• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Firma z autami na minuty zakończyła działalność

mJ
23 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
MiiMove Carsharing znika z ulic Trójmiasta. MiiMove Carsharing znika z ulic Trójmiasta.

Mamy złą wiadomość dla osób, które korzystają z aut na minuty. Trójmiejska firma, MiiMove Carsharing, poinformowała o zakończeniu działalności.



Na początku 2019 roku informowaliśmy naszych czytelników o powstaniu nowej platformy aut na minuty - MiiMove Carsharing. Niestety, po niespełna trzech latach firma z Gdyni znika z rynku - zakomunikowano za pośrednictwem Facebooka. Przedstawiciele firmy w komunikacie napisali, że nie udało im się przetrwać próby trudnego czasu ostatnich miesięcy.

Znakiem rozpoznawczym MiiMove Carsharing były przede wszystkim Ople Astry. A każdy z samochodów floty miał swoje imię.

Komunikat o zakończeniu działalności. Komunikat o zakończeniu działalności.
Na trójmiejskim rynku wciąż działają inne firmy oferujące auta na minuty: Traficar, Panek Carsharing czy 4Mobility. Warto jednak zaznaczyć, że spośród wszystkich operatorów tylko MiiMove było lokalne.

Osoby, które miały zakupione pakiety promocyjne, a nie zostały one w pełni wykorzystane, otrzymają zwrot wpłaconych środków do końca roku.

Flota aut MiiMove Carsharing jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem działalności w 2019 roku. Auta dostarczał lokalny dealer Opla - Serwis Haller. Flota aut MiiMove Carsharing jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem działalności w 2019 roku. Auta dostarczał lokalny dealer Opla - Serwis Haller.
09:01 23 GRUDNIA 21

Miimove kończy działalność (23 opinie)

Nie przetrwali podwyżek paliwa, za chwilę polecą następni i Polska się cofa.
Nie przetrwali podwyżek paliwa, za chwilę polecą następni i Polska się cofa.
mJ

Miejsca

Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • Nie otrzymałem zwrotu niewykorzystanych pieniędzy.

    Podpowiedzcie prosze jak mogę skontaktować się z nimi w sprawie zwrotu pieniędzy...

    • 0 0

  • Najlepsze

    Wielka szkoda, najlepiej się nimi jeździło. Byłam stał użytkownikiem

    • 0 0

  • Kupię, sprzedam. (5)

    No to teraz pojawienie się Astry w kolorze srebrnym lub czarnym z automatem, na portalach ogłoszeniowych będzie uznawane za "podejrzane".

    • 66 4

    • Sprzedane

      wszystkie astry miimove juz są sprzedane hurtem.

      • 0 0

    • (2)

      one zapewne byly w leasingu wiec wroca do leasingodawcy. nawet gdyby to ciebie i tak nie stac na nic powyzej 1000zl wiec to niebylaby oferta dla ciebie.

      • 6 21

      • Po jednej opinii poznałeś jego możliwości finansowe? Powinieneś na tym zrobić jakiś biznes, jak wróżki robią.

        • 2 4

      • A leasingodawca to weźmie je i będzie pod kocem trzymał?xD Co za gość.

        • 21 0

    • Astra z automatem? To już ten etap? No to git:) W sumie automat chroni te auta przed pewnym zajechaniem ich przez lokalnych Sebkow którzy chcą zaimponować Karynom podczas grudniowych godów:)

      • 32 8

  • (28)

    Szkoda. Zdecydowanie lepsze auta niż te dobite w Traficarze. Korzystałem może niewiele ale 20-30 kursów w ciągu roku robiłem. Teraz trzeba będzie korzystać z Panka. Traficar to tylko w ostateczności.

    • 221 22

    • Z moich ostatnich 10 kursów Traficarem tylko 1 był starym modelem Clio, reszta w nowych (7)

      Ale nawet te stare to bardzo sprawne samochody do miasta. Jak dla mnie Traficar wygrywa przez swoją dostępność i bezproblemowe działanie. Praktycznie zawsze trafi się w okolicy samochód. MiiMove był spoko, ale przestałem jeździć jak zmienili aplikację bez żadnej informacji, a do nowej trzeba było ponownie przechodzić weryfikację. Panek ma fajne samochody, ale trafiam na nie bardzo rzadko, no i miałem najwięcej przygód z ich aplikacją.

      • 15 0

      • Traficar pod moje potrzeby najlepszy

        Najwieksza dostepnosc (przynajmniej w mojej okolicy)
        Najtansze (nie kasuja za minuty, tylko za kilometry)
        Samochody OK (ja traktuje carsharing czysto uzytkowo i na krotkie trasy, wiec mnie to nie obchodzi czy manual czy auto i czy maly czy duzy - po prostu chce dojechac z miejsca na miejsce, max 30 minut).

        Oczywiscie to pod MOJE potrzeby. Kazdy ma inne.

        • 0 0

      • (4)

        mnie w Traficarze denerwują manuale. To już jest dla mnie starożytność.

        • 20 31

        • naucz się jeździć, chłopaku (3)

          • 32 23

          • Lol, (2)

            Typowy tekst mądrali, która nie próbowała jazdy ze skrzynia automatyczną. Manual to przeżytek, automat jest zawsze lepszy, jak chcesz wybierać sam bieg- zawsze jest tryb manualny, czasem nawet manetki.
            Traficar służy do tego, by nie zapomnieć, jak się biegi z międzygazem redukuje;P

            • 8 7

            • a ja wole jazdę (1)

              na ręcznym, a nie tam wasze manuale i automaty

              • 1 0

              • A ja na koksie

                • 0 0

      • Stare auta

        Bo to sa stare clio

        • 0 0

    • (12)

      podziękuj pisowi i ich wojowaniu z wszystkimi naokoło w tym z UE , pieniadze z tarczy nie dostaliśmy i nie dostaniemy , pis ma to w niosie bo to nie dla nicha dla przedsiębiorców polskich więc wuj z nimi , a ta się zażekali że i tak nam się należa , "o takiego wuja dostaniecie" , plajty dopiero się zaczynają , kolejne plajty styczeń i luty , wszystko tak jak blackrock zdecydowoał a rząd posłusznie egzekwuje, zaraz jak w niemczech konsorpcaj światowe przejma rynek nieruchomości , spozywkę transport i inne rzeczy i będa jak teraz w niemczech dyktowac ceny i warunki , na rynku nieruchomości juz tak powoli jest ... brawa dla PiS - sami specjaliści których łatow robić w bambuko

      • 61 66

      • (3)

        Zlikwidujmy Polskę i niech zostanie rezerwuar taniej siły roboczej , a od czasu do czasu rzucą nam jakąś kasę to będzie dobrze. Po co nam własny rząd, własne zdanie jak inni mogą za nas decydować.

        • 21 12

        • (2)

          lepiej nie mieć w ogóle swojego rządu, niż taki jak ten obecny - narodowo-socjalistyczny - pro-putinowski

          • 20 20

          • O ja pierdziu, przecież to Tuski robił resety z Putinem, Pawlak podpisywał super d*per umowy z Gazpromem itd.

            • 0 0

          • fatalny a co najgorsze nadal lepszy niż wszystkie poprzednie

            • 12 14

      • (4)

        brawo za minusy - tępota ludu pisowego ma sie dobrze , czy może pokoik troli opłacanych z budżetu ? idę kupić papier toaletowy i reczniki bo zapewne jak to mówi szeregowy przygłup z pisu - to też wina tuska że od nowego roku podrożeją o 20%

        • 36 39

        • (1)

          Nie dziw się, że dostajesz minusy bo piszesz bzdury.
          1. Panek już dawno, jako jedyny przyznał, że to na razie branża mocno deficytowa. Konkurencja siedzi cicho a on wprost przyznał, że wszyscy jadą na stracie. Widocznie właściciel MiiMove nie dał rady dalej tego finansować i żadna tu wina PiS czy innego Tuska.
          2. Podobno zakupili sporą partię nowych aut, które nie spełniały jakichś tam norm i musieli przerabiać, co pewnie było sporym kosztem. Ale to tylko zasłyszana plotka.

          • 27 2

          • Jak jada na stratach to jak robia biznes? czyli jakis walek, jakas kase dostali i po 3 latach oddawac nie musza????

            • 0 4

        • (1)

          Lepiej się czujesz jak obrażasz ludzi. I potem jak w końcu w faciate zarobisz to będziesz się za poszkodowanego uważał. Tak komusza mentalność.

          • 27 33

          • Komunizmu toś na oczy nie widział.

            • 18 6

      • Dokladnie

        • 0 0

      • Może to nie wina PiS, ale PO i UE (1)

        Kto szczuje na Polskę, kłamliwie donosi. UE próbuje szantażowac Polskę

        • 17 43

        • jasne. Faktycznie dołowanie psychiatrii może się nam jeszcze czkawką odbić

          jak tacy chorzy nie będą poddani leczeniu...

          • 17 4

    • Lepsze

      Tak

      • 0 0

    • (2)

      Traficar wymienia flotę na nowe Clio, więc argument nie trafiony trochę.

      • 10 7

      • wymienia ,bo lising na "stare " się skończył ,wiec to żadne zaskoczenie

        • 2 1

      • Może i wymienia, prawdę mówiąc nie wiedziałem. Ale wcześniej różnica była znaczna. Traficar z przebiegiem 40k to masakra, MiiMove był (przy takim samym przebiegu) w bardzo dobrym stanie a Panek to w ogóle jak nówka.

        • 14 0

    • Dobre auta mieli

      Zgadzam się, ze auta były dobre i szybciutkie ;)

      • 11 0

    • Ogólnie racja, niektóre traficary strasznie dojechane ale.. (1)

      konieczny wymóg opisywania i fotografowania wszystkiego dookoła zarówno przed i po wynajmie był mocno uciążliwy w porównaniu z traficarami a przede wszystkim przejście tych drugich na stawkę czysto kilometrową był najlepszą decyzją jaką podjęli. Przez korki i te wszystkie miimovowe formalności niektóre wynajmy nie wychodziły lepiej niż wzięcie zwykłej taksy czy innego ubera/bolta, a nie takie przecież było założenie.

      • 28 0

      • Dla mnie największą zaletą aut na minuty jest możliwość jazdy 4-5 osób. W taxi już chyba mało kto pozwala usiąść z przodu więc max to 3 osoby. Bo cenowo to chyba już dawno MiiMove nie był atrakcyjniejszy od choćby FreeNow.

        • 3 1

  • Pa paaa

    • 0 0

  • Model biznesowy (1)

    Auto za 90 tyś zł traci przez 3 lata 50% wartości - czyli po 15 tyś zł / rok (pewnie z wypożyczalni utrata wartości większa)
    Trzeba je ubezpieczyć - i tu nie mam pojęcia co udało się takiej flocie wynegocjować - 5 tyś / rok.
    Dalej: wymiana opon, olejów, filtrów, przeglądy, usterki zawieszenia, czyszczenie tapicerki, mycie zewnętrzne - 5 tyś / rok.
    Dochodzimy do 25 może 30 tyś zł / rok - a wypożyczyć można było za 119 zł / dzień.
    Ile efektywnych dni wypożyczenia udało się osiągnąć ??? Nawet gdyby popyt był na 100% to trochę dni wypada na przeglądy itp. Jakoś mi się biznes nie zamyka.

    • 13 0

    • przeceniasz koszty

      patrzysz na koszty jak osoba fizyczna. taki biznes inaczej wyglada, jak sie dysponuje flota. przy zakupie juz 2-3 aut dealerzy daja duze rabaty rzedu 30%, a tutaj mielismy dobre kilkaset sztuk aut (300-400 bylo w koncu, czy jeszcze wiecej?). do tego z tego co pamietam udzialowcem byl dealer opla. ten model widze byl wtedy cennikowo po ok 84k pln, nie zdziwilbym sie gdyby brali je po 50, moze 45k pln. wiec utrata wartosci marginalna. do tego pelne odliczenie vat od rat, oraz wszystkich kosztow, lacznie z paliwem. przy ubezpieczeniu takiej floty, w dodatku gdzie wszedzie wszyscy operatorzy maja wspolodpowiedzialnosc wynajmujacego, sadze ze stawka moze byc bardzo niska, z 10 razy mniej niz szacujesz. koszty przegladow per auto, czy czyszczenia itp, szczegolnie przy nowych autach na gwarancji raczej symboliczne, biorac pod uwage ze po prostu to bylo kilka etatow (a raczej umow zlecenie) ktore obslugiwamy cala flote.

      mysle, ze rentownosc tego typu uslug byla calkiem dobra do roku 2020, gdy faktycznie ludzie przestali z nich korzystac z uwagi na pandemie. do tego problemy miimove z aplikacja i partnerem itp, wyobrazam sobie ze koniecznosc stworzenia na gwalt walsnej aplikacji byla bardzo kosztowna. do tego utrata bazy klientow, pandemia bardzo mocno ograniczajaca popyt, byly ciosem trudnym do odrobienia.

      • 1 0

  • Kiedy mozna kupowac auta?

    • 0 0

  • (18)

    Bardzo smutne, konkurencja zawsze dobrze robi. No ale te Astry to od początku był zły pomysł. M.in. po 15 litrów spalania u ludzi którzy mają ciężką nogę. Kontra 3-6 litrów w Corollach, Yarisach- to jednak spora różnica

    • 61 30

    • 15 litrów...napewno jechales astra? (6)

      Albo za dużo szczepionek przyjoles

      • 22 16

      • (2)

        Wyraźnie napisałem, że u ludzi którzy mieli ciężką nogę. Sam osiągałem spalanie ok 7.5l. Niejednokrotnie wsiadałem po innnych ludziach i komputer pokładowy wskazywał 12, 15 litrów. Co zresztą nie jest szokiem skoro płaciło się za minutę jazdy ludzie jeździli gaz/hamulec. Wsiadając do panków czy trafi, komputery pokładowe po innych ludziach wskazywały ok 6litrów. PS. Tak jestem po trzeciej dawce i bardzo mi z tym dobrze. Pozdrawiam

        • 22 9

        • To ile jeszcze dawek przed Tobą? (1)

          Jak jeździłem tymi autami z carsharingu to patrzyłem na drogę by bezpiecznie jechać a nie na wszystkie wyświetlenia komputera pokładowego.

          • 0 4

          • och ale pan mądry!

            • 0 0

      • (1)

        Ano i zdarzało się tyle. I to był powód dla którego zdecydowali się na zmianę floty w tym roku na hybrydowe Corolle- bo hybrydą o wiele prościej jeździć eko niż 140 konnym benzyniakiem i większość ludzi nim ewidentnie nie potrafiła, stąd chore spalanie

        • 5 0

        • Mam tą astrę od mimoove. Kupiłem nową bo mieli za dużo na stanie. Po dwóch latach, w mieście mniej niż 10/100 nie będzie . Na trasie ok. 8/100.

          • 2 1

      • Ja

        Ponad 10 l. W mieście pała takie astry

        • 4 0

    • Buahaha (2)

      Mam ciężką nogę i nigdy moja Astra nie przekroczyła 10/100km.
      No chyba że jakimś Polonezem jeździłeś.
      Chociaż i w to wątpie

      • 3 4

      • Masz ciężką nogę i mały móżdżek. Może zmądrzejesz jak kogoś potrącisz.

        • 1 0

      • No to znaczy, że pomimo ciężkiej nogi, trochę z ekodrivera w tobie jest. Ale większość kierowców to gaz/hamulec (bo przecież trzeba dojechać jak najszybciej!, płaci się za minutę w końcu) i w rezultacie 10-15 litrów, takie fakty

        • 2 0

    • 15 litrow gdzie? (3)

      po miescie?zarty

      • 5 5

      • (2)

        Po mieście. Żadne żarty. Takie wskazania średniego zużycia wskazywał wielokrotnie komputer po innych ludziach

        • 12 2

        • Jak w korku jedziesz, gdzie trasę 1 kilometra zrobisz w 35 minut to żadne zdziwienie, że takie średnie spalanie wyjdzie

          • 1 0

        • Potwierdzam

          Też miałem takie przypadki.

          • 6 0

    • (1)

      Spalanie Yarisa 9 litrów , Corolli 11 w trasie, 16 w mieście. Tyle w temacie.

      • 3 4

      • Co. Jak ty jeżdzić jak hybrydą spalasz w mieście 11-16 litrów? Przecież nie trzeba być żadnym mistrzem ecodrivingu żeby bez problemu robić 4 litry Yarisem i 6 Corollą

        • 3 0

    • nie znam ich ofery ale jak już chcieli Opla to chyba były w ofercie i Corsy (1)

      które powinny mniej palić, zresztą Opel należy do Francuzów a ci maja masę małych aut

      • 3 0

      • wtedy

        jeszcze nie należał...

        • 3 0

  • Jak ktoś chce samochód to go kupuje a nie użytkuje jeden po drugim (2)

    Samochód jak kobieta, każdy powinien mieć swój.

    • 12 25

    • Też tak myślałem o kobietach

      ale fajnie się użytkuje jeden po drugim i nie wychodzi drogo

      • 0 1

    • Też tak myślałem

      Ale przekonałem się, że carsharing to świetny pomysł na poruszanie się po mieście i teraz chętnie korzystam.

      • 3 0

  • I skończyło się pajacowanie. Chcesz jeździć autem kup swoje. (3)

    • 9 22

    • (1)

      ... a nie z buta chodzisz jak jakiś biedak.

      • 9 1

      • Hahha

        Ale zablysnales! Mnie stac na kilkanascie aut ale mam jedno a drugie wynajmuje bo lubie. Ale najwidoczniej biedak jestes w kapuluszu i myjesz auto w niedziele przed pojsciem do kosciolka.. zalosne podejscie do zycia

        • 0 1

    • heh

      Pajacowanie to posiadanie swojego auta mieszkając w centrum miasta gdzie nie ma miejsc parkingowych dla wszystki. Carsharing redukował ilość samochodów na parkingach i ulicach bo jak sama nazwa wskazuje, jeden samochód był dzielony przez wiele osób.

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane