• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem

Maciej Korolczuk
14 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost. Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.



Czy korki na Czarnym Dworze są dla ciebie dokuczliwe?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wielu kierowcom skróciło i ułatwiło podróżowanie po Gdańsku. Odkorkowało się centrum miasta, ruch ciężarowy przeniósł się do podwodnej przeprawy, szybciej można przedostać się też na wylotówkę z Gdańska w kierunku Warszawy. Większe zainteresowanie tunelem sprawiło jednak, że od dwóch lat kierowcy każdego dnia tkwią w korkach na Czarnym Dworze. Ruch wstrzymuje tam skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przepustowość ogranicza też jednopasmowa jezdnia między Przymorzem a Zaspą.

Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.

- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.

Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.

- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.

- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.

Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.

- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.

Opinie (327) 4 zablokowane

  • (8)

    Może jeszcze 7 pasów? Jak w USA czy Rosji? Co tak skromnie, do morza daleko, zmieści się. Może lepiej będzie utrudniać ruch samochodowy, żeby mniej osób decydowało się przemieszczać w ten sposób, a poprawić komunikację zbiorową? Jeśli już co dodatkowego, to bus pas. I ścieżka rowerowa. Bo ta nędzna namiastka wzdłuż Czarnego Dworu jest niemal nieprzejezdna.

    • 34 18

    • (7)

      Zeby Twoja KOMUNIKACJA mogla i miała po czym jeździć to z akcyzy z paliw musi być kasa. Proste jak konstrukcja cepa. Daj ludziom wygodnie jezdzi, samochodów przybywa bo mamy gospodarkę rozwijająca się. Jesli mam wybór 50 min stać a autobusie i bujać się jak na statku w zaduchu, smrodzie, nie wiedząc czy zdążę na przesiadke, to wole moje auto. A jak dolicze 2 miesięcznie metropolitalne za 500 zł to stawiam na wygode. Diesla 3.0 nie mam. Przestancie zmuszac ludzi i wmawiac ze rozwój komunikacji coś da. Nie da sie stworzyc tylu linii i w takim takcie kursowania. Jest nas za dużo w blokowiskach i biurowcach a dodatkowo wszystie duze miejsca pracy skumulowane są w jednym pasie drogowym.

      • 11 13

      • (6)

        Za tę komunikację powinni płacić jej użytkownicy. Z biletów kasa, a nie z akcyzy. Samochody też nie są darmo- koszt zakupu pojazdu, naprawy, oc, ac, paliwo itp, więc tę kasę, albo jej część można spokojnie przeznaczyć na bilety.

        • 1 9

        • (5)

          A autobus to jezdzi po ulicach które sie budują z biletów? Zrozumiałeś wogole???????????

          • 2 1

          • (4)

            Autobusy nie potrzebują kilkupasmowych ulic, a w jeden pojazd można upchnąć około 100 kierowców.

            • 8 2

            • (3)

              Potrzebują buspasow i ulic a je buduje sie tez z podatku akcyzowego. Jak krowie na rowie trzeba....

              • 2 6

              • (1)

                Z PITow mieszkańców nie z żadnej akcyY jak juz.

                • 2 4

              • Z pitow to sobie placicie 500 plus i premie dla pisiorow.

                • 2 1

              • No i gdzie są te buspasy?

                • 2 0

  • zielony taliban do ataku ! (1)

    Przecież zwiększą się korki gdzie indziej, lepiej wozić towary pociągami i rowerami a generalnie to za wszystko płacą mieszkańcy a kierowcy to za nic nie płacą !

    • 9 26

    • za korzystanie z przewymiarowanej infrastruktury nie płacą kierowcy

      tylko wszyscy mieszkańcy.

      Dlaczego kierowcy nie płacą za parkowanie na chodnikach ?

      • 0 2

  • (1)

    Jassssne
    przeniosą korek 300m dalej

    • 29 5

    • Ale kłócą się specjalisci od transportu jak by o A45 chodziło conajmniej. :-)

      • 5 4

  • "To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu" (1)

    tunel miałbyć obwodnicą centrum, a nie całego Gdańska i dojazdem do Sopotu ( kosztem przymorzan)

    • 24 7

    • Tranzytowi NIE!!!

      • 6 3

  • Banda idi0t0w (1)

    Z Kotłowskim na czele.
    Po co za krzyżówką w stronę stadionu z 2 pasów robi się jeden by za chwilę znowu dwa przy krzyżówce z Hallera.

    • 27 5

    • bo uznali ze tak jest taniej. a to ze troche bez sęsu, widać im to nie przeszkadza. \
      Ale miejsce istotnie powstanie niebezpieczne, jeszcze jak ci autobus przed nosem nagle stanie.

      • 1 1

  • NIE dla tranzytu w Pasie Nadmorskim !!!! (3)

    Przymorze vetuje!

    • 53 14

    • Po fakcie, tranzyt już jest i trzeba go wymodelowac. Spóźnienie o jakies 7 lat. Buy buy falowczaki.

      • 7 8

    • ty jesteś Przymorze ?

      pisz za siebie

      • 6 7

    • W końcu i tak doczekamy się obiecanej drogi zielonej. Przez pieniaczy jest opóźnienie ale mamy kompromis, ma być przy parku estakada, rowerzysta i pieszy przejdzie pod.

      • 1 2

  • Wygląda ci*lowo.

    kto zjedzie z pasa przed skrzyżowaniem musi na niego wrócić za skrzyżowaniem.....

    • 15 3

  • budować i nie oglądać się na jakichś pisowców i zielonych (2)

    • 10 28

    • No akurat pisuary i "zieloni" to (1)

      dwa światy o 180 stopni zlokalizowane. Tym pierwszym hitler i bóg jest bogiem.

      • 3 2

      • dla wielu pisowców ( i nie tylko) bogiem jest samochód

        • 1 0

  • "Chcemy wykorzystać rowy odwadniające"

    Aha, czyli je zaasfaltować?..niepomni na przedwczorajsze skutki ulewy...
    Co na to branża odwodnieniowa? Melioranci dajcie wreszcie silniejszy głos bo będzie armaggedon

    • 27 7

  • Kotlowski wlaczyl myslenie?

    Przeciez zarzadzajacy okolomiejskimi spolkami nie sa od myslenia tylko od robienia "dobrze" Adamowiczowi ?!

    • 17 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce to:

 

Najczęściej czytane