrycznej.

Pan Wojciech zwraca uwagę, że gdy kierowca wyjeżdżający z Podwala chce jechać prosto i czeka na zielone światło, tym samym blokuje wyjazd dla kierowców skręcających na wiadukt Biskupia Górka. A to głównie dla nich ma służyć tzw. "bypass", którym mieli omijać zakorkowane centrum Gdańska.

- Przez to, że jest tam jeden pas służący do wyjazdu zarówno w lewo, na wprost i w prawo, na każdym cyklu marnowana jest zielona strzałka - podkreśla nasz czytelnik. - Drogowców i osoby, które to projektowały na razie ratuje tylko fakt, że Nowe Podwale Grodzkie nie jest jeszcze popularną drogą i wielu kierowców może nawet nie zdawać sobie sprawy z jego istnienia. W ogóle dziwi mnie fakt, że nie wykorzystano w tym miejscu szerokiego pasa zieleni i nie zbudowano pasa rozjazdowego, by kierowcy jadący w stronę Pruszcza bezkolizyjnie i płynnie mogli włączać się do ruchu. To by załatwiło sprawę.
  • Obecnie Nowe Podwale Grodzkie kończy się (i zaczyna) na skrzyżowaniu z Okopową i Toruńską. Wkrótce zostanie przedłużone o kilkaset metrów.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że czerwone światło świeci się w tym miejscu wyjątkowo długo.
  • Wyjazd z Nowego Podwala Grodzkiego jest możliwy tylko dla jednego auta. Gdy kierowca chce przejechać przez skrzyżowanie na wprost, jednocześnie blokuje innym kierowcom jazdę w prawo.

Rozwiązanie proponowane przez naszego czytelnika nie było brane pod uwagę z prostej przyczyny: wkrótce to skrzyżowanie znów będzie przebudowane w ramach kolejnej - trwającej już - inwestycji, jaką jest budowa nowego wiaduktu Biskupia Górka. W przyszłym roku wzdłuż torów kolejowych Nowe Podwale Grodzkie zostanie przedłużone i płynnie przejdzie w Jana Augustyńskiego.

Pan Wojciech zwraca też uwagę na wyjątkowo krótkie zielone światło, dane kierowcom na opuszczenie skrzyżowania.

- Już od pierwszych dniach zauważyłem, że zielone światło na wyjeździe na Okopową, Toruńską i wiadukt Biskupia Górka świeci się bardzo krótko. Na jednej zmianie świateł skrzyżowanie opuszczają zaledwie dwa, góra trzy samochody. Coś tu jest nie tak.
  • Nasz czytelnik zastanawia się, dlaczego przy budowie Nowego Podwala Grodzkiego nie dobudowano pasa rozjazdowego w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Uniemożliwiają to prace zaplanowane w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka.
  • Wizualizacja wiaduktu Biskupia Górka, na której widać przedłużone Nowe Podwale Grodzkie, które pod wiaduktem połączy się z ul. Augustyńskiego.
Obecny program sygnalizacji, który zakłada 8 sekund zielonego światła i 63 sekundy zielonej strzałki będzie funkcjonować jeszcze wiele miesięcy.

- Po wydłużeniu Nowego Podwala Grodzkiego i otwarciu nowego wiaduktu kierowcy wyjeżdżający z Podwala na Okopową i Toruńską zyskają kolejnych 16 sekund - zapowiada Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Wkrótce drogowcy poprawią też oznakowanie poziome na Podwalu Grodzkim i Błędniku. Wymalowane zostaną nowe strzałki na lewo- i prawoskrętach, by kierowcy szybciej byli informowani o możliwości zjazdu z głównego ciągu komunikacyjnego w Rajską lub na Nowe Podwale Grodzkie.

Ma też zostać naprawiona usterka na ul. Toruńskiej zobacz na mapie Gdańska. Podczas prac drogowych uszkodzone zostały pętle indukcyjne w jezdni, przez co od kilku dni kierowcy narzekają tam na wyjątkowo uciążliwe korki.

Jeden pas mniej, a korki mniejsze



Otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego zbiegło się z wytyczeniem przed dworcem głównym buspasa. Drogowcy dokonali już wstępnej oceny tego rozwiązania. Jak mówi nam Tomasz Wawrzonek, choć nowa jezdnia przejęła na razie tylko kilkadziesiąt pojazdów na godzinę to korek przed dworcem jest zdecydowanie krótszy i mniej uciążliwy niż miało to miejsce wcześniej.

Jak to możliwe, że drogowcy zabrali jeden z trzech pasów, a korek jest mniejszy?

- To dla nas zaskakująca, ale bardzo dobra wiadomość - przyznaje Wawrzonek. - Przepustowość Nowego Podwala Grodzkiego wynosi ok. 400 pojazdów na godzinę. Teraz jeździ nim 60-80 aut, więc rezerwy są duże. Zakładam, że wielu kierowców wciąż o nim nie wie, a mniejsze korki wynikają z obawy innych kierowców, że po wytyczeniu buspasa przez centrum nie da się przejechać.

Opinie (132) 1 zablokowana

  • (1)

    A czemu ma służyć ten murek z betonowych klocków? To w celach estetycznych, żeby było bardziej betonowo?

    • 4 0

    • Tam będzie grafika. Wizerunki miłościwie nam zatruwającego życie Adama Owicza

      • 0 0

  • (4)

    Korek na Toruńskiej w stronę Okopowej, stoi prawie cały dzień od 2 tygodnie a nie od kilku dni.
    Szczególnie na pasie w stronę Pruszcza.

    • 6 1

    • to jeżdzij dookoła Mostową

      • 0 3

    • Dokladnie (2)

      Codziennie z pracy tracę 30 minut na samej toruńskiej

      • 3 1

      • (1)

        Mój rekord od ul. Żabi Kruk do świateł na Okopowej 35 min. w zeszłym tygodniu.
        To jest chore.

        • 2 1

        • A te minusy to zaklinanie rzeczywistości jaka jest.
          Takie są fakty.
          Proszę się tam wybrać na parę godzin i zobaczyć.

          • 2 0

  • Niech pan Wojciech będzie uprzejmy zauważyć, że połowę czasu zielonego biały samochód stał jak kołek

    I szukał jedynki. I tu jest problem.

    • 5 0

  • a jak wjechac na Nowe Podwale Grodzie przy Dworcu

    aby wjechać na Nowe podwale grodzkie od strony dworca należy przejechać przez Buss Pass - czyli trzeba albo zajechać droge autobusom albo zablokować pas środkowy i czekać aż przejada autobusy. Co lepsze? A ponadto nie można przecież jeździć buss pasem ? Więc jak wjechać w ul. Nowe podwale Grodzkie?
    Wyjeżdżając z kolei przy dworcu z Noego Podwala Grodzkiego w kierunku wrzeszcza również dług trzeba czekać na zielone światło. Zdarzyło się czekać na wyjazd dłużej niż przejazd ul. Wały Jagiellońskie.
    Po udostępnieniu do ruchu Nowego Podwala grodzkiego wyjazd z ul. Toruńskiej również znacznie się wydłużył - tak więc chyba coś nie zadziałało w ustawieniu świateł

    • 5 0

  • Wg życzenia Adamowicza zrobilim

    • 3 0

  • Gdansk nie powinien nadal zachwycać się że jest przed Gdynia w budowie dróg i budować jeszcze więcej... Potrzeb mamy całe mnóstwo

    • 0 2

  • Nie tylko na nowym podwalu by sie przydalo ustawienie swiatel na nowo I z glowa

    • 2 0

  • 8 s. dla dostawczaków wystarczy (2)

    Przecież cały ten tunel jest dla dostawców Forum, a nie dla ruchu drogowego w Gdańsku. Dlatego tylko 8 s., bo na 2 - 3 dostawczaki wystarczy, a ruch drogowy póki co ma iść jak dawniej.

    • 29 22

    • (1)

      Dla dostawczaków jedyna opcja jest akurat w drugą stronę. W kierunku południowym nie ma opcji dostaw, tylko tranzyt. W sobotę rano przy niewielkim ruchu w centrum czekałem tam 3 zmiany świateł na wyjazd. Tradycyjną drogą byłoby znacznie szybciej. Jak sie pojawi wiecej aut w tunelu to juz chyba nikt rozsądny nie bedzie tamtędy jeździł. Wówczas rzeczywiście jedyną funkcją tunelu pozostaną dostawy :-(

      • 7 1

      • A artykuł przeczytał?

        Albo chociaż obrazek obejrzał?

        • 0 5

  • Aż 8 sekund? (1)

    ....bo miałem wrażenie że raczej 4 sekundy, faktycznie 3-4 samochody przejadą i koniec. Bo oprócz "63 sekundy zielonej strzałki" jest jeszcze drugie tyle samego czerwonego.
    A rozwiązanie zjazdu na Nowe Podwale, gdzie trzeba przeciąć buspas, po którym pędzą autobysy, taksówki i cwaniacy, zadowoleni że mają wolny pas też jest do d..y.

    Za chwilę będzie to ulubione miejsce do wymuszania stłuczek przez złotówy

    • 8 1

    • Też mam wrażenie, że 4 sek. Faktycznie 2 sakochody.
      8 sekund to jest dużo.

      • 1 0

  • Moim pomysłem jest brak pomyslu (1)

    Moja strategia brak strategii, a doświadczeniem brak doświadczenia. Dlatego ulice zmknac i zbudować pomnik smolenski proponuje . W zasadzie dwa. Na każdym końcu ulicy, żeby wchodząc i wychodząc mieć świadomość co jest ważne i istotne. Wszystkim będzie zylos się lepiej.

    • 13 5

    • Za jestem? Byłem i bendem. Jeszcze Jadwigi ulicy Kacper nie ma śniadek już ma. Kaczor będzie wściekły. Rajmund też chce mieć choćby patronat nad szambem i ta 2 małpą w czerwonym...

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane