- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (96 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 5 Mapa pożarów aut w Trójmieście (133 opinie)
- 6 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (424 opinie)
Lepsza przyczepność leśnego odcinka ul. Słowackiego
Przejazd Słowackiego po śrutowaniu nawierzchni
Nawierzchnia leśnego odcinka ul. Słowackiego ma obecnie niemal dwukrotnie lepszą przyczepność, niż wymagają tego przepisy. Tak wynika z pomiarów, które zostały wykonane po zakończeniu śrutowania ulicy. Choć jazda po niej powinna być teraz znacznie bezpieczniejsza, urzędnicy apelują do kierowców o poruszanie się pomiędzy Matarnią a Niedźwiednikiem zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości.
W ten sposób wytworzyło jej nową makro- i mikrostrukturę. To pierwszy raz, gdy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na skorzystanie z tej innowacyjnej technologii. Koszt prac wyniósł ok. 240 tys. zł.
Czytaj również: Śrutem w nawierzchnię Słowackiego
Urzędnicy mieli nadzieję, że śrutowanie nawierzchni leśnego odcinka ul. Słowackiego poprawi jej przyczepność i tym samym znacząco przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa kierowców.
Statystyki dotyczące tej drogi są bowiem zatrważające. Tylko w ubiegłym roku policja była wzywana tutaj do aż 333 wypadków i kolizji. Natomiast niewiele ponad 2 miesiące temu, kilkaset metrów za skrzyżowaniem z ul. Złota Karczma, zginęła 22-letnia kobieta w ciąży, której samochód staranował barierki i rozbił się na przydrożnym wzniesieniu.
Czytaj również: Groźny wypadek na ul. Słowackiego
Śrutowanie leśnego odcinka Słowackiego
Tuż po zakończeniu uszorstniania nawierzchni leśnego odcinka ul. Słowackiego przystąpiono do zbadania efektów wykonanych prac. Urzędnicy właśnie zaprezentowali wyniki pomiarów, które wyszły naprawdę obiecująco. Dzięki śrutowaniu udało się uzyskać dwukrotnie wyższy czynnik uszorstnienia nawierzchni, niż obligują do tego przepisy.
- Po zakończeniu robót specjalne urządzenie sprawdziło jakość wykonanych prac dokonując pomiaru i oceny własności szorstkości jezdni. Badanie wykonała firma niezależna od wykonawcy śrutowania. Miarodajny współczynnik tarcia wyniósł około 0,8, gdzie wymagane jest większe bądź równe 0,41. Wynik wskazuje, że został uzyskany dwukrotny w stosunku do wymaganego - zgodnie z wytycznymi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - efekt - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Warto jednak wspomnieć, że nie zmierzono współczynnika tarcia nawierzchni przed realizacją prac. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił śrutowanie po prostu ze względu na wspomnianą wcześniej liczbę zdarzeń drogowych.
Wykonawca śrutowania na ul. Słowackiego udzielił 4-letniej gwarancji na wykonane prace. Przez ten okres Gdański Zarząd Dróg i Zieleni będzie cyklicznie wykonywać miarodajne pomiary współczynnika tarcia na nawierzchni feralnej drogi. Na uszorstnionym odcinku wciąż trwa wymiana uszkodzonych wcześniej barier energochłonnych. Natomiast wszystkie znaki poziome zostały już odtworzone.
Nadzwyczaj zadowalające wyniki pomiarów na ul. Słowackiego przekonały urzędników o skuteczności zastosowanego po raz pierwszy rozwiązania. W przyszłym roku przewiduje się zastosowanie technologii śrutowania na kolejnych odcinkach gdańskich dróg.
Choć bezpieczeństwo jazdy pomiędzy Matarnią a Niedźwiednikiem niewątpliwie uległo poprawie, nic nie zastąpi zdrowego rozsądku. Zawsze, a w szczególności po opadach deszczu, należy poruszać się tamtędy z prędkością maksymalną 70 km/h.
Miejsca
Opinie (187) ponad 10 zablokowanych
-
2017-08-22 21:51
Patałachy
Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet rąbek u spòdnicy.
- 1 2
-
2017-08-22 22:26
fatalnie wydane pienidze podatnikow
zamiast śrutować , postawić spowrotem foto radary i dołożyć jeszcze drugie tyle
- 0 2
-
2017-08-22 22:39
Widocznie nagrywający był aż tak podniecony, że nie wytrzymał napięcia i umieścił TO COŚ na tym portalu
- 0 0
-
2017-08-22 23:28
Potwierdzam
jeszcze nie udalo mi sie ponad 120 bez przycierki a dzisiaj poszlo 140 ;)
fruuuuuuuu- 0 3
-
2017-08-22 23:43
GKA GKS GWE GST... , jak jadę (1)
zgodnie z przepisami to po chwili któryś z tych "mistrzów kierownicy" siedzi mi na "d*pie" samochodu , nie ma dnia praktycznie żebym w naszym mieście nie widział wypadku lub kolizji z pojazdami z tamtych wiosek
- 1 1
-
2017-08-23 08:02
cwaniaczek
Kolego większośc z GWE to byli mieszkańcy trójmiasta a może twój były sąsiad też by sie tam znalazł ,zapomniałeś o GPU - a może masz tam rodzinkę
- 0 1
-
2017-08-23 05:38
Zawsze 70 km/h
Zawsze 70 km/h, w szczególności po opadach deszczu. Zastanówcie się jak konstruujecie zdania, bo działa na podświadomość i będzie zawsze, nigdy mniej.
Apropos bezpieczeństwa to bardzo dobry, mądry pomysł. Jeżdżę tamtędy rzadko a różnicę dało się zauważyć od razu.- 0 0
-
2017-08-23 08:23
No to odpalam kopytko
Grzeję opony i lecę sprawdzić
- 0 0
-
2017-08-23 12:24
Nie zrobili badań szorstkości jezdni przed zabiegiem śrutowania bo jeszcze okazałoby się że jest znacznie poniżej normy :) I wtedy by sie zaczęło.... :)
- 0 0
-
2017-08-23 12:52
Dziwne zalecenie
"Zawsze, a w szczególności po opadach deszczu, należy poruszać się tamtędy z prędkością maksymalną 70 km/h". Czy to znaczy, że wolniej nie można?
- 0 0
-
2017-08-24 08:40
Co za burak
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.