• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Laguna 2.2 dCi

24 grudnia 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Laguna II w wersji limuzyna i kombi 2.2 dCi będzie wprowadzona do sprzedaży we Francji w drugiej połowie stycznia 2002 r. Nowy, szesnastozaworowy silnik 2.2 dCi o bardzo dużych osiągach i mocy 150 KM stanowi uzupełnienie szerokiej gamy modeli turbo diesel Common Rail Laguny II, na którą składają się już wersje 1.9 dCi 100 KM, 110 KM i 120 KM. Laguna II 2.2 dCi, będzie dostępna z poziomem wyposażenia Dynamique, Privilege i Initiale.

Laguna II ulokowała się w październiku 2001 r. na drugiej pozycji wśród najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie w Europie, z wynikiem 12,3% penetracji rynku, i wyprzedziła takich konkurentów jak Audi A4, Ford Mondéo, Peugeot 406, Opel Vectra i Citroën C5:

1- VW Passat - 14,1 %
2 - Renault Laguna - 12,3 %
3 - Audi A4 - 11,5 %
4 - Ford Mondeo - 10,7 %
5 - Peugeot 406 - 6,9 %
6 - Opel Vectra - 6,9 %
7 - Citroën C5 - 6,6 %

Powodzenie Laguny II to kombinacja wielu czynników, przede wszystkim stylistyki, zaawansowanych technologicznie elementów wyposażenia, zalet w zakresie komfortu i zachowania pojazdu na drodze, ale również wysokiego poziomu bezpieczeństwa biernego. Model ten jest jak dotychczas jedynym samochodem w Europie, który uzyskał wyjątkową ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Atuty te uzupełnia szeroka gama silników, w szczególności turbo diesel Common Rail. Po wprowadzeniu wersji 2.2 dCi, w ofercie są obecnie dostępne 4 silniki: 1.9 dCi 100 KM / 200 Nm z mechaniczną, pięciostopniową skrzynią biegów, 1.9 dCi 110 KM / 250 Nm i 120 KM / 270 Nm turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową skrzynią mechaniczną oraz szesnastozaworowy 2.2 dCi 150 KM turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów.

Nowa jednostka napędowa 2188 cm3 turbo diesel, z układem bezpośredniego wtrysku Common rail i szesnastozaworową głowicą, została zamontowana po raz pierwszy w Renault Espace we wrześniu 2000 r. W silniku 2.2 dCi wprowadzono liczne zmiany, mające na celu zwiększenie osiągów i optymalne dostosowanie go do modelu Laguna II. Dzięki maksymalnej mocy podniesionej do 110 kW (150 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu zwiększonemu do 320 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowej od 1750 obr./mn do 3000 obr./mn, silnik ten zapewnia komfort prowadzenia samochodu znacznie przewyższający średnią w ofercie konkurencji. Wersja ta współpracuje z sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów, pozwalając również zmniejszyć zużycie paliwa do zaledwie 6,3 l / 100 km w europejskim cyklu mieszanym. Przy pełnym baku Laguna II 2.2 dCi umożliwia pokonanie aż 1100 km, bez dolewania paliwa.

Dzięki wprowadzeniu Laguny II w wersji 2.2 dCi, Renault ma nadzieję utrwalić swoją pozycję lidera na rynku francuskim i umocnić rozwój na rynku europejskim.
Głos Wybrzeża

Opinie (27) 2 zablokowane

  • MARKUS

    Witam, tak ma coś takiego że jak się ją kopnie, jadąc wcześniej przez dłuższy czas na 2000 to dymek puści. Często też się się zdarza że nie dymi - ale ten efekt szczególnie widac w lustrze nocą. Ja natomiast tez zauważyłem ciekawą sprawę że jak się zmieni paliwo np. Shell na BP ulti., to się przy kopnięciu w palnik "zastanawia", później idzie. Fakt autko nie dzikiej jazdy, ani wołowatej - nie znoszę tych fanów od niemieckich taczek - co oni wiedzą o francuskich autach - zero.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane