• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maserati patrzy na Trójmiasto

Bawo,Mart,Ps
25 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Maserati GranTurismo Sport 2013. Dobrze czuje się nad morzem.



Maserati ma już oficjalne przedstawicielstwo w Polsce. Najnowszy model tej słynnej włoskiej marki pojawił się już w Trójmieście. Co prawda tylko na chwilę, jednak Maserati chce u nas zagościć na dłużej.



Oficjalnym przedstawicielem Maserati w Polsce została warszawska firma Chodzeń. Ma rodzinne korzenie, jej początki sięgają 1976 roku. W 1986 roku, jako jedna z pierwszych w Polsce dostała autoryzację na prowadzenie usług serwisowych Toyoty. Dziś prowadzi cztery stacje dealerskie. Częścią firmy Chodzeń jest także trójmiejska firma Carter.

- Pierwszy salon Maserati uruchomimy jeszcze w tym roku w Warszawie - mówił Piotr Chodzeń, właściciel firmy, podczas prezentacji, która odbyła się w gdańskim salonie firmy Carter, przy al. Grunwaldzkiej 260. - Za bardzo perspektywiczny rynek uważamy także Trójmiasto i Pomorze. Szacujemy, że rocznie możemy pozyskać na Waszym terenie ponad dwudziestu klientów zdecydowanych kupić nowy model Maserati. W zdobyciu mocnej pozycji z pewnością pomoże nam związek z Carterem.

To dlatego do Trójmiasta, na zaledwie trzy doby "wpadł" niezwykły gość. Tuż po prezentacjach w stolicy, pierwsi klienci mogli zapoznać się z Maserati GranTurismo Sport, modelem na rok 2013. Ten samochód to jedna z premier tegorocznego salonu samochodowego w Genewie i jeszcze "gorąca" nowość na drogach Europy.

  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013


GranTurismo Sport 2013 to odświeżone GranTurismo S, które już niebawem zniknie z oferty Maserati. Samochód nieco przestylizowano, zmiany dotknęły przedni zderzak, reflektory czy klosze tylnych lamp. Zabiegi te dodały sylwetce Maserati dodatkowej zadziorności. Nieco zmieniono także wnętrze, auto ma m.in. nową kierownicę.

Silnik Maserati ma teraz jeszcze więcej koni. Mocarne V8, o pojemności 4.7 litra, mobilizuje ich teraz aż 466. To pozwala rozpędzić GranTurismo Sport do setki w 4,9 sekundy.

Nawet krótka przejażdżka tym modelem Maserati pozwala utwierdzić się w jednym przekonaniu. To prawdziwe GT, piekielnie szybkie i niesamowicie wygodne. Maserati zresztą zawsze słynęło z najwyższego poziomu komfortu. Niektórzy krytykowali je za to, że za dużo w nim wygody, a za mało sportowych genów. Dla wyjątkowo wymagających miłośników włoskiej marki z trójzębem przygotowano więc coś specjalnego - w zeszłym roku na drogi wyjechało GranTurismo MC Stradale, najszybszy, najlżejszy i najmocniejszy model w całej gamie marki.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (90) 8 zablokowanych

  • Mojm golfem 2 vr8 wciongam to cacuszko nosem (1)

    Muj golfik gka to w poruwnaniu do tego mocasz, do 200km/h mam 4 sekóndy morze wonhać jedynie moie spaliny, mam wielkie kola i durzy głośnik z bagarzniku aby mnie słyszeli bo widziec to mnie nikt nie zdonrzy. W czwartek sie widzielismy z kolegami z gwe i gks na zlocie elitarnym w tajemnym miejscu i karzy go wcionga.

    • 5 5

    • wciągacie chyba za dużo i za często bo się wam poprzestawialy tryby w rozrządzie w mózgu

      • 0 0

  • Super samochód

    Piękny to widok. Za każdym razem, gdy Maserati pojawia się na naszych drogach wywołuje emocje i pozostaje na długo w pamięci.

    • 0 0

  • Trójząb nad morzem

    Świetny samochód, jeżdżąc nim wyróżniamy się z tłumu szarych i pospolitych marek.

    • 1 0

  • blokada prędkości (5)

    Samochody powinny mieć obligatoryjnie blokadę przy 140km/h, przecież nie można poruszać się z większą prędkością. To że ktoś chce sobie kupić pojazd który rozpędza się do setki w 4s to już jego sprawa. Chce jechać więcej jedzie na tor a po Polsce porusza się max 140km/h.
    Po co samochody są coraz szybsze skoro jest coraz więcej ograniczeń? Przecież to jawna prowokacja do łamania przepisów, które są tworzone z myślą o naszym bezpieczeństwie.

    • 15 41

    • Logika

      Są takie możliwości w elektronice, że można zrobić automatyczną blokadę w terenie zabudowanym do 50 km/h, na ekspresówce do 120 km/h. I zrobić jeden samochód dla wszystkich. Można byłoby wybrać sobie lakier...

      • 0 0

    • johnny B

      ale z ciebie d*pek,kup se doroszkę

      • 0 0

    • To, że Ty nigdy nie wystawiłeś nosa poza Polskę (pewnie nawet poza Gdańsk) to nie znaczy, że inni też tak mają. W Niemczech można jeździć szybciej po autostradach (oczywiście nie wszędzie i nie zawsze, bo tam też są ograniczenia) więc dlaczego chcesz obligatoryjnie kogoś ograniczać? Poza tym, jak zauważyłeś może ktoś będzie chciał pojeździć sobie po torze (tak, nawet w Polsce takie są) więc znowu próbujesz nałożyć komuś swoje klapki na oczach.

      • 3 1

    • No przecież mają ograniczenia do 250 czy 280

      przynajmniej większość

      • 7 1

    • A ja bym Ci zalozyl kaganiec bo za duzo szczekasz!

      • 16 11

  • A po pierwszym roku wart moze 50% ceny poczatkowej! (3)

    To standard utraty wartosci aut z Chin i Indii.

    • 9 16

    • usna

      widac, ze kolejny emigrant, ktory wrocil ze stanow i sie zachwyca 'ich technologiami'

      • 0 0

    • a guzik prawda, to standardy utraty wartości dla aut luksusowych. (1)

      jest na to bardzo proste wytłumaczenie. grupą docelową aut luksusowych, są ludzie bogaci. (to ci niespodzianka). bogatych stać na nowe auto, więc nie będzie się rozglądał za jakimś używanym. mniej zamożni - kolejna niespodzianka - nie mają tyle pieniędzy, więc, że żeby ktokolwiek odkupił takie auto, jego cena musi być odpowiednio (relatywnie) niska.

      • 10 3

      • czyli na maxa 50% po roku!

        • 2 0

  • W trójmiescie nie ma sensu sprzedawac takich aut (4)

    Tu bieda że az piszczy - trójmiasto cos znaczyło ale za komuny jak kase przywozili marynarze teraz tu bieda panuje.
    Pozatym komu i po co taki samochod jak sa przepisy drogowe. Bo chyba kupowanie takiego samochodu tylko na tor wyscigowy (ktorego u nas też nie ma) jest bez sensu. To juz lepiej kupic sobie dom zmiast tego samochodu ktory za dwa lata bedzie warty polowe ceny. Zreszta jezeli mowimy o Polskie ceny to w cenie tego samochodu połowa to podatki (akcyza 19% i vat 23% z czego vat placi sie tez od akcyzy - jest to takze samochod ktory zwany jest luksusowym - wiec sama marża producenta i sprzedawcy od takich samochodów jest niewiarygodnie wysoka! Koszt produkcji tego auta to pewno mniej niz 1/10 ceny za jaką kupuje ja klient koncowy.
    Bez sensu.... ale jak ktos naprawde juz nie wie co ma z kasa robic to czemu nie kupowac, postawic w ekskluzywnie wyposażnym garazu i patrzec sie w niego przez cały dzien !

    • 19 15

    • piszesz bez sensu

      po co komu? nie twoja sprawa! mnie i ciebie nie stać na takie auto, ale są tacy, którzy mają kasę i pasję i to auto jest właśnie dla nich. wartość produkcji też jest o wiele większa, bo te auta są produkowane ręcznie a nie mechanicznie!

      • 0 0

    • a po co komu 10 dom z kolei? (1)

      poza tym wyprodukowanie takiej fury to około 350 000zł. i nie chodzi o materiały, produkcja jest niskoseryjna zatem i wiekszy udział siły roboczej zamiast maszyn, wiekszy udział w jednej sztuce wszelkich testów (zrobią tego parenaście tysięcy i testy drogowe, crashtesty i inne takie rozłożą się właśnie na tej ilości sztuk zamiast na kilku milionach jak w rpzypadku corolli czy golfa.

      • 0 1

      • ha ha ....jak koszt produkcji byłby 350 000zł

        to po dołożeniu podatków chyba nic by na nim nie zarabiali. A dołożyc trzeba minimum 18,6% akcyzy, 23% vatu (z czego vat takze od akcyzy wiec daje to ok 45%) nie mowie juz o podatkach ktore płaci producent miedzyinnymi podatek od emisji CO2.
        A gdzie wysoka marża producenta i dilera ?
        To sa produkty luksusowe wiec sa to produkty bardzo wysoko marżowe - tak samo jak sa wysoko opodatkowane to tak samo sa bardzo wysoko marżowe. Wiec koszt produkcji naprawde musi byc niewielki w porownaniu do tego za ile sa sprzedawane. Tego nie przeskoczysz - wystarczy dodac do siebie składniki czastkowe ktore wchodza w skład ceny - matematyka jest nieubłagana i tego nie przeskoczysz.

        • 1 0

    • Dodam, że nie tyle przepisy przeszkadzają

      co stan dróg i instalowane na nich progi zwalniające.

      Dziury, pozapadane studzienki, górki przez środek pasa a i przecież świadomie instalowane w poprzek, przejazdy tramwajowe ...

      • 8 0

  • prosze wskazać jedno miejsce w Polsce gdzie można jeżdzić więcej jak 140km/h ... (11)

    chodzi oczywiście o drogi publiczne i autostrady nie o tory wyścigowe !

    • 29 24

    • bezsensu (1)

      Idac typ tropem kupmy wszyscy pande bo i tak 140 nie przekroczysz

      • 17 4

      • Nawet najslabsza wersja pandy bez trudu 140 przekracza.

        • 1 0

    • dfsgdfhs

      Nawet mając ograniczenie do 140 km/h możesz pojechać 100 km więcej w miejscu gdzie jest ograniczenie do 40 km/h. Gdzie sens i logika?

      • 0 0

    • gdzie w 3city są tory wyścigowe?

      • 3 0

    • można, na własnym polu np koło Radomia

      • 3 0

    • Spacerowa (1)

      90 koni 155km/h pod górę
      220 koni 205 km/h pod górę
      466 koni 250 km/h pod górę

      • 6 0

      • Na obwodnicy 3M nie ma ograniczeń... a przepraszam, nie chodziło o tory wyścigowe :) (największe wrażenia poniedziałek, wtorek o godzinie 740-45 w stronę Gdańska, kiedy jadą najwięksi spoźnialscy do pracy)

        • 7 0

    • (1)

      Grunwaldzka kolo castoramy, Hallera, podjazd pod morenie taka 2 pasmówka od słowackiego. Tu wszędzie jest chyba dozwolone 190 km/h

      • 21 1

      • hy hy hy

        lol

        • 6 0

    • Na AL.Niepodległosci

      W Sopocie.

      • 25 2

    • to nie prędkość jest ważna, to przyśpieszenie i jak pokonuje zakręty.

      • 22 1

  • codziennie przechodze obok starszego modeluu na parkingu Garnizonu we Wrzeszczu (4)

    zapraszam do podziwiania tego czarnego pussy magnes

    • 3 0

    • O to ten Filipa w Garnizonie. (3)

      • 1 1

      • A po co go kupil jak na Grunwaldzkiej jedzie 60-70kmh? Chyba tylko dla szpanu! (1)

        a auto kosztowalo 600 tys! Moze na gaz przerobi?

        • 1 2

        • Czemu kupujesz rumiankowy papier toaletowy szary jest równie dobry?

          • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Dziwni jesteście (5)

    1. Ktoś kogo stać na taką zabawkę nawet nie myśli o utracie wartości - po roku może kosztować nawet 20% ceny.
    2. Przepisy są po to aby ich przestrzegać i policja powinna mieć w naszym kraju możliwość zabierania prawka jazdy na pewien okres za drastyczne przekroczenie prędkoći
    3. Jak możecie pisać, że samochody powinny mieć blokadę przy 140km/h? Przecież to, że mam długi nóż nie oznacza, że trzeba wprowadzić przepisy o zakazie sprzedaży noży kuchennych z ostrzem powyżej 10cm bo można kogoś zabić!!!

    • 4 3

    • Jezeli w przepisach drogowych maksymalna dopuszczalna predkosc jest 140 (4)

      to taka maksymalna predkosc w samochodzie powinna byc ustawiona - powinna byc blokada w aucie na maksymalna predkosc 140 i niezaleznie od tego czy to samochod Porsche, Masserati, Polonez czy Fiat Cinquecento.
      Niestety twarde prawo ale prawo i nalezy go przestrzegac chocby wydawało sie bez sensu.

      • 1 3

      • Słabe

        Tak mi przyszło do głowy, że jak zrobisz ograniczenie do 140 to i tak ktoś może pojechać o 100 km więcej w miejscu gdzie jest ograniczenie do 40 km/h. Ogólnie cała Twoja teoria nie trzyma się kupy.

        • 0 0

      • (1)

        A z czego by się łatało dziurę budżetową?
        Żadna blokada, tylko mandaty wyższe. Jak kogoś stać na takie auto to go stać również na wyższy mandat.

        • 0 0

        • nalezy dziur budzetowych nie robic to nie bedzie problemów

          Niech dziury łataja ci co je zrobili. Obywatele kraju to nie sa niewolnicy by ich dojc z kasy by splacac czyjes długi.

          • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • to jest auto na tor wyscigowy

    Jezeli kgos stac na to by koło domu zbudowac sobie tor wyscigowy i jezdzic po nim w kółko to czemu nie. Dla takich własnie osób jest ten samochód co lubia jezdzic w kołko po torze wyscigowym.
    W innych przypadkach nie ma sensu kupowac takich samochodow bo one nie nadaja sie do jazdy miejskiej a poza miastem tez obowiązuja przepisy i mnóstwo fotoradarów, tajnych patroli i tych jawnych z suszarkami. Tak wiec po co płacic za cos czego sie nie mozna wykorzystac. Ale jak kogos stac by postawic sobie pod domem tor wyscigowy to dlaczego nie kupowac - ci jak najbardziej niech kupują !

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest Autodrom Pomorze?

 

Najczęściej czytane