• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Laguna 2.2 dCi

24 grudnia 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Laguna II w wersji limuzyna i kombi 2.2 dCi będzie wprowadzona do sprzedaży we Francji w drugiej połowie stycznia 2002 r. Nowy, szesnastozaworowy silnik 2.2 dCi o bardzo dużych osiągach i mocy 150 KM stanowi uzupełnienie szerokiej gamy modeli turbo diesel Common Rail Laguny II, na którą składają się już wersje 1.9 dCi 100 KM, 110 KM i 120 KM. Laguna II 2.2 dCi, będzie dostępna z poziomem wyposażenia Dynamique, Privilege i Initiale.

Laguna II ulokowała się w październiku 2001 r. na drugiej pozycji wśród najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie w Europie, z wynikiem 12,3% penetracji rynku, i wyprzedziła takich konkurentów jak Audi A4, Ford Mondéo, Peugeot 406, Opel Vectra i Citroën C5:

1- VW Passat - 14,1 %
2 - Renault Laguna - 12,3 %
3 - Audi A4 - 11,5 %
4 - Ford Mondeo - 10,7 %
5 - Peugeot 406 - 6,9 %
6 - Opel Vectra - 6,9 %
7 - Citroën C5 - 6,6 %

Powodzenie Laguny II to kombinacja wielu czynników, przede wszystkim stylistyki, zaawansowanych technologicznie elementów wyposażenia, zalet w zakresie komfortu i zachowania pojazdu na drodze, ale również wysokiego poziomu bezpieczeństwa biernego. Model ten jest jak dotychczas jedynym samochodem w Europie, który uzyskał wyjątkową ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Atuty te uzupełnia szeroka gama silników, w szczególności turbo diesel Common Rail. Po wprowadzeniu wersji 2.2 dCi, w ofercie są obecnie dostępne 4 silniki: 1.9 dCi 100 KM / 200 Nm z mechaniczną, pięciostopniową skrzynią biegów, 1.9 dCi 110 KM / 250 Nm i 120 KM / 270 Nm turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową skrzynią mechaniczną oraz szesnastozaworowy 2.2 dCi 150 KM turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów.

Nowa jednostka napędowa 2188 cm3 turbo diesel, z układem bezpośredniego wtrysku Common rail i szesnastozaworową głowicą, została zamontowana po raz pierwszy w Renault Espace we wrześniu 2000 r. W silniku 2.2 dCi wprowadzono liczne zmiany, mające na celu zwiększenie osiągów i optymalne dostosowanie go do modelu Laguna II. Dzięki maksymalnej mocy podniesionej do 110 kW (150 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu zwiększonemu do 320 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowej od 1750 obr./mn do 3000 obr./mn, silnik ten zapewnia komfort prowadzenia samochodu znacznie przewyższający średnią w ofercie konkurencji. Wersja ta współpracuje z sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów, pozwalając również zmniejszyć zużycie paliwa do zaledwie 6,3 l / 100 km w europejskim cyklu mieszanym. Przy pełnym baku Laguna II 2.2 dCi umożliwia pokonanie aż 1100 km, bez dolewania paliwa.

Dzięki wprowadzeniu Laguny II w wersji 2.2 dCi, Renault ma nadzieję utrwalić swoją pozycję lidera na rynku francuskim i umocnić rozwój na rynku europejskim.
Głos Wybrzeża

Opinie (27) 2 zablokowane

  • Laguna czasami zakopci:) (1)

    Mam od niedawna Lagune 2,2 dci z 2003 r . Auto kupione w serwisie z drugiej ręki (przebieg 90 tyś ). Zakopci już przy 3000 tyś. obrotów i nie ma znaczenia czytankuje się VPOWER ,VERVA czy zwykły ON. Po 2 mc jazdy uszkodził się siłownik sprzęgła (800 zł z wymianą ) i prawdopodobnie synchronizator 1 i wstecznego biegu ( tu gorzej bo naprawa około 2500 tyś). Załamka!!! Potwierdzam, że auto jest komfortowe ale ...... obawiam się ,że awaryjne. Nawalił, też zamek tylnej klapy , centralny prawych tylnych drzwi, przycisk świateł awaryjnych ( moja 2,5 roczna córeczka wcisnęła go kilkakrotnie;).

    • 0 0

    • witam, jeżdźę "francuzami" kilka lat. PrócZ delikatnego, zbyt delikatnego zawieszenia jak na polskie tragiczne drogi, to wszystko jest OK.
      I osobiście uważam, że autka po gwarancji nie powinny jeździć na ASO. Przecież to banda oszołomów i oszustów. Z dobrym mechanikiem to jak z lekarzem: trzeba go znaleźć i nabrać zaufania.
      Pozdrawiam wszystkich malkontentów

      • 0 0

  • tomek

    nie mam nic do powiedzeniah

    • 0 0

  • (1)

    powiem wam ze mam ten samochod od paru miesiecy i nic sie nie psuje jest z drugiej reki, a jedno jest pewne "jak dbasz tak masz" :)

    • 0 0

    • tru

      to Prawda najwieksza wada auta jest poprzedni wlasciciel

      • 0 0

  • Mario

    W życiu nie kupię VW bo to drogie przereklamowane badziewie a jeszcze przed kupnem laguny wahałem się nad passatem. Ale moi znajomi mają ciągle jakieś problemy z tymi autami. Jak nie osprzęt silnika to te wielowahaczowe zawieszenie itd...no i tanteda w środku. A lagunka jednak ma coś w sobie. Wcześniej miałem niemca i japończyka ale w środku mają kichę. Kolega ostatnio kupił nowego passata z 2007 roku za 120 tys a gdy wsiadł do mojej lagunki w wersji initiale z 2004 roku 2.2 dci to mu szczęka opadła. No i jego passat 2.0 tdi 140 KM jest na trasie o wiele słabszy niż moje 2.2 dci. BEZ KOMENTARZA.

    • 0 0

  • laguna 1.9 dci

    a ja mam lalke 1.9 dci fabrycznie 120 KM mam wsadzonego czipa do 147 KM I 340 Nm 220 km/h bez problemu

    • 0 1

  • laguna 2.0 ide

    miałem lagune 2002r z tym silnikiem 2.0 ide benzyna 140 kM,wiec wiem ze jest awaryjna a konkretnie elektronika i to bardzo uciazliwa,skrzynia biegow awaryjna,problemy z odpalaniem,usterki karty,czytnik karty,czujnik polozenia wału,usterka xenonow itp.jedyny plus male spalanie jak na kombii 10,5 miasto trasa ponizej 10L.bardzo mało warsztatow ktore sa dobre w naprawie laguny mimo komputerów które posiadaja.jesli kupywac francuza to tylko sprowadzonego lub z dobrych rak. a cha mialem ja w 2005/6r,teraz mam druga toyote automat i pewnie tak zostanie.pozdrawiam mario

    • 0 0

  • laguna stara 94r i nowsza 2002 dci

    Mam starą lagune 2,0 8v i bardzo sobie ją chwal 4lata przebieg prawie 400000km z czego ja zrobiłem 90tyś w gazie zrobiła połowe całego przebiegu , bez remontu silnika, olej pół syntetyk elf i od wymiany do wymiany żadnej dolewki oleju (15tyś czasem więcej) silnik jak dla mnie to ideał a przy tym spalanie to do 10l gazu poza tym auto bardzo komfortowe i przyjemne w prowadzeniu, tylko rdza zaczyna brać progi ale czego chcieć od 16-letniego auta którego wartość szacuje się na 3-4tyś zł.
    Kupiłem też lagune 2 1,9 dci też jest świetne, dużo nowości technicznych co napewno sprawia awarie ale coś za cos, narazie mam ą zbyt krótko żeby się o niej wypowiadać

    • 0 0

  • jeżdżę lagunką od trzech lat

    kochane autko,bezproblemowe,tylko trzeba o to zadbac ja to robię,jak jadę czy nawet stoję to wszyscy się oglądają ,mam ją odbajerowaną,niestety chyba ją teraz sprzedam bo mój kumpel nie daje mi spokoju żeby mu ją sprzedac ale i tak już szukam drugiej trochę nowszej bo ta jest 2002 rok

    • 1 1

  • Laguna 2.2dci

    Moja laguna ma przebieg juz prawie 500000km i nie narzekam na nią zbyt mocno. Niedawno skonczyły mi sie w niej panewki i musiałem zrobic dół silnika ale lata dalej :) Wymieniłem tez turbo ,wtryski i jakies pierdoły . Jak na swój przebieg i marke to nie jest złe.

    • 1 0

  • lagunka II 2.2 dci 2003

    212 tys juz przelatane i zadnych problemow z silnikiem. jedynie to slabe zamki w drzwiach. ciagle mam z nimi problem . A co do japonskich mam subaru LEGACY 2.0 D 2010 i jak na razie najlepszy w prowadzeniu samochod jakim jezdzilem.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane