• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto będzie jeździł Obwodnicą Metropolitalną?

Michał Jelionek
27 września 2023, godz. 08:00 
Opinie (239)
Trwa budowa Obwodnicy Metropolitalnej. To fragment trasy, który będzie prowadzić z Lublewa Gdańskiego do Żukowa. Trwa budowa Obwodnicy Metropolitalnej. To fragment trasy, który będzie prowadzić z Lublewa Gdańskiego do Żukowa.

Wielu kierowców nie może się doczekać ukończenia budowy Obwodnicy MetropolitalnejMapka, bo liczy, że ta odciąży bardzo duży ruch pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Czy rzeczywiście zmiany będą odczuwalne dla zmotoryzowanych podróżujących "ekspresówką" na odcinku Gdańsk - Gdynia?



Przypomnijmy, że budowa wartej ponad 1,5 mld zł Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej podzielona jest na dwa zadania.

  • Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km, wykonawca: Budimex, wartość: 715,2 mln zł
  • Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km, wykonawca: Mirbud i Kobylarnia, wartość: 826,5 mln zł

Zasadnicze pytanie brzmi, kto będzie korzystał z oddanej do użytku (planowo w 2025 r.), ponad 32-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej?

Nowa Obwodnica Metropolitalna będzie mierzyć ponad 32 km. Nowa Obwodnica Metropolitalna będzie mierzyć ponad 32 km.

W jakim stopniu Obwodnica Metropolitalna odciąży ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

Jadąc od strony autostrady A1 w kierunku Gdyni wjazd na nową "ekspresówkę" będzie możliwy na węźle Gdańsk PołudnieMapka. Końcowy fragment Obwodnicy Metropolitalnej połączy się z Trasą Kaszubską w ChwaszczynieMapka.

Z pewnością większość kierowców będzie kontynuować podróż Trasą Kaszubską za zachód i północ Polski, natomiast część z nich skieruje się do centrum Gdyni.

Bez wątpienia Obwodnica Metropolitalna będzie świetnym rozwiązaniem dla kierowców ciężarówek, którzy podróżując na zachód, ominą duży ruch na Obwodnicy Trójmiasta. Niewykluczone, że z nowej drogi ekspresowej skorzystają także kierowcy ciężarówek zmierzających do portu w Gdyni, którzy nie będą chcieli zaryzykować utknięcia w korku na Obwodnicy Trójmiasta.

I tak naprawdę wystarczy kilkadziesiąt ciężarówek na godzinę, które pojadą "metropolitalną", aby w jakimś stopniu odciążyć ruch na trójmiejskiej obwodnicy.

SPRAWDŹ NA NASZEJ MAPIE, JAK PRZEBIEGAĆ BĘDZIE OBWODNICA METROPOLITALNA





Postępy na budowie Obwodnicy Metropolitalnej.

Zapewne z Obwodnicy Metropolitalnej korzystać będą także kierowcy aut osobowych - zarówno ci miejscowi, jak i przyjezdni. Nowa "ekspresówka" będzie świetną alternatywą dla osób kierujących się z Gdańska do Gdyni, np. gdy zakorkuje się Obwodnica Trójmiasta.

Ile nadrobimy kilometrów, jadąc z Gdańska do Gdyni Obwodnicą Metropolitalną? Nowa trasa od węzła Gdańsk Południe do Chwaszczyna mierzy nieco ponad 32 km (aby dojechać do Karwin, należy doliczyć 3,5 km Trasy Kaszubskiej). Natomiast podróżując standardowo Obwodnicą Trójmiasta z węzła Gdańsk Południe do KarwinMapka przejedziemy niespełna 23 km. Różnica to ok, 10 km. Jaka będzie różnica czasowa? Przekonamy się w praktyce.

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej chcą wydłużyć czas budowy Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej chcą wydłużyć czas budowy
Blokuje budowę Obw. Metropolitalnej, bo nie dostał odszkodowania za ziemię Blokuje budowę Obw. Metropolitalnej, bo nie dostał odszkodowania za ziemię

Opinie (239) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Kierowcy. (5)

    • 15 4

    • tez tak przypuszczalem

      • 3 0

    • kosmici i członkowie PiS (1)

      • 2 2

      • Kaczor na komarze ,czy osie ?

        • 1 0

    • wśród nich wielu autoholików (1)

      mieszkańcy Gdańska będą mogli jeździć tak jak teraz SKM lub PKM. Czekam na jej wydłużenie ze stacji Gdańsk Śródmieście do węzła Kowale

      • 0 2

      • Wielu mieszkańców Gdańska jeździ prywatnym samochodem

        • 0 0

  • (1)

    Przy obecnej skali i chaosie suburbanizacji, Obwodnica Metropolitalna to była konieczność. Dzięki niej, część tranzytu ciężarowego ominie jej starszą siostrę oraz inne lokalne drogi. I na tym plusy niestety się kończą. Zaraz wszystkie Żukowa, Koleczkowa okażą się "doskonale skomunikowanymi lokalizacjami", standardowo"10 min od centrum". Przy obecnym wariactwie cenowym trawiacym "stare" dzielnice Gdańska, jest pewnym, że suburbanizacja tylko przyspieszy. Do tego jest bardzo prawdopodobnym, że zapanuje na niej dzicz, gdy tak jak w przypadku jej starszej siostry - "elity" leasingowe dojeżdżające doń z sąsiednich gmin będą traktować ją jak tor wyścigowy do demoltion derby na amfetaminie. Mam nadzieję, że pojawi się tam chociaż odcinkowy pomiar prędkości, bo nie warto przerabiać jeszcze raz wariactwa trawiącego starszą siostrę nowej drogi.

    • 54 13

    • Jakby jeszcze kontrolować suburbanizację, to może jeszcze dałoby się to jakoś kontrolować, no ale wymagałoby to wizji i dopracowania planu zagospodarowania przestrzennego. Jak widać, na to obecnie nie ma woli, bo okolicznym gminom opłaca się przytulić jak najwięcej nowych mieszkańców (bo większe wpływy z PIT), a developerzy też korzystają, bo nieważne jak słaba lokalizacja, to przy obecnych cenach mieszkań w miastach, to jest to jednak jakaś alternatywa (ale okupiona staniem w godzinnych korkach).

      • 8 0

  • Bądą jeździć Ci, którym nawigacja wskaże jazdę OMT

    Ewentualnie jak będzie wypadek, to będą omijać Ci tranzytowi.

    • 28 2

  • Tyle lasu poszło w ch**. (5)

    • 49 43

    • tam gdzie mieszkasz też kiedyś rósł las (3)

      może zburzyć twój dom i posadzić drzewa?

      • 23 8

      • (1)

        Nope, tu gdzie mój dom zawsze było pole. Totalny nieurodzaj

        • 2 12

        • bzdura, pola to wymysl czlowieka i osiadlego zycia rolniczego. wczesniej musial byc tam las a ty niszczysz przyrode. powinni cie wywali na bruk

          • 13 3

      • demagog!

        • 0 0

    • Gdzie byłeś jak do lasów zwozili śmieci i materiały niebezpieczne.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Obwodnica źle wpisana w teren trójmiasta. (54)

    Tą obwodnicą będą głównie jeździli kierowcy z okolic Żukowa itp. Nikt z samego trójmiasta jadący do pracy w trójmieście nie wybierze tej trasy. Aby trasa spełniała swoje zadanie powinna być poprowadzona max. 1,5 km równolegle do obecnej obwodnicy ale to już jest "po ptakach". Pisałem już kiedyś "kto wymyślił taki przebieg obwodnicy metropolitalnej ??? To jest bez sensu. Nadrobić 10 km codziennie ??? to nie tylko oszczędni na paliwie się zastanowią. Jestem ciekawa co będzie się działo na węźle Karwiny ???

    • 108 456

    • (6)

      Jesteś ekspertem że pisałeś o przebiegu obwodnicy? czy zwykłym narzekaczem na wszystko?

      • 74 20

      • Ma trochę racji. Jeszcze mieszkańcy południa mogą wybrać objazd do Gdyni ale już od Jasienia, to sporo dodatkowych kilometrów. (3)

        Tak czy siak i tak S7 też będzie za kilka lat zakorkowana

        • 24 18

        • google

          google wybierze za nich

          • 24 1

        • zależy jak zjazdy zrobią i gdzie

          • 4 0

        • jakim cudem s& ma być zakorkowana? chyba że mówisz o odcinku Żukowo-Gdańsk bo już na Elbląg jest super droga

          • 2 2

      • Ma duzo racji

        • 7 11

      • Trzeba być ekspertem zeby z rzutu oka na mape wyciągnąć logiczne wnioski?

        • 1 0

    • Bez sensu (10)

      To nie jest droga dla mieszkańców Gdańska, którzy chcą podjechać do pracy w Gdyni. Dla nich jest "normalna" obwodnica. Ta druga powstaje dla mieszkańców gmin ościennych i dla ciężarówek, które jeżdżąc po metropolitalnej odciążą dotychczasową obwodnicę.

      • 86 3

      • Dla nich jest trasa czerwona... (7)

        ...której nie chcą deweloperzy, aktywiszcza i władze miasta

        • 17 20

        • (6)

          droga czerwona to smierc dla trojmiasta i chora wizja planistow

          • 23 16

          • ta droga powinna istnieć od 30 lat... (2)

            • 21 18

            • To popatrz jakie wspaniałe miasto wokoł Różowej :( Twór antymiejski. (1)

              • 16 5

              • Ale za to w odróżnieniu od DDR

                Przynajmniej jest w ciągłym użyciu.

                • 3 6

          • Czyli dalej chcesz by ale. Grunwaldzka miała charakter drogi przelotowej niosącej wszelki ruch międzydzielnicowy? (2)

            Puknij się w ten swój pusty łeb!

            • 12 5

            • Pukaj się sam. Trochę kultury. Wystarczy, że na nowo zaplanują czerwoną, potrzebna jest debata.

              • 2 7

            • A ty co wolisz?

              Rzeczpospolitej/Chłopską? Tam, gdzie mieszka wielokrotnie więcej osób niż przy Grunwaldzkiej?

              • 2 0

      • Ciężarówką do portu w Gdyni (1)

        Nadal będzie o połowę krócej S6

        • 0 3

        • Ale wolniej. Czas ważniejszy niż odległość

          • 1 1

    • pełna racja (1)

      Ja uważam, że nad obwodnicą powinna powstać estakada i wtedy część jechałaby górą, a część dołem. Ewentualnie poszerzyć obwodnicę i całość zadaszyć, żeby zawsze była sucha to zwiększyłoby bezpieczeństwo. A już tak w ogóle to zadaszona obwodnica w formie estakady powinna zostać przeniesiona do miasta bo bez sensu, że codziennie muszę nadrabiać km, żeby do niej dojechać. Zresztą mam jeszcze dużo pomysłów np. po przeniesieniu powinna być darmowa dla mieszkańców trójmiasta, a dla reszty płatna. Albo taka wielopoziomowa i na każdym poziomie inna prędkość minimalna co by wykluczyło zawalidrogi na moim pasie.

      • 20 28

      • Jest kilka podjazdów, które zimą warto by podgrzewać.

        • 5 1

    • Jak się ma mentalność Kaszuba (1)

      który dla oszczędności 10 zł wybierze hardkor na obwodnicy nad bezpieczną jazdę , to nie ma sensu niczego budować . Na obwodnicy w korkach więcej stracisz czasu i spalisz paliwa, niż bezpiecznie lecąc nie zatrzymywany Metropolitalną . Ale żeby to wykalkulować, trzeba mieć mózg. Nawet jak wyjdziesz na zero, to i tak zysk , bo dojedziesz, a nie wjedzie w ciebie jakiś szybki i wściekły mistrz prostej.

      • 40 17

      • jesteś z kojca?

        lepszy Kaszub niz miejski pies, nie sądzisz?

        • 7 12

    • To po co budować nową obwodnicę. (1)

      Trzeba poszerzyć starą.

      • 5 23

      • Zacznij teraz. Sparaliżujesz miasto na 100%

        • 7 1

    • Auto spalając 7 litrów/ 100 km, na odcinku 10 km spali 0,7 l paliwa. (6)

      0,7 x 6 zł =4,2 zł.(paliwo tanieje). Czy jest się nad czym zastanawiać? Nie stoisz w korkach, jedziesz bezpiecznie, nie zarzynasz samochodu. Dojedziesz szybciej Metropolitalną . A co najważniejsze- dojedziesz.

      • 18 3

      • Nie liczę ile wydam na paliwo. Nawet nie wiem ile mój samochód zużywa na 100 km (1)

        tego paliwa. Kupiłem bo mi się podobał

        • 4 12

        • To tak,jak ja

          Mordeczko

          • 0 2

      • Razy 2 razy 20 (1)

        Ile to wiwczas wyniesie?

        • 1 1

        • 160 zł

          • 3 0

      • Paliwo tanieje? Poczekaj do drugiej połowy października i policz jeszcze raz.

        • 15 2

      • Spalanie

        A policzyłeś ile auto spala stojąc/jadąc w korku? spalania nie będziesz miał 7 l a 9l ;) Czasami lepiej dołożyć km, jechać jednostajnie niż co chwile podjeżdżać i hamować ;)

        • 11 0

    • OMT nie jest dla mieszkańców Gdańska (2)

      wiem, że oni by wszystko chcieli, taka megalomania. Ale ta trasa nie jest dla nich, nie muszą nią jeździć, nie muszą marudzić, że im przebieg nie pasuje.

      • 20 5

      • niedługo Gdańsk poszerzy granice i będzie (1)

        • 5 4

        • Myślisz że okoliczne gminy oddadzą teren

          Z którego mają spore dochody?

          • 2 0

    • Oszczędność w paliwie i nie tylko

      Zaoszczędzi się również czas, tylko dlaczego na obecnej obwodnicy wiele zjazdów nie spełnia norm i nie wykonano ich jak już 50 lat temu na zachodzie w formie ,,koniczyny_

      • 6 1

    • Obwodnica metropolitalna be odciąży starej obwodnicy. W ciągu roku będzie tak samo zakorkowana, jak stara obwodnica. To zjawisko nazywa się popytem indukowanym. Budowa nowej drogi sprawia, że więcej osób wybiera samochód/jazdę na dwa samochody lub przeprowadzkę dalej od centrum, co w perspektywie zaledwie kilku-kilkunastu miesięcy sprawia, że nowa droga jest tak samo zakorkowana, jak stara. Jedynym rozwiązaniem jest ograniczenie suburbanizacji i rozwój transportu zbiorowego.

      • 15 16

    • bo to nie jest inwestycja dla Gdańska! (1)

      ja wiem, przyzwyczailiście się do faktu, że wszystko jest dla was ale nie tym razem. Poza tym "prawdziwi gdańszczanie" odetchną jadąc na Kaszuby przez Żukowo ( bo to głównie wy korkujecie to miasto) jadąc w stronę Wieżycy i dalej w każdy weekend. Widać to po rejestracjach, same GD, GA, czasami GDA. Jak wam te Kaszuby tak śmierdzą to skąd te wycieczki? Ale hurr durr do pracy do Gdańska już pojechać nie można bo się gotujecie ze złości :D

      • 26 8

      • O jesssu, to chyba pan kaszubek

        • 3 11

    • Dodam

      Dziennikarz nie umie liczyć. Rożnica prawie 13km! W dwie strony 25km. Jak zdarzy się wypadek to zaoszczędzić się czasu. Na metropolitarnej również może być wypadek. Żeby zaoszczędzić czas to zakładając, że na OT jedziemy średnio 80km/h to na OM musielibyśmy jechać średnio 118km, czyli pewnie z 140 jak prędkość normalna. Czyli do 13km należałoby dodać większe spalanie.

      • 6 4

    • (1)

      tereny wewnątrz tej obwodnicy rozbudowują się w takim tempie, że zaraz to będzie jedna spójna aglomeracja.

      • 9 1

      • Odważnie. Ja nic w aglomeracji gdańskiej nie nazwałbym spójnym.

        • 13 3

    • Nie zgadzam sie

      Ta trasa jest po to aby tranzyt nie jechał obwodnicą

      • 5 2

    • ale to nie jest dla kierowców z Trójmiasta, to jest bypass dla tirów i turystów zmierzających nad morze

      • 7 1

    • Ja mieszkam na Karczemkach, pracuję w Gdyni i to jest naprawdę alternatywa dla mnie

      Nie wiem, czy zawsze będę korzystać, ale uniknę sytuacji, kiedy każdy wypadek na Obwodnicy skutkuje blokadą wszystkich bocznych tras. Tak był po tym śmiertelnym wypadku na Obwodnicy, kiedy stały nawet osiedlowe uliczki na Jasieniu. Korki nie są codziennie, ale są bolesne. Prawdziwe znaczenie tej trasy, to możliwość dodania od Obwodnicy 3 pasa, ewentualnie poszerzenie pobocza. Nie raz były wypadki "zawadzenia" pojazdów znajdujących się na poboczu trasy. Ale generalnie tak, to nie jest trasa dla mieszkańców 3miasta.

      • 8 1

    • (2)

      Taki przebieg wynika z lokalizacji wykupionych wcześniej tanich działek. Kto miał zarobić, ten zarobił.

      • 6 3

      • Taki przebieg wynika z rezerwy terenu poczynionej jak cię dzbanku jeszcze na świecie nie było (1)

        ... więc się tutaj nie wymąrzaj.

        • 3 0

        • było kilka wersji tej trasy

          • 0 0

    • To jest obwodnica tranzytowa, a droga z domu do pracy.

      Coś ci się chłopcze pomyliło...

      • 0 0

    • 35 lat temu tak samo mowili o obwodnicy

      • 1 0

    • co za i**otyczny pomysł. Po co budować 2 identyczną drogę, jeśli będzie traka potrzeba to obecną chyba łatwiej poszerzyć niż budować nową przebiegającą po tym samym szlaku. Metropolitalna ma przenieść ruch tranzytowy z S7 na S6 z pominięciem obwodnicy Gdańska, która obecnie jest już drogą wewnętrzną.

      • 2 0

    • Z Gdańska do Gdyni

      Możesz jeździć SKMką lub PKMką a nie pchać się na obwodnicę

      • 1 0

    • Ta trasa wygląda jak pod jakieś tajne plany. Z Trójmiastem nie ma to nic wspólnego.

      • 1 0

    • Droga się przyda, ale nie powinno się jej nazywać obwodnica. To sa polaczone ze soba drogi dojazdowe do Zukowa, bardziej potrzebne mieszkancom Kaszub niz Trójmiasta

      • 0 0

    • poszerzyć obwodnicę

      w takim sensie wystarczyłoby dobudować trzeci pas na obwodnicy a nie budować nawą . Ta nowa potrzebna jest by nie stać w korkach w Chwaszczynie i Zukowie i skierować tam ruch ciężarówek

      • 0 0

  • Wszyscy (3)

    Gdyż Obwodnica Zachodnia powinna być uspokojona i ze skrzyżowaniami

    • 10 53

    • No cóż, wchodzimy w nastepny etap rozwoju Trójmiasta (1)

      Nie można się obrażać, Trójmiasto staje się dominującą na północy metropolią. Aglomeracje mają swoje ringi: wewnętrzny, pośredni, zewnętrzny tak jest wokół Berlina, Paryża i innych ...

      Naturalnie będzie się teraz rozwijać pas między obwodnicami - taniej, czyste powietrze, większe działki itp.

      • 10 0

      • większe działki mówisz...

        deweloperzy na pewno się ucieszą

        • 5 1

    • Jeszcze

      Zawnioskował o progi zwalniające....

      • 2 1

  • Będą jeździć ci co wybudują domki w okolicy (4)

    Za 10 lat się zakorkuje i historia się powtórzy

    • 58 8

    • Historia kołem się toczy i za 30 lat wybuduje się Obwodnicę Obwodnicy Metropolitarnej xd

      • 16 2

    • Nie, (2)

      znacznie szybciej. Szczególnie obwodnica Trójmiasta. Cały efekt otwarcia OMT zniknie migusiem, jak po otwarciu jakiejkolwiek nowej drogi. Nazywa się to popytem indukowanym i jedyną na niego metodą jest odpowiedzialne społeczeństwo, jakiego nie posiadamy.

      • 12 9

      • nieprawda. Dla niego metodą jest poznanie i stosowanie nowego paradygmatu planowania transportu (1)

        rozwój miasta do wewnątrz i tworzenie policentrycznej aglomeracji składającej się z kompaktowych dzielnic połączonych sprawną komunikacją szynową. Budowa dróg pseudoszybkiego ruchu tylko przyspiesza suburbanizację i zakorkowanie dróg dojazdowych.

        • 2 2

        • Bełkot raktywisty miejskiego

          • 4 1

  • Brak sensownego połączenia z Chwaszczynem (2)

    Trzeba objeżdżać.
    Trochę bez pomysłu to zrobione.

    • 33 15

    • (1)

      Chwaszczyno to tylko wieś, nie będą robić zjazdu do każdej wsi

      • 13 3

      • Zjedziesz w Miszewie, lub na węźle Karwiny

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Ta droga nie jest budowana dla mieszkańców Trójmiasta (25)

    Ta droga powstaje po to aby mieszkańcom okolicznych gmin łatwiej było dojechać do pracy w Trójmieście. Ktoś kto mieszka i pracuje w Trójmieście nie będzie z tej drogi korzystać. Mieszkaniec Trójmiasta skorzysta z tej drogi okazjonalnie, wybierając się rekraacyjnie poza miasto. Dobrze, że ta droga powstanie, bo odciąży ona nieco obwodnicę - przyda się na pewno dostawcom, ale to mieszkańcy ościennych gmin najwięcej na niej skorzystają na dojazdy do pracy i to właśnie dla nich ta droga powstaje.

    • 485 38

    • Nie do końca. (4)

      Dzięki temu, że jak mówisz mieszkańcy okolicznych gmin skorzystają w głównej mierze z tej drogi, tym samym obwodnica będzie mniej obłożona, w związku z czym ruch na obwodnicy również powinien się chociaż trochę zmniejszyć. Dlatego też my również skorzystamy na tym, że ludzie z ściennych gmin będą poruszali się nowo wybudowana droga, a nie będą musieli korzystać, tak jak do tej pory, z obecnej obwodnicy.

      • 30 7

      • No to się zdziwicie (3)

        Po prostu najeźdźcy sprawniej dojadą do miasta, korki per saldo wzrosną. Istniejącej obwodnicy to i tak istotnie nie odciąży, bo wg badań samej GDDKiA sprzed inwestycji ruch tranzytowy to całe... 3% ruchu na obwodnicy

        • 18 11

        • Ruch tranzytowy (2)

          Zależy jak jest on liczony, bo 3% dotyczy ruchu kompletnie nie związanym z okolicą trójmiasta. Jednakże z tej obwodnicy będą korzystać ludzie z Gdyni, Rumi, Redy i dalej, którzy wracając z południa będą właśnie unikali zakorkowanej obwodnicy, której prędkość będzie redukowana do 80-100km. A także wszyscy, którzy będą jechali z północnej części Trójmiasta z chęcią unikną korku. Podobne gadanie słyszałem, a kto z centrum Gdyni będzie jeździł obwodnicą do centrum Gdańska,, albo kto będzie jeździł z okolic obwodnicy na Stogi lub Sobieszewa korzystając z obwodnicy południowej . A dziś wielu nie widzi innej drogi. W tym wypadku będzie podobnie, bo lepiej jechać drogą, która ma większą przejezdność niż ryzykować stanie w korku.

          • 6 1

          • Nikt normalny nie jeździ z centrum Gdyni do centrum Gdańska (1)

            W kolejności od najszybciej do najwolniej: PR/dalekobieżne, SKM, dolny taras, obwodnica. I to o ile nie ma dzwona.

            • 1 0

            • Ja jeżdżę 20 minut z małego Kacka do ch forum w Gdańsku

              • 0 0

    • Regularnie co weekend jezdzimy na kaszuby (3)

      Zatem to, ze ty siedzisz ciagle w mieszkaniu to juz twoja sprawa

      • 18 23

      • Hehe (1)

        On jest z miasta haha

        • 8 5

        • Korzysta tylko z usług komunikacji miejskiej .

          • 3 0

      • Ale "gra w grę" ;-)

        • 0 0

    • (1)

      to nie prawda. ta trasa ma za malo łącznic z obcna obwodnica trojmiasta (wlasciwie to tylko 2) aby ja tak wykorzystywac w taki sposob jak mowisz.

      przydaloby sie jeszcze polaczenie obwodnic prowadzone przez osowe (ulica raatza, nastepnie przez Nowy swiat i ul. Sobieslawa I)

      • 10 5

      • Czy aby na pewno za mało.

        W trakcie opracowania jest połączenie z Lotniskiem i dalsze przedłużanie AK. Ponadto sądzę, że mało jeździsz, bo ta droga będzie łączyć się w wielu punktach z drogami, które są przedłużeniem obecnych ulic z Gdańska. Osowa także będzie mieć 2 takie połączenie może nie 2x2, ale 1x1 co wystarczy w zupełności, bo zjazd w kierunku obecnej obwodnicy jest zapchany.

        • 3 1

    • Memento (3)

      50 lat temu jak budowali Obwodnicę Trójmiasta w ówczesnej prasie publikowane były artykuły: po co w ogóle ta droga i kto będzie jeździł tą drogą ?

      • 22 3

      • 50 lat temu nie przewidzieli że wejdziemy do UE i zaleją nas szroty po Niemcach... (2)

        • 18 18

        • Lepsze szroty z RFN niż wyimaginowane elektryki kłamcy Pinokia!

          • 15 8

        • 10 lat temu nie przewidzieli, że ktokolwiek przy zdrowych zmysłach, będzie chciał wyjść z UE ;-)

          Tak jak teraz.

          • 0 1

    • żaden z końców tej trasy nie jest w trójmieście (1)

      do trójmiasta się jedzie innymi drogami kolego, słowackiego, spacerowa, kartuska, chwaszczyńska.
      Do tego z żukowa czy z kartuz nie ma w ogóle wjazdu na tę obwodnicę

      • 5 5

      • Chyba sobie jaja robisz i albo nigdy z Żukowa nigdzie nie jechałeś, albo nigdy w Żukowie nie byłeś.

        W Żukowie robią obwodnicę właśnie i będą tam co najmniej 3 miejsca łączące z tą trasą. A żadna z ulic o której mówisz nie dochodzi nawet w pobliżu Żukowa. Słowackiego kończy się na lotnisku, a nowa trasa właśnie łącząca się z OM jest w trakcie planowania, więc docelowo pojedziesz OM i potem odbijesz na "Słowackiego". Spacerowa także wpada w rondo w Chwaszczynie, więc także pojedziesz OM i zjedziesz w Chwaszczynie właśnie na Spacerową. Kartuska, a tak naprawdę obecnie to Armii Krajowej też będzie się łączyć z OM. Chwaszczyńska to będzie właśnie przedłużenie obwodnicy Metropolitarnej, bo teraz właśnie Chwaszczyństa wpada w Obwodnicę Kaszubską.

        • 4 0

    • juz widze tycho Kaszubow jadacych do pracy w Prusczu Gdańskim,

      Ale zobaczymy, moze odciazy

      • 4 1

    • A pier pan

      Każdy skorzysta.

      • 2 2

    • upadłeś na głowę i to boleśnie. Kolejny, któremu się wydaje, że drogi szybkiego ruchu budowane są żeby mogli łatwiej (2)

      dojeżdżać z i do pracy czy na wakacje. Wbijcie sobie do swoich pustych głów, że to trasa dla transportu. Wasza wygoda dojazdu, jest sprawą trzecio, a nawet czwartorzędną. Niestety pieniądze wyrzucone w błoto, gdyż jak wiadomo żaden transport ze wschodu nie korzysta z północnych tras. I będą jeździć kaszeby do Trójmiasta, a podatki odprowadzać u siebie na wsiach. Jeszcze będą jęczeć, że im się parkingi w mieście należą.

      • 14 11

      • heh (1)

        Żaden w sensie raczej chodzi Tobie o tranzytowy do Niemiec to prawda. Ale nikt tu nie mówi o tym tranzytowym, bo my go więcej nie chcemy. A raczej o tym, co już korzysta i zaopatruje Porty, a także wszystkie okoliczne miasta. JAkbyś choć raz jechał obwodnicą to byś widział, że 30% to są właśnie pojazdy "transportowe".

        • 3 1

        • Bez kozery napisz 70%

          • 0 0

    • A jak z Gdyni będzie szybciej na lotnisko?

      Przez Miszewo geniuszu

      • 3 0

    • I to wiesniacy piwinni za nia placic myto!

      • 1 3

    • Nie pomyślałeś, że cały tranzyt ze wschodu i z południa na zachód tamtędy pojedzie i odciąży obwodnicę?

      Kolejki tirów w korku do wjazdu na obwodnicę, na węźle południe, będą mogły jechać tamtędy. Teraz nie mają wyboru i wszystko z S7 i A1 musi się wcisnąć na obwodnicę. Krótkowzroczność i problem z logicznym wyciąganiem wniosków, to typowe dla gimbusiarowej g*wniarzerii.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane