• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mini Countryman w rasowej wersji John Cooper Works

Michał Jelionek
13 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (61)
Mini Countryman JCW Mini Countryman JCW

Jeśli kochasz oryginalny styl samochodów spod znaku Mini, a zarazem poszukujesz auta z mocnym silnikiem, praktycznego i z całkiem przestronną kabiną, to koniecznie sprawdź ofertę Countrymana w bardzo zadziornej wersji John Cooper Works. Właśnie przetestowaliśmy ten model - poznajcie go nieco bliżej.



Czy podoba ci się Mini Countryman w wersji JCW?

John Cooper Works - nie wszyscy kojarzą tę trzyczłonową nazwę, ale gdy tylko ktoś wypowie ją w towarzystwie zagorzałego miłośnika marki Mini, od razu wywołuje u niego szybsze bicie serca. Jeśli zobaczysz na drodze model Mini z emblematem JWC, wiedz, że to najbardziej zadziorna, zrywna i najszybsza wersja tego modelu. Gwoli ścisłości, JCW to inicjały firmy słynnego konstruktora aut wyścigowych.

Silnik



Na nasze redakcyjne testy otrzymaliśmy Mini Countrymana JCW. Przechodzimy od razu do konkretów. Pod jego maską pracuje 2-litrowy "benzyniak" TwinPower Turbo generujący moc 306 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moment rozdzielany jest na wszystkie koła (All4), natomiast silnik został zestrojony z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Mini Countryman JCW Mini Countryman JCW
Napiszę krótko: gdy tylko aktywujemy tryb sportowy - Countryman JCW zamienia się w drogowego zadziorę. Robi się głośniej, a i pedał gazu staje się jakby bardziej wrażliwy na dotyk stopy. Dodając do tego usztywnione zawieszenie, mamy kompletny produkt do pełnej wrażeń jazdy. I rzeczywiście, tak zestrojony Countryman JCW daje się lubić, i to bardzo, bo frajda z prowadzenia jest naprawdę spora. Nie zapominajmy, że ten samochód to sportowy SUV. Mimo bardziej "pudełkowatej" bryły Countryman JCW kapitalnie radzi sobie w ciasnych zakrętach.

Podczas jazd testowych z dość "ciężką stopą" i głównie w trybie sportowym średnie zużycie paliwa wyniosło 10,7 l benzyny na 100 km.



Mini Countryman JCW Mini Countryman JCW

Stylistyka



Niewątpliwie samochody Mini mają swój niepodrabialny styl. Myślę, że wyjścia są dwa: albo go kochasz, albo nienawidzisz. 5-drzwiowy Countryman to akurat dość mocno "nadmuchane" Mini. Bardziej napakowany brat, ale dzięki temu jest to auto dla rodziny. Przykład, w drugim rzędzie komfortowo, bez żadnego trudu, zamontujemy fotelik. Co w 3-drzwiowych Mini nie jest już takie oczywiste. Będąc przy przestronności wnętrza - jest nieźle, pasażerowie drugiego rzędu nie powinni narzekać na brak wolnej przestrzeni.

Nasze testy nowych modeli aut



  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
Bez wątpienia ten samochód przyciąga wzrok swoim wyglądem. W szczególności w wersji JCW. Egzemplarz ze zdjęć na żywo prezentuje się rewelacyjnie. Srebrny lakier, masa czarnych wstawek (m.in. felgi, dach, słupki, lusterka, pasy na masce, klamki, ramki wokół lamp, a nawet emblematy Mini i napis "Countryman" z tyłu) i kilka czerwonych dodatków (zaciski hamulcowe, listwa w grillu czy ramka emblematu JCW na przednich błotnikach) - to wszystko świetnie ze sobą gra. Logo John Cooper Works znajdziecie także na atrapie chłodnicy, na klapie bagażnika oraz na "kapslach" felg. Takiej ekspozycji zdecydowanie mówię "tak".

Mini Countryman JCW Mini Countryman JCW

Wnętrze



Jeśli kiedykolwiek miałeś styczność z samochodami marki Mini, to wnętrze Countrymana nie będzie dla ciebie żadnym zaskoczeniem. Oczywiście znakiem rozpoznawczym jest duży, podświetlany owal z wkomponowanym ekranem centralnym na samym środku deski.

I o ile wspomniany ekran oferuje bardzo wysoką jakość, to niestety wyświetlacz ze wskaźnikami (ekran za kierownicą) tę jakość ma już dużo słabszą.

  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
Czy wnętrze jest ergonomiczne? I tak, i nie. Dlaczego nie? Znalazłem na to przynajmniej dwa dowody. Po pierwsze, kierownica multifunkcyjna i zmiana głośności multimediów. W zdecydowanej większości aut głośność zwiększa się "w pionie" - głośniej do góry, ciszej na dół. Tymczasem tutaj przyciski są w "pozycji poziomej". Zajęło mi trochę czasu, żeby się do tego przyzwyczaić. Druga kwestia to przycisk zmiany trybów jazdy. Jest zlokalizowany po prawej stronie od czerwonego przycisku do uruchamiania silnika. Czyli gdzie? W kokpicie środkowym, pod panelem klimatyzacji. Trochę to niewygodne i mało intuicyjnye.

Poza tym w kabinie znajdziemy zarówno bardzo dobrej jakości materiały, jak i te nieco gorsze, które po latach mogą dać się we znaki trzeszczącymi odgłosami. Osobiście uważam, że wnętrze to najsłabsza strona Countrymana JCW.

Cennik



Ceny najbardziej sportowej wersji Mini Countrymana JCW rozpoczynają się od kwoty 201 649 zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 232 tys. zł. Sporo.

Samochód od jazd testowych użyczył dealer Mini Zdunek.

  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
  • Mini Countryman JCW
Na koniec warto dodać, że w dniach 16-18 marca, w gdańskim salonie Mini Zdunek przy ul. Miałki Szlak 59Mapka odbędzie się wydarzenie "Dołącz do Mini Rodziny".

Dealer zaprasza całą społeczność Mini z Trójmiasta. Będzie to dobra okazja, aby bliżej poznać markę, także w tej najmocniejszej odsłonie - John Cooper Works. W salonowej ekspozycji zobaczycie przedstawicieli tego gatunku Mini. Gratką dla fanów marki będzie jeden z zaledwie 3 tys. wyprodukowanych egzemplarzy Mini JCW GP3. Natomiast przed gdańskim obiektem czekać będzie pełna gama aut demonstracyjnych przeznaczona do jazd testowych.

Wydarzenia

Spotkanie MINI Rodziny w MINI Zdunek w Gdańsku

wernisaż, pokaz, dni otwarte

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • (2)

    "Niepowtarzalny styl" to może i był kiedy wyszedł w 2010 r. Od tego czasu co prawda były liftingi, jeden nazwali nawet drugą generację chociaż dla mnie auto wygląda wciąż tak samo. Auto mogło więc opatrzyć sie już wiele lat temu, a już po 13 latach mówić o "niepowtarzalnym stylu"? Widząc to na drodze nie wzbudziłby we mnie żadnej emocji i w życiu nie poznałbym, że to świeży model.

    • 16 1

    • A z drugiej strony to jeden z niewielu samochodów który wygląda "po swojemu"

      I na pierwszy rzut oka odróżniasz go od pierdyliona takich samych "suwów" czy kombiaków różnych marek.

      • 4 2

    • Co racja to racja :)

      • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    Całkiem przyjemny wózek. (5)

    Choć osobiście wolę te mniejsze Mini, trzydrzwiowe.
    Ale gdybym miał teraz małe dzieci i szukał auta z charakterem, to ten opisywany byłby w sam raz.

    • 9 8

    • i gdzie byś te dzieci upchał razem ze składanym wózkiem? (3)

      • 3 7

      • Do auta z powyższego artykułu rodzina z 2 dzieci bez problemu się zapakuje.

        Tak jak do każdego zwykłego sedana, a nawet łatwiej.

        • 6 2

      • (1)

        Tu też nie upchnie, auto wygląda jak lodówka a bagaznik (450 litrow) mniejszy niż w focusie w sedanie

        • 3 4

        • stary ja do Corsy C upchnąłem wózek do bagażnika. Sądzę że tu nie byłoby to tym bardziej problemem. 450 litrów to typowy kompaktowy bagażnik. W Corsie miałem niewiele ponad 300 litrów. Wózek oczywiście rozłożony, ze zdjętą gondolką i odczepionymi kołami

          • 6 2

    • ?

      • 1 0

  • (1)

    A już elektryki soją za rogiem i co wtedy JWC z silnikiem 300 km w benzynie.

    • 4 4

    • ya

      scigalem sie elektrykiem na autostradzie
      delikatnie 180
      po 50 km bateria mu wysiadla i tyle go widzieli
      elektryki to szajs dla szpanerow

      • 2 3

  • A gdzie to serwisować?

    Bo chyba nie u unka ....

    • 4 1

  • Ja nie wiem ale mi Mini sie tylko podobało te (2)

    którym jeździł Jaś Fasola. Kupić bym sobie nie kupił a jakby ktoś mi dał to bym sprzedał.

    • 13 5

    • Nie znasz sie

      • 1 4

    • Poszukaj bezdomnych

      oni dają samochody za darmo, pewien ojciec miał szczęście i dostał Maybacha i jeszcze jakiś inny tak więc powodzenia!

      • 3 1

  • Kiepsko wygląda

    :-( bleeee

    • 9 5

  • Te 306 koni nie jest niczym nowym od kilku lat. Poprzednie

    edycje miały wprawdzie 231 koni, szczególnie w F56 ale frajda plus pop-corn, to było coś. Co do Countryman, to poprzednik czyli R60, miał to coś i do dziś super wygląda. Obecny stał się zwykły i już tak nie cieszy oka a fabryka robi wszystko, żeby jakimiś wzorkami, lampkami i innymi takimi, zmienić ten stan rzeczy ale słabo wyszło. Jak MINI to R56 czy F56 ale z zegarami a nie jakimś padem jak to jest obecnie a co jest jakimś nieporozumieniem. MINI to fajne auto ale producenci posuwają się coraz dalej, zohydzając tę markę pseudo nowoczesnymi gadżetami. Pewnie wkrótce te samochody zaczną fruwać niczym ptaszki. Echhh, dokąd oni zmierzają.

    • 11 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CDI?

 

Najczęściej czytane