• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes C200 AMG. Elegant ma kondycję

BchBawoPs
15 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Nową klasą C Mercedes kusi też młodszych klientów nie myślących do tej pory o aucie tej marki.



Poprzednie generacje Mercedesa klasy C klasy przyciągały klientelę, która ceniła subtelny, niekrzykliwy i elegancki styl podróżowania. Odróżniała się tym głównie od konkurencji z Bawarii, której nurtem przewodnim były i są akcenty sportowe. Obecna odmiana klasy C to mała rewolucja. Dynamika i sport idealnie odzwierciedlają jej obecną filozofię.



Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to niekwestionowany król klasy średniej premium. Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Jaki jest efekt podrasowania stylistycznej linii? Wszyscy na ulicy patrzą na nową klasę C i nie potrafią przejść obok niej obojętnie.

Przednia część nadwozia jest do złudzenia podobna do tej z odmienionego Mercedesa E, natomiast tylna część jest zupełnie nowa i bardzo zgrabna. Stylistycznie auto nawiązuje do modeli CLA i klasy S. Z boku pojazdu znajduje się znane z innych modeli marki przetłoczenie, a sam samochód powstał na nowej płycie podłogowej zwanej MRA.

Konsola środkowa przypomina klasę S, ale zegary, kierownica i ekran pośrodku są bardziej proporcjonalne i ergonomiczne. Sam ekran sprawia wrażenie jakby był doczepiony, a nie jest. Mercedes twierdzi, że takie jego umiejscowienie jest mniej absorbujące dla kierowcy. Poza tym, badania przeprowadzone wśród kierowców aut, w których ekran jest wysuwany (np. Audi) wykazały, że przez większość czasu kierowcy nie korzystają z możliwości schowania go. W praktyce takie umiejscowienie nie przeszkadza ani trochę. Jedna ważna uwaga: plastik, który przypomina drewno fortepianowe, jest podatny na zarysowania i zbiera ślady palców.

Zasiadając za kierownicą nie odczujemy rozczarowania. Fotele są wygodne, pozycja kierowcy dopasowana. Z tyłu jest trochę mniej miejsca nad głową, to zapewne za sprawą monstrualnego szyberdachu. Mało miejsca zostaje też na stopy. Bagażnik to z kolei klasowa średnia, mieści 480 l.

Auto wykonane jest w większości z aluminium. Nieobce są mu jednak też takie materiały jak lakier fortepianowy, skórzana tapicerka czy wysokogatunkowe tworzywo sztuczne. Zaskakują detale: podświetlane klamki zewnętrzne, elektrycznie otwierany bagażnik czy rozpylacz perfum ulokowany w schowku.

  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG
  • Mercedes C200 AMG


Pod maską nie ma rewolucji. Testowy egzemplarz wyposażony został w dwulitrowy, turbodoładowany silnik. Całkiem nieźle napędza niemałe auto, ma dużo momentu w średnim zakresie obrotów, a gdy go "przycisnąć", rozpędza auto w 7,3 s do setki. A jeśli się postarać, pali 6,8 l, a przy normalnej, miejskiej jeździe - ponad 9,5 l/100 km. Audi A4 jest gorsze praktycznie pod każdym względem, ale trudno się dziwić, obecnie to już stara konstrukcja. BMW serii 3? C klasa góruje nad nim w dziedzinie stylu wnętrza i gadżetów, ale "seria 3" nadal wiedzie prym w dziedzinie prowadzenia, ma też obszerniejsze wnętrze.

Mercedes ma jednak przewagę w dziedzinie wizerunku, a na to również klienci zwracają uwagę: Audi i BMW w Polsce budzą u ludzi skrajne emocje. Mercedes jest bezstronny, a czasy, gdy kojarzył się z "majonezem" na postoju taksówek minęły bezpowrotnie.

Porównując ceny Mercedesa C200 (z automatyczną skrzynią biegów) z porównywalnymi wersjami aut konkurencji, auto ze Stuttgartu będzie najdroższe w zestawieniu (C200 AT od 150 196 zł). Różnice są jednak niewielkie. Oczywiście jak to w klasie premium bywa warto pamiętać, że cena auta w wersji podstawowej bardzo łatwo może podskoczyć w przypadku wyboru mniej lub bardziej potrzebnych opcji. Dobrym przykładem takiej strategii jest testowany egzemplarz, którego cena m. in. dzięki kompletnemu pakietowi AMG, skórzanej tapicerce, nawigacji oraz wielu innym opcjom z łatwością przekroczyła granicę 200 000 zł.

Samochód do testów udostępniony przez BMG Goworowski, przedstawiciela marki Mercedes w Trójmieście.
BchBawoPs

Miejsca

Opinie (33) 2 zablokowane

  • Wszystkie niemieckie samochody psują się na potęgę. (3)

    może z wyjątkiem Porsche. Mercedes, BMW, Audi, VW, Opel to wpadka za wpadką. Jak nie rdza, to wtryski. Jak nie wtryski, to łańcuchy rozrządu. Jak nie łańcuch, to skrzynia DSG itd. Do tego w przeciwieństwie do japońskich producentów NIGDY do tych wpadek nie przyznają się. Wszystko zamiatane po cichu, pod dywan.

    • 16 5

    • (1)

      Porsche się nie psuje, bo nie zdąży. Te auta robią w dziesięć lat roczne przebiegi Merców czy Audi w dieslu.

      • 3 0

      • I kończą zeskrobane z drzewa...

        i sprzedane w PL ;)

        • 0 0

    • jak w Platformie...

      • 6 3

  • A mi się podoba...

    ... brakuje mi tylko " luźnych 200 tysiaków" ale i tak jest ładny:)

    • 1 0

  • NO

    Na taxi sie nada

    • 0 3

  • przestancie pieprzyc

    pokazcie lepszy

    pokazcie lepszy

    p

    • 0 2

  • wspaniały samochód! (5)

    Ja na codzień jeżdżę astrą II i z podziwem patrze na takie wózki. Szkoda, ze tak wiele pięknych rzeczy jest poza zasięgiem.
    Jednak od czsu do czasu puszczam lotto i wodzę fantazji, może kiedyś...

    • 38 7

    • Jacy jesteśmy ?

      Typowy KONSUMERYZM !!!!!! Jeszcze trochę a sens życia będzie zabity/zasłonięty /wyparty przez mieć a nie być.

      • 2 2

    • astra II

      Też mam astre i jest super auto, ci w to mercach zazdroszczą nam tej furki, pozdro!

      • 4 0

    • (1)

      hehe mam tak samo....ważne ,że za marzenia się nie płaci :P

      • 10 1

      • płaci się! ... za kupon lotto

        • 2 4

    • życzę zatem wygranej :)

      • 13 0

  • burak

    Pośmigałbym...

    • 1 0

  • Tylnia

    Panie redaktorze. Tylna, nie tylnia.
    Wstyd.

    • 6 0

  • Ładny (2)

    • 13 4

    • kiepskiej jakości blachy (1)

      rdzewieje! skandal

      • 5 4

      • Już ci zardzewiaiał?

        No popatrz jaki bubel!

        • 5 1

  • mam pytanie; zrobiliście coś z blachami ? (5)

    ...czy dalej rudy będzie chrupał już w okresie gwarancji ?

    • 13 8

    • mercedes podpisał ze mną kontrakt

      po roku staję się właścicielem blach

      • 5 2

    • Ale kogo pytasz ? (2)

      Mirków znfcóf z tego forum czy redaktora?
      A najlepiej wysłać maila do Stuttgartu - nie sądzisz?

      • 14 0

      • Po co? Wystarczy zapytać się w serwisie Mercedesa ile wymienili kompletów drzwi i tylnych klap. (1)

        Mejla to sobie możesz równie dobrze wysłać sam do siebie. Tyle samo się dowiesz.

        • 9 3

        • Mejla to sobie możesz

          • 3 4

    • rozumiem, że zapomniałeś się podpisać właściciel Golfa III GWE

      • 7 4

  • porażka

    już nawet w c klasie doklejają tablet...

    ciekawe kiedy e i s klasse padną ofiarą tandety i braku estetyki?

    • 8 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane