• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy zablokują wyjazd na Kolbudy. Protestują przeciwko przebiegowi Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
6 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W konsultacjach społecznych w sprawie przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej brało kilkaset osób. Podczas piątkowej blokady w Lublewie może być podobnie. W konsultacjach społecznych w sprawie przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej brało kilkaset osób. Podczas piątkowej blokady w Lublewie może być podobnie.

Lepiej omijać w piątkowe popołudnie drogę wyjazdową z Gdańska w kierunku Kolbud. Mieszkańcy Lublewa będą protestować przeciwko budowie Obwodnicy Metropolitalnej w ich miejscowości.



Czy blokowanie dróg to dobry sposób na wywołanie zmian w inwestycjach drogowych?

Jeśli ktoś planuje wyjazd z Gdańska w kierunku Przywidza lub Kościerzyny drogą przez Kolbudy, musi liczyć się z utrudnieniami w ruchu. Na godz. 16 mieszkańcy Lublewa zapowiadają protest, który odbędzie się u zbiegu ulic: Wybickiego i Szkolnej. zobacz na mapie Gdańska

Skąd decyzja o blokadzie? - Jest to nasza reakcja na publikację m.in. ostatniej rekomendacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dotyczącej dwóch wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej wokół Lublewa [o dokumencie pisaliśmy jako pierwsi w połowie kwietnia - przyp. red.] Nie podoba nam się również, że jednym z faworyzowanych wariantów Obwodnicy Metropolitalnej jest ten, którego nie było jeszcze pół roku temu na mapach - mam na myśli wariant omijający Lublewo od południa - opowiada Wojciech Jankowski, mieszkaniec Lublewa, uczestnik blokady.

- Dziwi nas także, że projektanci działający na zlecenie GDDKiA wzięli ogromne pieniądze za zaprojektowanie korytarzy, które zostały niemal na wstępie odrzucone. Natomiast wariant pomarańczowy omijający Lublewo od południa został przygotowany w 2-3 dni. Coś tu jest nie tak? - zastanawia się Wojciech Jankowski.

Mieszkańcy Lublewo twierdzą, że 26 listopada ubiegłego roku odbyło spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami, na którym drogowcy z GDDKiA nie wspominali o dodatkowym wariancie - pomarańczowym. Już 1 grudnia taki wariant został opublikowany.

Co na to władze gdańskiego oddziału GDDKiA? - Obwodnica Metropolitalna po raz pierwszy została zaprezentowana w uchwale Sejmiku Województwa Pomorskiego - w Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego z 2005 r. My wykonujemy politykę rozwojową województwa pomorskiego. Jeśli chodzi o wariant pomarańczowy przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej, powstał on właśnie na wniosek mieszkańców gminy Kolbudy. Jest najmniej dolegliwy, bowiem nie przewiduje żadnych wyburzeń budynków - wyjaśnia Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora do spraw przygotowania inwestycji.

Utrudnienia w związku z blokadą nie powinny być duże. Jak zapewnili nas organizatorzy, wstrzymanie ruchu nastąpi na kilka minut. - Nie wykluczone jednak, że odbędą się kolejne protesty - twierdzą.

Warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej, m.in. przez gminę Kolbudy, rekomendowane przez GDDKiA. Warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej, m.in. przez gminę Kolbudy, rekomendowane przez GDDKiA.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta - będzie można na niej jechać z prędkością 120 km/h. Termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu tej inwestycji.

Opinie (176) 9 zablokowanych

  • Niech wójt Grombala w końcu przedstawi swoje stanowisko!

    ja oczekuję jasnego stanowiska władz gminy ws. obwodnicy. Ile można milczeć?

    • 1 0

  • wersja pomarańczowa jest najgorsza wersja przedstawiona przez GDDKiA (1)

    jw GDDKiA zasłania sie możliwościa niewyburzania domków własnościowych ale właśnie ta wersja przebiega pomiedzy Lublewem a Kolbudami czyli jest to przestrzeń ok 4 km pomiedzy tymi miejscowościami która by spowodowała rozjerzedzenie Lublewa i ogromny hałas dla Kolbud.
    Najrosądniejsza wersja przedstawioną jest wersja objazdu Lublewa pod strony północy, jednak sadzac po relacjach tzw. wplywowych tu: majacych kase lub trzymajacych wladze za kase osób chyba jako mieszkancy lublewa bedziemy narazeni niestety na najgorszy wariant pomaranczowy.

    • 2 2

    • najgorsza dla mieszkańców południowego Lublewa

      mieszkający na północy Lublewa nie uważają by objeżdżanie Lublewa od północy po ich domach było "najrozsądniejsze". Jest to tak samo rozsądne jak objeżdżanie Lublewa od południa po domach mieszkańców południa Lublewa.

      • 0 0

  • Skala manipulacji (6)

    Wszystkie warianty w okolicy Kolbud/Lublewa są skandalem i nieszczęściem dla tych wsi, ale także dla Gdańska (zniszczenie terenów rekreacyjnych i atrakcyjnych terenów pod budownictwo jednorodzinne - a wg. prognoz w najbliższych dekadach z Trójmiasta wyprowadzi się do okolicznych gmin ponad 100 tys. osób; będą zmuszone kupować działki nie w pasie 10 km za miastem, ale 30 km). Planowana droga jest przykładem usankcjonowanej głupoty i arogancji wobec mieszkańców całego Trójmiasta i okolicznych gmin. OMT powinna większym łukiem otaczać Trójmiasto, bo jest w rzeczywistości międzynarodową drogą, łaczącą Niemcy z krajami nadbałtyckimi i Rosją. Wrzucenie kilka kilometrów od obecnej obwodnicy ruchliwej drogi międzynarodowej to absurd i skandal - przykład nieliczenia się z interesami mieszkańców Trójmiasta. I wystarczy spojrzeć na projektowane przebiegi, aby zorientowac się, że komunikacja między Trojmiastem, a jego zapleczem (okolicznymi gminami) zostanie utrudniona, a nie poprawiona. Nie projektuje się żadnych dróg łączących okoliczne gminy z Trójmiastem - wszyscy, którzy dojeżdżają do pracy z okolic Trójmiasta odczują boleśnie realizację tego projektu. Korki będą coraz większe, bo nadal nie będzie dróg poprzecznych. Ale będzie OMT! Spójrzcie Państwo na rozmieszczenie węzłów na projektowanej OMT - są rozmieszczone co ok. 10 km! Czy tak wygląda obwodnica, która ma służyć mieszkańcom aglomeracji trójmiejskiej?? Jaki ruch lokalny skorzysta z tych rzadko rozmieszczonych na OMT węzłów? Na obecnej obwodnicy takie węzły są co ok. 3 km, bo są pomyślane dla komunikacji miasto-okoliczne gminy. OMT projektowana w obecnym kształcie to droga międzynarodowa godząca w interesy wszystkich mieszkańców aglomeracji trójmiejskiej. I ta nazwa - ''Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta"! Czysta manipulacja! A dlaczego nie powiedzieć prawdy: np. "Odcinek Trójmiejski Drogi Międzynarodowej Via Hanseatica".

    • 8 6

    • Jakie terenów rekeacyjnych? (1)

      przecież tam są bagna i pola, gdzie miejscowi śmieci wyrzucają.

      • 2 4

      • Obszar Chronionego Krajobrazu Lasy Otomińskie

        • 0 0

    • Przeczytaj jeszcze raz swoje wypociny, i zdecyduj się, o czym piszesz. Zjazdy co 10 km to normalka na obwodnicach omijających duże kompleksy miejskie. Patrzysz przez pryzmat OT, która ma charakter miejskiej drogi ekspresowej, jak na Zachodzie albo na Śląsku, a nie aglomeracyjnej, tranzytowej Obwodnicy. Dwa, tranzyt z Berlina do Rosji będzie szedł A2-S5-A1-S22/S16, a nie tylko S6/S7.

      • 0 0

    • ale czego byś człowieku chciał? Bo póki co - narzekasz, zarzucasz, tupiesz, awanturujesz się, sugerujesz...to może dowiem się, (2)

      czego byś chciał? Ale konkretnie!

      • 0 1

      • dla nieumiejącego czytać ze zrozumieniem (1)

        Wydawało mi się, że napisałem jasno, ale chętnie powtórzę:

        "OMT powinna większym łukiem otaczać Trójmiasto, bo jest w rzeczywistości międzynarodową drogą, łaczącą Niemcy z krajami nadbałtyckimi i Rosją. Wrzucenie kilka kilometrów od obecnej obwodnicy ruchliwej drogi międzynarodowej to absurd i skandal - przykład nieliczenia się z interesami mieszkańców Trójmiasta."

        Tylko tyle i aż tyle.

        • 0 0

        • aaaa znowu ci Niemcy i Rosjanie:)

          To może niech mieszkańcy Trójmiasta decydują, co i jak ma ich omijać, a nie Lublewianie. Poza tym, nie jesteście jedyni w regionie, a rozwój miasta wiąże się z wyrzeczeniami. Kiedyś być może Lublewo stanie się dzielnicą Gdańska.

          • 0 0

  • to śmierdzi lepperem (4)

    • 60 13

    • Leperiady , ciąg dalszy . (2)

      Za komuny nikt by się nikogo nie pytał . Czy się ktoś kogoś pytał czy obwodnica jest w dobrym miejscu ??

      • 5 2

      • wszyscy sa madrzy i latwo chlapia ozorem dopoki problem nie dotyczy ich samych!

        • 0 0

      • Tak

        mnie pytali

        • 5 2

    • to śmierdzi kupą

      • 4 5

  • źle robicie! (1)

    przez wasze protesty wcale nie zainteresuję sie tym problemem, wręcz przeciwnie! Przez was bede stał w korkach więc będę miał wasze postulaty głęboko w ....

    • 138 15

    • a po co ty masz sie tematem interesowac? protest nie dotyczy ciebie

      • 0 0

  • wersja pomaranczowa przebiega niemal przez środek wsi (1)

    czytajac opinie internautow jestem zdziwiony ze gdanszczanie wyrazaja sie w sposob tak niegatywny nie znajac sytuacji mieszkanców lublewa. Co do linii tram w gdansku-chelmie ta linia miala powstac bodajze od lat 70-80 wiec nie widze w tym nic dziwnego, zreszta tram jest zupelnie inna forma transporu. Co do obwodnicy w kowalach smieszy mnie zdanie ze przebiega przez srodek wsi- pytam sie jakiej wsi? centrum wsi jest oddalone od obowdnicy, która kiedys bylw budowana w szczerym polu.
    Jesli chodzi zas o sytuacje lublewian to w wersji pomaranczowej jest ona naprawde krzywdzaca, gdyz przebiega ona niemal przez sam srodek wsi. I prosze uwierzcie mi drodzy internauci ze ten srodek lublewa to nie nowo pobudowane domy lecz domy zasiedlych tu mieszkancow lublewa ktorzy byli tu od zawsze lub ktorzy pobudowali sie w czaszach tzw. gierkowskich.
    I naprawde nie wiem kto jest za ta wresja pomaranczowa (poludniowa) ktora jest tragiczna i dlaczego akurat GDDKiA jest tak oporna na wszelkie argumenty przeciw tej wersji.

    • 3 2

    • Kolego, chyba nie bardzo sobie zdajesz sprawę, dzie znajduje sie środek starych Kowal - 400 metrów od węzła Obwodnicy - także nie pitol.

      • 1 0

  • GDANSZCZANIN PO WON (1)

    NIECH MIESZKANCZY SIE ZASTANOWIA NA KOGO GLOSOWAWI CZY ADAMOWICZ JEST TAKIM SWIETNYM PREZYDENTEM?? CHYBA NIE BO KTO NORMALNY TAKEI TERENY JAK KOBUDY CZU LUBLEWO NA DROGI CZY OSIEDLA PRZEZMACZA,TAM POWINA BYC TERENY REKREACYJNE.

    • 3 4

    • zły adres

      o budowie dróg krajowych nie decyduje samorząd a drogi buduje się w oparciu o specustawę drogową uchwaloną przez sejm. Specustawa powstała bo każdy przebieg jakiejkolwiek drogi jest przez zainteresowanych oprotestowywany.

      • 2 0

  • czemu Wy, mieszkańcy Kolbud i okolic, nazywacie przedsiębiorców cwaniakami, a bycie przedsiębiorczym cwaniactwem?

    Gro z Was dzięki tym "cwaniakom" ma na chleb powszedni, a tak ich nienawidzicie - skąd ta nienawiść?

    • 1 3

  • hjhh

    moi drodzy poc te nerwy wystarczy to prtzeczyta!!!!!!c 2011-05-07 22:54 2011-05-07 22:54 GDANSZCZANIN PO WON


    2011-05-07 22:54 2011-05-07 22:54 GDANSZCZANIN PO WON

    • 0 0

  • haha a moze po prostu paru dusigroszow

    sprzedalo dawno temu info jak bedzie przebiegac trasa. inny dusigrosz postanowil wykupic ziemie i potem sprzedac drozej firmie ktora bedzie budowac drogi...

    trase przeniesli jest strata wiec trzeba robic afere :]

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane