- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (291 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (94 opinie)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (199 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (175 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Mercedes-AMG GLE 53 Coupe: atletyczny SUV
Kilka miesięcy temu Mercedes-Benz pochwalił się drugą generacją swojego SUV-a z charakterystycznie mocno opadającą linią dachu, czyli modelem GLE Coupe. Tymczasem mieliśmy przyjemność przetestowania możliwości bardziej rasowej i zadziornej odmiany tego samochodu - AMG GLE 53 Coupe. Jego cennik otwiera kwota 469 800 zł.
Salony samochodowe w Trójmieście
Obecność silnika elektrycznego pod maską GLE Coupe świadczy, że mamy do czynienia z tzw. miękką hybrydą. Rozruszniko-alternator EQ Boost krótkotrwale zapewnia dodatkowe 22 KM i 250 Nm, a także zasila pokładową instalację elektryczną 48 V.
Układ łączy w sobie rozrusznik i alternator w jeden mocny silnik elektryczny, który montowany jest między jednostką spalinową a skrzynią biegów. Jest ładowany za pomocą elektrycznej sprężarki pomocniczej i turbosprężarki. To we współczesnej motoryzacji znany i powszechnie stosowany zabieg, który ma na celu przede wszystkim podnieść osiągi i dynamikę auta, a do tego zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję spalin.
Jednostka napędowa GLE 53 Coupe współpracuje z niezwykle szybką i precyzyjną dziewięciobiegową, automatyczną przekładnią AMG Speedshift, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła, dzięki układowi 4MATIC+. Inteligentny system napędowy na bieżąco monitoruje i optymalnie rozdziela moment obrotowych na poszczególne koła, w zależności od sytuacji na drodze, ale i życzenia kierowcy.
Sprint do "setki" tego atletycznego SUV-a trwa 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Podczas jazd testowych korzystałem głównie z najbardziej rasowego trybu jazdy Sport+, przez co średnie spalanie było duże, bo oscylowało w granicach 19 litrów paliwa na 100 km.
Oprócz wspomnianej opcji Sport+ kierowca ma do dyspozycji dwa tryby przygotowane do jazdy na bezdrożach (Trail i Sand), a także konfigurację komfortową i sportową, bez plusa. Może również stworzyć swój własny, ulubiony tryb indywidualny, według własnych preferencji.
Warto pochwalić bardzo efektywnie działające pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+ z elektromechanicznym układem stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control. Nowo opracowane zawieszenie charakteryzuje się dużą elastycznością pracy, nie jest zbyt twarde, nawet w najbardziej sportowej konfiguracji. Po zmianie trybu na komfortowy GLE Coupe zmienia się w wygodną limuzynę z zawieszeniem, które świetnie wybiera nierówności.
W najbardziej twardej, sportowej konfiguracji zawieszenie świetnie radzi sobie na krętych drogach, zapewniając - nawet przy tak dużym gabarycie - zwinność i przyczepność. Adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ oferuje trzy charakterystyki do wyboru: Comfort, Sport oraz Sport+.
Aktywny system stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control posiada dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi. Podczas pokonywania zakrętów system ten nie tylko zmniejsza wychylenia nadwozia, ale zapewnia też bardziej precyzyjną kontrolę nad pojazdem i poprawia charakterystykę zmiany obciążenia.
Masywny, ważący ponad dwie tony SUV musi świetnie hamować. Przednie hamulce mają wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm, z dwutłoczkowymi, stałymi zaciskami w kolorze srebrnym, z czarnym napisem AMG. Z tyłu zastosowano wewnętrznie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 345 mm i pływające zaciski jednotłoczkowe.
GLE Coupe mierzy 4939 mm długości i 2010 mm szerokości, a to oznacza, że w porównaniu do poprzednika urósł o 39 mm na długości i 7 mm na szerokości. Rozstaw osi wydłużono o 20 mm, ale mimo to wciąż jest o 60 mm krótszy niż w przypadku klasycznego GLE SUV.
Charakterystyczna dla tego modelu wyraźnie opadająca linia dachu nie wpłynęła mocno na pomniejszenie przestrzeni bagażnika, który pomieści 655 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń nawet do 1790 litrów. Siedzenia dzielone są w proporcji 40:20:40.
Pod kątem stylistycznym, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, GLE 53 Coupe raczej niczym nie zaskakuje. Jak na wersję AMG przystało, w oczy rzucają się gigantyczne 22-calowe felgi, bardziej agresywny wygląd zderzaków z przodu i z tyłu, a także pokaźny dyfuzor, w który wkomponowano końcówki wydechu.
Tak naprawdę największym minusem tego auta jest... cena. Bazowa wersja Mercedesa-Benz GLE 350 Coupe kosztuje 376 400 zł. Za rasowe, acz słabsze AMG trzeba dopłacić niespełna 100 tys. zł więcej. Cennik Mercedesa-AMG GLE 53 Coupe otwiera kwota 469 800 zł. W przypadku topowych wariantów AMG 63 i 63 S koszt jest już zdecydowanie wyższy. Cenniki tych modeli starują odpowiednio od: 678 900 zł i 751 458 zł.
Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski z Gdyni, natomiast zdjęcia zostały wykonane na parkingu Forum Gdańsk.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (70) ponad 10 zablokowanych
-
2020-05-30 23:13
Plastiki na kierownicy trzeszczą jak w każdym Nowem Mercu? I te ekrany na cała deskę. Szczyt kiczu
- 9 2
-
2020-05-29 19:23
Brzydki
Taka napompowana żaba....nie wiem co się stało ogólnie z mercedesami ostatnio...jeżeli chodzi o proporcje i estetykę szeroko rozumianą
- 11 1
-
2020-05-29 18:16
Beemka
Piękny,muskularny,ogromny ️
- 3 7
-
2020-05-29 14:28
WOW
prawie jak DFSK Fengon na rynek niemiecki
- 3 0
-
2020-05-27 12:08
(4)
Ten samochod jest po prostu brzydki z zewnatrz.
- 56 13
-
2020-05-29 13:33
Pewex, że jest.
Tylko pytanie czy ci wszyscy ludzie, którzy go kupią o tym wiedzą? Może byś stanął przy salonie i informował o tym potencjalnych kupców? Ktoś musi ich uświadomić, przecież to będzie mega przykre jak rodzina, przyjaciele i ludzie na ulicy będą z nich bekę kręcić. Przy okazji daj im znać, żeby przyszłe zakupy od razu konsultowali z forumowiczami 3to.pl... To i może te tępe dzidy z mercedesa się ogarną i zaczną robić coś tak porządnego, żeby przynajmniej 60% łapek było w góre pod pozytywnymi komentami...
- 2 0
-
2020-05-28 18:59
tak mają niemce z wyjątkiem 911
bardzo eleganckie ale niezbyt urodziwe. Zawsze mi się podobała E46 M3, ale ile razy by jej nie postawił obok alfy romeo to wyglądała jak silna sporcmenka z NRD przy młodej Monice Belucci.
- 7 0
-
2020-05-28 11:11
Powiedzmy wprost: jest paskudny. Do tego ten wieśniacki tableto-wyświetlacz przyklejony na silikon. A fe!
- 11 0
-
2020-05-27 13:14
taki konik garbusek po redbullu
- 11 0
-
2020-05-27 12:14
Świetny czas na premiery (5)
Sprzedaż nowych samochodów spadła w europie Zach. o 75% ciekawe jak będzie u nas.
- 21 0
-
2020-05-28 10:31
(3)
Jeszcze gorzej. Szczegolnie, ze sporo firm uswiadomilo sobie, ze mozna pracowac 100% zdalnie, a 70% sprzedawanych aut w europie to wlasnie leasingi i najmy dlugoterminowe czyli biznes. Ja nie caly rok temu kupilem diesla bo mnie poprzedni benzynowy za drogo kosztowal przy dojazdach do pracy i wycieczkach po europie. Teraz chce sie pozbyc diesla i kupic znowu benzyne bo pracuje 100% z domu.
- 5 0
-
2020-05-29 10:08
skoro mniej jezdzisz to diesel nadal jest tanszy.... (1)
....chyba, ze raz w tyg. do sklepu po zakupy.... to faktycznie trzymanie diesla nie ma sensu, w ogole trzymanie auta nie ma sensu.....
- 2 0
-
2020-05-29 13:06
no tak ale wystarczy że nawet raz w tygodniu chcesz dalej pojechać
i już warto dla wygody. Niekoniecznie nowy. Jak się mało jeździ to i używka wystarczy bo silnika się nigdy nie zajedzie. Car sharing jest spoko o ile ma się w okolicy jakąś bazę no i druga sprawa że oferta jest ograniczona. Nie wiem czy ktoś wypożycza np. kombivany, a ja takiego auta najczęściej używam. Trójka dzieci, raz w tygodniu wypad do dziadków 100km, i o ile jest pogoda to podróż z teleskopem za miasto. Jakbym miał za każdym razem jechać gdzieś komunikacją by to auto pożyczyć to traciłbym mnóstwo czasu. A do pracy no cóż... komunikacją.
- 0 0
-
2020-05-28 19:01
hehe ja też i przenieśli siedzibę firmy tak że zamiast 20km w jedną stronę dojeżdżam 2 km :D
tyle że kupiłem dobry egzemplarz z mikrym przebiegiem i mi po prostu szkoda go sprzedawać
- 0 0
-
2020-05-27 13:15
ciekawe czy rzeczywiste parametry pokrywają sie z tymi na papierze :) czy znów trzeba kłamać by potrzymac mit niemieckiej jakości ?
- 3 1
-
2020-05-28 23:21
Alfa (4)
AR Stelvio Q, piękny samochód, 510KM, 600Nm i 3.8 do setki.
widziałem ostatnio i się zakochałem ;) szkoda, ze nie mogę wygrać w totka, ale marzenia trzeba mieć :)- 7 3
-
2020-05-29 10:11
(1)
W Stelvio Q tylko silnik jest zachętą i to też nie do końca, bo cena auta jest zdecydowanie za wysoka. Utrata wartości duża a oferty leasingowe bez rewelacji. Dodatkowo konfigurator opcji dodatkowych w tym modelu i w tej cenie jest słabiutki na tle konkurencji.
- 1 4
-
2020-05-29 11:46
Nie wiem, nie jeździłem, nawet w niej nie siedziałem :(
pisze tylko on danych z netu i wrażeniach wzrokowych z ulicy ;)- 1 0
-
2020-05-29 00:16
Nie no Merca z Alfa porównujesz? (1)
- 0 4
-
2020-05-29 11:43
ten MERC z TĄ Alfą nie ma porównania :)
- 5 0
-
2020-05-29 07:41
Fajny ...
do przewozenia dzieci ...od bujania szybko zasypiają. Dziękujemy, Rodzice
- 3 1
-
2020-05-27 12:06
(4)
Ciut za wysoki.
- 11 3
-
2020-05-27 13:59
(3)
i tak cie nie stać to co za różnica
- 1 9
-
2020-05-27 15:47
(2)
Na kupno nie na ratę tak. Więc nie stać nas obu.
- 6 1
-
2020-05-28 12:38
(1)
Niestety golas zawsze pozostanie golasem i kredyt tego nie zmieni.
- 2 4
-
2020-05-28 18:57
a mitoman co nie ma na kredyt mitomanem co nie ma na kredyt
takich aut sie nie kupuje za gotówkę, to marnotrawstwo, chyba że ktoś kocha płacić za duże podatki
- 1 0
-
2020-05-27 10:23
(3)
Jaka jest rata miesieczna w leasingu i czy jest znizka dla grup zawodowych?
- 6 8
-
2020-05-28 18:47
se policz, jak bierzesz nówkę to dadzą ci nawet 5% w 5 letnim okresie leasingowym
za ten z artykułu za 470 koła zapłacisz miesięcznie 8200 brutto przez 5 lat
- 4 0
-
2020-05-27 18:42
Jest zniżka dla działkowców :)
- 26 0
-
2020-05-27 10:25
jak sie pytasz na forum to cie nie stac
- 7 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.