• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda CX-9. Królowa jest tylko jedna?

BaWo,Mart,PS
7 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Mazda CX-9. Do Polski rocznie trafia jedynie ok. 200 sztuk. Warto zapolować na ten samochód.



Może i nie budujemy tylu dróg, ile byśmy chcieli, może i nie mamy nimi dokąd jechać. Mamy jednak czym jechać. Na przykład Mazdą CX-9, kwintesencją crossovera segmentu premium. Jeśli mielibyśmy podać definicję takiego samochodu, to jest nią właśnie ta Mazda.



Jasna, długa, prosta, szeroka jak morze... Taką drogę uwielbia Mazda CX-9. Jasna, długa, prosta, szeroka jak morze... Taką drogę uwielbia Mazda CX-9.
Stylistycznie od razu widać pokrewieństwo z mniejszą CX-7. Przeprowadzony jakiś czas temu lifting jeszcze bardziej "usportowił" i uatrakcyjnił największy pojazd japońskiego producenta.

Z zewnątrz auto sprawia wrażenie mastodonta. W środku kierowca i komplet pasażerów mogą rozsiąść się iście po królewsku. Łącznie po rozłożeniu dodatkowych siedzeń, CX-9 może zabrać na pokład siedmioro pasażerów, kosztem bagażnika. Jeśli jedzie osób pięć, z pewnością wystarczy miejsca w olbrzymiej przestrzeni ładunkowej.

Mimo olbrzymich gabarytów, CX-9 prowadzi się niezwykle łatwo. Należy tylko pamiętać, że samochód zajmuje prawie cały pas ruchu i zajechanie drogi innym kierującym jest o wiele "łatwiejsze" niż innym samochodem. Poza tym wszystko w tym samochodzie jest absolutnie bezproblemowe. Wygodne siedzenia, wzorowa ergonomia, czytelne wskaźniki, doskonała jakość wykonania. Nic tylko naciskać na gaz.

Po jego naciśnięciu olbrzymia Mazda energicznie rwie do przodu. Sześciobiegowa skrzynia błyskawicznie miękko i praktycznie niezauważalnie zmienia biegi, a 3,7-litrowy silnik V6 o mocy 277 KM mruczy w sposób niezwykle miły dla ucha. Do tego optymalnie dobrane zawieszenie. Nie jest specjalnie twarde, nie powoduje jednak przechyłu nadwozia, nawet na nieco szybciej pokonywanych zakrętach. O zaletach napędu 4x4 nie ma już co wspominać. Jedno małe "ale"? Hamulce. By zatrzymać olbrzyma, należy bardzo energicznie wciskać pedał. Inaczej samochód hamuje dość niechętnie.

Żywiołem Mazdy są autostrady i dobre drogi. Od razu widać, że to auto zaprojektowano na amerykański rynek, na długie podróże. Kilkuset kilometrowe wyprawy w ogóle nie męczą kierowcy. Podczas jazd autostradami, samochód wydaje się wręcz nieobecny, jakby sam się prowadził. W naszych warunkach błogość prowadzenia Mazdy zburzy tylko wizyta przy dystrybutorze. By osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 13 litrów w mieście, trzeba naprawdę delikatnie operować pedałem gazu. Podczas częstego wyprzedzania i hamowania w trasie, przy nierównym tempie jazdy, wynik rzędu 17 litrów na każde 100 km nie powinien nikogo dziwić. Po prostu coś za coś.

Mazda CX-9 to rzadki gość na naszych drogach. Do Polski co roku dociera transza od kilkudziesięciu do ok. 200 egzemplarzy i rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Nie tylko z powodu niezaprzeczalnych zalet tego samochodu, ale i ceny bijącej na głowę konkurencję. CX-9 kosztuje ok. 160 tys. złotych. Za te pieniądze nie dostanie się porównywalnego samochodu spod znaku europejskich marek segmentu premium, jak np. BMW czy Mercedes. Mazda oferuje to samo, jednak dużo taniej. Najlepszy SUV na rynku? Czemu nie.



Samochód do testów użyczony przez Mazda Motor Poland
BaWo,Mart,PS

Opinie (73) 3 zablokowane

  • Mazda CX-9 vs BMW X5 (16)

    Jeżdziłem mazdą CX9 przez ostatnie dwa miesiące. Przejechałem nią ok 60 tys km. Tydzień temu przesiadłem się na BMW X5 i różnica jest ogromna na korzyść BMW. Mógłbym w szczegółach pisać godzinami co mnie urzekło w BMW i jakie ma plusy ...

    Jeżeli ktoś ma dylemat jakiego SUV'a wybrać to koniecznie polecam jazdę próbną BMW X5 ...

    Chyba, że ktoś ma naprawdę dużo kasy - to bez wahania poleciłbym X6.

    • 8 47

    • 60 tys km w 2 miesiące (3)

      to niezła masz średnią kolego :) chcesz powiedziec ze codziennie robiles 3 tys km ? :)

      • 5 11

      • rocks to nasz nowy forumowy trol

        • 1 0

      • tak jakby tysiąc dziennie wychodzi... (1)

        ekhm.

        • 15 1

        • znaczy się mieszkał przez dwa miesące w tym samochodzi?

          • 3 0

    • No może nie 3 tys dziennie, tylko 1 tysiąc... (5)

      ...ale i tak wydaje się to jakimś lekkim nieporozumieniem. Oznaczałoby to, że człowiek spędziłby przez 60 dni pod rząd po minimum 12 h za kierownicą... :-)

      Może rocks miał na myśli 6 tys. km...

      Co do X5 - jasne, jest super, też miałem przyjemność prowadzić to auto. Tyle, że za porównywalny silnik i wyposażenie, BMW każe sobie płacić ponad dwukrotnie więcej niż Mazda. Pytanie, czy BMW jest dwa razy lepsze?

      • 8 0

      • chodzi o prestiż i lepsze wykonanie,poza tym na bmw zawsze jest popyt (4)

        • 1 6

        • w Polsce BMW nie ma prestiżu (3)

          niestety, nawet jeśli samochód kupi szanowany biznesmen lub będzie nim jeździł prezes, to i tak takim samym modelem, bądź 2-3 letnim będzie jeździła masa buractwa w łysych głowach i w polach w paski :)

          • 21 3

          • X6 (2)

            Nie widziałem jeszcze buraka z łysą głową i paskami w x6 :D

            • 3 7

            • to mało widziałeś (1)

              jw

              • 6 3

              • jeżdzą takimi dobrze wyklepanymi u wujka Wacka z instalacja gazową

                • 3 2

    • A ja uwazam, ze nie jechales nigdy ani CX-9, ani X5, skoro nie potrafisz wykazac chocby jednej roznicy. (2)

      Poza tym nie potrafisz ani klamac, ani liczyc.

      Ja mialem dylemat dotyczacy wyboru SUVa, ale X5 odpadlo w zasadzie na samym poczatku. Potrzebowalem benzynowego SUVa na 7 miejsc. Na rynku mamy zaledwie 2 SUVy, ktore posiadaja rozsadny bagaznik za trzecim rzedem siedzen: volvo XC-90 (na wypasie ponad 250.000pln) lub mazda CX-9 wlasnie. X5 czy Q7 niestety sa kojarzone z buractwem bez karku oraz wysokim kosztem eksploatacji. Kto byl kiedys w ASO audi lub BMW, ten wie najlepiej.

      A X6 to nie jest auto dla osob szukajacych SUVa. To zupelnie inny segment. SUVem nigdy nie bedzie samochod z malutkim bagaznikiem i czterema siedzeniami...

      • 9 1

      • Masz jeszcze (1)

        Mitsu outlandera ,tyle ze slabszgo ale za to z najnowszym silnikiem diesla .2.2 -177kucykow.

        • 0 1

        • Mitsu

          Tylko ze wymiary i jakosc wykonczenia jest troszke rozne, wiem co mowie bo zaminilem mitsu na cx-9

          • 2 0

    • A ja mysle, ze nigdy nie siedziales w ani w CX-9, ani w X5 i nie potrafisz ani klamac, ani liczyc.

      Poza tym, jak ktos szuka SUVa, to nie kupi sobie BMW X6, ktore posiada zaledwie 4 miejsca...

      • 16 1

    • BMW X5 to nie SUV, tylko crossover (1)

      a to duża różnica, na korzyść SUV'ów oczywiście, jeśli chodzi o jazdę w terenie;)

      • 1 4

      • No chyba nie do końca...

        X5 to klasyczny SUV (Sport Utility Vehicle) - takie auto nie musi być terenowe. Utility oznacza użytkowość (pakowność, większy prześwit itp.), a niekoniecznie właściwości terenowe. Innymi słowy - auto użytkowe ze sportowym zacięciem. X6 natomiast to crossover, czyli połączenie dwóch zupełnie różnych typów auta w jednym. W przypadku X6 to mix coupe i SUVa (tak jakby serię 6 slkrzyżować właśnie z X5)...

        • 3 0

  • żałosne polaki i ich największe marzenie - samochód (2)

    hahah

    • 5 5

    • (1)

      dokładnie....:):):) kiedyś jechał przede mną stary zardzewiały polonez, pod tablicą rejestracyjną miał napisane "stary ale spłacony..." - genialne....

      • 3 1

      • taka jest prawda...

        stać mnie na kredyt na nowy samochód ale nie będę brał i ładował kabzę bankom z odsetek...jak będzie mnie stać na wydanie z kieszenie na nowy wóz to sobie kupię, póki co wolę jeżdzić starą hondzią...nic się nie psuje...parkuje bez obawy że mi ukradną albo porysuję :)) a pieniążki wydaje na inne przyjemności :)

        • 3 0

  • Jeżdzę CX9 od ponad roku

    Auto super, jeździ bez zarzutu. Polecam. Co do X5 - życzę powodzenia w serwisach przy psującej się ciągle elektronice

    • 7 0

  • właśnie jeden wielbiciel Mazdy (2)

    próbował jej osiągów na Potokowej w ostatnią sobotę.

    • 12 0

    • kilkuletnią trójkę. co ma piernik do wiatraka? (1)

      • 0 2

      • w wiatraku miele się mąkę z której jest zrobiony piernik

        • 3 0

  • Najlepszym autem do podwożenia dziecka do osiedlowej szkoly lub robienia (1)

    zakupow na dzielni zawsze pozostanie DODGE RAM

    • 8 0

    • życze posiadania dziecka, dobrych zakupów no i oczywiście DODGE RAM'a. Nie ma to jak ukryte marzenia ;-)

      • 2 2

  • REKLAM-mam dość w skrzynce na listy OGŁUPIELIŚCIE? (1)

    i to przedłużenie męskiego ego ; /

    • 1 4

    • Czego? Ego? Reklama?

      To nie jest reklama. Wejdz na mazda.pl i znajdz to auto. Powodzenia. Dobranoc.

      • 2 1

  • Zastanawiałem się nad tym autem... (1)

    ...ale poczekam jeszcze na próbną jazdę X5 i premierę Saab'a 9-5 kombi, bo wygląd sedana urzekł mnie totalnie, a i zdolności jezdne niczego sobie.

    • 4 1

    • SAABolot jest super, sam mam starego 9-3 :)

      ale nie ma nic wspolnego z CX9, albo X5

      • 3 0

  • Toż to zwykły spalinnowiec,

    tylko elektryczny jest śliczny.

    • 3 8

  • Mazdy

    sie nie psuja -tylko zuzywaja!

    • 23 1

  • to SUV czy crossover? (1)

    co to jest , bo w artykule zamiennie jest używane.

    • 2 2

    • to jest kombi w biturbo

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane