• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ładowarka dla elektrycznych pojazdów przy gdyńskim dworcu

rb
17 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ładowarka stoi przed dworcem w Gdyni od kilku dni. Ładowarka stoi przed dworcem w Gdyni od kilku dni.

Ładowarka dla elektrycznych pojazdów pojawiła się przy dworcu w Gdyni. W założeniu ma zachęcać do łączenia transportu kolejowego z zeroemisyjnymi samochodami. Są tam też dwa miejsca parkingowe dla posiadaczy takich aut.



Urządzenie pojawiło się przy budynku dworca, równocześnie z wyznaczonymi charakterystycznym zielonym kolorem specjalnymi miejscami postojowymi dla "elektryków".

Czytaj też: Gdzie zbudować stacje do ładowania aut elektrycznych?

Początek bezpłatny, później zniżki dla pasażerów PKP



Posiada dwa gniazda ładowania o mocy 22 kW i system zabezpieczeń.

Do jej uruchomienia nie trzeba rejestrować się w żadnym systemie ani posiadać specjalnej karty. Usługa ładowania jest udostępniana bezpłatnie. W momencie jej uruchomienia na zasadach komercyjnych będzie można wygodnie zapłacić kartą płatniczą. Podróżnym, korzystającym z usług kolei, dedykowana będzie zniżka na ładowanie auta.

Ładowanie samochodów elektrycznych w Trójmieście



- Cieszę się, że kolejna stacja ładowania aut elektrycznych powstała właśnie w Gdyni, mieście, które mocno inwestuje w rozwój projektów promujących ochronę środowiska naturalnego, w tym elektromobilności - mówi Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP SA.
Ładowarkę uzupełniają dwa miejsca postojowe dla elektrycznych pojazdów. Ładowarkę uzupełniają dwa miejsca postojowe dla elektrycznych pojazdów.
Stacje o nazwie ecoMOTO to autorski projekt spółek Grupy PKP. Zakłada udostępnianie stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy wybranych dworcach kolejowych w całej Polsce. Dworzec w Gdyni Głównej to dziewiąta stacja uruchomiona przez kolejowe spółki.

Miejsca parkingowe i ładowanie w latarniach



Przypomnijmy, że w listopadzie na chodniku w pobliżu dworca PKP w Gdyni powstało pięć miejsc parkingowych zarezerwowanych dla samochodów elektrycznych. By je wyróżnić, zastosowano zielone oznakowanie. Niebawem będzie można kupić bilet kolejowy i jednocześnie zarezerwować taki samochód w ramach carsharingu.

Z kolei w kwietniu informowaliśmy, że Energa zaczyna w Gdyni pilotaż programu, w ramach którego powstaną stacje do ładowania samochodów elektrycznych, rowerów czy hulajnóg. Nowością jest możliwość podłączenia pojazdu bezpośrednio do... lampy elektrycznej, gdzie będzie znajdowało się gniazdko.

W mieście staną dwie takie latarnie.
rb

Opinie (77) 2 zablokowane

  • Auta dla impotentów (6)

    Jakie trzeba mieć nudne i smutne życie, żeby kupić elektryka?

    • 10 4

    • Kompleksy? (3)

      Zupełnie nie rozumiem dlaczego auto elektryczne jest dla nudnych i smutnych. Szybsze od spalinówek, warsztaty i stacje benzynowe omijasz szerokim łukiem. Chodzi o hałas? Spaliny? Olej? Jak masz potrzeby związane z męskim postrzeganiem techniki to spróbuj podłączyć się pod 230V, jak będzie mało to 400V. To dopiero będzie dla Ciebie. I nie będzie nudne i smutne :)

      • 1 2

      • To oczywiste (2)

        Wole mieć pod maską ładnie brzmiące v8 niż malakser, po za tym zasięg na poziomie 250km to żart do ceny za auto.

        • 1 1

        • Męskość (1)

          Twoje V8 jest za słabe. Zwykła Tesla 3 jest poza Twoim zasięgiem a co dopiero droższe elektryki. O zasięgu się nie wypowiadam bo dyskutować z kimś kto powiela bzdury nie mam o czym. Skąd masz te dane? 250km to ma małe autko miejskie, ale to chyba nie konkurent do Twojego V8? A może jednak? ;)

          • 0 1

          • Znaffco wujek

            Zasięg Mercedesa EQC to raczej 350-390km a to nie jest małe miejskie autko XD, to nie są powielane bzdury, obejrzyj sobie testy tych bezpłciowych aut.

            • 0 0

    • Pewnie wystarczy takie nudne i smutne jak Twoje

      • 2 1

    • Jak nie stać to siedź w przepierdzianym paseratti

      • 1 2

  • Elektryczne są spoko, ale tylko jeśli mówimy o wodorowych jak mirai. Tam jedyny efekt spalania to para wodna. No i tankowanie trwa podobnie jak w przypadku benzyny czy diesla

    • 1 0

  • PKP zainwestowała w ładowarkę a UM w Gdyni pewnie zainwestował w farbę i namalował kopertę. Gdynia od lat stacza się w rozwoju i za kilka lat będzie wsią taką jak Chwaszczyno.
    Jedna z głównych ulic w Gdyni , ul. 10 Lutego wygląda jak podrzędny trakt w jakiejś zapyziałej ukraińskiej wsi a Szczur i jego świta pewnie są zadowoleni z siebie i swoich rządów. Ale co tu wymagać od nich skoro mieszkańcy są tak głupi ,że idą na wybory i ponownie wybierają tą samą zgraję nierobów na stanowiska w UM.

    • 1 0

  • A rowerzyści jak musieli jeździć po kostce, tak muszą jeździć dalej

    Kiedy tu powstanie jakieś cywilizowane połączenie rowerowe pod dworcem?

    • 3 3

  • Ładowarka (3)

    To i tak za malo. powinno byc wiecej. Pod dworcem powinny byc ze 4. Jest pierwsza jest oki.

    • 14 6

    • Przecież są dwie. (2)

      A po drugiej stronie ulicy 3.

      Gorzej, że PKP nie potrafi tego dworca zagospodarować - wielki plac i pusty pasaż. Plac z ławkami przerabiają na parking dla pracowników (!!!) - wg mnie to jest skandal, bo mają ogromy parking za budynkiem poczty

      • 4 0

      • Mowisz,ze w tym miejscu jest 5 stacji ladowania? Ogarnij sie i czytaj ze zrozumieniem, tyle to jest miejsc parkingowych dla (1)

        • 2 0

        • już się tak nie spinaj, i tak hulajnogi nie naładujesz XD

          • 0 0

  • Samochody elektryczne nie są zeroemisyjne!!! (8)

    A wręcz przeciwnie. Ich ślad węglowy jest gorszy niż diesla. Cała ta elektromobilność to ściema.

    • 42 11

    • (1)

      Ciekawe skąd ten prąd? Z elektrowni może węglowej, czy jak?

      • 3 0

      • Na Pomorzu 40% energii w gniazdku jest ze źródeł odnawialnych

        I ten udział rośnie.

        • 1 0

    • (1)

      W naszych warunkach gdzie podstawą energetyki jest węgiel to rzeczywiście ściema. Elektrownia atomowa potrzebna od zaraz, inaczej wszyscy się podusimy, a i rachunki za prąd będą coraz większe.

      • 5 1

      • A może by tak przeskoczyć jeden etap, tak jak wyszło nam z komórkami, czy bankami?

        I przejść od razu na OZE? Mało gdzie tak wieje, jak na Pomorzu...

        • 0 0

    • Dlatego powinniśmy przejść na atom

      • 4 1

    • gdzie

      gdzie to napisali? Fakt?

      • 2 0

    • Nieprawda

      W całyn cyklu życia auta nie jest.

      • 2 5

    • bydło uwierzy w wszystko, wystarczy ze poda to tv, radio, lub gazety i portale

      • 9 2

  • Kilowaty (1)

    Bardzo się ciesze z nowego punktu ładowania Jestem właścicielem auta elektrycznego Proszę jedynie o uwzględnienie że ładowarki 22 kW to już mało. Warto projektować również większe moce bo te są i będą w przyszłościowe. Sam dla mocy 140 Kw potrzebuję ok 20 min Tutaj musiałbym auto postawić na ok 4 godziny, to rzeczywiście trochę blokady w centrum miasta. Ale i tak bardzo dziękuję to cenne i rozwojowe inicjatywy. Pozdrawiam

    • 12 1

    • ładowanie

      myślę, że oni dokładnie to wiedzą i nie do końca chcą Ci dać ładować się taką mocą bo po pierwsze nie gwizdniesz im za dużo prądu, a po drugie musieliby chyba już postawić coś z chłodzeniem. te moce tego potrzebują. kiedyś miły pan na lotosie powiedział mi, że jak auto się ładuje to ładowarka traci sporo prądu na chłodzenie się, nawet jak już auto się naładuje. stąd myślę, że szybkie ładowanie nie będzie ani popularne w mieście ani tanie.

      • 4 0

  • Cała ta polityka nie trzyma się kupy (1)

    Jest to dyskryminacja posiadaczy samochodów zwykłych bo są "be", ale jak kogoś stać na elektryczny to ma przywileje. Darmowe parkowanie, miejsce itd. Samochody elektryczne są tą samą koncepcją na transport co samochody zwykłe.

    • 13 6

    • Ale zawsze można wprowadzić opłatę za wjazd do miasta/każdą bramkę dla blachosmrodów zesilanych dieslem, benzyną itp. W Bergen takie rozwiązanie sprawdza się znakomicie. Auta spalinowe płacą nawet 56 koron za każdą bramkę a elektryczne 10, do tego dochodzi podatek za emisje co2, pojemność układu klimatyzacji, vat, akcyza z której elektryki są zwolnione. I tym sposobem elektryk jest tańszy w zakupie, eksploatacji i paliwie od samochodu spalinowego.

      W Gdyni każda bramka powinna kosztować 20 zł za przejazd samochodem do 3,5t z zasilaniem spalinowym i przynajmniej 50-200 zł za bramkę za każdy przejazd samochodem ciężarowym o zasilaniu nieekologicznym (inne niż prąd elektryczny i wodór).

      • 2 2

  • (2)

    Ok. Ale bardziej przydałaby się naprawa nawierzchni na rondzie koło dworca.

    • 19 0

    • nie no co ty (1)

      ważniejszy jest PR i jakieś pozorowane niby bycie eko, design, elektro i co tam jeszcze wymyślą.

      • 3 0

      • gdynia już nie ma ani grosza, same długi. będzie teraz przez lata spuszczanie powietrza z balona

        • 1 0

  • Samochody parowe nie mają przyszłości

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane