• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Legalni, ale chaotyczni - Night Power w Gdyni

Bawo,Mart,Ps
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Tak wyglądały legalne wyścigi samochodowe na ćwierć mili w Gdyni.



Night Power to pierwsze, legalne i bezpieczne wyścigi na 1/4 mili w Trójmieście. Sobotnią imprezę nie wszyscy uznali za do końca udaną, ogromna frekwencja pokazała jednak, że warto w Trójmieście organizować podobne wydarzenia.



Najpierw były Olsztyn, Płock i Łomża. Organizatorzy postawili sobie za cel zorganizowanie wyścigów na 1/4 mili, które stałyby się alternatywą dla dzikich i nielegalnych imprez tego typu.

Wielki finał "Night Power" odbył się przy ul. Hutniczej w Gdyni. Na stracie wyścigów stanęło kilkadziesiąt pojazdów. Od tuningowanych Fiatów Seicento, Hond Civic, Volkswagenów Golfów po supersamochody mające po kilkaset koni mocy i ciężarówki. Wśród najbardziej ekscytujących pojazdów zobaczyliśmy w Gdyni, n.in. Porsche 911 GT3, Lamborghini Gallardo czy Lexusa ISF.

Sukces frekwencyjny "Night Power" zaskoczył chyba samych organizatorów. Tłumy fanów motoryzacji i szybkości udowodniły, że imprezy tego typu w Trójmieście po prostu skazane są na powodzenie.

Każdy kto chciałby w legalny sposób organizować podobne wyścigi na przykładzie "Night Power" mógłby uczyć się jak w przyszłości uniknąć niedociągnięć, które przydarzyły się organizatorom gdyńskiego finału "nocnej mocy".

Wszyscy z pewnością bawiliby się jeszcze lepiej, gdyby do dyspozycji mieli więcej niż jedną kasę biletową i małą, ciasną bramkę do wejścia na teren imprezy. W czasie samych wyścigów widzowie mieli czasami wrażenie chaosu. Publiczność zgromadzona na starcie wyścigów nie zawsze wiedziała, który zawodnik uzyskał jaki czas. Tę informację można było uzyskać tylko od prowadzących, którzy nie zawsze podawali dokładne wyniki przejazdów.

Nocna formuła imprezy (najciekawsze wyścigi zaczęły się dobrze po godz 22.) sprawiła, że miasteczko z motoryzacyjnymi atrakcjami po zapadnięciu zmroku straciło nieco rację bytu. Prawie nieoświetlone po zmierzchu atrakcje (np. samochodowy sprzęt audio), tonęły w mroku. Z pewnością nikt nie obraziłby się na dobre stoiska gastronomiczne na całym terenie imprezy. Nie każdy lubi "wisieć" kilka godzin na barierkach, z kanapkami w kieszeni.

Jeśli organizatorzy zdecydowaliby się w przyszłym roku powrócić do Trójmiasta, z pewnością spotkaliby się z sympatią widzów. Po wyeliminowaniu niedociągnięć "Night Power" miałoby szansę stać się motoryzacyjną imprezą, na którą warto poczekać i kupić bilet.
Bawo,Mart,Ps

Wydarzenia

Night Power - Nocne Uliczne Wyścigi (26 opinii)

(26 opinii)
10 zł
zawody / wyścigi

Zobacz także

Opinie (71) 4 zablokowane

  • miejsce

    jak impreza odbywa sie na wsi to i towarzystwo wiejskie...tyle w temacie.

    • 0 3

  • Kto i za ile

    Jak można brać pieniądze za taką organizację , ale cóż jak widać jeleni nie brak choć także byłem tym jeleniem poza spacerem wydeptaną trawą i zbajomymi którzy byli wściekli to może warto wydać 10 zł, najważniejsze że koleś zarobił impreza się odbyła , sponsorzy zobaczą kupę ludzi co tu więcej napisać impreza dla kasy a my a my się w d..ę pocałujmy że wierzymy w coś dla klibiców.

    • 0 0

  • (1)

    szkoda ze za taka impreze trzeba bylo placic

    • 16 0

    • ochrona,wynajęcie toru, obowiązkowa służba medyczna, ubezpieczenie imprezy. Nie no w sumie jak byście zagadali do jakiegoś krezusa to może by wam ciepnął ze stówkę dwie na imprezkę.

      • 0 0

  • niski poziom kulturalny (4)

    słabe widowisko

    • 56 9

    • czego chcieć od dresa w golwie trzy porzyczonego od taty

      • 0 0

    • z całą pewnością wyższy poziom artykułu byłby gdyby (1)

      podano wyniki końcowe, a tak tylko ze słyszenia wiem że wygrało podobno Porsche 911. Kto był drugi? Trzeci?

      • 2 0

      • Wygrał Kudłaty Imprezą

        • 1 0

    • kultura

      organizacja może by na najwyzszym poziomie ale kultury należy oczekiwac od widzów.
      ogólnie było fajnie.

      • 4 10

  • To prawda organizacyjnie do du..y !!!!!!!!!!!!!!!! (9)

    Jedna kasa, chociaz po 22 bilety mozna bylo kupic w minute. Nie rozumiem czemu kazali przechodzic tylko na jedna strone i tam tlamsic sie z tysiacami innych przy barierce skoro po drugiej stronie byl calkowity luz. Organizatorzy chcieli zarobic pare zl wiecej na biletach i na trybunach. To ponizej krytyki.
    A co do samych wyscigow to przypadkowosc aut w klasach byla zadziwiajaca. Bo jak porownywac w jednej klasie np starego Garbusa (125KM) z Civicami(ponad 200KM) albo w innej klasie Corvetta (600KM) z innymi rimplami. W tej klasie Golf II byl mega. A w klasie tubrbo wystawili subaru (580KM) z VW Polo (174KM). Jak przebiegal dobor aut?

    A prowadzacy? Kompletna klapa. Mikiciuk cos tam pierdzial pod nosem, nie bylo wiadomo, ktore auto wygralo wyscig tylko (nie zawsze) czasem mowil, ze tyle a tyle sekund. I jeszcze ta blondi, ktora komentowala. Siedziala na pace dostawczaka, nie wyszla ani razu z auta a madrzyla sie jakby cos wiedziala.
    Organizacyjnie bylo do kitu i to na maxa. Czemu nie bylo gastronomi i toj-tojow?
    Zarzutow jest duzo wiecej ale czas wrocic do pracy.

    • 64 3

    • ... do du..y!!!!!!!!!!!!!!!!!! znawca (2)

      Nie wiem czy wiesz ale klasyfikacja nie jest jeden do jednego tylko przedział od do. Chcesz to się bawisz i ścigasz nie chcesz to idziesz spać i nie marudzisz.
      Co do organizacji nie mogę nic powiedzieć bo niestety niema mnie w kraju i niestety niemogłem się tam bawić.

      • 0 3

      • jak cię w kraju nie ma, to co się wypowiadasz? nie byłeś, siedź cicho. ja byłam i potwierdzam, że organizacja do d*py totalnie, w związku z czym impreza też była do kitu. jeśli ogarną się w przyszłym roku to MOŻE coś z tego będzie. tyle.

        • 2 0

      • wlacz MTV i spac!

        • 1 0

    • A gdzie mieli postawić te kiełbaski, szeroko powiedziane gastronomią ? (1)

      Na tych rurach ciepłowniczych ?

      • 1 7

      • gdyby podgrzaly to nie mam nic przeciwko!

        a tak na powaznie na silnikach tych aut )))

        • 0 0

    • (1)

      Chłopie co do pojemności jak trwoga to do konstruktorów danej marki, to że jedni z pojemności 1.6 wyciągają 160KM, a inni 100KM. Klasy są układane tak jak na większości imprez motoryzacyjnych czyli według pojemności, doładowania lub jego braku no i napędzanej ośki.

      • 0 2

      • Faktycznie Corveta z chyba 6 L silnikiem i inne o poj 2 L

        faktycznie wspaniale dobrana para, albo w innej klasie subaru 580KM 4x4 i polo 174 naped chyba tyl bo przerobil. Fantastyczny dobor!

        • 1 0

    • moim zdaniem jak na pierwsze legalne wyścigi w 3m było spoko

      hmmm gastronomia była, kibelki też, ale na terenie miasteczka a nie przy samym "torze" organizacja wg mnie była nawet spoko mimo że na start czekałem 8-9h, wg mnie nie dało rady lepiej rozwiązać trasy, dostali taki a nie inny odcinek drogi więc nie mogli narzekać, miasteczko rajdowe rzeczywiście mogło być lepiej oświetlone, co do prowadzących... nawet ich nie słuchałem... moim skromnym zdaniem brakuje takich imprez w 3-mieście, i z chęcią bym na każdą taką imprezę się udał.

      • 0 3

    • Dodam jeszcze, ze na mnie najwieksze wrazenie zrobila Skoda Octavia cala w macie

      wprawdzie tylko raz wystartowali bo cos sie zepsulo ale start byl nieziemski. Jak zmienial biegi z 1na 2 i 2 na 3 tylny zderzak chyba tarl o asfalt. Mial niesamowite przyspieszenie.

      • 6 0

  • zwyciezca (1)

    Pytanie mam kto wygral te wyscigi w sensie jaki samochod?

    • 0 0

    • chyba z06, ale

      ktokolwiek by nie wygrał, nagroda byla 5 letnia panda ;)

      • 0 0

  • Porównanie (2)

    Zgodzę się z większością, że organizacja do d....
    Nie wiem czy ktoś pamięta wyścigi na 1/4 które odbywały się na lotnisku w Pruszczu Gdańskim. Odbywały się w ciągu dnia, olbrzymia przestrzeń parkingowa (osobna dla gości osobna dla startujących) nie odczuwało się tak tej masy osób które tam wtedy były (mnóstwo wystawców, gastronomii), każdy startujący musiał mieć założony kask, kołnierz ochronny oraz "kaptur ochronny".
    A w Night power ścisk, już ok 18 co niektórzy wytaczali się z imprezy, wszędzie śmieci i butelki (plus załatwianie potrzeb fizjologicznych w krzakach na terenie parkingu). Na samym placu Coca-coli ciemno, hałas na maxa. Tu ci gazują, tu pokazują jak im basy grają, tu Tiry trąbią, tam dzieci na ringu się drą na próbując przekrzyczeć chaos na scenie. Kolejki nie tylko do kasy (bo co niektórym nie chciało się stać tylko trzeba się wbić na początek) do kasy od strony Gdyni było ponoć gorzej. Gastronomi dosłownie dwa punkty (Sama Cola skoro udostępniła parking, oprócz starego auta powinna się trochę bardziej zaprezentować). Po 19 zapadły ciemności na parkingu. Aby coś zobaczyć wyścigi trzeba było albo wleźć na dach budynku przed Cola-colą albo stanąć w miejscu gdzie auta zawracały. Z tych wyścigów jak i na zdjęciach zauważyłam, że tylko kierowca Fiata Cinquecento miał kask.
    Ps. Hostessy wolały siedzieć w autach niż je prezentować.

    • 9 1

    • kask miał jeszcze

      pan z GT3

      • 0 0

    • 1/4 mili organizowana przez SSS = plastikowe puchary + problemy dla startujących + niemiła i chamska organizacja

      • 1 1

  • Do Organizatorów ! (1)

    Wstydżcie się !!!

    • 10 1

    • oni akurat sa zrobieni i się smieją w kułak

      • 0 0

  • czy to ma sens (1)

    jetem zachwycony, juz od bramek czekali na mnie tragarze ,wziel bagaz i zanieli na tron na trybunach.
    Potem obluga pszyniosla przekaski oraz wykfintny obiad.Bylo wpaniale,tylko te samochody tak glosno byly

    • 3 2

    • ja tesz nie moga sie nadziwisc ze jado i jado i chalasujo

      jeszcze mi dynga w uszah od tyh chalasof. chca odszkodowanie

      • 0 0

  • A Kruk startował? (1)

    • 0 0

    • on mial odlot

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest Autodrom Pomorze?

 

Najczęściej czytane